![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Langs den andere kant zijn er loontrekkenden die wel over een groot kapitaal beschikken... Niet beter om de vrijheid van hun keuze te laten afhangen van hun financiele draagkracht ? Is trouwens geldig voor alle categorien. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo krijgt de SZ elke jaar een zware last te verwerken van jongeren die nooit gewerkt hebben en dus nooit hebben bijgedragen tot de SZ, maar wel een uitkering krijgen als werkloze. Ook jongeren die het ouderlijk huis verlaten en toch willen blijven verder studeren kunnen nu zonder problemen (mis)bruik maken van het huidige SZ systeem. Dit zijn dus zaken die onze maatschappij zeer zwaar belasten en heel onrechtvaardig zijn tegenover de werkende klasse. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zouden dus snel in een onderontwikkeld land te recht komen op finacieel vlak. Citaat:
Dus een duidelijk en open systeem van belastingen is duizend maal beter om de MN aan te trekken, dan een hele resem aan maatregelen waar de hoofdboekhouder van een MN hoofdpijn van krijgt. Citaat:
1) veel te duur 2) onhoudbaar 3) uitbuiting van de echte werkende klasse 4) moet dus afgebouwd worden, zonder pardon. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden zijn dus niet eetbaar zeker? Want ze liggen mij nu al zwaar op de maag en ik moet er nog aan beginnen! Ach, geeft die een kleurboek en een doos kleurtjes, ze zullen dan wel braaf zijn tot alles op papier staat en geeft hen daarna de mogelijkheid te zeggen dat alle goede punten die er instaan van hen komen en ze zullen wel zwijgen zeker. Want met die bende kiekens is toch niets aan te vangen. Die denken immers ook maar alleen aan hun zakken en zijn er ook niet echt voor de werkende mens hoor. Zij mogen dus onder elkaar ruzie maken terwijl de grote mensen de echte problemen oplossen. Anders moeten ze die maar tijdelijk buiten de wet stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Werknemers trekken wel studietoelage. Mijn ouders kregen het toch.
Het al dan niet ontvangen van een studietoelage is afhankelijk van het inkomen van de loontrekkende. Twee verdieners maken, denk ik, weinig of geen kans. Ik dacht dat zelfstandigen geen recht hadden op een studietoelagen Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eenverdiener met drie kinderen had ik geen recht. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Website met gegevens over studiebeurzen.
Voor een studiebeurs speeld het beroep geen rol, enkel het inkomen en het aantal kinderen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zelfstandige dierenarts met villa en zwembad en thuiswerkende (?) vrouw kreeg voor zijn vier kinderen allemaal een riante studiebeurs. Ik - alleenstaande moeder van twee kinderen - moest eerst nog vijf kinderen bijmaken alvorens ik met mijn loon in aanmerking zou komen; een andere kennis heeft heel haar leven gedopt (en dopt nog) en heeft een leuk blokje appartementen geërfd (maandelijkse opbrengst: 8x550 euro = 4400 euro netto) : ook zij kon genieten van een riante studiebeurs voor haar kinderen vermits er enkel met het belastbare dopgeld wordt rekening gehouden. Waar h�*�*l je het dat ook de onroerende goederen zouden worden meegeteld in de berekening van de inkomsten??? Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2006 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vriend van mij (zelfstandige) trok vroeger, toen hij minder verdiende dan zijn werknemers, ook geen kindergeld. Die 'zelfstandige' met een werknemersstatuut' (zwartwerker 'met personeel'), die in mijn onmiddellijke omgeving woont, kreeg wel subsidies voor zijn twee kinderen... Laatst gewijzigd door Chipie : 20 november 2006 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zit dus het verschil voor een zelfstandige en een loontrekkende inverband met onroerende goederen. Een zelfstandige zet zijn eigen woning op naam van zijn bvba en een loontrekkende op zijn eigen naam. En voor het bekomen van premie's en beurzen maakt dit dus dat loontrekkende vaker achter het net vissen en zelfstandige vaak als echte hongerlijders uit de onderzoeken komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hebt U zelf niet verklaard zeer creatief met uw boekhouding om te gaan (kom niet af met te verklaren dat uw boekhouder dat doet, hé)... Als U officieel minder verdient, hebt U immers meestal ook meer recht op sociale voordelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als een zelfstandige niet overgaat tot een patrimoniumvennootschap, kan hij bepaalde stukken gemakkelijk in zijne bvba onderbrengen. Dit is even gemakkelijk te omzeilen als de succiessierechten. En dat is natuurlijk het grote probleem van de loontrekkenden. Daar is niets te omzeilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou eerder zeggen kunnen dit (wegens gebrek aan financiele middelen). En misschien dat sommigen het niet doen uit principiele redenen. Maar weet in elk geval dat het aantal dokters bvb met groene briefjes hoge toppen begint te scheren (men moet al met een vergrootglas achter een wit briefje zoeken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dop niet, ik ben op beroepsinvaliditeit. En wat ik doe met mijn boekhouding is dus volledig wettelijk in orde. En idd ook ik krijg een studiebeurs voor mijn kids en ook ik krijg de verhoogde terugbetaling van het riziv. En ook ik krijg het verhoogde kindergeld. Snap je nu het grote verschil tussen het statuut van een loontrekkende en een zelfstandige. Een loontrekkende leeft van zijn inkomen en heeft eigendommen, een zelfstandige bezit niets(alles is van zijn bedrijf) en leeft zonder inkomen maar moet het stellen met de zeer kleine winst die zijn bedrijf maakt. Op Papier ten minste want het bedrijf doet steeds grotere uitgavens aan aankomen van onroerende goederen, die dan weer mogen afgetrokken worden van de winst van het bedrijf. Een bekwame zelfstandige leeft als een miljoenair, maar is op papier een sukkelaar die slechts eigenaar is van een bedrijfje dat braek even draaid. Wie winst aan zichzelf moet uitbetalen, maakt niet genoeg onkosten, wie verlies maakt weet dus niet hoe hij een bedrijf moet runnen. Dat is dus het echte statuut van een zelfstandige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijf kan veel meer inbrengen bij de aankoop van onroerend goed dan een privé persoon. Laatst gewijzigd door Jantje : 20 november 2006 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |