Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2015, 00:27   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De moslims die ik ken en voor mij werken, beantwoorden volstrekt niet aan uw beschuldigingen. En ik ken die mensen heel goed. Jij kent ze volstrekt niet.
Kan je dat niet bewijzen door een fotootje te posten van het plebs dat jij tewerk stelt, Aynerand?
Oud 4 december 2015, 00:43   #142
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kan je dat niet bewijzen door een fotootje te posten van het plebs dat jij tewerk stelt, Aynerand?
Om ze op die manier gemakkelijker te kunnen vermoorden?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 00:46   #143
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo Edina! Leef je nog?

Of herleef je alleen maar even om de arme Montasser een hart onder de riem te kunnen steken?
Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 00:54   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof je nu echt dat zijn uiterlijke kenmerken bijzaak waren? Dit is een retorische vraag voor alle duidelijkheid, want in de rest van je post moedig je net ethnic profiling aan.
Neen hoor, Edina. Ik heb meer dan één keer geschreven dat jouw beschermeling een moslim is, er als een moslim uitziet, en als een moslim praat.

Wat het aanmoedigen van etnic profiling betreft. Je kan niet ontkennen dat de terroristen die de hele wereld terroriseren (bijna) uitsluitend moslims zijn. Alsook dat het niet veel heeft gescheeld of ook jouw beschermeling had het terrorismewapen ter hand genomen.

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Eens een dief, altijd een dief.
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
Eens een blokker, altijd een blokker.
Eens een.....altijd een.....
Vul zelf maar in.

Oud 4 december 2015, 01:02   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...
Leuk! Nu weet iedereen hoe "Edina" hier weg te krijgen.

Wie zal jou missen, denk je?
Oud 4 december 2015, 01:07   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om ze op die manier gemakkelijker te kunnen vermoorden?
Je weet maar nooit, hé?
Of waarom denk je dat de politie niet graag heeft dat ze vanuit de auto van potentiële moslimterroristen gekiekt wordt?
Oud 4 december 2015, 01:37   #147
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets. De politie had de moslims die hun gehuurde wagens onlangs in Parijs achterlieten toch ook hebben kunnen vragen waarom ze andermans wagen(s) vergaten terug te brengen? De moslims zouden de politie ongetwijfeld een goede reden hebben wijsgemaakt.
De auto werd echter niet achtergelaten maar stond geseind. Een huisbezoek zou toch de meest voor de handliggende beslissing zijn? Of beter volgens dreigingsniveau 3 wachten tot hij tegen de lamp loopt? Zie jij hierin enige gelijkenis met het voorval in Parijs?

Citaat:
Jij gaat er dus van uit dat Montasser zélf zijn auto bestuurde? Dat hij het ook zelf was die voor de lol kiekjes euh...."schoot".... van de politie en de bewakers van een militair domein?
Ik ga daar niet van uit, ook de politie. De politie beweert ook nergens dat Montasser aan het filmen was. Ze hadden het over het verdacht voertuig van waaruit gefilmd werd.
Ook is het niet zo omdat er politie en militairen gefilmd en/of gefotografeerd werden, dat deze bewakingsposten militair domein waren. Het gebeurt wel vaker dat militairen worden ingezet tijdens een terreurdreiging.

Korpschef Guido Van Wymersch

Citaat:
D�*�*r had ik nog niet aan gedacht anders had ik de haakjes wel weggelaten in de volgende zin: "Waarom Montasser AIDe'emeh (OF de vrienden aan wie hij zijn mercedes leende), wél?"
Vermoedens dus. Ik dacht het al.

Citaat:
D�*t zal wel. Wat schiet er van de Kack nog over zonder de fel gesmaakte opiniestukken van Montasser AIDe'emeh, Lieshi Bleri (die onder een nick de lezersreacties modereert: lees sencureert) Ilco Maly en Khalid El Jafoufi? Dat wordt gegarandeerd een productieve 'open dialoog'.
Er valt inderdaad geen eer voor jou te rapen met dit artikel. Er zal ten gepaste tijde ook wel een artikel verschijnen dat ook jouw aandacht ten volle verdient.

Laatst gewijzigd door Jakko : 4 december 2015 om 01:45.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 01:47   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt inderdaad geen eer voor jou te rapen met dit artikel. Er zal ten gepaste tijde ook wel een artikel verschijnen dat ook jouw aandacht ten volle verdient.
Tiens, en ik die dacht dat ik geen enkele draad zoveel aandacht gaf als deze.

Spijtig hé, dat er geen eer voor jou te rapen valt met dit artikel?
Oud 4 december 2015, 07:54   #149
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Leuk! Nu weet iedereen hoe "Edina" hier weg te krijgen.

Wie zal jou missen, denk je?
Zoals iedereen recht heeft op een eigen mening staat het de andere vrij deze mening niet te aanvaarden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 08:03   #150
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.
De redenen hiervoor lijkt me evident: spionage, info voor aanslagen,...

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.
Niet voor niets zijn special forces bij hun 'optredens' steeds gemaskerd.

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.
Oud 4 december 2015, 08:19   #151
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik weet niet of het in België wet is, maar in vele landen is het verboden om overheidsgebouwen, bruggen, etc. te fotograferen.

Om dezelfde redenen lijkt het mij evident dat zeker in tijden van terreurdreiging ook de politie en ordehandhavers niet gefilmd hoeven te worden om persoonlijke represailles te vermijden en anonimiteit te vrijwaren.

De enige kritiek die je op het politieoptreden kan hebben in de zaak van Montasser is de minder beleefde wijze waarop ze te werk gingen.
Verzachtende omstandigheid: de provocatie om net op dit moment op kritieke plaatsen gefilmd worden, kan al eens kwaad bloed zetten.
Niet voor niets heeft Montasser in eerste instantie wijselijk gezwegen over zijn verdachte gedrag.
En daardoor natuurlijk ook al zijn volgende verklaringen per definitie ongeloofwaardig gemaakt.
Oud 4 december 2015, 08:44   #152
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
En daardoor natuurlijk ook al zijn volgende verklaringen per definitie ongeloofwaardig gemaakt.
Wie kijkt daar nog van op.
Als een moslim iets verklaart, dan kan je best een dik pak zoutkorrels klaarzetten...
Dat heeft Montasser nog maar eens bewezen.
Oud 4 december 2015, 08:46   #153
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Dan moet men dat regelen via een wet. Het gaat niet op dat een politieagent of zijn officier dat zomaar op eigen houtje gaat beslissen en dan nog afdwingen ook.
Als die wet er zou komen, moet er objectieve criteria zijn : wanneer is dat verbod van kracht ? Vanaf dreigingsniveau 3 ?
Vergeet ook niet dat opnames de enige manier is om bewijs te kunnen verzamelen als er een situatie ontstaat waarbij enkele flikken nodeloos geweld of brutaliteit gebruiken. Dat onmogelijk maken, is de burger volkomen weerloos maken tegenover de openbare macht. Dat lijkt me eerder iets voor Noord Korea.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 09:06   #154
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor, Edina. Ik heb meer dan één keer geschreven dat jouw beschermeling een moslim is, er als een moslim uitziet, en als een moslim praat.

Wat het aanmoedigen van etnic profiling betreft. Je kan niet ontkennen dat de terroristen die de hele wereld terroriseren (bijna) uitsluitend moslims zijn. Alsook dat het niet veel heeft gescheeld of ook jouw beschermeling had het terrorismewapen ter hand genomen.

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Eens een dief, altijd een dief.
Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
Eens een blokker, altijd een blokker.
Eens een.....altijd een.....
Vul zelf maar in.

Eens vb-tuig, altijd vb-tuig.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 09:29   #155
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan moet men dat regelen via een wet. Het gaat niet op dat een politieagent of zijn officier dat zomaar op eigen houtje gaat beslissen en dan nog afdwingen ook.
Als die wet er zou komen, moet er objectieve criteria zijn : wanneer is dat verbod van kracht ? Vanaf dreigingsniveau 3 ?
Vergeet ook niet dat opnames de enige manier is om bewijs te kunnen verzamelen als er een situatie ontstaat waarbij enkele flikken nodeloos geweld of brutaliteit gebruiken. Dat onmogelijk maken, is de burger volkomen weerloos maken tegenover de openbare macht. Dat lijkt me eerder iets voor Noord Korea.
"Sommige agenten zijn zo intimiderend dat burgers en zelfs journalisten geloven dat het verboden is de politie te filmen." Vandaag is dat nog niet het geval maar dat zou wel eens kunnen veranderen met de huidige minister van binnenlandse zaken, Jan Jambon . Op 4 april 2014 heeft het parlement een wet aangenomen die elke agent verplicht om in alle omstandigheden een goed zichtbaar naamplaatje te dragen. Op dit moment nog steeds dode letter.

Knack - Mathieu Beys
Oud 4 december 2015, 09:29   #156
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Googlen kunnen ze ook al niet bij de politie. De nummerplaat van de wagen stond op zijn naam. Binnen de 30 seconden konden ze weten wie hij in werkelijkheid was. Maar daar zijn die flikken te dom voor.
Gewoon uitstappen en je papieren laten zien, niks Googlen. Meneer de islam-aanhanger denkt dat hij een voorkeursbehandeling mag verwachten omdat hij zich voordoet als "expert"? Dacht het niet!!
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 09:41   #157
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Gewoon uitstappen en je papieren laten zien, niks Googlen. Meneer de islam-aanhanger denkt dat hij een voorkeursbehandeling mag verwachten omdat hij zich voordoet als "expert"? Dacht het niet!!
Helemaal niet. Hij klaagt de routine aanpak van de politie aan.
Oud 4 december 2015, 09:42   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Maar o wee als Filip zijn stripjes wat strak worden aangespannen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 09:55   #159
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar o wee als Filip zijn stripjes wat strak worden aangespannen!
Ach laten we niet flauw doen, beste uitspraak hierover die ik al hoorde van was wel dat er in dit land 2 groepen zijn die niets toevoegen (en niets zullen toevoegen) aan het integratiedebat. Nl. de ene zijde die de gevoelens van afkeer aanwakkert en uitbuit en de andere zijde die de gevoelens van slachtofferschap aanwakkert en uitbuit. Filip Dewinter, Montasser Alde'meh etc. zijn zeer contraproductieve stemmen in dit debat. Vanuit een verschillend oogpunt hetzelfde negatieve 'resultaat'.

Laatst gewijzigd door doremi : 4 december 2015 om 09:57.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 10:02   #160
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Helemaal niet. Hij klaagt de routine aanpak van de politie aan.
Deze meneer heeft niets te klagen over de routine aanpak. Ik heb zijn jank verhaal aangehoord, typisch een onvergelijkt islam-aanhanger die denk boven de wet te staan zoals vele van zijn soort denken. Erger nog, zij hebben namelijk niets met onze wetten, zij hebben hun eigen wetten!!
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be