![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hiernet zag ik tijdens het VRT-nieuws beelden van koningin Beatrix die een speechke in het Frans afstak op een galadiner. Blijkbaar hebben de adviseurs van Beatrix goed hun werk gedaan en Trix geïnformeerd dat de Belgische franstalige elite nog steeds geen woord Nederlands verstaat en wenst te verstaan. En zo komt het dus dat in een land waarvan de grootste bevolkingsgroep Nederlandstalig is, waarvan het federaal bestuur voor de helft + 1 Nederlandstalig is, waarvan het koningshuis verondersteld wordt tweetalig te zijn (en dat maar heel moeizaam en duidelijk tegen hun zin is), ook Trix moest buigen voor de franskiljone arrogantie van l'élite francophone belge die mee aan de dis zat. Probeert u zich deze situatie eens in te beelden in bij voorbeeld Canada. Bush op staatsbezoek in Vancouver (waar de taal het Engels is) en die zijn speechke in het Frans begint af te steken omwille van enkele députés Québecquois. Men zou hem voor gek verklaren. Maar in la Belgique is het de normaalste gang van zaken .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in welke taal sprak Albert II Beatrix toe?
Juist ja, vlekkeloos Nederlands! |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van iemand die door een Nederlandse gouvernante is opgevoed, zouden we echter niet anders mogen verwachten. Ondertussen zouden we van de twee prinsen wel mogen verwachten dat ze goed thuis zijn in het Nederlands. De werkelijkheid is evenwel triestig, heel triestig. De houterige en on-Nederlandse duiken voortdurend op. "'t Ies ëën vrouwtje." "Iek ou ook van folk" (gezegd door Laurent tijdens zijn bezoek aan Torhout-Werchter toen men hem vroeg wat hem naar het festival dreef), enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In onze pers werden jullie ons als voorbeeld gesteld. Gaat allemaal zo goed enzo...bweeaaaah! Slijmerds. ![]() Nee, zonder gekheid. Er waren lovende stukjes over België. Feiten klopten dus niets tegen in te brengen. Wel vindt men het hier onbegrijpelijk hoe gevoelig het ligt om allles in twee talen te doen. Let wel: Jullie Koning spreekt officieel nederlands (een van zijn drie officiele talen). Onze Koningin ook. Of wordt er tijdens staatsbezoeken van Chirac ook nederlands gesproken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Chirac wordt toch niet verwacht dat hij bij een staatsbezoek een speech in het Nederlands brengt uit goodwill voor de Nederlandstalige gasten, zelfs als Verhofstadt in vlekkeloos Frans verder speecht? Conclusie : franstalig taalimperialisme en -taalarrogantie is eigen aan het franstalig Belgisch establishment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is dat ook zo in Nederland. De koningin houdt de toespraak tijdens een staatsbanket in de rijkstaal. In Nederland is dat enkel het Nederlands (dus niet het Fries, daar waar in België de drie talen een gelijkwaardige status hebben). Op nieuwsbank.nl zie ik bijvoorbeeld een toespraak in het Nederlands staan die uitgesproken werd tijdens het staatsbanket met president Poetin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zeg in mijn eerst post: "Mag dat zomaar, de vlag uithangen? Volgens mij mag dat in Nederland niet" Vervolgens zoek ik een paar linkjes en post ik die hier. Het doel van die linkjes is om duidelijk te maken dat je niet zomaar op een willekeurig tijdstip de vlag uit mag hangen. Daarna komt er iemand (baarle?) die zegt iets en die haalt een stuk text aan uit een van de linkjes die ik gepost heb. Prima. Tot zover duidelijk. Ik reageer daarop dat hij het aangehaalde uit de context heeft gehaald, omdat mijn primaire idee was het aantonen dat de vlag niet zomaar elke dag opgehangen mag worden (of dat nou waar is of niet, morgen bel ik wel even min. bin.z.). Het stukje dat hij aanhaalde gaat echter over de vlag-INSTRUCTIE, en niet zozeer over de dagen dat de vlag uitgehangen mag worden. Ik snap baarle's grapje dan ook nog steeds niet. Blijkbaar kan hij het ook niet uitleggen. DAT was mijn punt. Ik snap echt niet waar het bij jullie mis is gegaan. Nou zegt weeer iemand anders (een Nederlander?) dat het WEL mag? Ik weet niet wat er nou waar is, maar ik weet wel dat IK weet wat ik allemaal post. Daarnaast heb ik er echt geen moeite mee om dingen toe te geven, het is immers maar Internet. Het valt me wel op dat 'de gevestigde orde' hier nogal heel wat van zichzelf denkt.
![]() |
![]() |
#153 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() LEG UIT DAN
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geef even de linkjes dan.... Makkelijk bron geven zo, erg hoogstaand.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 21 juni 2006 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik benijd je niet...
Een regel over wanneer je de nationale vlag (niet) mag uithangen: d�*t is een grap. Laatst gewijzigd door baarle : 21 juni 2006 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Why did the dead baby cross the road?
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het democratisch gehalte van de flamingo's krijgt weer een deuk. Nu steunen ze al de onverkozen bestuurders van een land waar de Belgen niet kunnen stemmen.
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() [SIZE=6]4 decennia lang[/SIZE] werd Flupke een "eerlijke kans gegeven", om uiteindelijk het beschamende resultaat van "'tis een vrouwke" te produceren.
|
![]() |
![]() |