Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2005, 00:09   #141
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Koerdische bronnen meldden vandaag dat er, in de nasleep van de newroz-vieringen, nogmaals minderjarigen (allemaal Koerden natuurlijk) om uiteenlopende redenen door de Turkse politie opgepakt zijn. Enkele ervan met beschuldiging van 'ontering van Turkse vlag'.

Hoofdpagina-nieuws bij de Turkse media was dan weer de oproep tot nog meer chauvinistische en extremistische vlaggenvertoon, dat nog steeds onverminderd doorgaat.

herinnering:

De Koerdische jongens brengen hun 4de nacht door in een Turkse cel. (De eerste arrestaties gebeurden op 23 maart).

wordt vervolgd...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 07:31   #142
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Wat een kinderlijke, on-Europese politieke cultuur........
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 10:20   #143
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Oplossing = staatsgreep

Er worden smerige spellen gespeeld op Turkije. Ik heb het 'toekomstige kaart' van Turkije gezien. Griekenland moest West-Anatolië, Izmir en Istanbul terugkrijgen. De Syriërs moeten Hatay terugkrijgen. De Armeniërs moeten Pontus-gebied terugkrijgen. Tenslotte koerden moesten van de grote bazen zuidoost-Turkije terugkrijgen. Tenslotte bleef Anatolië voor de Turken.
Waar kan je die kaart bekijken?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 10:28   #144
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
In Turkije spreken de mannen op café over de 'groot middenoosten project'. Dit project komt van Washington en is bedoelt het Midden-Oosten volledig te hertekenen. Belangen die centraal staan in dit project zijn natuurlijk de oliebelangen van de VS. Daarnaast ook het bestaan van de staat Israël, niet de huidige mini-staatje, maar een Israël dat zich uitstrekt van de Nijl tot aan de Eufraat. Ook Turkije is onderdeel van dit grootse project: Turkije helemaal opdelen om het helemaal te verzwakken. Een kleinere Turkije betekent:
1) grotere Armenië
2) Koerdistan
3) uitbreiden Griekenland naar Oosten toe
4) een volledig Griekse Cyprus

Naast olie en Israël, heeft dit project een 3e luik: terugdringen van Islam en Christendom vestigen. Zo voorziet dit project in 'het kapot maken' van de islamitische staat Iran. Verder gaan Christelijke landen zoals Armenië, Griekenland en Cyprus fors uitbreiden. Een seculiere Koerdistan (niet alle Koerden zijn moslim, er zijn ook religieuze minderheden onder de koerden, christenen wel te verstaan) past dus ook in dit plaatje.

ik hoop dat de 'groot Midden-Oosten project' nu wat duidelijk is. Dit is dus wat El Turco beweert.

Nu is de vraag: is dit wel allemaal waar???
Klinkt veelbelovend.

En "Groot-Israel" zal dan waarschijnlijk een soort federatie van Israel, Palestina, Jordanie, Libanon en Syrie, kortweg de "Orient" zijn.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:00   #145
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Ook vandaag stonden de Turkse kranten in het teken van 'eerbetoon aan de Turkse vlag'.

Enkele foto's die ik van hun internet sites geplukt heb.

In zo'n uiterst vijandige klimaat in Turkije zou ik, moest ik Koerd zijn, mij zeer geprovoceerd en aangevallen voelen.

Hoe zouden de Vlamingen zich voelen als alle Walen hun 'haan' zouden pakken en nationalistische vlaggenvertoon zouden organiseren in Vlaamse steden???

Sommigen proberen er de boel te vergiftigen om het de Koerden zo zwaar mogelijk te maken...

Maar er zijn positieve ontwikkelingen: CNNTURK laat een keer de zaak van de andere kant zien. Zo wordt uit monde van politicus Gul en van een rits binnenlandse en buitenlanse mensenrechtengroeperingen geciteerd: "De ontwikkelingen van de laatste dagen zijn zorgwekkend, het volk mag zich niet laten meeslepen door provocateurs".

Een beetje geruststellend, een beetje maar...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 19:52   #146
Joriske
Gouverneur

Standaard

Een serieus geval van vlag-fetisjisme.......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 27 maart 2005, 20:02   #147
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Bedankt voor deze duidelijke uitleg.

Waarschijnlijk is dit evident voor Turkije-kenners, maar ik behoor nu eenmaal tot de weinigen op dit forum die geen Turkije-kenners zijn.

Klinkt redelijk paranoïde, dat 'groot Midden-Oosten project', zo op het eerste zicht.
Als ik het goed voorheb, bedoelt hij met het 'Groot Midden-Oosten project' het plan van de PNAC (Project for a New American Century). Het PNAC-project is één van de streefdoelen van de neo-cons, de ploeg rond G.W.Bush. Het verkoopsargument is het brengen van democratie in het Midden-Oosten maar eigenlijk gaat het om het veilig stellen van de macht van de VS in het Midden-Oosten.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 20:04   #148
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
hiep hiep hoera voor Washington en zijn 'groot Midden-Oosten project'.

Alleen dan kunnen die 6 koerdische kinderen het leven krijgen dat ze verdienen...een menswaardige leven
Ik denk niet dat de bedenkers van het 'Groot Midden-Oosten project' echt wakker liggen van enkele Koerdische kinderen.
Oud 27 maart 2005, 20:07   #149
groene flamingant
Banneling

Standaard

Voor de rest zou ik denken dat de Turken toch maar eens terug met hun voeten op de grond moeten komen. Je mag fier zijn op je vlag en er respect voor vragen maar het gooien van 6 kinderen in de gevangenis voor het verbranden van één vlag?

Ik kan bezwaarlijk geloven dat die kinderen zich ná het verlaten van de gevangenis méér Turk zullen voelen dan ervoor.
Oud 27 maart 2005, 20:08   #150
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik kan bezwaarlijk geloven dat die kinderen zich ná het verlaten van de gevangenis méér Turk zullen voelen dan ervoor.
Integendeel: nieuwe rekruten voor Kongra-Gel (PKK).
Oud 27 maart 2005, 21:20   #151
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Integendeel: nieuwe rekruten voor Kongra-Gel (PKK).
Inderdaad. Vooraleer mensen als EL TURCO de Turkse politiek hier verdedigen, zouden ze die bedenking beter óók even maken.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 maart 2005 om 21:20.
Oud 27 maart 2005, 22:48   #152
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Inderdaad. Vooraleer mensen als EL TURCO de Turkse politiek hier verdedigen, zouden ze die bedenking beter óók even maken.
Omg, ik zeg dat er een staatsgreep moet komen. Dat is volgens mij niet verdedigen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 22:55   #153
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omg, ik zeg dat er een staatsgreep moet komen. Dat is volgens mij niet verdedigen.
Goed idee. Dan zijn we definitief van dat Turkije-in-de-EU-gedoe af.
Oud 27 maart 2005, 22:57   #154
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een staatsgreep zou een nieuwe ramp zijn voor Turkije. De voorbije staatsgrepen en de enorme macht die zij opgeleverd hebben aan het leger, vormen één van de grootste belemmeringen om van Turkije een modern en welvarend land te maken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 23:03   #155
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij praat over een staatsgreep alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hoeveel staatsgrepen heeft Turkije nu onderhand al gehad? Wordt het niet stilaan tijd dat Turkije gaat bewijzen dat het zichzelf kan redden op een normale manier?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 maart 2005 om 23:11.
Oud 27 maart 2005, 23:48   #156
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Goed idee. Dan zijn we definitief van dat Turkije-in-de-EU-gedoe af.
Dan beginnen we met de Turan-gedoe.
Oud 27 maart 2005, 23:48   #157
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Een staatsgreep zou een nieuwe ramp zijn voor Turkije. De voorbije staatsgrepen en de enorme macht die zij opgeleverd hebben aan het leger, vormen één van de grootste belemmeringen om van Turkije een modern en welvarend land te maken.
Het is al een ramp.
Oud 27 maart 2005, 23:49   #158
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is al een ramp.
Het kan nog erger.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 06:15   #159
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dat is nog allemaal niets,maar ben eens benieuwd wanneer Turkse vrouwen GELIJK mee met de mannen mogen deelnemen aan het vrijdag-gebed.
Daar is momenteel een discussie over aan de gang. (gestart in Amerika)... maar niet al te serieus genomen door de turkse mannenmaatschappij... Stel u maar eens voor al die turkse mannen met een stijve achter zo'n lekkere kont op hun knieen.... lap daar gaan hun goede intenties... en dat allemaal door die smerige feministen... met hun lekkere kontjes
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 06:18   #160
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Of wanneer Turkse vrouwen die hier wonen en verliefd worden op een Vlaamse blanke man,ze daar ook daadwerkelijk mee mogen trouwen.
Niets aan de hand... zolang ze hun maar laten besnijden natuurlijk...(dat heeft dan natuurlijk "niiiietts" te maken met de opgekropte frustraties die de volwassen turkse man heeft tegenover die onreine belgen die nog een volledig pietje hebben )
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be