![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Er is er maar eentje belangrijk. Namelijk dat veel Vlamingen het nodig hebben om zich af te zetten tegen Ollanders. Men zit vast in een mislukt staatsverband. Het demoniseren van de Nederlanders helpt hier nog enige rechtvaardiging aan te geven.
Maar ik zou ook kunnen beginnen over de minachtig waarmee Vlaamse politici soms over Nederlanders spreken. Ik zou ook kunnen wijzen op het samenzweerderige sfeertje bij de Vlamingen richting de Nederlanders in programma's zoals Expeditie Robinson. Dit zijn echter slechts symptomen van de hierboven genoemde, dieper gelegen oorzaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest lijden de truckers hier aan de door Nederlanders lager gestelde prijzen. Hopelijk krijgen ze hun 3% Citaat:
Citaat:
BTW: mijn vraag is nog STEEDS NIET beantwoord, nietwaar? Raar... En als je "niet meer zou weten" welke vraag: Wil je Nederland bij Vlaanderen voegen en alzo een GROOT-VLAANDEREN maken? Nee zeker?
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat wij van de Antwerpse haven alleen maar last hebben, en geen enkel voordeel. Ook aan de goederen in Nederlandse vrachtwagens verdient Belgie geld. Ons biedt de haven van Antwerpen alleen maar ellende. Maar daar mogen wij zeker niks van zeggen? Als wij geen onbeperkte toegang geven, dan doen wij aan 'protectionisme'. Alsof jullie wel onbeperkt jullie milieu laten vervuilen zonder er zelf voordeel van te hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() BTW, eerst zeeuws-Vlaanderen inpikken van ons, en ons d�*n verwijten dat WIJ JULLIE milieu komen vervuilen... ja, tel maar op hoor... ![]() Citaat:
BTW, dat vignet is NIET van de tiendaagse veldtocht he, dat was GISTEREN ![]() Citaat:
Citaat:
Toevoeging voor de nederlandse imperialisten: Nee, je hoeft echt niet te trouwen met je buur hoor... ![]()
![]() |
![]() |
#146 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nee het is niet lastig om mijn quotes op te zoeken, ik post immers niet veel en het zou gezien jouw/uw stelligheid ook niet geheel ongepast zijn om dit te doen. Even kort samengevat mijn mening: - Ik ben tegen de benaming Groot-Nederland. Het roept verkeerde associasties op. (Groot-Brittanie heet ook niet Groot-Engeland). Verder geeft het een verkeerd beeld van een mogelijke samenwerking nl. een uitbreiding van Nederland d.m.v. Vlaanderen. - Vlaams-Nederlandse samenwerking vindt plaats op basis van gelijkheid. - Vlaamse-Nederlandse samenwerking vindt plaats met brede steun in zowel Vlaanderen als Nederland (liever 2/3 dan de helft in zowel Vlaanderen als Nederland. - Zowel in Vlaanderen als in Nederland moet de mate van samenwerking op democratische wijze teruggeschroefd kunnen worden zonder dat daar onnondig moeilijk over gedaan wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 6 mei 2007 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, simpelweg om de reden dat Vlaanderen geen aanduiding is voor de streek die je dan in één land samenvoegt. Het is de naam van twee provincies, en met wat goede wil van hooguit 1/3 van het nieuwe land. Dan kan je de nieuwe staat net zo goed Groot-Holland noemen, of Groot-Brabant, en dat slaat nergens op. Maar waar jij bang voor lijkt te zijn is dat niet zozeer de naam maar alles wat er in de nieuwe staat ingesteld moet worden rechtstreeks wordt overgenomen uit het huidige Nederland, dat Vlaanderen 'ingelijfd' wordt en niks te zeggen heeft. Maar waarom bent u hier bang voor? Dat is namelijk niet wat ik onder termen als 'vergaande samenwerking' versta. Maar goed, wie ben ik. Als u graag wilt denken dat het Nederlandse leger al aan de poort staat om Vlaanderen te bezetten zal ik u toch niet weten te overtuigen, dus doe maar.
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frustraties kwijt raken duurt wel enkele generaties en die ellende moeten we elkaar niet aandoen. Wat de term "Groot-Nederland "betreft eigenlijk is dat ook onzin. Als er wel ooit nog eens een Nederlands sprekende Staat (Nederland/Vlaanderen) komt, dan noemen we dat gewoon "Nederland." ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vooral in de geschiedenisboeken van 2165 AD waar Nederland van armoe Zeeuws Vlaanderen heeft verkocht aan Vlaanderen om hun schuldenput te vullen, en Frankrijk idem dito met Duinkerke en omstreken... ![]() We mogen al eens lachen he. Anders gaan er hier nog een hartaanval krijgen ![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Nee, ik denk niet dat het Nederlandse leger aan de "poorten" staat. Jammer, die zouden kunnen helpen ons te bevrijden van die belgische politiekers... ![]()
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Ah, voor het WK verwijtensmijten moet je hier zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Verenigde Nederlanden" misschien een betere naam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Als jullie toch altijd willen groter worden heb ik een mooie naam voor een land 'de wereld'!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Gewoon "Nederlanden" lijkt me goed genoeg. Die naam wordt al eeuwen gebruikt en ik zie geen reden om daar van af te wijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Die naam wordt al eeuwen NIET meer gebruikt wil je zeggen!
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Het lijkt idd wat overdreven in hoofde van pro - NLse Flaminganten terzake eisen te stellen.
Alhoewel , tn 1815 en 1850 heetten onze landen en dus ook NLD 'Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Dat 'verenigd' zou er evtl wmb wel bij mogen.