Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2021, 18:10   #141
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als jij de mijne eerst beantwoord.

Leg mij uit waarom u het een uitstekend idee vindt dat vrouwen van 18 jaar in El Salvador tot hun 78ste jaar in de gevangenis moeten verblijven als zij een zwangerschap van 1 maand hebben afgebroken.

Etc.
Dat heb ik nergens gesteld?
Je kan me geen woorden in de mond leggen om dan te eisen dat ik dat verantwoord he.
Straffen werkt niet, maar blijkbaar zijn vele vrouwen zich onbewust van hun vruchtbaarheid en kunnen ze niet verantwoord vrijen. Gevolg: duizendtallen abortussen per maand wereldwijd. Geen milde cijfers.

Misschien moeten we wat meer seksuele opvoeding geven om te voorkomen ? Blijkbaar zijn ze daar zelf niet toe in staat? Doef
Oud 4 januari 2021, 19:46   #142
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je kan me geen woorden in de mond leggen om dan te eisen dat ik dat verantwoord he.
Straffen werkt niet, maar blijkbaar zijn vele vrouwen zich onbewust van hun vruchtbaarheid en kunnen ze niet verantwoord vrijen. Gevolg: duizendtallen abortussen per maand wereldwijd. Geen milde cijfers.

Misschien moeten we wat meer seksuele opvoeding geven om te voorkomen ? Blijkbaar zijn ze daar zelf niet toe in staat? Doef
Er gebeuren plus min 45 miljoen abortussen per jaar. Dat zijn er bijna 4 miljoen per maand. Per 3 maanden wordt het equivalent van België haar inwoners vermoord onder het mom van vrijheid en zelfbeschikking.

Geen duizendtallen dus, miljoenen.
Oud 4 januari 2021, 19:55   #143
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dank, dat u aangeeft dat straffen niet werkt.

Dit onderwerp gaat over dat arbortus in een L. Amerikaans land is goedgekeurd omdat straffen blijkbaar niet werken. Wat U doet is een universele denkwijze trachten op te leggen. Waarvan al bewezen is dat het maatschappelijke destructie vaneen samenleving in de hand kan werken. Het zijn de landen en bevolkingsgroepen die het strengste gelovig zijn waar de abortussen het meest voorkomen.

Misschien dat het beter is om aan sexuele voorlichting te doen. Misschien dat het beter is om anti conceptie meer te promoten. Doe je dat niet en ga je op uw manier te werk dan duikt het inktzwarte El Salvador scenario zich op. Het is trouwens niet uw manier, maar de werkwijze van Amerikaanse evangelische gemeenten. Ofwel niet met omgevingsfactoren rekening houden en op rigide wijze vasthouden aan de lijn en letter van gemeente.

Zo zijn er meer 'misschiens' , om startwoord vorige alinea aan te halen. Misschien dat bijvoorbeeld adoptie strafbaar gesteld moeten. Ik heb talloze schrijnende voorbeelden in omgeving maar ook op Tv, programma Spoorloos, waarin met goede bedoeling een kind naar de hel geholpen is.

In ieder geval bedankt voor deze discussie. Dit om ook de Corona problematiek beter te begrijpen.

De massa is momenteel bereid enorme offers te brengen om 1 procent van de bevolking die op geleende tijd leven in leven te houden. Een generatie analfabeet kinderen groeit op, massa werkloosheid, armoede, faillissementen, etc. Maar het was het allemaal waard want mensen die nu 80 jaar zijn maken kans om toch nog gemiddeld genomen 83 jaar te worden. Wat dus niet gebeurd. Om dit mensen aan hun verstand te brengen maakt dat sommige, die Corona extreem serieus nemen, zijnde de categorie builenpest, aan mij enge foto's en beelden zien van stikkende opa's zien. Ze weigeren 1 mm op mijn logische redenering in te gaan of het dit allemaal waard is.
Hitler wordt er uiteraard als tegenargument bijgehaald door de corona kruisridders.

Aangezien ik werkloos ben door Corona zie ik het levensplicht om tegen deze hysterie in te gaan. In uw optiek hoe u tegen abortus staat herken ik veel in tegenargumenten die gegeven worden inzake verdedigen van lock down, scholen sluiten, etc.

Het is die zelfde halsstarrige naïviteit en domheid die ik herken bij pro life.

Soit, ik heb het er graag voor over om deze discussie met u aan tehouden. Prima idee zelfs! Het is mijn taak en plicht om u op andere gedachten te brengen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 januari 2021 om 20:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 17:40   #144
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Verschrikkelijk. Het doden het ongeboren leven zo uitbundig vieren.

Het is om te kotsen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 17:47   #145
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Seksuele opvoeding: daar wordt al jaaaaren over geluld.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 17:50   #146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Er gebeuren plus min 45 miljoen abortussen per jaar. Dat zijn er bijna 4 miljoen per maand. Per 3 maanden wordt het equivalent van België haar inwoners vermoord onder het mom van vrijheid en zelfbeschikking.

Geen duizendtallen dus, miljoenen.
Stel je voor als die allemaal geboren werden. Hoe het globaal bevolkingscijfer exponentieel zou hebben toegenomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 17:54   #147
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Frankenstein ik griezel van u en van anderen met uw instelling.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 18:17   #148
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Frankenstein ik griezel van u en van anderen met uw instelling.
Het is dan ook een beroemde griezelfilm met Boris Karloff in een glansrol. Die Boris Karloff heette eigenlijk gewoon William Henry Pratt. Net zoals "Dracula" Bela Lugosi een stage name was voor Bela Ferenc Blasko.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 januari 2021 om 18:17.
Oud 5 januari 2021, 19:01   #149
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Stel je voor als die allemaal geboren werden. Hoe het globaal bevolkingscijfer exponentieel zou hebben toegenomen.
Ja laat ze anders toenemen dmv migratie en doe eigen volk dood in de baarmoeder he.
Welke gestoorde samenleving doet dat eigenlijk?
Oud 5 januari 2021, 19:24   #150
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja laat ze anders toenemen dmv migratie en doe eigen volk dood in de baarmoeder he.
Goed punt. Hoe gek is het eigenlijk om voor minder kinderen te pleiten als er onvoldoende kinderen geboren worden terwijl de echte bevolkingsexplosie elders ter wereld niet wordt aangepakt (tenzij door hier naar believen "vluchtelingen" toe te laten).
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 5 januari 2021 om 19:27.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 19:32   #151
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verschrikkelijk. Het doden het ongeboren leven zo uitbundig vieren.

Het is om te kotsen.
Verbijsterend inderdaad. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen - zelfs hier - zo'n legale kindermoord blijkbaar goedkeuren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 20:30   #152
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dan ook niet gezegd dat ik voor migratie ben. Geboortebeperking in derde wereldlanden zou een prioriteit moeten zijn.

Helaas zijn er veel religieuze drukkingsgroepen die dit tegenwerken.
Oud 5 januari 2021, 20:32   #153
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dan ook niet gezegd dat ik voor migratie ben. Geboortebeperking in derde wereldlanden zou een prioriteit moeten zijn.

Helaas zijn er veel religieuze drukkingsgroepen die dit tegenwerken.
Abortus is geen middel om aan geboortebeperking te doen he, dan heet dat genocide.
Oud 5 januari 2021, 20:40   #154
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Verbijsterend inderdaad. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen - zelfs hier - zo'n legale kindermoord blijkbaar goedkeuren.
U zegt zelf dat het legaal is. Verwacht u dan burgerlijke ongehoorzaamheid?
Oud 5 januari 2021, 20:41   #155
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Abortus is geen middel om aan geboortebeperking te doen he, dan heet dat genocide.
Zoals ik eerder zei. Die abortusdebatten worden vervuild met veel te veel emogedoe. Dit is geen uitzondering. Helaas.
Oud 5 januari 2021, 20:43   #156
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt zelf dat het legaal is. Verwacht u dan burgerlijke ongehoorzaamheid?
Ach, Oost-Duitse grenswachters schoten ook volledig legaal op hun eigen landgenoten die naar het Westen probeerden te vluchten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 januari 2021 om 20:44.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 20:45   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder zei. Die abortusdebatten worden vervuild met veel te veel emogedoe. Dit is geen uitzondering. Helaas.
Welke emoties?
In het andere onderwerp vroeg ik eindeloos naar wetenschap. IK deelde artsen en rechtszaken nadat men de wet voor argument nam.

En nogmaals: zag je die youtube van een abortus provocatus en hoe ze met dat leven omgaan, te sterven leggen? Hoe kan je daar niets bij voelen? Alvorens men zoiets kan rechtvaardigen moet je toch psychopaat zijn en daar inderdaad niets bij voelen?
Oud 5 januari 2021, 20:53   #158
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ach, Oost-Duitse grenswachters schoten ook volledig legaal op hun eigen landgenoten die naar het Westen probeerden te vluchten.
Mooi. Wetgeving a la carte hoe het u naar believen uitkomt. Want um persoonlijke mening weegt veel zwaarder dan een democratisch proces dat door een parlement in een wet werd gegoten.

Ik weet niet of in de DDR daar een democratische besluitvorming over plaats had gevonden. Heeft u een link?
Oud 5 januari 2021, 20:54   #159
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke emoties?
In het andere onderwerp vroeg ik eindeloos naar wetenschap. IK deelde artsen en rechtszaken nadat men de wet voor argument nam.

En nogmaals: zag je die youtube van een abortus provocatus en hoe ze met dat leven omgaan, te sterven leggen? Hoe kan je daar niets bij voelen? Alvorens men zoiets kan rechtvaardigen moet je toch psychopaat zijn en daar inderdaad niets bij voelen?
U noemt abortus genocide. U vergelijkt bepaalde zwangere vrouwen met kampbewakers uit Dachau of Bergen-Belsen. Ja, dat is redelijk emo.
Oud 5 januari 2021, 20:58   #160
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U noemt abortus genocide. U vergelijkt bepaalde zwangere vrouwen met kampbewakers uit Dachau of Bergen-Belsen. Ja, dat is redelijk emo.
Geen woorden in mijn mond leggen. Abortus als geboortebeperking toepassen valt onder genocide.

Ik sprak ook nergens over zwangere vrouwen, behalve dat we ons best vragen mogen stellen bij 50 miljoen abortussen per jaar.
“Baas over eigen buik” begint bij op je vruchtbaarheid waken en verantwoord seksen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be