Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2006, 12:37   #141
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
't Is te zien wat we confedereren.
yep, da's dus mijn éigelijke vraag hé.

Hoe, wat, wanneer, en wie gaat dat beslissen. We kunnen hier wel pleiten voor een "confederaal Groot nederland" maar dat is toch oh zo'n 'science fiction'.

Om VL onafhankelijk te krijgen hoeft er niks wereldschokkend te gebeuren, integendeel. Maar ik acht het zo goed als onmogelijk dat de heren in Den Haag gaan onderhandelen met Brussel (als dat nog bij Vlaanderen hoort, of beter wil horen bij een groot nederland) over "bevoegdheden".

Ik weet wel, het si fijn om erover te dromen, maar realistisch? verre van volgens mij.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 12:53   #142
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
yep, da's dus mijn éigelijke vraag hé.
Zozo, maar dat vroeg je niet he...

Citaat:
Hoe, wat, wanneer, en wie gaat dat beslissen. We kunnen hier wel pleiten voor een "confederaal Groot nederland" maar dat is toch oh zo'n 'science fiction'.
Tegenwoordig is ook een onafhankelijk Vlaanderen science fiction. In 1989 was een herenigd Duitsland ook science fiction, en waren er allerlei praktische bezwaren, vooral van Verfassüngspatriotten, die een molshoop voorstelden als de Mount Everest...

Citaat:
Om VL onafhankelijk te krijgen hoeft er niks wereldschokkend te gebeuren, integendeel.
Voor de Nederlanden te herenigen ook niet. Het volstaat een bilateraal akkoord af te sluiten met gemeenschappelijke punten (bv. havenbeleid en andere economische kwesties, een uitgebreid cultuurplan, op zijn minst hoger onderwijs (nu wordt de TUL daardoor beperkt) en eventueel ordehandhaving). Die onderhandelingen hoeven echt niet lang te duren.

Citaat:
Maar ik acht het zo goed als onmogelijk dat de heren in Den Haag gaan onderhandelen met Brussel (als dat nog bij Vlaanderen hoort, of beter wil horen bij een groot nederland) over "bevoegdheden".
Waarom, dat vraag ik mij af. Omdat Den Ollander Slecht Is, zoals ze in 1830 ook dachten?

Vraagt u zich overigens nooit af wie het huidige Vlaanderen op poten heeft gesteld in de jaren '70?

Citaat:
Ik weet wel, het si fijn om erover te dromen, maar realistisch? verre van volgens mij.
Een belgicist zegt dat ook over een onafhankelijk Vlaanderen, maar wij weten wel beter. Blijkbaar is uw inzicht nog niet zo gevorderd om u over zulk kleinburgerlijk doemdenken te verheffen.
Oud 1 september 2006, 13:23   #143
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat komt er, men heeft vroeger ook steeds gezegt dat de EEG wel ging verdwijnen en elk land terug zijn eigen regels terug zou invoeren.

Er zijn immers te veel en te grote kapitalen mee bezig.
Banken en Multinationales zullen wel zorgen dat het er blijf en dat het steeds meer 1 staat word.
Het zijn zij die zullen zorgen dat de landsgrenzen en regeringen verdwijnen.
Het zij zij die zullen zorgen dat over heel de EU slechts een wetgeving komt.
En regionale besturen zullen de kleinere dingen moeten regelen.
Banken en multinationals zijn machtig, maar niet oppermachtig. Ze kunnen hun best doen om een of ander volk te manipuleren, maar als dat volk voet bij stuk houdt, houden die pogingen een keer op.

Trouwens, vind je niet dat je jezelf tegenspreekt door in alle toonaarden de mogelijkheid van de administratieve hereniging van het Nederlandse taalgebied te ontkennen en tegelijkertijd te beweren dat de EU ooit een superstaat wordt? Ik meen dat de verschillen tussen verschillende regio's van de EU meestal onnoemelijk groter zijn dan de verschillen tussen de Vlamingen en de Nederlanders (die overigens zelf binnen hun eigen groepen ook aanzienlijke onderlinge verschillen kennen)?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 1 september 2006 om 13:27.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 13:28   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Banken en multinationals zijn machtig, maar niet oppermachtig. Ze kunnen hun best doen om een of ander volk te manipuleren, maar als dat volk voet bij stuk houdt, houden die pogingen een keer op.
Welk Volk tegen houden?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 13:33   #145
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welk Volk tegen houden?
Ik had het over een volk. Dus welk volk dan ook.
Oud 1 september 2006, 13:45   #146
Tantist

Standaard

Citaat:
Trouwens, vind je niet dat je jezelf tegenspreekt door in alle toonaarden de mogelijkheid van de administratieve hereniging van het Nederlandse taalgebied te ontkennen en tegelijkertijd te beweren dat de EU ooit een superstaat wordt? Ik meen dat de verschillen tussen verschillende regio's van de EU meestal onnoemelijk groter zijn dan de verschillen tussen de Vlamingen en de Nederlanders (die overigens zelf binnen hun eigen groepen ook aanzienlijke onderlinge verschillen kennen)?
Nagel op de kop. Bij een Nederlandse hereniging steken allerlei mogelijke bezwaren de kop op, maar voor al de rest: no problemo!

Allemaal uitgevonden problemen imho...
Oud 1 september 2006, 14:01   #147
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nagel op de kop. Bij een Nederlandse hereniging steken allerlei mogelijke bezwaren de kop op, maar voor al de rest: no problemo!

Allemaal uitgevonden problemen imho...
Precies. En door wie zijn ze uitgevonden? Door de mensen aan beide kanten van de Nederlands-Belgische staatsgrens die juist heel veel gemeen hebben met elkaar: ze houden zich het liefst onwetend, houden er de dorpsmentaliteit op na en zitten vol vooroordelen.
Oud 1 september 2006, 14:09   #148
Tantist

Standaard

Citaat:
Precies. En door wie zijn ze uitgevonden? Door de mensen aan beide kanten van de Nederlands-Belgische staatsgrens die juist heel veel gemeen hebben met elkaar: ze houden zich het liefst onwetend, houden er de dorpsmentaliteit op na en zitten vol vooroordelen.
En dat terwijl de huidige Nederlandse staten ontstaan zijn uit de vereniging van niet 3 of 4, ook niet 17, maar een twintigtal staten (Vlaanderen, Brabant, Henegouwen, Luik, Loon, Limburg, Mechelen, Gelre, Luxemburg, Holland,...). Dat vormde blijkbaar ook geen probleem...

Net zomin als de vorming van de USA uit 13 afzonderlijke kolonies...

Of van Zwitserland uit meer dan 20 kantons...

Of van Duitsland in 1990 uit twee staten: de ene zwaar kapitalistisch, de andere marxistisch geïnspireerd.

Of van Duitsland in 1870. Toen ging het om meer dan 2 staten...

Of van Italië in 1860.

Of van Maleisië in 1963.

Ook daar zullen de praktische bezwaren ter hoogte van de Mount Everest wel uit de lucht gevallen zijn...
Oud 1 september 2006, 14:10   #149
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Een belgicist zegt dat ook over een onafhankelijk Vlaanderen, maar wij weten wel beter. Blijkbaar is uw inzicht nog niet zo gevorderd om u over zulk kleinburgerlijk doemdenken te verheffen.
dat heeft niks met kleinburgerlijkheid te maken maar met puur realisme. Ge weet goed genoeg dat België met haken en ogen aaneen hangt en dat de "eenheid" iets broos is.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 14:11   #150
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat heeft niks met kleinburgerlijkheid te maken maar met puur realisme.
Dat zegt de belgicist ook

(en die vindt ook dat de Hollander Slecht is )
Oud 1 september 2006, 14:21   #151
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Laat die Vlaamse staat een beetje groeien, een positief imago creëren in het buitenland, enz. Indien er na 50 of 100 jaar de wil ontstaat om samen te gaan met Nederland, mij niet gelaten. Maar laat Vlaanderen maar eerst eens proeven van de vrijheid en degelijk bestuur. De kans is trouwens groot dat die wil tot samengaan helemaal niet ontstaat omdat er simpelweg geen behoefte aan is. Ik persoonlijk heb die behoefte niet, en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen. Beter goeie buren.
Ik denk niet dat dat proces zo lang gaat duren. Nederland en het Vlaamse Gewest zijn veroordeeld tot elkaar doordat ze beide te klein zijn. Ze zullen er beide baat bij hebben bij schaalvergroting. Ik denk ook dat dit proces heel snel in gang gezet zal worden nadat de Vlaanmse onafhankelijkheid een feit wordt. Ook hoeven de Vlamingen niet bang te zijn dat ze door Nederland opgeslurpt en gedomineerd zullen worden. Juist vanwege deze angst zal het niet zo'n vaart gaan. Bij de (huidige) EU zijn ze ook alleen met een gemeenschappelijk kolen- en staalbeleid begonnen en zijn de bevoegdheden geleidelijk uitgebouwd. De Nederlandse hereniging heeft veel meer kans van slagen dan het bureaucratische bolwerk dat de EU heet. Dit proces moet redelijk klein beginnen en er moet niet hard van stapel gelopen worden. Als eerste kunnen defensie en buitenlandse zaken een gemeenschappelijke bevoegdheid worden, mogelijk het verkeer en zeker de informatievoorziening. Alle Vlaamse media moeten uitvoerig over de gebeurtenissen in Nederland berichten en omgekeerd. Alle Vlaamse en Nedrlandse TV- en radiozenders - niet alleen de publieke, maar ok de commerciele - moeten aan de overkant ontvangen kunnen worden. Gemeenschappelijke productie van TV- en radioprogramma's moet krachtig bevorderd worden (ik geloof zelfs dat dat al stilaan begonnen is de laatste paar jaar, maar ze moeten deze activiteiten uitbreiden). Dat neemt uiteindelijk een hoop vooroordelen over elkaar weg.
Oud 1 september 2006, 14:36   #152
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De EU zal imploderen en zal terug worden waarvoor het ooit is opgericht: een economisch samenwerkingsverband, een eengemaakte markt. Niet meer, niet minder. De 'politieke' EU zal verdampen.
Dat is toch goed? Een economisch samenwerkingsverband is toch respectabel?

Citaat:
Wat "Grootnederland" betreft dan... Niemand zit daar op dit ogenblik in Vlaanderen (of Nederland) op te wachten.
Dat is evident. België bestaat immers nog altijd. Eerst moet dat veranderen. In Nederland heeft men die Belgische ziekte niet en zie je dat daar veel zakelijker over nagedacht wordt, zonder al te goedkope emoties.

Citaat:
First things first: de staat Belgie moet verdwijnen. Zowel in economische als in politieke kringen is het eindelijk aan het doordringen. Dus stapje voor stapje zal Belgie verder worden afgebouwd tot een leeg omhulsel dat niks meer voorstelt, lees: geen bevoegdheden meer heeft. De stap om het dan helemaal gedaan te maken (de scheiding officieel te maken) is dan snel gezet.
Yep, en dat zal gebeuren, dat ligt al vast. België is niet meer Latijns en zal dus niet blijven bestaan.

Citaat:
Eens Vlaanderen onafhankelijk is kunnen we eindelijk op eigen benen staan. Zonder bemoeienissen en blokkeringen van Franstaligen kunnen we dan een eigen en degelijk beleid voeren. Laat die Vlaamse staat een beetje groeien, een positief imago creëren in het buitenland, enz. Indien er na 50 of 100 jaar de wil ontstaat om samen te gaan met Nederland, mij niet gelaten.
Vlaanderen moet eerst vertrouwd geraken aan de macht, aan het zelfbestuur. Een aansterkingsperiode is niet slecht, maar om die arbitrair op 50 tot 100 jaar te zetten, lijkt me nutteloos. Wanneer de noodzaak er is, zal die wel automatisch gebeuren.

Citaat:
De kans is trouwens groot dat die wil tot samengaan helemaal niet ontstaat omdat er simpelweg geen behoefte aan is.
Je doet alsof het een evidentie is dat Vlaanderen apart blijft. Je kan de situatie ook omkeren: misschien voelt Vlaanderen er niet veel voor om apart te blijven. Wie kan mij de behoefte van de Duitse hereniging uitleggen? Toch gebeurde ze. Wat Duitsland wel oogstte was respect en aanzien. Niet dat we het daarvoor moeten doen, maar ik zie niet de noodzaak in om apart te blijven.

Citaat:
Ik persoonlijk heb die behoefte niet, en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen.
Ik heb ook nog zo gedacht... Maar ik ben wel blij dat u zich niet inlaat met grove scheldpartijen, belgicanistische karikaturen en principiële afwijzingen van de hereniging. U bekijkt het allemaal wat zakelijker en dat siert u. Ook al komen we niet tot dezelfde conclusie, dat doet er niet toe...
Oud 2 september 2006, 07:55   #153
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals? Nederland heeft wel degelijk normen en waarden. Zo valt bij ons een kabinet als een minister onverantwoord is, en bij jullie blijven ze lekker zitten op hun met corruptie besmeurde stoelen. Wij Nederlanders vellen niet zomaar een oordeel over een land zonder precies te weten hoe het is er te wonen. Ik geef toe, Nederland heeft problemen. Maar dat is echt niks om ons voor te schamen, en ook niks vergeleken met België.

Ik wil nog trug in haken over wat ik o.a. bedoel met normen en waarde. Dit vond ik op www.faithfreedom.org het forum m.b.t die nieuwe partij. Hier hebben we ons problemen ermee genoeg bekende namen en ze worden nu flink aangepakt. Zero tolerance met pedo's maar wat ze in Holland doen slaat alles. Liberalist begrijp me nie verkeerd. Ik wel een heel duidelijk verschil aangeven en hoop dat ze bij ons niet zo doorgedraaid doen.

Bron: FFI Topic Allerhande subtitle: (met dank aan Sjoerd voor uittypen)Kleuterneuqers voelen zich onbegrepen

PNVD: We gaan niet lager dan die leeftijd, dus mochten we in de kamer komen dan gaan we niet stemmen voor 11 of 10, mensen die twaalf jaar oké vinden kunnen op ons stemmen. Uiteindelijk vinden wij dat in de maatschappij helemaal geen leeftijdsgrens meer moet zijn en dat je dus kijkt naar de contacten zelf.

Dus de leeftijdsgrens zou uiteindelijk naar nul moeten?

PNVD: Ja maar dat heeft wel enige uitleg nodig want dat betekend dus niet dat penetratie vanaf elke leeftijd mag, alleen dat je dan kijkt naar de contacten zelf.

Wie bepaald of een kind dat plezierig vindt, een kind van twee kan toch niet zeggen meneer Uittenbogaard dit is fijn of dit is niet fijn, u bent toch altijd de bovenliggende partij.

PNVD: Ja maar dat geld voor alles met een kind van twee. Want als je een kind knuffelt. Alles wat je met een kind van twee doet, dan kan dat kind niet zeggen of het het fijn vind of niet, maar dat zie je.

Waarom zou je alles met een kind willen doen?

PNVD: Nee het probleem is de seksualiteit er waren vroeger seksuologen die zeiden het is goed als je kinderen overal streelt en als je hun geslachtsdelen ook streelt en als je ze masturbeert.

Maar waarom zou u dat willen?

PNVD: Zelf hoef ik geen seksuele contacten met twee jarigen, het gaat mij er om dat je dingen alleen doet die kinderen fijn vinden. En met hele jonge kinderen moet je gewoon niet echt denken aan seksualiteit zoals de meeste mensen denken. Maar dan moet je inderdaad denken aan knuffelen.

Heeft u zelf ooit seks gehad met een minderjarige?

PNVD: Ik heb zelf nooit seks gehad met een minderjarige, nee.

En als de leeftijdsgrens zou worden verlaagd naar twaalf jaar, dan wel. Zou u het dan wel doen?

PNVD: Dat hangt van het kind af, als die dat wil. Want het is niet van ik wil iets en het kind heeft maar te gehoorzamen.

U bent strijdbaar, u wil dat die leeftijd wordt verlaagd, daar zit toch ook een stuk eigenbelang bij?

PNVD: Er zit altijd een deel eigenbelang bij. Maar we zijn realistisch genoeg om te weten dat wij niet binnen een paar jaar de wet gaan verranderen.

Maar u wil uiteindelijk dus legaal seks kunnen hebben met kinderen tot twaalf jaar?

PNVD: Ja maar dat doen we niet uit egoistische motieven, als we egoistisch zouden zijn dan zouden we ons gedijst houden en niet in de publiciteit treden.

Bent u onbegrepen in de politiek, binnen de maatschappij?

PNVD: Dat is wel duidelijk, alleen het taboe begint er nu een heel klein beetje af te gaan.

Hoe komt het denkt u dat u onbegrepen bent?

PNVD: Omdat het een heel groot taboe is geworden in de jaren negentig.

Maar als u telkens zegt de maatschappij begrijpt ons niet, vraagt u zich dan zelf ook wel eens af: waarom begrijpt de maatschappij ons niet? Zijn wij misschien anders, moeten wij ons aan de maatschappij aan passen?

PNVD: Dat is natuurlijk duidelijk iets waar we over nagedacht hebben, je kan inderdaad denken, al is er maar een iemand met een andere mening dan heeft die misschien gelijk.

Waarom denkt u dat de maatschappij dit verwerpelijk vindt?

PNVD: Omdat ze bang zijn voor seksualiteit. Men reageerde vroeger heel histerisch op homoseksualiteit, men reageerde histerisch op overspel, men reageerde histerisch op mensen die verschillende seksuele partners hadden. En seksualiteit is nog altijd een gigantisch taboe, ookal zeggen mensen tegenwoordig kan alles, er zijn maar weinig mensen seksueel vrij.

Ze kunne Dutroux, Fournirét of hoe heet hij ook weer, Ait-Oud wel bij die partij int bestuur zetten als ze in Nederland zoiets graag willen. Zijn we ze kwijt in Belgie en nooit meer naar ons wijzen met dat typich belerende vingertje waar Nederland om bekend staat. Dat is waar ik me zo aan erger en bedoel te zeggen over normen en waarden en moeite me heb met Nederland.
In topic - Vlaanderen en Nederland één- wordt dieper over de mentaliteits verschillen gedebateerd. En ik zei al Liberalist, begrijp me nie verkeerd, ik ga er uiteraard vanuit dat ge ook dergelijke zaken onacceptabel vind. Het is geen persoonlijke aanval op jou.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 08:14   #154
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat proces zo lang gaat duren. Nederland en het Vlaamse Gewest zijn veroordeeld tot elkaar doordat ze beide te klein zijn. Ze zullen er beide baat bij hebben bij schaalvergroting. Ik denk ook dat dit proces heel snel in gang gezet zal worden nadat de Vlaanmse onafhankelijkheid een feit wordt. Ook hoeven de Vlamingen niet bang te zijn dat ze door Nederland opgeslurpt en gedomineerd zullen worden. Juist vanwege deze angst zal het niet zo'n vaart gaan. Bij de (huidige) EU zijn ze ook alleen met een gemeenschappelijk kolen- en staalbeleid begonnen en zijn de bevoegdheden geleidelijk uitgebouwd. De Nederlandse hereniging heeft veel meer kans van slagen dan het bureaucratische bolwerk dat de EU heet. Dit proces moet redelijk klein beginnen en er moet niet hard van stapel gelopen worden. Als eerste kunnen defensie en buitenlandse zaken een gemeenschappelijke bevoegdheid worden, mogelijk het verkeer en zeker de informatievoorziening. Alle Vlaamse media moeten uitvoerig over de gebeurtenissen in Nederland berichten en omgekeerd. Alle Vlaamse en Nedrlandse TV- en radiozenders - niet alleen de publieke, maar ok de commerciele - moeten aan de overkant ontvangen kunnen worden. Gemeenschappelijke productie van TV- en radioprogramma's moet krachtig bevorderd worden (ik geloof zelfs dat dat al stilaan begonnen is de laatste paar jaar, maar ze moeten deze activiteiten uitbreiden). Dat neemt uiteindelijk een hoop vooroordelen over elkaar weg.
Wel schoon gezegd allemaal, maaaaaaaaar een dikke maar: ik erger me groen en geel aan het feit, nu we toch ook de TV aanhalen, dat o.a. in de serie FLIKKEN op de Tros er ondertiteld wordt. Net of de hollanders geen nederlands verstaan terwijl er toch AN wordt gesproken. Is ons vlaams weer minderwaardig, zoals weer typisch hierin dat nederlands superioriteits gevoel boven komt. Ik hoor dat hier vaak van hollansdse collega's dat ze meewarig op vlaams reageren en het een minderwaardige taal vinde zo van gelijk ze tegen me zeggen: oh wat klinkt dat grappig, wat leuk...
Net of ze tegen een kind bezig zijn dat zijn eerste woordjes zegt.
Wel ik geef u op een briefje: ik sta op ontploffen dan, kan ze wel
Oké soms gaat een figurant iets in plat Gents zegge dat ze dan ff een balkske erbij doen snap ik, maar de hele serie. En omgekeerd ook want ik wil niet discrimineren: vind het stom dat Baantjer op ÉÉN ook titeling krijgt net of wij geen Nederlands verstaan.
En dan praten over niet bang zijn gedomineerd worden en ''eénworden?
Dat ze eens beginnen die ondertitels weg halen waar een geneemscappelijke taal gesproken wordt. Ik vind het echt kleinerend.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 2 september 2006 om 08:29.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 08:32   #155
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wel schoon gezegd allemaal, maaaaaaaaar een dikke maar: ik erger me groen en geel aan het feit, nu we toch ook de TV aanhalen, dat o.a. in de serie FLIKKEN op de Tros er ondertiteld wordt.
Tegenwoordig worden alle varianten van het Nederlands ondertiteld, mijn beste, ook binnen Vlaanderen.

Daar is dat blijkbaar geeeeen probleeeeeeeem... En als top of the bill: Frans wordt altijd ondertiteld: ook geeeen probleeeeem voor de Belgi's...

Selectieve verontwaardiging... NEXT!
Oud 2 september 2006, 08:37   #156
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
de Bal is door de Kerk , zie hier een Waal Fan

als je zo fan bent van de Franse Taal , ga dan in Wallonië wonen of in Frankrijk
Blijf jij maar lekker waar je zit in Olland wat ijdel dromen van een annexatie. Nooit !!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 08:41   #157
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat dit gebeurde, was het toch behoorlijk succesvol. Het leger van de Maas en de Schelde liepen rond als een kip zonder kop. Het is dankzij het Franse leger dat onze nationale troepen toen het hele Zuiden niet heroverd hadden.
De voorlaatste keer hebben we die arrogante kezen echter de weg naar hun homeland getoond.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 2 september 2006, 08:47   #158
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je om het eens omgekeerd te doen.
Wij lijven Nederland in, en gaan hen als tweederangsburgers behandelen.

Wie is voor??
Liever geen blok aan het been, dank u.

Oud 2 september 2006, 09:36   #159
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
De voorlaatste keer hebben we die arrogante kezen echter de weg naar hun homeland getoond.
Aha, dan maakt u ofwel deel uit van het Spaanse huurlingenleger onder Farnese ofwel van het Franse leger onder Gérard... Niet erg "Belgisch" he?
Oud 2 september 2006, 15:21   #160
Breda
Minister

Breda's schermafbeelding

Locatie: Cuba & Socialistische Stadsrepubliek Breda / Bruxelles , Belgique
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breda Stuur een bericht via MSN naar Breda
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Blijf jij maar lekker waar je zit in Olland wat ijdel dromen van een annexatie. Nooit !!
Holland was da ?? ik woon in Noord Brabant das wat Anders
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be