![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#144 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Je hebt 100% gelijk als je meent dat deze deflatoire en "direct gewin"-politiek kortzichtig en egoïstisch is (zou zijn?? Denk je dat Vlerick Machiavelli nooit las? Oei, voel ik wéér akkoord???:o wordt ongemakkelijk! Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#145 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Quote: 1)het winner takes all-systeem geeft misschien stabiele regeringen, maar ook ondervertegenwoordigingen, en als de kans keert, véél brutalere koerswijzigingen dan dit landje aan kan.. cfr. Mitterand in Frankrijk... 2)In Europa heeft de Commissie sowieso al bijna geen verantwoording af teleggen: ze kan niet afgezet worden.. kwestie van democratisch gehalte? iets voor die nieuwe grondwet Maar of het extreemrechts de wind uit de zelen zal nemen? Bestaat het FN dan niet in Frankrijk? Citaat:
Mitterand heeft men idd wel wat te verwijten: Elf, Crédit Lyonnais, zijn verleden... de 35h week die nu wordt teruggeschroefd (en in een boel bedrijven nooit toegepast werd) Hij gaf te veel illusies. In NL is na de PF historie bijna natuurlijk een 2-partijensysteem bovengekomen, maar of dat zal duren? Balkenende mankeert iets in mijn ogen... (feeling, ervaring? democratisch gevoel?)moeilijk te definiëren: de "ideale schoonzoon", d�*t wel, maar verder |
|||
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Meestal begint het met een kort comment, wwaarop een langer antwoord volgt, waarop....etc IK heb jou nooit "onzinposter" genoemd, zeker weten! PS Readers Digest is niet duur en verkrijgbaar in diverse talen.... http://www.magazines.com/ncom/mag?mid=3584 sorry, niet kwaad bedoeld, maar ik kon het niet laten... |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Minister
|
Citaat:
Okok, I deserved that..
|
|
|
|
#148 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De huidige Neocon stroming in de VS regering zou in geen geval toestaan dat haar militaire superioriteit ook maar benaderd zou worden, zelfs door de doorgaans trouwe EU. Ter illustratie een toonaangevend aanbeveling uit "Rebuilding America's Defenses", het pronkstuk van de PNAC: "Despite the shifting focus of conflict in Europe, a requirement to station U.S. forces in northern and central Europe remains. The region is stable, but a continued American presence helps to assure the major European powers, especially Germany, that the United States retains its longstanding security interest in the continent. This is especially important in light of the nascent European moves toward an independent defense 'identity' and policy; it is important that NATO not be replaced by the European Union, leaving the United States without a voice in European security affairs" Een toename in defensie-uitgaven van Europese landen in het kader van de NAVO zal tot op zekere hoogte toegejuichd worden door de VS. Inspanningen van de EU om een militaire evenknie te worden zullen echter door de VS zeker ontmoedigd worden. Een frappant bewijs van deze houding vond ik vorig jaar in een aanbeveling van Donald Rumsfeld en Paul Wolfowitz van 2000 waarin er werd gepleit voor een politiek van 'divide and conquer' in de EU. De sterke invloed van de VS in Oost-Europa zou aangewend worden om via de nieuwe Oost-Europese lidstaten de EU een meer pro-Amerikaanse koers te laten varen. Tevens wezen de auteurs op de voordelen van een besluiteloos eengemaakt Europa en raadden daartoe aan de uitbreiding van de EU te bespoedigen... (Tot mijn spijt heb ik de link naar dit document nog niet teruggevonden, maar ik houd jullie op de hoogte.) |
|
|
|
|
|
|
#149 | ||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
filo,
Ik heb ff de tijd genomen jouw posts op een rijtje te zetten en ik kom helaas tot de volgende conclusie: jij lijkt mij iemand te zijn die leeft op een wolkje:alles is mogelijk en we kunner er met z'n allen in optimale mate van genieten.....laat eens weten wanneer dat zo was? Europa heeft de wered gekoloniseerd UIT WINSTBEJAG en we hebben het er uiteindelijk niet zo slecht afgebracht (hadden we de interne verdeeldheid niet gekend,dan waren we nu onbetwist heersers over de werld....en dit sinds 150 voor Christus) De conclusie dringt zich op:een "harde kern" pro-Europese machten moet de leiding nemen over de Unie en haar belangen zonder scrupules nastreven.... Citaat:
En niet vergeten dat het communisme zijn onvermogen heeft bewezen....in tegenstelling tot het Europees model wat dankzij ondernmingsgeest ons zowat de wereld in onze schoot deed vallen( denk aan de OostIndische companie) Als wij beidde solliciteren voor dezelfde job dan staan we in concurentie,alhoewel we als werknemers gemeenschappelijke belangen hebben...hetzelfde is waar voor naties!Weet je nog "vlaggen die naties verenigen,maar volkeren verdelen????" Ik pleit hierbij geenszins voor een open conflict model maar: Citaat:
Kom me aub geen gebrek aan sociale of ethische waarden verwijten als ik ervoor pleit de politiek uit verleden voort te zetten....jullie hebben de weg getoond en vanuit een positie van financiële zekerheid de ethicus uithangen is allesbehalve aanvaardbaar:goed doen op kosten van anderen is nu éénmaal te simpel.....Mijn generatie (ik ben 35) krijgt te horen dat we a)moeten betalen voor de huidige gepensioneerden en b)voorzieningen moeten treffen voor ons eigen pensioen want de staat zal het niet meer aankunnen (en kom me niet vertellen van het zilverfonds of ik zal je ten eeuwigen dage beschouwen als een idioot (op zijn best) of een naiëveling ( niet echt beter). En dan vanuit die luxepositie komen zeggen dat je electoraal nog even meetelt....wel:je vraagt om een kiestelsel op basis van belastingen - is dit wat je wil???? Laten we de feiten onder ogen zien a)de geërfde verplichtingen nakomen en b)zich de les laten spellen door mensen die genoten hebben van al wat het wildste kapitalisme te bieden hadden... Je vind een consumtiemaatschappij het opperste goed - prima - maar hoe verklaar je dan dat meer dan 10% van de Belgen in pschychotherapie zijn,ondanks hun historisch ongeëvenaarde welvaart? Tip over de USA schreef je Citaat:
Ik trek de grens bij mijn eigen soort (Europeanen) en hun ideologische medestanders (USA) - jij beklaagt je dat je hebt moeten inleveren onder Martens....ooit al eens afgevraagd waarom die een tekort had?Juist ja - omdat jouw generatie nooit heeft ingezien dat de staatschuld ooit door je kinderen moest afbetaald worden,en dat de welvaart die jouw generatie geniet OP KREDIET is betaald..... Hou op met de hypocrisie...en erken dat de enige weg vooruit een nastreven van hegemonie is (al was het maar om zekere te zijn dat de grondstoffen voor jouw dierbare consumptiemaatschappij die uit Afrika komen er in de toekomst nog zullen nodig zijn aan betaalbare prijzen....) En pech voor de Afikaantjes als ze zich niet kunnen verdedigen - des te beter voor ons. Hou op met de hypocrisie en erken dat de weg die jouw generatie heeft ingeslagen geen rond punt heeft,en dus niet toelaat om terug te keren....alle humanitaire overwegeingen ten spijt.En wat betreft de door jouw zo aanbeden UVRM:ik beschouw het als een werk in uitvoering,geen bijbel - en zeker niet iets waardoor ik me de way-of-life die jij gewend bent bent moet ontzeggen;want dat UNIVERSELE is er teveel aan:ze is noch universeel in haar oorsprong (opgesteld in een door blanke mannen gedomineerde samenleving);noch universeel in haar toepassing (naar welke rechtbank moet een dakloze stappen om "recht op onderdak"af te dwingen???).Blijkbaar is jouw generatie vergeten te vertellen wie de kosten van al die rechten moest dragen......how convenient.... Universele schaamplapje voor de 20e eeuwse mens ware een betere term geweest.... Je verwees in een vorige post naar Machiavelli:wellaan,in tegenstelling tot de poulaire mythe is Machiavelli NIET de boosdoener,het was de enige die inzag hoe zijn wereld funktioneerde en het lef had dit te boek te stellen - maw:het was geen aanklacht:het was een ontleding van een modus operandi van een succesvolle sameleving.....proficiat hoor!0/20 voor begrijpend lezen..... Citaat:
En de PVDA zal op leerlingen moeten rekenen die hun docenten vermoorden om het beter te doen,of op ecolgisten die Pim Fortuyn doorzeefden leuk vooruitzicht Citaat:
ter illustratie: Citaat:
en ik heb het nagegaan:het is wel degelijk waar.....het zal jobs opleveren en suprematie garanderen en das de weg van de toekomst.... Sinds wanneer is lafheid,zwakheid en afhankelijkheid godverdomme een alternatief geworden????? En verder even goeie vrienden,maar als je denkt dat mij generatie bereid is zich krom te werken om jouw pensioen te betalen:think again buster! Kom van je wolkje af alvorens je erafgegooid wordt!
|
|