Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 00:37   #141
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Carlgustaaf beseft blijkbaar niet dat die "dure merkkleding" in 95% vd gevallen gewoon nep is (te koop op elke "zondagsmarkt").
Ik heb hier trouwens nog een "Rolex"-horloge liggen die ik ooit kocht voor 10€ van een sympathieke Congolees.
wat belangrijk is, rooie piet, is dat ge tenminste niet ontkent dat die kerels daar allemaal in merkkleding staan."ja maar, dat is namaak" zegt gij dan.Dat moet ge eerst maar eens bewijzen.Trouwens, namaak dragen/kopen/verkopen, dat is ook weer een misdrijf.Het dopgeld dient als basis, om een vast inkomen te hebben, te kunnen zeggen waarvan ge leeft.Daarnaast word er gesjoemeld en getrafikeerd in van alles en nog wat, namaak inbegrepen inderdaad, en d�*�*rmee word het groffe geld verdient.Dat men doorsluist naar het land van herkomst, waar de villa gebouwd word voor later, als ze op pensioen gaan, zonder ooit gewerkt te hebben of o zo weinig.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 01:09   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
[/b]
heb je het over moslims?Of over geflipte schoolmeesters?
Wie 't schoentje past, ...
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 08:57   #143
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
ah, de moslimadam komt mij ook nog eens voor onnozelaar uitschelden
Die merkkleding is wel enkel voor mannen hé. De wijfjes lopen in autentiek echt pakistanese boerka's rond tegenwoordig.In dat land vervaardigt door uitgebuitte kinnekes
Boerka's?? In belgië?? Heb ik één keer gezien, op de grote markt in Brussel, een groepke van een stuk of 7 met een gids... waar woonde gij dat ge alle wijfkes daar ziet in lopen rond u??
En zeg, moslimmadam tegen mij? Tsss ge kent mij nu al zo lang en nu kende mij nog nie een beetje.
Wat ge daar zegt over dien in zijn overal die afgezet wordt door zijn baas aant doplokaal... ik keur dat niet goed maar niet alleen vele allochtone doppers zijn profiteurs, ook veel Belgendoppers die hun kuisvrouw of maandelijks Vuittonchakoske betalen met hunnen dop. (Verstade mijn dialect een beke? )
Toeme een schoon lieken op stu bru... efkes tv wa luider gaan zette

Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 14:57   #144
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, de moslimadam komt mij ook nog eens voor onnozelaar uitschelden
Die merkkleding is wel enkel voor mannen hé. De wijfjes lopen in autentiek echt pakistanese boerka's rond tegenwoordig.In dat land vervaardigt door uitgebuitte kinnekes
Onzin. Ik kom elke dag in Brussel en heb dus al heel wat moslim(a')s gezien maar dit:

ben ik nog nooit tegengekomen.

De allochtonen op wie jij zo zit te kappen, zijn in hoofdzaak van Marokkaanse en Turkse afkomst. En nee, die dragen geen boerka's.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 24 december 2006 om 15:00.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 15:18   #145
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Boerka's?? In belgië?? Heb ik één keer gezien, op de grote markt in Brussel, een groepke van een stuk of 7 met een gids... waar woonde gij dat ge alle wijfkes daar ziet in lopen rond u??
En zeg, moslimmadam tegen mij? Tsss ge kent mij nu al zo lang en nu kende mij nog nie een beetje.
Wat ge daar zegt over dien in zijn overal die afgezet wordt door zijn baas aant doplokaal... ik keur dat niet goed maar niet alleen vele allochtone doppers zijn profiteurs, ook veel Belgendoppers die hun kuisvrouw of maandelijks Vuittonchakoske betalen met hunnen dop. (Verstade mijn dialect een beke? )
Toeme een schoon lieken op stu bru... efkes tv wa luider gaan zette

ik vind moslimmadam goed bij u passen.Is toch beleefder als moslimwijf bvb, niet? Ik heb niets tegen doppers die in het zwart gaan werken, op voorwaarde dat het geen vreemdelingen zijn.Oneerlijke konkurrentie noem ik dat, verstaat ge?Als er een paar Belgen dat doen om een centje meer te verdienen, zal de staat er niet failliet van gaan, maar als die uit de hele noordafrikaanse kust, uit turkije, en van nog verder allemaal komen aanzetten, dan word het gewoon tevéél.Overdaad schaadt.Dat ze in hun eigen land gaan frauderen.
Wat uw dialekt betreft, geneert u niet.Ik versta dat best, ik heb (spijtig genoeg) een paar jaar in brussel doorgebracht toen ik jonger was...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:14   #146
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ja, dat is normaal.
Iedereen doet en laat wat hij/zij wil.
Inderdaad, dus dan moeten jullie ook niet scheef kijken als wij hoofddoek dragen, of trouwen met iemand van Marokko, ...

IEDEREEN DOET WAT HIJ OF ZIJ WILT
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:14   #147
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Onzin. Ik kom elke dag in Brussel en heb dus al heel wat moslim(a')s gezien maar dit:

ben ik nog nooit tegengekomen.

De allochtonen op wie jij zo zit te kappen, zijn in hoofdzaak van Marokkaanse en Turkse afkomst. En nee, die dragen geen boerka's.
Moet eerlijk zeggen... Heb nog NOOIT in mijn leven hier in België iemand zo gezien???!!! Jij wel?
Oud 24 december 2006, 22:15   #148
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als een Marokkaanse u gebakjes aanbiedt, dan heeft ze gegarandeerd in de deeg gespuwd of nog veel erger. Mohammed heeft dat bevolen, en dat heet Taqiya. Vroeger wist ik dit niet, maar ik heb dat geleerd op dit forum.
tuurlijk.. Zeveraar..
Oud 24 december 2006, 22:15   #149
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vind het niet normaal tenzij de vrouw aan suikerziekte lijdt.
Maar vindt gij het normaal dat Marokkanen erwtensoep met rookworst weigeren ?
Ja dat vind ik wel normaal. Eenvoudige reden: wij mogen niets met vlees erin..
Dus alle soorten soepen met zelf gewoon een boullion van kip.. Mag niet..
Oud 24 december 2006, 22:17   #150
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
tja en dan gaan ze'r van verschieten dat er allochtonen zijn die automatisch een defensieve houding gaan aannemen tov autochtonen... pas op, ik keur wat sommigen uitspoken zeker niet goed hoor maar mensen met een mentaliteit van 'één pot nat' hebben zeker hun (hetzij klein)aandeel in de miserie.
Ik keur ook niet goed wat sommige Marokkanen, turken, belgen of chinezen... doen...

Het zitten in elke volk rotte appels..
Oud 24 december 2006, 22:19   #151
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus moslims die een glaasje champagne weigeren en een toastje met home-made paté tijdens de komende eindejaarsrecepties, alleen al omdat die bereid zijn door ongelovige en onreinde kaffirs zijn eigenlijk extreemrechtse racisten die dwepen met een zwartbruine ideologie; ze getuigen van een bekrompen en xenofoob karakter.
Jouw redenering is fout.
Wij weigeren dat niet omdat het gemaakt is door 'ongelovigen'.
Ik eet ook brood, boterkoeken, en allerlei andere soorten gebakjes van mijn bakker die toevallig geen moslim is.
Maar alles wat met alcohol te maken heeft, of met vlees of paté , dat mag niet volgens de regels van de Islaam (en volgens mij weet je dat maar al te goed) en heeft helemaal niets te maken met het feit dat ze aangeboden worden door niet-Moslims.
Oud 24 december 2006, 22:21   #152
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
En al de moslims die enkel halal geslacht vlees eten? Of joden die kosjer eten? Getuigt dit ook van een xenofoob karakter?
Wij eten enkel halal vlees omdat de dieren moeten geslacht worden op een bepaalde manier. Anders is het voor ons Haraam (verboden) om dat vlees te eten.

Deze mevrouw weigerde de koekjes (volgens de persoon die dit geplaatst heeft) enkel en alleen omdat het van een marokkaanse kwam..

Als ik iets mag eten (wat dus niet haraam is) en ik krijg het aangeboden, neem ik het altijd aan uit beleefdheid.
Lust ik het niet, dan zal ik het ook zeggen maar iets niet aannemen omdat de persoon geen Moslima is, is een gedachte die bij mij zelf NOOIT zal opkomen.
Oud 24 december 2006, 22:22   #153
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Als er morgen een individu met 25 piercings in zijn gezicht en met haar in alle kleuren van de regenboog mij een gebakje aanbiedt dan weiger ik dit ook. Is dit dan ook egoïsme? Als de dame een egoïst was had ze het gebakje aangenomen zonder te bedanken. Als men al verplicht is om een geschenk aan te nemen.
Waarom? Wat is er verkeerd met iemand die beslist om zijn eigen lichaam onder kleuren en piercings te zetten?
Oud 24 december 2006, 22:24   #154
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
De reden is nogal hum-hum. Maar er zijn ook genoeg gevallen bekend van Islamieten die de hand van vrouwen weigeren te schudden. Zelfs de hand van ministers (Nederland). Minstens even verwerpelijk en nog kwetsender naar mijn mening.
Sorry maar euh.. IK als Moslima weiger ook elke man zijn hand te schudden..
Ik doe dat gewoon niet, ik schud geen mannelijke handen, noch zoen ik mannen..

Dat is een beslissing die ik neem, vind jij dat niet kunnen?
Oud 24 december 2006, 22:25   #155
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
There is also:

"Al-Taqiya, from the verb Ittaqu, means linguistically dodge the threat. Politically it means simulate whatever status you need in order to win the war against the enemy." (israelbehindthenews.com/Nov-10.htm#Taqiya)

and:

"According to Al-Taqiya, Muslims were granted the Shar'iya (legitimacy) to infiltrate the Dar el-Harb (war zone), infiltrate the enemy's cities and forums and plant the seeds of discord and sedition." (www.yahoodi.com/peace/islam.html#isjiha)

http://www.danielpipes.org/comments/22855

TOF. Klinkt bekend.

One of their major objectives was to cause a split among the enemy's camp. In many instances, they convinced their targeted audiences that Jihad is not aimed at them, that indigenous people are not targeted, only Bysantium power. They convinced many Jews that they will be protectedChristians, called pagans), and they convinced many Christians that Jews were the mortal enemies, because they killed Issa (Jesus). They convinced the Aramaics, Copts, and Hebrews that the enemy is Greece, and signed peace agreements with the Bysantines Greeks at the expense of Maronite Aramaics, etc.

Het begint wat off topic te gaan maar dit is toch wel schokkend te lezen, zeker omdat je het herkent!
Zo van die lange teksten.. Wie leest dit nu.. Geef eens je eigen reactie in plaats van teksten te gaan zoeken en te plaatsen.
Oud 24 december 2006, 22:25   #156
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, op zijn moeder haar werk, een keer zelfgemaakte zoete gebakjes mee had gebracht om uit te delen.
Zijn moeder heeft die geweigerd enkel en alleen omdat ze van een Marokkaanse kwamen.

Zie je het verschil?
Oud 24 december 2006, 22:26   #157
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Zonlicht, ik ben blij dat er eens iemand een thread begint tegen de bruine prutstroom in, dat moet meer gebeuren!

Over de gebeurtenis die je beschrijft : Nee, normaal is dat niet. Niet in de ruime zin van het woord, en ook niet in de enge want dit soort gedrag is gelukkig nog niet de norm geworden. Er is nog hoop.

Maar het zou je niet moeten verwonderen dat de bruinschrijvers op dit forum daar geen graten in zien. Racisme is namelijk meer dan een ideologie die op foute redeneringen is gebaseerd. Het is voor sommigen een zeer emotionele zaak, een passie zelfs! Als je even rondwandelt door de verschillende threads, en het vuur en het onmiskenbaar genoegen ziet waarmee sommigen hun haat botvieren in de meest zotte schrijfsels... dan voel je naast plaatsvervangende schaamte ook een dof triest gevoel omdat we uit het verleden blijkbaar niets geleerd hebben, voor de zoveelste keer...
Sorry, maar mag ik vragen (misschien wel een domme vraag maar tja, als ik het niet weet, vraag ik het maar), wat zijn bruinschrijvers?
Oud 24 december 2006, 22:27   #158
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ha ma komaan, circe ge zijt echt ziek.
Ik heb nochtans al veel gefundeerde en onderbouwde posts van haar gelezen.
Iets wat van jouw (gefrustreerde) een-lijners niet kan gezegd worden.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:28   #159
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Nee.
Misschien mag die gepiercete van zijn godsdienst geen koekjes eten die gebakken zijn door een Marrokaanse.
Zoals een Marokkaanse van haar godsdienst geen hambroodjes mag eten die bereid zijn door een Belgische.
Blijkbaar weet jij ook niet veel van Islaam. Ham mogen wij zowizo niet, het heeft niet te maken met het feit da thet door een Belgische wordt klaargemaakt of zo..

Indien je iets niet weet, vraag het in plaats van zelf conclusies te trekken.
Oud 24 december 2006, 22:29   #160
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Maar nee, ik sla niets door elkaar.
Als een Belg jou een hambroodje zou aanbieden, dan neem jij dat niet aan op basis van religieuze gronden. Waarom zou een gerpiercete dan een halal gerecht moeten aannemen van een Marrokkaanse als zijn godsdienst hem de consumptie ervan verbiedt. We gaan toch weer niet meten met twee maten en twee gewichten?
En waar staat dat jullie godsdienst onze gebakjes verbiedt??
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be