![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Vreemdeling
|
![]() op het VLAAMS BELANG natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() Gemeente: SPa-Spirit
Provincie: Groen! |
![]() |
![]() |
#146 |
Burger
|
![]() Stad: Vlaams Belang
Provincie: Vlaams Belang |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval zijn jouw uitlatingen aan mijn adres een mooie illustratie waarom in zeker niet op de regenboogjes stem. Wie stemt er nu in godsnaam op partijen wiens verdraagzaamheid er in bestaat om andersdenkenden de huid vol te schelden. |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() Vl Belang
Vroeger was ik voor VLD. Maar waarom stemmen voor een partij die de meningsverschillen binnen zijn eigen partij nog niet te baas kan? De andere klassieke partijen spraken mij ook niet aan omdat ze zowiezo onterecht samenwerken met Vl. Belang uitsluiten. Wat de kiezer denkt, is voor hen niet belangrijk. Voor mij is het Vl. Belang nog de enige democratische partij. Zij luistert tenminste nog naar de kiezer. |
![]() |
![]() |
#152 |
Schepen
|
![]() SP.a in Antwerpen.
En voor het district heb ik alweer gestemd voor Frank Hosteaux, de kerel achter Krot Op!, de Antwerpse organisatie tegen huisjesmelkerij. Had het Vlaams Belang maar eens wat meer van die geëngageerde volksmensen op de lijst staan, die de JUISTE zondebok aanwijzen: niet de illegalen, wel de uitbuiters van die illegalen (mensensmokkelaars, rijkeluizen die woekerprijzen vragen om een tweekamer-appartement te huren etc. etc.). Go Frank!
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Dat is toch de droom van de BUB?
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() gemeente vld+
provincie cdv/n-va |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() De enige echte schuldigen zijn de politiekers die steeds meer blind zijn voor illegalen die in dit land verblijven. Neen zij hebben geen papieren nodig om hier te blijven. Ze moeten zelfs geen belastingen betalen. Eerlijk zeker? Wij zijn maar de domme die werken om te kunnen leven.
Wat ook erg is, dat is dat ze op televisie alles uit vergroten en een oneerlijk beeld geven. Als iemand van vreemde origine in elkaar geslagen wordt, dan is dit een racistische daad. Maar als een blanke door iemand van vreemde origine in elkaar geslagen of zelfs vermoord wordt, dan wordt dit dood gezwegen, puur toeval is dit dan. De illegalen worden veel te veel in de slachtoffersrol geduwd. De klassieke partijen pleiten voor meer verdraagzaamheid. Ben ik mee akkoord, maar die verdraagzaamheid moet van twee kanten komen. Zo was er onlangs een enquete dat veel Belgische jongeren geen allochtonen wilden leren kennen. Maar hoe zit het omgekeerd? Ik ben zeker dat omgekeerd het percentage veel hoger ligt. En uit wat maak ik op dat het Vl. Belang luistert naar de kiezer? Wel zij minimaliseert het probleem met vreemdelingen niet. Veel kiezers vragen dat er een strenger vreemdelingen beleid komt. De klassieke partijen reageren daar niet op. Zij zeggen enkel: "vl. Belang kiezers zijn moordenaars". Neen, Vl Belang kiezers zeggen dat het zo niet verder kan. Dat men hier in België komt wonen, moet aan regels gebonden worden. Zo moet men o.a. de taal leren (is ook in hun voordeel, denk maar bij gezondheidsproblemen: hoe dikwijls gebeurt het niet dat ze de arts niet begrijpen - is het dan aan het ziekenhuis om voor een tolk te zorgen? neen denk het niet. Dokters spreken Frans, Engels en Nederlands. Als dat nog niet voldoende is. - dit komt meer voor dan men denkt), een baan zoeken,.... Andere partijen verzwijgen de ernst van de problemen die grotendeels te wijten zijn de onwil om zich hier te integreren. Zij zwijgen de problemen dood, het vl. Belang niet. Zo heeft er ooit een politieker van een klassieke partij gezegd dat de kiezer altijd gelijk had. (ik dacht dat dit de SPa was - S. Stevaerts) Dat men naar de kiezer moet luisteren. Na de verkiezingen in 2004 (vl belang was dan ook goed gestegen) was dit plots niet meer waar, dan zei diezelfde politieker "de kiezer moet beschermd worden tegen zijn onwetendheid". Dus naar wie zijn mening wordt er door de klassieke partijen geluisterd? Zeker niet naar de kiezer, enkel hun eigen mening telt. Zolang ze hun fors betaalde postjes maar niet verliezen zeker? Laatst gewijzigd door Con : 8 oktober 2006 om 19:05. |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Als 'expat' mag ik niet stemmen voor de gemeenteraad maar CDenV zou mijn stem gekregen hebben. Federaal krijgt Vlaams Belang mijn stem.
|
![]() |
![]() |
#159 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar hen verantwoordelijk stellen voor alle problemen in de samenleving is gewoon onzin. Zij zijn zélf in de problemen gebracht door mensensmokkelaars, door de leefomstandigheden waar ze hier in terecht komen etc. etc. De meeste van die mensen zouden best willen werken, belasting betalen etc. etc. Niet voor niets zijn illegalen vaak ECONOMISCHE vluchtelingen; Mensen die dus op zoek zijn naar betere levensomstandigheden. Als je de regels i.v.m. werkloosheidsuitkeringen en OCMW streng genoeg maakt, en die mensen kansen geeft op de arbeidsmarkt, dan krijg je die mensen wel geïntegreerd. Citaat:
Ga eens op de "elite-school" in Antwerpen kijken, het Sint-Jans Berchmanscollege. Allemaal blanke jongeren. Waarom? Omdat de katholieke schooldirectie allochtone jongeren weigert, die vervolgens allemaal samentroepen in technische scholen in de rand van Antwerpen. Die jongeren hebben geen toekomst.
![]() |
#160 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ga eens mee naar Lokeren, het schooltje waar ik mijn lager onderwijs heb gevolgd, is nu zo ongeveer een concentratieschool. In de kleuterschool die er naast ligt, zitten Marrokaanse kinderen - die wel de derde generatie zijn die in België verblijven! - die voor hun eerste schooldag nog nooit een woord nederlands hebben gehoord. Om het zacht uit te drukken, dit komt de kwaliteit van ons onderwijs niet ten goede, ook voor de autochtonen. Die allochtonen zijn 3 jaar oud en hebben dan al een leerachterstand die ze onmogelijk nog kunnen inhalen, zeker als hun ouders weigeren er een woord nederlands tegen te zeggen.