Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft hij gelijk?
Ja. 2 20,00%
Nee. 6 60,00%
Ander antwoord. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2021, 13:48   #141
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Thaise vrouwen ( ik ken er heel wat) trouwen met Westerse mannen voor de fin zekerheid die ze daarmee aan familie garanderen. Economie dus en ja, dat kan uitgroeien tot wederzijdse tevredenheid maar vaak ook niet.
Want aantrekkelijk zijn die oudere Westerlingen vaak niet en eenmaal hier zien die vrouwen vaak iets wat net iets aantrekkelijker is en ook fin over de brug komt.
Rudy heeft groot gelijk, vaak komen die mannen hier niet aan de bak en al zeker niet bij mooie en jonge vrouwen. De liefde wordt dus gekocht, en vaak voor beperkte duur.
Hier gaan we weer.
Natuurlijk zijn er mannen bij die hier niet aan de bak komen, maar dat is tegenwoordig een minderheid (het was ooit anders). Moest u echt Thaise vrouwen kennen zou u echt wel weten dat het met die echtscheidingen zoals u beschrijft niet werkt.
Oud 12 december 2021, 14:00   #142
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus weer een voordeel..jaloers? Hekel aan vrouwen? Zeg het maar hoor! En waarom moet ik iets toegeven wat ik zelf heb uitgelegd? Natuurlijk komt een vrouw sneller klaar wanneer ze echt goesting heeft, u niet soms?
Ik bedoel sneller dan de man.
Ik ben niet jaloers en heb enkel een hekel aan feministen die bezeten zijn door de geest van Izebel en abortus als zelfbeschikkingsrecht zien.

Welkom terug trouwens. Blij dat u genezen bent.
Oud 12 december 2021, 14:07   #143
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Niks van gelijkwaardigheid in zo'n "relatie"...
Erg, zielig en triestig voor die vrouwen die niks van liefde krijgen maar wel de onderbroeken van "meneer" moeten wassen en strijken!
Bah-bah zeg!
Wat een cliché zeg ...Pffffffff.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 14:09   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn ervaring..
Volgens mij is uw ervaring enkel die die u zag in Eigen Kweek. Niet meer dan wat ze schrijven in de blaadjes en tonen in populistische tv programma's. Als het maar sensationeel is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2021 om 14:32.
Oud 12 december 2021, 14:13   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rudy heeft groot gelijk, vaak komen die mannen hier niet aan de bak en al zeker niet bij mooie en jonge vrouwen. De liefde wordt dus gekocht, en vaak voor beperkte duur.
Kunt U dat bewijzen of is dat gewoon uw eigen overtuiging ? Ik woon in Brussel waar nogal zulke koppels zijn.
Ik kan je op een blaadje geven dat daar niks van waar is.

Wat wel klopt is dat veel mannen geen of weinig interesse (meer) hebben in (oude) westerse vrouwen. Moeten we ons daar dan aan storen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2021 om 14:16.
Oud 12 december 2021, 14:26   #146
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hahaha, Rudy toch, u bent door uw gebrek aan kennis en wereldvreemdheid soms onbewust grappig. We weten natuurlijk wel waar u uw mosterd vandaan haalt en we weten ook dat die bron echt niet klopt wegens eveneens totaal wereldvreemd.
U haalt uw kennis dus volgens mij van de Vlaamse reeks "Eigen teelt" alwaar een man is die zijn Filipijnse vrouw verschrikkelijk vernederd en mede daardoor zeer dominant overkomt. Nu laat me u zeggen dat de vrouwen die zulk lot ondergaan niet alleen van Aziatische afkomst maar ook van Belgische en bij uitbreiding Europese/Westerse afkomst zijn.

Door mijn voormalig beroep heb ik wel wat Aziatische vrouwen en/of gemengde koppels leren kennen en kan ik u vertellen dat uw beeld van hen totaal verwrongen is door de vooroordelen.

De Aziatische vrouw, we zullen ze gemakshalve de "Thaise" noemen.
Je moet iets van de Aziatische cultuur afweten om deze te begrijpen, neen zeggen is bv. een belediging aan de gesprekspartner, Aziaten zullen dus nooit nee zeggen wat als je dat niet weet tot zeer veel misverstanden kan leiden ook bij het zakendoen bv. Ook het zogezegd onderdanig buigen, denk niet dat het is omdat ze u als uw meerdere beschouwen het is omdat buigen met de handen bij elkaar een groet, een beleefdheidsvorm is en tevens een soort van aub zeggen, Thaise mensen zijn alles behalve onderdanig geloof dat maar.

Liefde: Zulks een Thaise vrouw die je pas hebt leren kennen en met u huwt daar is natuurlijk nog geen verliefdheid bij betrokken maar als je hen respecteert zullen ze u ook respecteren en groeit er een soort graag zien bij hen, meestal zullen zij u heel uw leven liefdevol en met het meeste respect behandelen. Je huwt trouwens niet met die vrouw alleen je huwt een familie en meer nog een gemeenschap. Je stuurt regelmatig een kleine som geld naar de familie in Thailand wat niet meer of minder dan hun cultuur is verder ga je ook regelmatig met je Thaise vrouw naar de Thaise gemeenschap in België, waar de vrouwen onder elkaar kwebbelen en de mannen bij elkaar hun pintje drinken, je viert ook jaarlijks de koning zijn feestdag. Niet echt onderdanig he Rudy.

Eten, als je een Thaise huwt kan je dag wuiven naar de bloemkool met worst of je moet het zelf klaarmaken, maar je zal lekker eten en weerom verwent worden. Ook zal je vele nieuwe vrienden maken doordat ze erop staan dat er Thaise vriendinnen met hun man op bezoek komen.

Liefde en seks: Het is gedaan met de naar westerse gewoonte seks op donderdag of een andere welbepaalde dag. Als je bij een Thaise vrouw een dagje overslaat krijg je naar je hoofd geslingerd dat je hen niet graag meer ziet, uw liefde bewijzen door seks is voor hen belangrijk.

Regelmatig met uw Thais vrouwtje op verlof naar Thailand is een must wil je haar en vooral uzelf gelukkig houden.

In ruil voor dit alles zal ze uw huis spik en span houden, ze zal koken je beminnen en als je wil je onderbroeken strijken

Thaise vrouwen onderdanig? Vergeet het maar hoor, dat is maar culturele schijn, de meeste Thaise vrouwen zijn nogal redelijk veeleisend en dominant die komen echt niet naar hier om met hun voeten te laten spelen door westerse mannen.

Dan is er het type mannen dat u aanhaalt in de posting die ik hierboven quote, alle type mannen zijn er die de voorkeur geven aan Aziatische vrouwen daar deze hun mentaliteit er uit bestaat voor hun ventje te zorgen zolang hij voor hen zorgt natuurlijk, anders kan het wel eens slecht uitpakken voor de echtgenoot. Waarom u Knokke erbij haalt is me dan ook weer een raadsel.

PS. Om alle vergissingen te vermijden, ik ben niet gehuwd met een Aziatische vrouw en niemand doet mijn was en strijk anders dan ikzelf.
Ik heb wel een kuisvrouw maar dat is een Belgische.
U bent duidelijk een kenner Er klopt heel veel van hetgeen je schrijft en de TH B koppels die ik ken zijn stuk voor stuk ,in mijn ogen althans, gezonde gelukkige stellen die beiden uit werken gaan. Er is niet zelden een leeftijdsverschil maar niet shockerend. Of ze ooit scheiden kan maar dat kan ook bij een Vlaams koppel die al 60 jaar samen zijn.
Oud 12 december 2021, 14:30   #147
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thaise vrouwen ( ik ken er heel wat) trouwen met Westerse mannen voor de fin zekerheid die ze daarmee aan familie garanderen. Economie dus en ja, dat kan uitgroeien tot wederzijdse tevredenheid maar vaak ook niet.
Trouwen Vlaamse meisjes dan niet voor de zekerheid ? Of kent u veel hooggeschoolde vrouwen met een goedbetaalde betrekking die een relatie gaan aanknopen met een werkloze leegloper ? Denkt U dat er veel welstellende Vlaamse weduwen een relatie gaan beginnen met een tot over zijn oren in de schuld zittende zatlap ?
Ik heb geen (vaste) relatie maar kan die binnen de 10 minuten hebben. Veel vriendinnen van mij kennen mijn situatie en die is nogal redelijk aantrekkelijk voor de meeste geloof me maar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2021 om 14:36.
Oud 12 december 2021, 17:04   #148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer.
Natuurlijk zijn er mannen bij die hier niet aan de bak komen, maar dat is tegenwoordig een minderheid (het was ooit anders). Moest u echt Thaise vrouwen kennen zou u echt wel weten dat het met die echtscheidingen zoals u beschrijft niet werkt.
Waar gaan we weer? Omdat u tegengesproken wordt? Het zijn vooral mannen die op zoek zijn naar de " ooit" vrouwen, dienstbaar en gericht op het welzijn van vooral meneer die omwille van economische redenen oudere Westerse mannen trouwen.
toch blijven die Thaise vrouwen vaak niet bij hen, eenmaal hier zien ze meer mogelijkheden bij jongere en aantrekkelijke mannen die evengoed economisch hun familie steunen.
Die vrouwen gebruiken hun rechten hier, zodra ze een F plus kaart hebben.
Of dacht u echt dat die afgeleefde Westerse wrakken de Romeo's voor Thaise vrouwen zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 17:11   #149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Trouwen Vlaamse meisjes dan niet voor de zekerheid ? Of kent u veel hooggeschoolde vrouwen met een goedbetaalde betrekking die een relatie gaan aanknopen met een werkloze leegloper ? Denkt U dat er veel welstellende Vlaamse weduwen een relatie gaan beginnen met een tot over zijn oren in de schuld zittende zatlap ?
Ik heb geen (vaste) relatie maar kan die binnen de 10 minuten hebben. Veel vriendinnen van mij kennen mijn situatie en die is nogal redelijk aantrekkelijk voor de meeste geloof me maar
De meeste Westerse vrouwen, ongeacht opleidingsniveau werken.
Mannen zijn niet nodig om in hun onderhoud te voorzien, dat doen veel vrouwen gewoon zelf dus nee, ze trouwen niet voor " de zekerheid". Vaak wel omdat er samen een huis wordt gekocht of er kinderen zijn.
Waarom zouden vrouwen iets beginnen met mannen die geen enkele meerwaarde bieden in hun bestaan? Wanneer dit wel zo is kan het veel vrouwen niet schelen of iemand werkloos is of schulden heeft, maar het is gewoon ook zo dat die mannen vaak geen meerwaarde kunnen bieden.
Je wilt ook niet altijd betalen, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 17:31   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden vrouwen iets beginnen met mannen die geen enkele meerwaarde bieden in hun bestaan?
Maar dat geldt toch evenzeer voor buitenlandse vrouwen. Die hun eisen liggen meestal iets lager maar zoals je zelf schijft is er geen verschil.
Oud 12 december 2021, 17:36   #151
Hoomer

Standaard

Citaat:
Waar gaan we weer? Omdat u tegengesproken wordt? Het zijn vooral mannen die op zoek zijn naar de " ooit" vrouwen, dienstbaar en gericht op het welzijn van vooral meneer die omwille van economische redenen oudere Westerse mannen trouwen.
toch blijven die Thaise vrouwen vaak niet bij hen, eenmaal hier zien ze meer mogelijkheden bij jongere en aantrekkelijke mannen die evengoed economisch hun familie steunen.
Of dacht u echt dat die afgeleefde Westerse wrakken de Romeo's voor Thaise vrouwen zijn?
Lol, Ja natuurlijk en onze jonge, knappe, viriele mannen die hier aan geen lief geraken staan te wachten om een gehuwde Thaise en haar hele familie in Thailand te onderhouden. PS Een Aziatische die tegen haar familie gezichtsverlies gaat lijden, je gaat die hard moeten zoeken mijn gedacht.
Maar waarom denkt u dat het alleen dikbuikige oude mannen zijn die hun bruid uit Thailand halen?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 12 december 2021 om 17:42.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 17:38   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat die Thaise vrouwen alleen een relatie aangaan met afgeleefde westerse wrakken ??? Waar haal je die zever eigenlijk ? Uit Dag Allemaal ?
Die mensen die ik hier ken zijn absoluut geen afgeleefde westerse wrakken. Dat zijn mensen zoals U en ik. Niet zelden sportieve beleefde mensen.
Meestal van middelbare leeftijd met een professioneel leven.

En ik heb helemaal geen weet dat die vrouwen nadat ze hun verblijf hebben geregeld op zoek zouden gaan naar een andere (jongere) man of toch niet meer dan een westerse vrouw.
Uiteraard ga je die vinden maar die vindt je eerder in de categorie Afrikaanse vrouwen die een schijnhuwelijk hebben kunnen regelen enkel en alleen voor de verblijfspapieren. Dit is eerder zeldzaam bij Thaise vrouwen die nadat hun huwelijk op de klippen loopt niet zelden terugkeren naar Thailand. ( op voorwaarde de gezinssituatie het toelaat)
Thaise vrouwen zal je zelden tegenkomen bij het OCMW of in de werkloosheid. Het Aziatische gezichtsverlies speelt daar een rol.
En dan hebben we het nog even niet over Filippijnse vrouwen....die niet zelden nog hardere werksters zijn.
Vraag dat maar aan Jo Lernout en zijn Filipijnse schone Weer zo een koppel waar jij niks dan slecht kan over vertellen Nochtans heeft de JO niks meer behalve zijn kleine pensioentje en zijn vrouw gaat poetsen.
Ik zou zeggen bemoei je me je eigen zaken dat zal al moeilijk genoeg zijn.

Bijlage 115406

Laatst gewijzigd door Pontifex : 20 december 2021 om 23:48.
Oud 12 december 2021, 17:39   #153
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mannen zijn niet nodig om in hun onderhoud te voorzien, dat doen veel vrouwen gewoon zelf dus nee, ze trouwen niet voor " de zekerheid". Vaak wel omdat er samen een huis wordt gekocht of er kinderen zijn.
Waarom zouden vrouwen iets beginnen met mannen die geen enkele meerwaarde bieden in hun bestaan? Wanneer dit wel zo is kan het veel vrouwen niet schelen of iemand werkloos is of schulden heeft, maar het is gewoon ook zo dat die mannen vaak geen meerwaarde kunnen bieden.
U toch even beter gaan informeren over 1 oudergezinnen, meestal armoede troef, en nee niet alleen bij werkloze gevallen.
Oud 12 december 2021, 17:41   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarom denkt u dat het alleen dikbuikige oude mannen zijn die hun bruid uit Thailand halen?
Opdat ze (of hij) dat zo heeft gelezen in Dag Allemaal

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2021 om 17:58.
Oud 12 december 2021, 17:58   #155
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Opdat ze dat zo heeft gelezen in Dag Allemaal
Het is echt ongelooflijk hoe laag dat onze westerse dames Aziatische vrouwen inschatten.
Oud 12 december 2021, 17:58   #156
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is echt ongelooflijk hoe laag dat onze westerse dames Aziatische vrouwen inschatten.
De beste verdediging is de aanval.
Oud 12 december 2021, 18:17   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahaha, Rudy toch, u bent door uw gebrek aan kennis en wereldvreemdheid soms onbewust grappig. We weten natuurlijk wel waar u uw mosterd vandaan haalt en we weten ook dat die bron echt niet klopt wegens eveneens totaal wereldvreemd.
U haalt uw kennis dus volgens mij van de Vlaamse reeks "Eigen teelt" alwaar een man is die zijn Filipijnse vrouw verschrikkelijk vernederd en mede daardoor zeer dominant overkomt. Nu laat me u zeggen dat de vrouwen die zulk lot ondergaan niet alleen van Aziatische afkomst maar ook van Belgische en bij uitbreiding Europese/Westerse afkomst zijn.
Hoomer. Ik kom hier later op terug omdat ik ondertussen interessante reacties lees.
Neen, mijn bevindingen komen niet van een serie zoals "eigen kweek". Wat best een leuke serie was.
Ik zeg dat er destijds, en dan spreek ik over de jaren 80, Thaise vrouwen werden gekocht. De prijs van 100.000 frank circuleerde. Daarom hoefde je zelf niet naar Thailand te reizen. Iemand reisde, huwde ter plaatse, kwam met de kersverse bruid in het land, scheidde, en de bruid werd betaald.
Stel nu geen moeilijke vragen hé Hoomer.
Vergeet dat van "eigen kweek" maar.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 18:34   #158
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pragmatisch en concreet.

Merci.

Hij de status, zij het geld.
Zij de status, hij het geld.

Zij moet een stapje hoger op de sociale ladder.
Hij wil seks en een stabiel bestaan.

Co-vert contracten.
Oud 12 december 2021, 18:57   #159
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Van alcohol op je wonden te gooien zijn er mensen misschien wel wijzer geworden maar de hypocrisie moet in stand blijven e. De show must go on.

Vrouwen houden toch niet van klagers? Zelf spiegelingen.
Oud 12 december 2021, 19:12   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoomer. Ik kom hier later op terug omdat ik ondertussen interessante reacties lees.
Neen, mijn bevindingen komen niet van een serie zoals "eigen kweek". Wat best een leuke serie was.
Ik zeg dat er destijds, en dan spreek ik over de jaren 80, Thaise vrouwen werden gekocht. De prijs van 100.000 frank circuleerde. Daarom hoefde je zelf niet naar Thailand te reizen. Iemand reisde, huwde ter plaatse, kwam met de kersverse bruid in het land, scheidde, en de bruid werd betaald.
Stel nu geen moeilijke vragen hé Hoomer.
Vergeet dat van "eigen kweek" maar.
Hetgeen je hier aanhaalt Rudy is iets van een gans andere aard. Hier begin je over schijnhuwelijken.
Die waren er destijds veel meer dat klopt. Nu wordt dat allemaal veel meer onderzocht. Wat jij hier verteld dat gaat zo maar niet meer hoor. Kijk maar eens naar de voorwaarden en de eisen die nu worden gesteld alvorens je toestemming krijgt om te huwen. Ik ken koppels met goeie oprechte bedoelingen die er zelfs de brui aan gaven. De administratieve rompslomp bleef maar duren.

Destijds ging het vooral over Afrikaanse en Braziliaanse gevallen. Ook veel jonge Afrikaanse mannen die huwden met oudere westerse dames. Verleden tijd. Cel schijnhuwelijken al van gehoord ?
Maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2021 om 19:21.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be