![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cools werd in opdracht vermoord.
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een flagrante leugen.
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 september 2020 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Enige argumentatie is wel op zijn plaats denk ik. Het is u die steeds maar over Vlaams nationalisme begint hier. Voor mij is dat naast de kwestie.
Laatst gewijzigd door Bach : 6 september 2020 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, da's waar. Alcohol staat op 2. Op 1 staat tabak, dat andere legale roesmiddel.
Dit is Nederland, ik vermoed in Belgie hetzelfde. In de VS met hun opioid-crisis liggen de cijfers waarschijnlijk anders. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...abak-en-drugs/
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() 2019. "In België speelt alcohol een rol in 1 op 4 dodelijke ongevallen. Hiermee is alcohol een van de grote ‘killers’ in het verkeer.
In Vlaanderen alleen al gaat het om meer dan 70 dodelijke slachtoffers per jaar of ongeveer twee per week." Dat is enkel voor de rol van alcohol bij doden in het verkeer. Ik heb geen cijfers gevonden voor heel Vlaanderen, maar het aantal drugdoden in Belgisch Limburg bedroeg 9 personen in 2019. Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 6 september 2020 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar ik het moeilijker met heb, zeker met drugsverslaafden, is de problematiek voor de maatschappij er rond. Zwaar verslaafden zijn een last voor de maatschappij waar we sowieso al met te veel mensen op mekaar zitten.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 6 september 2020 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch raar dat je zoiets schrijft en denkt terwijl al die misdaden ook voorkwamen tijdens de periode Alcohol illegaal was. Er is nooit zoveel gemoord dan tijdens de periodes toen Alcohol verboden was. Al Capone en de ganse maffia wisten er alles over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 800 Alcoholdoden per dag in de EU
'Alcohol maakt nog te veel doden', waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Welgeteld 800 per dag in Europa. Ongeveer 3000.000 doden wereldwijd per jaar. https://www.hln.be/de-krant/alcohol-...jaar~a9bbaef1/ Maar ja dat zullen leugens zijn zeker ? Zo onschuldig is dat goedje dat de paters trappisten maken niet hoor zoals men u wil doen geloven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je berichten tonen aan dat je dit allemaal niet au serieux dient te nemen. Ik heb daar een andere mening over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat klopt voor alle misdrijven/daden. Iedere Eindejaars- en Nieuwjaarsperiode wordt met veel bombarie opgedreven "Bob-campagnes" afgekondigd, wel het is zeker 15jaar geleden dat ik nog eens heb moeten "blazen", en ik verstop mij nochtans nergens.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de verkoop van (bepaalde) drugs legaal wordt, is er geen reden waarom een maffiabende zo veel concurrentiëler kan zijn dan een legale private onderneming. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 september 2020 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat corn flakes niet sterk verslavend zijn, misschien ???
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 2009 zijn door een groep van experts de verschillende drugs gerangschikt op schadelijkheid (RIVM, Ranking the drugs). Hierbij werd gekeken naar een aantal criteria waaronder verslaving. De experts kwamen voor wat betreft verslaving tot de volgende rangschikking:
Dat ge sigaretten nog steeds zomaar kunt kopen in elke gazettewinkel, gaat er bij mij niet in.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 september 2020 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Duidelijk dat als het niet direct opbrengt voor de kassa al de rest onbelangrijk is.
![]() |