Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2005, 19:07   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Je hoeft de Qur'an niet te kennen om een moslim te zijn. Je hoeft geen kernfysicus te zijn om van de zon te genieten.

Ik verwacht helemaal niet dat uw buurvrouw het leven van Mohammad kent. Ik verwacht zelfs niet van haar zoon dat hij zich houdt aan de Ramadam (hoewel dat toch belangrijk is). Ik verwacht zelfs niet dat hij z'n baard laat groeien (ook iets dat hoort bij Islam). Het is aan Allah om hierover te oordelen, en omdat ik wel weet dat, als het erop aan komt, beiden wel aan de kant van de moslims zullen trekken. Islam heeft als peiler dat moslims 1 front vormen... vermits de jongeren dat vandaag al doen ten aanzien van jullie maatschappij, is voor mij die peiler bereikt... dat ze daarom niet specifiek de verzen kennen die hiertoe oproepen is van secundair belang.

Maar [size=4]zodra[/size] die buurvrouw, die zoon, of de plaatselijke moslims gaan beweren dat homoseksualiteit niet met de dood bestraft wordt in Islam, (dus dat Islam in z'n progressiviteit homoseksualiteit niet als een vieze ziekte beschouwt die uitgeroeit moet worden), dan zijn deze verkeerd, en ontkennen ze net Islam, net het moslim-wezen. Zulke afvalligheid wordt bestraft met de dood in Sharia. Dus ik roep dan ook de moslims op dit forum op zich hier niet aan te bezondigen.
dat is alvast erg gematigd
dat is alvast een eigenschap van elke groep die zich verbonden voelt met enkele gemeenschappelmijke eigenschappen van elke religiegemeenschap
zoiets geldt ook voor elke godsdienst elke groep waar je als enkeling het tegen de massadoctrine opneemt
en dit hangt louter af van de fundamentalistische kerngroep en geldt in bepaalde groepen ook

praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be