![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had het over het roestkot gelegen aan de Schaerkeeklei in Vilvoorde. Dat gebouw werd gezet met reeds een huurcontract van 9 jaar in handen. Huurder : Regie der gebouwen. De lening voor de bouw, intresten en onderhoudskosten en alles inbegrepen was reeds betaald na 8 jaar. Het 9de jaar was dus al zuivere winst en het gebouw stond er nog en werd nog verhuurd. Zo wil ik ook bouwen. En met de huidige intresten loopt het nog vlotter. Maar.....ik zal zo een huurcontract niet vastkrijgen. Vooropgesteld dat ik de lening bij de bank zou krijgen. Wie er eigenaar van het gebouw was doet hier niks ter zake. De gang van zaken primeert. Het is maar een voorbeeld. Je trapt trouwens heel vlug op zere tenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de overheid investeringen doet gaan ze 200% - 3000% over hun budget. Kijk maar naar Oosterweel. Bij huren heb je een vaste kost en is het aan de privé om de investeringen te doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je de cijfers geven wat er de laatste 7 jaar aan huur werkelijk is betaald ? De indexaties van de huur zijn in ieder geval lager uitgedraaid dan de ramingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan jij een ervaring weergeven waar de overheid niet minstens 300% boven de gebudgetteerde onderhoudskost is gegaan ?
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is de moeilijkste vraag die mij ooit gesteld is. Bij mijn weten kan ik er niet op antwoorden want je hebt het bij het rechte eind. Zelfs wat die kost betreft blijft er aan de vingers plakken. En dat is zo voor alle kosten. De ondernemers weten dat wel en kaderen bij hun prijsofferte automatisch het betalen van steekpenningen in. Beter een zeer hoge prijs vragen; na prijsafspraak onderling; want als je geen snoepjes kunt uitdelen ben je volgende keer niet meer bij de uitverkorenen. Tussen haakjes! De verkochte financietoren aan de Nederlandse groep Breevast staat te koop aan de prijs die driemaal hoger ligt dan de aankoopprijs. Ondanks de lage intrest; hetgeen investeringen toch aanmoedigt; zal de verkoop ervan moeilijk zijn en zeker aan de vraagprijs. De bombaste buildings in het Brusselse blijken niet meer aantrekkelijk te zijn. Bovendien zijn er een pak renovatiekosten in het vooruitzicht. De vraagprijs zal dus moeilijk haalbaar zijn. Tenzij natuurlijk dat er een huurder gevonden wordt die een lang huurcontract opnieuw wil afsluiten. Is de regie der gebouwen nog steeds huurder of is zij bereid om opnieuw huurder te worden? Is er mogelijk een nieuw huurcontract al afgesloten onder de tafel? Ik weet er niks van en ik wil het niet meer weten. Want dat huurcontract speelt natuurlijk mee bij eventuele verkoop. Er vallen in dat wereldje enorme sommen te graaien. Bovendien is het onderzoek over "het roestkot" in Vilvoorde niet door mij gevoerd. Wat ik weet er over komt van een collega wiens vader directeur was aan Financieën. Ik had er toen reeds mijn bekomst van om nog dergelijke zaken uit te spitten. Eenmaal met uw gat op de blaren zitten volstaat om te beseffen waar je beter uw handen afhoudt. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 25 januari 2017 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De investering door iemand anders laten doen, en het daarna huren is wel iets anders. Dat is gewoon het huren van een huis. Alhoewel dat ook maar kort gewin is. Naar de toekomst gezien is het een verliespost, een manier om te overleven als men geen geld heeft. En als ge insinueert dat de overheid onbekwaam of te corrupt is, om de investeringen zelf tot een goed einde te brengen, wel dan schaffen we beter de overheid af. Laatst gewijzigd door Bob : 25 januari 2017 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Met doet een "sale en lease back" om zelf geen investeringen op zich te nemen. Bij een "lease" heeft men een all-in kostprijs. Alle investeringen vallen ten laste van de eigenaar.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 januari 2017 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook mijn mening. In onze overrijpe democratie is elke burger mondig, is elke burger mondig en is er geen respect meer voor gezag. Het NIMBY principe regeert, corruptie en overheidsfraude is in een legaal kader gestopt en 3/4 van de burgers hangt voor zijn eten en drinken af van de overheid. De oplossing is de overheid afschaffen en deze te beperken tot haar kerntaken. Het beheer van vastgoed en uitvoeren van infrastructuurwerken is niet de kerntaak van de overheid niet meer. Als onze overheden dit betrachten is het meer een geldsmijterij dan een duurzame investering.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men kan ook het onderhoud van een gebouw volledig uitgeven, daarvoor hoeft men het niet eerst te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Enkel de investering van de aankoop werd al gedaan. Niet de nodige investeringen om verkrotting tegen te gaan en te blijven beantwoorden aan de opgelegde regelgeving. Als de overheid dergelijke investeringen doet kost dit uiteindelijk een veelvoud van de marktwaarde van het vastgoed.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over welke taken uiteindelijk nog wel door de overheid moeten uitgevoerd worden, kan men discusieren. Maar de vroegere (en nu nog dacht ik) "sale en lease back", en de nu gezochte alternatieve financieringen voor allerlei projecten, hebben wel een andere reden. Dat is ofwel zuivere windowdressing, ofwel een manier om te overleven zonder geld. En vergeet niet, dat als gekwiekste zakenmensen, de overheid (veel) teveel laten betalen voor investeringen, dat diezelfde zakenmensen, diezelfde overheid ook wel (veel) teveel huur zullen laten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwacht dat onze overheden ( Brussel, Vlaanderen, Wallonië en federaal) nog een pak gebouwen en andere overheidsactiva gaan verkopen voor het einde van de legislatuur. Daarmee gaan hun begrotingsproblemen echter niet volledig opgelost raken.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarmee waren de begrotingsproblemen van vorige regeringen toch wel gedeeltelijk opgelost. Tot er bijna niks meer overblijft om te verkopen en dan geraakt men nog dieper in nesten. De BBI Leuven heeft jaren een krot gehokt gelegen recht tegenover de zij-ingang van het Gerechtshof en eigendom van een notaris. Dat krot was absoluut niet meer geschikt voor bewoning en nog minder om handel in te bedrijven. De betaalde huur was fenominaal hoog. Binnenin stonden nog de verroeste resten van een badkamer enz. Het behangpapier was zwart; grijs en groen van de schimmel en hing op sommige plaatsen twee meter naar beneden. Sommige trappen waren totaal rot en vermold en telkens een corpulente belastingplichtige ze gebruikte hadden wij al leute want het onvermijdbare zou gaan gebeuren. Pech dus want het kwam er niet van. Weg dus onze hoop om aan betere lokalen te geraken. Wel hebben wij jaren vertoefd tussen de oerwoudschimmels. Is huren dan een betere oplossing? Na drie jaar huur was de vermoedelijke vraagprijs van dat krot reeds betaald. Ik weet niet of dat krot er nu nog staat. Ik zal eens moeten gaan kijken als er gewinkeld wordt in Leuven. ![]() Feitelijk is dat huis nog wel bruikbaar. Je verduisterd een weinig de vensters en strooit hier en daar een hoop menselijke beenderen opgegraven op een kerkhof. En je stelt het open als "De catacomben van Leuven". In Rome betalen ze toch ook voor bezichtiging? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ? Ze zullen ons de echte reden ook niet komen vertellen, we krijgen enkel de prietpraat van hun woordvoerders te horen. Feit blijft dat Verhofstadt telkens fier in de media kwam vertellen dat de begroting weeral in evenwicht was (door de inkomsten van verkoop van gebouwen en overname van pensioenfondsen), en dat Europa hier zeer kritisch tegenover stond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en zullen de begrotingsproblemen van hun opvolgers nog groter worden...
|
![]() |
![]() |