Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2005, 15:50   #141
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Komaan zeg, Spaanse geschiedenisboeken vermelden tegenwoordig ook de genocide tegen de Indianen, en in GB zijn films als "bloody sunday" grote hits geworden, ik zie "midnight express" nog geen grote hit worden in Turkije...
Er zijn nog mensen die Leopold II vereren als een groot figuur voor België (en dat was hij natuurlijk ook, enkel voor België welteverstaan...) maar het is niet verboden om hem te bekritiseren. In Turkije is het verboden over de genocide te spreken en Ataturk bekritiseren is volstrekt taboe. Turkije is nog geen volwaardige democratie.
Nederland weigert schuld te erkennen bij de politionele acties in Indonesie. Nederland weigert ook schuld te erkennen voor hun rol in Sebrenica.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 15:57   #142
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Klein detail: De bevolking van Turkije is tweemaal zo groot als die van Polen. De cijfers die u hierboven citeert bewijzen dus dat Polen bijna tweemaal zo rijk is als Turkije. U kent blijkbaar nog niet eens het verschil tussen GDP en GDP per capita. Hebt u eigenlijk wel ergens verstand van?
(302 miljard/242 miljard)=1,25

70 miljoen/40 miljoen = 1,75

(1,75/1,25)=1,4

De GDP per capita is dus 1,4 keer zo hoog voor Polen. Polen is dus niet twee keer zo rijk als Turkije. Er ontbreekt iets aan je rekenkundig vermogen.
Oud 25 september 2005, 16:28   #143
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Ok, hardliner als Turk4Ever is terug. Ik moet men posten wat aanpassen. Ik had is gelezen dat T4E van Kars was. Kars heeft de Armeense gruweldaden meegemaakt. Ik begrijp T4E goed.

Toegeven is grootsheid. Als er een genocide was, wil ik het best erkennen. Ik wil ook dat Armenië nauwer samenwerkt met Turkije, en dat Turkije zijn grenzen openstelt.

De Armeniërs hebben onze Azeri broeders levend verbrand in Khojali, toch moeten we vooruit kijken.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 16:44   #144
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ok, hardliner als Turk4Ever is terug. Ik moet men posten wat aanpassen. Ik had is gelezen dat T4E van Kars was. Kars heeft de Armeense gruweldaden meegemaakt. Ik begrijp T4E goed.

Toegeven is grootsheid. Als er een genocide was, wil ik het best erkennen. Ik wil ook dat Armenië nauwer samenwerkt met Turkije, en dat Turkije zijn grenzen openstelt.

De Armeniërs hebben onze Azeri broeders levend verbrand in Khojali, toch moeten we vooruit kijken.
Oh no all shake in fear omdat turk4ever terug is

run for your life !!!!

Ahhahahahahaha !

zielig.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 16:49   #145
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie

zielig.
Juist!
Oud 25 september 2005, 16:50   #146
Shizie
Banneling

Standaard

Gij he
Oud 25 september 2005, 17:23   #147
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals steeds haalt u weer allerlei zaken door elkaar en probeert u zaken te vergelijken die helemaal niet te vergelijken zijn.
Wat makkelijk hé, de misdaden van de één zijn niet de misdaden van de ander. Ik ben uw geschipper kotsbeu, kom dan met zinnige argumenten zoals bvb tomm, daar luister ik naar want die heeft iets te zeggen en kan mijn argumenten goed ontkrachten, dat geef ik grif toe.
Oud 25 september 2005, 19:34   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

op z'n geheel is Polen iets rijker dan Turkije, omdat West-Polen het economisch goed doet, maar bepaalde streken in Polen liggen duidelijk onder het Turkse gemiddelde. Natuurlijk zijn er ook in Turkije doodarme streken die zelfs armer zijn dan landen als Iran, Syrië of Egypte. Ik zou durven stellen dat West-Turkije veel welvarender is dan het Poolse gemiddelde, Kurdistan maakt van Turkije echter een derde Wereld-land. In Silezië en Lublin zie je talloze bedelaars, geen zigeuners of immigranten maar rasechte Polen die niet kunnen overleven van hun pensoentje of geen job hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 25-09-2005 at 20:35
Reason:
--------------------------------

op z'n geheel is Polen iets rijker dan Turkije, omdat West-Polen het economisch goed doet, maar bepaalde streken in Polen liggen duidelijk onder het Turkse gemiddelde. Natuurlijk zijn er ook in Turkije doodarme streken die zelfs armer zijn dan landen als Iran, Syrië of Egypte. Ik zou durven stellen dat West-Turkije veel welvarender is dan het Poolse gemiddelde, Kurdistan maakt van Turkije echter een derde Wereld-land. In Silezië en Lublin zie je talloze bedelaars, geen zigeuners of immigranten maar rasechte Polen die niet kunnen overleven van hun pensoentje of geen job hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

op z'n geheel is Polen iets rijker dan Turkije, omdat West-Polen het economisch goed doet, maar bepaalde streken in Polen liggen duidelijk onder het Turkse gemiddelde. Natuurlijk zijn er ook in Turkije doodarme streken die zelfs armer zijn dan landen als Iran, Syrië of Egypte. Ik zou durven stellen dat West-Turkije veel welvarender is dan het Poolse gemiddelde, Kurdistan maakt van Turkije echter een derde Wereld-land.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2005 om 19:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 21:04   #149
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
op z'n geheel is Polen iets rijker dan Turkije, omdat West-Polen het economisch goed doet, maar bepaalde streken in Polen liggen duidelijk onder het Turkse gemiddelde. Natuurlijk zijn er ook in Turkije doodarme streken die zelfs armer zijn dan landen als Iran, Syrië of Egypte. Ik zou durven stellen dat West-Turkije veel welvarender is dan het Poolse gemiddelde, Kurdistan maakt van Turkije echter een derde Wereld-land. In Silezië en Lublin zie je talloze bedelaars, geen zigeuners of immigranten maar rasechte Polen die niet kunnen overleven van hun pensoentje of geen job hebben.
Overschot van gelijk, maar volgens mij gaat economisch gezien toerisme de doorslag geven, en hierbij staat Turkije toch veel sterker, zelfs het binnenland begint mensen aan te trekken, het rugzaktoerisme naar steden als Göreme en Nevsehir zit in de lift, en ook de streek rond de oude Hettitische nederzetting Hatussas, toch 200km te noordoosten van Ankara, begint te draaien. In de Zwarte Zee-regio's rond Trabzon en Samsung begint men ook in te zien dat hier het geld vandaan moet komen en niet langer van de scheepswerven of de thee-industrie.
En het is precies ook dit toerisme dat onze enige hoop is Turkije te veranderen, want als er genoeg nieuwe ideeën binnenkomen gaat de officiêle visie niet langer kunnen stand houden. Als de horeca-bonzen merken dat de houding van het leger de toetreding tot de EU en de bijbehorende stroom toeristen tegenhoudt ...
Oud 25 september 2005, 21:34   #150
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
Overschot van gelijk, maar volgens mij gaat economisch gezien toerisme de doorslag geven, en hierbij staat Turkije toch veel sterker, zelfs het binnenland begint mensen aan te trekken, het rugzaktoerisme naar steden als Göreme en Nevsehir zit in de lift, en ook de streek rond de oude Hettitische nederzetting Hatussas, toch 200km te noordoosten van Ankara, begint te draaien. In de Zwarte Zee-regio's rond Trabzon en Samsung begint men ook in te zien dat hier het geld vandaan moet komen en niet langer van de scheepswerven of de thee-industrie.
En het is precies ook dit toerisme dat onze enige hoop is Turkije te veranderen, want als er genoeg nieuwe ideeën binnenkomen gaat de officiêle visie niet langer kunnen stand houden. Als de horeca-bonzen merken dat de houding van het leger de toetreding tot de EU en de bijbehorende stroom toeristen tegenhoudt ...
Ten eerste wijzen ALLE cijfers uit dat Tomm geen gelijk heeft en dat de welvaart in Polen beduidend hoger ligt dan in Turkije.
Ten tweede moet u wel heel naïef zijn om te geloven dat je de economische ontwikkeling van een land van 70 miljoen inwoners kan bouwen op wat toerisme. Dat toerisme is weliswaar nuttig om harde deviezen aan te trekken - iets waar Turkije met zijn zwakke munt grote behoefte aan heeft. Maar het vormt geen basis voor economische ontwikkeling. Als Turkije nu eens wat meer zou investeren in zijn onderwijs om meer ingenieurs te trainen en ze ook in Turkije te houden, dan zouden er veel betere mogelijkheden zijn.
Vroeger had ik ook nog wel wat hoop voor het Oost-Anatolisch project als een startmotor van stabiele economische ontwikkeling, maar dat blijkt niet zo goed gelukt te zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 21:53   #151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste wijzen ALLE cijfers uit dat Tomm geen gelijk heeft en dat de welvaart in Polen beduidend hoger ligt dan in Turkije.
Ten tweede moet u wel heel naïef zijn om te geloven dat je de economische ontwikkeling van een land van 70 miljoen inwoners kan bouwen op wat toerisme. Dat toerisme is weliswaar nuttig om harde deviezen aan te trekken - iets waar Turkije met zijn zwakke munt grote behoefte aan heeft. Maar het vormt geen basis voor economische ontwikkeling. Als Turkije nu eens wat meer zou investeren in zijn onderwijs om meer ingenieurs te trainen en ze ook in Turkije te houden, dan zouden er veel betere mogelijkheden zijn.
Vroeger had ik ook nog wel wat hoop voor het Oost-Anatolisch project als een startmotor van stabiele economische ontwikkeling, maar dat blijkt niet zo goed gelukt te zijn.
De cijfers wijzen uit dat de Poolse economie het wat beter doet dan de Turkse over het algemeen, maar dat zegt niets over de gigantische verschillen binnen beide landen.
Turkije: 3400 $ per capita
Polen: 5400$ per capita
http://hdr.undp.org/statistics/data/...?x=133&y=2&z=1
De Turkse BNP per capita ligt wel hoger dan die van Bulgarije, Roemenië, of Rusland.

Toerisme kan nooit de economie uit het slop halen, het kan een stimulans zijn, niet meer, zoals landen als Jamaica; Kenya en Egypte ondertussen wel ondervonden hebben.
Oud 25 september 2005, 23:00   #152
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
De cijfers wijzen uit dat de Poolse economie het wat beter doet dan de Turkse over het algemeen, maar dat zegt niets over de gigantische verschillen binnen beide landen.
De Turkse BNP per capita ligt wel hoger dan die van Bulgarije, Roemenië, of Rusland.

Toerisme kan nooit de economie uit het slop halen, het kan een stimulans zijn, niet meer, zoals landen als Jamaica; Kenya en Egypte ondertussen wel ondervonden hebben.
Vorig jaar bedroegen de totale inkomsten uit toerisme ongeveer $20 miljard. Dat maakt ongeveer 7% van de totale Turkse economie uit.
Oud 26 september 2005, 00:26   #153
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Vorig jaar bedroegen de totale inkomsten uit toerisme ongeveer $20 miljard. Dat maakt ongeveer 7% van de totale Turkse economie uit.
Ter vergelijking: de Russische economie steunt voor ongeveer 85% op de olieopbrengsten.
Oud 26 september 2005, 12:20   #154
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ter vergelijking: de Russische economie steunt voor ongeveer 85% op de olieopbrengsten.
Rusland produceert 9 miljoen vaten per dag bij een prijs van $63 per vat

9 miljoen x 63 x 365 = $207 miljard

Hoe groot is de Russische economie?
Oud 26 september 2005, 12:31   #155
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:

"Een statisticus waadde vol vertrouwen door een vijver van gemiddeld één meter diep, hij verdronk" (G.Bomans)
Als je dan toch met cijfers wil gooien, Toerisme is de zesde industrie ter wereld. Da's ietsje meer dan wat... Bovendien onderschat u de impakt van de toeristische sector op andere sectoren, zoals bvb de bouwsector (kijk maar naar Spanje). Ik weet ook wel dat alleen toerisme een land economisch gezien niet uit de afgrond kan helpen; maar het is meestal wel een goede 'aanzwengelaar'. Toerisme heeft voor een grrot deel voor de heropstanding van het Iberisch Schiereiland gezorgd, vergeet dat niet! En Griekenland profiteert ook maximaal van het toerisme. En wat denk je dat de economische motor is van Malta, van Cyprus, ...
Oud 26 september 2005, 12:33   #156
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Heb je je al eens afgevraagd hoe die landen eraan toe zouden zijn ZONDER toerisme?
Oud 26 september 2005, 13:15   #157
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Rusland produceert 9 miljoen vaten per dag bij een prijs van $63 per vat

9 miljoen x 63 x 365 = $207 miljard

Hoe groot is de Russische economie?
Minstens de helft ervan is wel voor eigen gebruik he.
Ook voert Rusland massaal wapens, aardgas, goud en andere grondstoffen uit.

Joodse mafia aan de macht zorgt ervoor dat eigen industrie weinig ontwikkeling kent. Russische economie zit op een "olienaald"..
Oud 26 september 2005, 21:47   #158
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Joodse mafia aan de macht zorgt ervoor dat eigen industrie weinig ontwikkeling kent. Russische economie zit op een "olienaald"..
Shizie, gij ook al?

Anti-semitisme is niet toegelaten op politics.be!!! Peter Johan hoor je me???

Als je het nu over moslims (in Rusland maken ze 1/6 van de totale bevolking uit) had, tot daar toe. Dan konden we is lachen ..

Btw, de Russische regering moet de Joodse mafia de kans niet geven. Waarom zouden ze niet profiteren?
Oud 26 september 2005, 23:10   #159
Shizie
Banneling

Standaard

wat is er anti-semitisch in mijn post ?
Ik constateer een paar feiten, meer niet. De rijkste mensen in Rusland zijn een voor een - JODEN. NIKS mis mee maar ze doen met hun geld niet wat ze zouden moeten doen in een arm land als Rusland. Waar de kloof tussen rijk en arm ENORM groot is.

Begin maar met Abramovitch, die zijn yacht zomaar voor 100 000 euro liet tanken om tussen Italie en Griekenland te zeilen :S

Ik heb nits tegen de Joden en ik houd van Israel. Maar elk volk heeft rotte appels..

De Russische regering werd overgekocht door de rijke joden. Poetin probeerde daar iets aan te doen. Gusinksi mag Rusland niet meer binnen, zelfde voor Berezovski. Hodorkovski moet 8 jaar lang in de bak zitten. Abramovitch is untouchable aangezien hij het fortuin van Eltsin familie beheert.
Maat wat is er gebeurd ? Deze joden werden gewoon door de andere joden vervangen

anyway enough bullshitting time to sleep

bb
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be