Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 14:50   #141
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Probeer er dan zoveel mogelijk
Er is er maar eentje belangrijk. Namelijk dat veel Vlamingen het nodig hebben om zich af te zetten tegen Ollanders. Men zit vast in een mislukt staatsverband. Het demoniseren van de Nederlanders helpt hier nog enige rechtvaardiging aan te geven.

Maar ik zou ook kunnen beginnen over de minachtig waarmee Vlaamse politici soms over Nederlanders spreken. Ik zou ook kunnen wijzen op het samenzweerderige sfeertje bij de Vlamingen richting de Nederlanders in programma's zoals Expeditie Robinson. Dit zijn echter slechts symptomen van de hierboven genoemde, dieper gelegen oorzaak.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 15:11   #142
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hier ben je wél een beetje fout he. Moet je eens naar de Antwerpse dokken komen kijken. Véél meer Nederlandse trucks dan Belgische in Rotterdam... Eigenlijk maar goed dat de grenzen open liggen, want eigenlijk is de as Zeebrugge Antwerpen Rotterdam één groot havengebied.
Je vergeet dat Antwerpen direct baat heeft bij die Nederlandse vrachtwagens. Het is toch de bedoeling dat de haven blijft groeien? Die overslag van goederen is toch goed voor de Belgische economie, werkgelegenheid en schatkist? Of dat nou Nederlandse, of bijvoorbeeld Poolse vrachtwagens zijn maakt toch niet uit? Dit is dus niet te vergelijken met de enorme vervuiling waar wij in Nederland mee zitten opgescheept door de Antwerpse haven. Alle lusten zijn voor jullie Belgen, maar de lasten zijn voor ons.

Citaat:
En komt die tweede maasvlakte er niet sneller dan de ijzeren Rijn? En dan de UItdieping? Nederlands protectionisme van eigen Haven noemen we zoiets hier...
Geen idee. Mischien dat dat ergens hoog in Den Haag wel een rol speelt. Ik weet alleen dat er onder de bevolking veel meer weerstand is tegen de betuwelijn en de tweede maasvlakte, dan tegen de ijzeren rijn en de verdieping van de Schelde. Milieudefensie is onlangs nog naar de rechter gestapt om de tweede maasvlakte te verhinderen. Maar stel dat je gelijk hebt met dat protectionisme. Dan nog hebben jullie Belgen weinig recht om te klagen. Het Nederlandse bedrijfsleven wordt al sinds jaar en dag dwars gezeten in Belgie. Denk bijvoorbeeld maar aan het geval Sabena-KLM. Typisch een gevalletje van de pot die de ketel verwijten maakt.

Citaat:
Raar, dat dit hier WEINIG aan bod komt door "belgen". Het zijn alleen maar flamingantische reacties op jullie imperialisme die we hier tegenkomen. En zoals BasballPolitieker zegt: Als je niet VOOR groot-nederland bent, dan HAAT men jullie...

RAAR dat volgende vraag NOOIT beantwoord wordt door jullie: Willen jullie deel uitmaken van GROOT-Vlaanderen? Wel jullie aversie ervoor, is de onze voor GROOT-nederland.
Je moet eens verder kijken dan dit forum. Hoe vaak heeft men het in het echte leven in Nederland over het 'annexeren' van Vlaanderen? Die paar Nederlanders die hier op dit forum zitten te pleiten voor een Groot-Nederland zijn echt niet representatief voor alle Nederlanders hoor. De minachtende houding van veel Vlamingen jegens Nederlanders kun je dan ook niet verklaren met "Het zijn alleen maar flamingantische reacties op jullie imperialisme die we hier tegenkomen.". Ook niet-imperialistische Nederlanders worden in Belgie ondergekotst.
Oud 6 mei 2007, 12:05   #143
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je vergeet dat Antwerpen direct baat heeft bij die Nederlandse vrachtwagens. Het is toch de bedoeling dat de haven blijft groeien? Die overslag van goederen is toch goed voor de Belgische economie, werkgelegenheid en schatkist? Of dat nou Nederlandse, of bijvoorbeeld Poolse vrachtwagens zijn maakt toch niet uit? Dit is dus niet te vergelijken met de enorme vervuiling waar wij in Nederland mee zitten opgescheept door de Antwerpse haven. Alle lusten zijn voor jullie Belgen, maar de lasten zijn voor ons.
Denk je wel na als je wat schrijft? Niet als blamage bedoeld, maar hoe helpt het ONZE truckers als de Nederlanders HIER de vrachten komen "inpikken"? Hoe met de werkgelegenheid van de Vlaamse trucker? Het maakt wél degelijk uit hoor. Eindelijk gaan de truckers in NL staken voor opslag. Jammer ZONDER overleg met ONS. we hadden SAMEN eisen kunnen stellen, want de multinationals wiens vrachten we vervoeren zijn uiteindelijk diegenen die ons loon betalen.
Voor de rest lijden de truckers hier aan de door Nederlanders lager gestelde prijzen. Hopelijk krijgen ze hun 3%

Citaat:
Geen idee. Mischien dat dat ergens hoog in Den Haag wel een rol speelt. Ik weet alleen dat er onder de bevolking veel meer weerstand is tegen de betuwelijn en de tweede maasvlakte, dan tegen de ijzeren rijn en de verdieping van de Schelde. Milieudefensie is onlangs nog naar de rechter gestapt om de tweede maasvlakte te verhinderen. Maar stel dat je gelijk hebt met dat protectionisme. Dan nog hebben jullie Belgen weinig recht om te klagen. Het Nederlandse bedrijfsleven wordt al sinds jaar en dag dwars gezeten in Belgie. Denk bijvoorbeeld maar aan het geval Sabena-KLM. Typisch een gevalletje van de pot die de ketel verwijten maakt.
Door BELGIE, zeer goed mogelijk. Door Vlaanderen? zeer te betwijfelen. Dat jullie nog steeds de chantagemiddelen in handen hebben, dringt blijkbaar niet goed door... Op eenvoudig verzoek werd door Vlaanderen plots het wegenvignet naar de toekomst verwezen, hoewel jullie in Duitsland wél de "maut" betalen hé! Zijn onze wegen dan door JULLIE aangelegd misschien? Jullie behandelen ons daarin alsof we géén zeggenschap hebben over eigen territorium... echt proper..

Citaat:
Je moet eens verder kijken dan dit forum. Hoe vaak heeft men het in het echte leven in Nederland over het 'annexeren' van Vlaanderen? Die paar Nederlanders die hier op dit forum zitten te pleiten voor een Groot-Nederland zijn echt niet representatief voor alle Nederlanders hoor. De minachtende houding van veel Vlamingen jegens Nederlanders kun je dan ook niet verklaren met "Het zijn alleen maar flamingantische reacties op jullie imperialisme die we hier tegenkomen.". Ook niet-imperialistische Nederlanders worden in Belgie ondergekotst.
Als dat al zo is, is het wegens de hollandse arrogantie. Alleen oog voor eigen profijt, niet kijkend naar een ander. Ik denk dat jij gewoon wat gevoeliger bent voor de hollandermoppen en snel even de belgenmoppen vergeet. En tegelijkertijd de realiteit...

BTW: mijn vraag is nog STEEDS NIET beantwoord, nietwaar? Raar...
En als je "niet meer zou weten" welke vraag: Wil je Nederland bij Vlaanderen voegen en alzo een GROOT-VLAANDEREN maken? Nee zeker?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 12:46   #144
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk je wel na als je wat schrijft? Niet als blamage bedoeld, maar hoe helpt het ONZE truckers als de Nederlanders HIER de vrachten komen "inpikken"? Hoe met de werkgelegenheid van de Vlaamse trucker? Het maakt wél degelijk uit hoor. Eindelijk gaan de truckers in NL staken voor opslag. Jammer ZONDER overleg met ONS. we hadden SAMEN eisen kunnen stellen, want de multinationals wiens vrachten we vervoeren zijn uiteindelijk diegenen die ons loon betalen.
Voor de rest lijden de truckers hier aan de door Nederlanders lager gestelde prijzen. Hopelijk krijgen ze hun 3%
Dit vind ik toch wel lichtelijk hypocriet hoor. Jij koopt zeker de duurdere producten als je daarmee de arme Vlaamse truckers kunt helpen? Het is namelijk zo dat de Nederlandse webwinkels ontzettend populair zijn in Vlaanderen. De belangrijkste reden daarvoor is dat Belgische webwinkels duurder zijn dan de Nederlandse. Zo zie je maar hoe solidair Vlamingen zijn met hun truckers. Maar dat was mijn punt helemaal niet.

Mijn punt was dat wij van de Antwerpse haven alleen maar last hebben, en geen enkel voordeel. Ook aan de goederen in Nederlandse vrachtwagens verdient Belgie geld. Ons biedt de haven van Antwerpen alleen maar ellende. Maar daar mogen wij zeker niks van zeggen? Als wij geen onbeperkte toegang geven, dan doen wij aan 'protectionisme'. Alsof jullie wel onbeperkt jullie milieu laten vervuilen zonder er zelf voordeel van te hebben.

Citaat:
Door BELGIE, zeer goed mogelijk. Door Vlaanderen? zeer te betwijfelen. Dat jullie nog steeds de chantagemiddelen in handen hebben, dringt blijkbaar niet goed door... Op eenvoudig verzoek werd door Vlaanderen plots het wegenvignet naar de toekomst verwezen, hoewel jullie in Duitsland wél de "maut" betalen hé! Zijn onze wegen dan door JULLIE aangelegd misschien? Jullie behandelen ons daarin alsof we géén zeggenschap hebben over eigen territorium... echt proper..
Jullie Vlamingen zitten ook in het landsbestuur, dus jullie zijn mede verantwoordelijk voor de behandeling die wij Nederlanders krijgen. Nou niet net doen alsof het iets van Belgie is. De Vlaming Verhofstadt is notabene premier. En waarom begin je nu weer over dat wegenvignet. Je gaat er nu van alles bijhalen om de discussie te winnen. Begin je zo ook nog over de Tiendaagse Veldtocht? Dat Nederland en Belgie nu gezamenlijk op zoek gaan naar een eerlijk systeem van beprijzing voor het weggebruik is toch alleen maar goed? Geef toe, dat wegenvignet is gewoon een draak van een systeem. Waarschijnlijk was het niet eens geaccepteerd door de Europese commisie.

Citaat:
Als dat al zo is, is het wegens de hollandse arrogantie. Alleen oog voor eigen profijt, niet kijkend naar een ander. Ik denk dat jij gewoon wat gevoeliger bent voor de hollandermoppen en snel even de belgenmoppen vergeet. En tegelijkertijd de realiteit...
Kijk kijk, altijd weer die zogenaamde Hollandse arrogantie. De Fransen zijn waarschijnlijk NOG arroganter. Maar die krijgen een heel andere behandeling. Ik vergeet helemaal niet de Belgenmoppen. Het is alleen dat het in Nederland bij moppen blijft. Jullie Belgen gaan altijd een stuk verder dan alleen moppen. Magoed, ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. Jij gaat dat toch ontkennen, of beweren dat wij het aan onszelf te danken hebben vanwege onze 'arrogantie' of iets dergelijks.

Citaat:
BTW: mijn vraag is nog STEEDS NIET beantwoord, nietwaar? Raar...
En als je "niet meer zou weten" welke vraag: Wil je Nederland bij Vlaanderen voegen en alzo een GROOT-VLAANDEREN maken? Nee zeker?
Ik wil Vlaanderen helemaal niet bij Nederland hebben. Wel zou ik graag Vlaanderen onafhankelijk zien. Dit omdat Belgie in z'n diepste wezen anti-hollands is, en dus een vijand van mijn vaderland. En vijanden van mijn vaderland mogen wat mij betreft geelimineerd worden.
Oud 6 mei 2007, 13:16   #145
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit vind ik toch wel lichtelijk hypocriet hoor. Jij koopt zeker de duurdere producten als je daarmee de arme Vlaamse truckers kunt helpen? Het is namelijk zo dat de Nederlandse webwinkels ontzettend populair zijn in Vlaanderen. De belangrijkste reden daarvoor is dat Belgische webwinkels duurder zijn dan de Nederlandse. Zo zie je maar hoe solidair Vlamingen zijn met hun truckers. Maar dat was mijn punt helemaal niet.
Misschien niet, maar...

Citaat:
Mijn punt was dat wij van de Antwerpse haven alleen maar last hebben, en geen enkel voordeel. Ook aan de goederen in Nederlandse vrachtwagens verdient Belgie geld. Ons biedt de haven van Antwerpen alleen maar ellende. Maar daar mogen wij zeker niks van zeggen? Als wij geen onbeperkte toegang geven, dan doen wij aan 'protectionisme'. Alsof jullie wel onbeperkt jullie milieu laten vervuilen zonder er zelf voordeel van te hebben.
Dat "geen enkel voordeel" heb ik net van de tafel geblazen, en je loopt er zo aan voorbij... En jullie trucks zijn er zonder uitlaatgassen zeker?
BTW, eerst zeeuws-Vlaanderen inpikken van ons, en ons d�*n verwijten dat WIJ JULLIE milieu komen vervuilen... ja, tel maar op hoor...

Citaat:
Jullie Vlamingen zitten ook in het landsbestuur, dus jullie zijn mede verantwoordelijk voor de behandeling die wij Nederlanders krijgen. Nou niet net doen alsof het iets van Belgie is. De Vlaming Verhofstadt is notabene premier. En waarom begin je nu weer over dat wegenvignet. Je gaat er nu van alles bijhalen om de discussie te winnen. Begin je zo ook nog over de Tiendaagse Veldtocht? Dat Nederland en Belgie nu gezamenlijk op zoek gaan naar een eerlijk systeem van beprijzing voor het weggebruik is toch alleen maar goed? Geef toe, dat wegenvignet is gewoon een draak van een systeem. Waarschijnlijk was het niet eens geaccepteerd door de Europese commisie.
Ahum, effe serieus zijn: DENK jij ECHT dat dieNATIONALE politiekers ONS, VLAMINGEN vertegenwoordigen? Op geen stukken na. Daarom wil ik er zo graag vanf. Ik weet niet in hoeverre jij de B-politiek volgt, maar het is niet om niets dat wij Vlaanderen onafhankelijk willen hoor. En dat heeft NIET altijd ALLES met de Walen te maken. Wel met de Waalse POLITIEKERS én de ONZE!
BTW, dat vignet is NIET van de tiendaagse veldtocht he, dat was GISTEREN Maar een Onafhankelijk Vlaanderen zou zeker overleg gepleegd hebben met Nederland en één systeem ingevoerd hebben. Waarom nemen we niet eenvoudig het Duitse systeem over zeg...

Citaat:
Kijk kijk, altijd weer die zogenaamde Hollandse arrogantie. De Fransen zijn waarschijnlijk NOG arroganter. Maar die krijgen een heel andere behandeling. Ik vergeet helemaal niet de Belgenmoppen. Het is alleen dat het in Nederland bij moppen blijft. Jullie Belgen gaan altijd een stuk verder dan alleen moppen. Magoed, ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. Jij gaat dat toch ontkennen, of beweren dat wij het aan onszelf te danken hebben vanwege onze 'arrogantie' of iets dergelijks.
De Franse POLITIEKERS zijn arroganter. De doorsnee Fransman is heel gewoontjes. En onze waalse "vrienden" krijgen zeker geen beter behandeling dan jullie. VAN DE BEVOLKING HE. Dat onze eigen politiekers ons keer op keer verkopen voor postjes, tja, dat is een ander hoofdstuk dat ik graag snel zou willen afsluiten door onafhankelijkheid.

Citaat:
Ik wil Vlaanderen helemaal niet bij Nederland hebben. Wel zou ik graag Vlaanderen onafhankelijk zien. Dit omdat Belgie in z'n diepste wezen anti-hollands is, en dus een vijand van mijn vaderland. En vijanden van mijn vaderland mogen wat mij betreft geelimineerd worden.
En wees maar zeker: de moppen zullen (moeten) blijven, maar we zullen als steeds, de beste buren zijn. En beter een goede buur dan een verre vriend, nietwaar?
Toevoeging voor de nederlandse imperialisten: Nee, je hoeft echt niet te trouwen met je buur hoor...

.
Oud 6 mei 2007, 16:38   #146
kaap
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Aub niet van onderwerp veranderen!
Mij gaat het absoluut niet over welke vorm maar over hoe zwart wit de Nederlanders denken, allé die op het forum...
Wij moeten met hun samenwerken (heel sterk dan, ja land mag ik niet meer zeggen) of wij haten hun, wat is dat nu voor een idiote redenering?
allé, dat is dus inclusief mij. Aangezien je/u dit zo stellig noemt neem ik aan dat je wel kunt en wilt aantonen met quotes hoezeer zwart wit ik wel niet denk. Ook kun je wellicht aangeven waar ik zeg dat Vlaanderen met Nederlerland MOET samenwerken en waar ik zeg dat ik Vlamingen anders haat of waar uit mijn bewoordingen blijkt dat ik dit anders zou doen.

Nee het is niet lastig om mijn quotes op te zoeken, ik post immers niet veel en het zou gezien jouw/uw stelligheid ook niet geheel ongepast zijn om dit te doen.

Even kort samengevat mijn mening:

- Ik ben tegen de benaming Groot-Nederland. Het roept verkeerde associasties op. (Groot-Brittanie heet ook niet Groot-Engeland). Verder geeft het een verkeerd beeld van een mogelijke samenwerking nl. een uitbreiding van Nederland d.m.v. Vlaanderen.
- Vlaams-Nederlandse samenwerking vindt plaats op basis van gelijkheid.
- Vlaamse-Nederlandse samenwerking vindt plaats met brede steun in zowel Vlaanderen als Nederland (liever 2/3 dan de helft in zowel Vlaanderen als Nederland.
- Zowel in Vlaanderen als in Nederland moet de mate van samenwerking op democratische wijze teruggeschroefd kunnen worden zonder dat daar onnondig moeilijk over gedaan wordt.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 16:52   #147
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is het nou net. Het zijn toch niet de Nederlanders die rondlopen met kinderachtige ressentimenten jegens Belgen? De betrekkingen tussen Duitsland en Nederland zijn 60 jaar na de oorlog volkomen genormaliseerd. En dan zou het teveel gevraagd zijn van de Belgen om na bijna 200 jaar op een volwassen manier met Nederlanders om te gaan?

Toch kunnen de Belgen het niet laten om zich continue af te zetten tegen Nederlanders. Dit alleen maar omdat ze leven in een mislukte staat zonder intrinsieke waarde. Hollanderhaat is een middel om zichzelf een identiteit aan te meten, en een gevoel van eigenwaarde te creeeren.

In de loop der tijd ben ik me steeds meer gaan ergeren aan dit kinderachtige gedrag. Het moet maar eens afgelopen zijn met die shit. En voordat het zover is wil ik Vlaanderen en Nederland absoluut niet samen zien.
De Vlamingen hebben al 200 jaar voor het samenleven met de Walen gekozen en ze doen dat liever nog 200 jaar dan dat ze voor Nederland zullen kiezen

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 6 mei 2007 om 16:53.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 16:56   #148
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Vlamingen hebben al 200 jaar voor het samenleven met de Walen gekozen en ze doen dat liever nog 200 jaar dan dat ze voor Nederland zullen kiezen
gekkerd!

.
Oud 6 mei 2007, 17:28   #149
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Scrol gewoon eens effen terug en vergelijk je eigen taal met die van de Nederlanders.
Zelfs de Walen zijn nog beter dan de Nederlanders
Met mensen die hun eigen nest bevuilen, kunnen we beter geen samenwerking zoeken.
Oud 6 mei 2007, 17:31   #150
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je Nederland bij Vlaanderen voegen en alzo een GROOT-VLAANDEREN maken? Nee zeker?
Nee, simpelweg om de reden dat Vlaanderen geen aanduiding is voor de streek die je dan in één land samenvoegt. Het is de naam van twee provincies, en met wat goede wil van hooguit 1/3 van het nieuwe land. Dan kan je de nieuwe staat net zo goed Groot-Holland noemen, of Groot-Brabant, en dat slaat nergens op. Maar waar jij bang voor lijkt te zijn is dat niet zozeer de naam maar alles wat er in de nieuwe staat ingesteld moet worden rechtstreeks wordt overgenomen uit het huidige Nederland, dat Vlaanderen 'ingelijfd' wordt en niks te zeggen heeft. Maar waarom bent u hier bang voor? Dat is namelijk niet wat ik onder termen als 'vergaande samenwerking' versta. Maar goed, wie ben ik. Als u graag wilt denken dat het Nederlandse leger al aan de poort staat om Vlaanderen te bezetten zal ik u toch niet weten te overtuigen, dus doe maar.
Oud 6 mei 2007, 17:46   #151
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, simpelweg om de reden dat Vlaanderen geen aanduiding is voor de streek die je dan in één land samenvoegt. Het is de naam van twee provincies, en met wat goede wil van hooguit 1/3 van het nieuwe land. Dan kan je de nieuwe staat net zo goed Groot-Holland noemen, of Groot-Brabant, en dat slaat nergens op. Maar waar jij bang voor lijkt te zijn is dat niet zozeer de naam maar alles wat er in de nieuwe staat ingesteld moet worden rechtstreeks wordt overgenomen uit het huidige Nederland, dat Vlaanderen 'ingelijfd' wordt en niks te zeggen heeft. Maar waarom bent u hier bang voor? Dat is namelijk niet wat ik onder termen als 'vergaande samenwerking' versta. Maar goed, wie ben ik. Als u graag wilt denken dat het Nederlandse leger al aan de poort staat om Vlaanderen te bezetten zal ik u toch niet weten te overtuigen, dus doe maar.
We kunnen beter met Vlaanderen samenwerken ,zoals we dat nu doen met Begie en met andere EU Staten.
Frustraties kwijt raken duurt wel enkele generaties en die ellende moeten we elkaar niet aandoen.
Wat de term "Groot-Nederland "betreft eigenlijk is dat ook onzin.
Als er wel ooit nog eens een Nederlands sprekende Staat (Nederland/Vlaanderen) komt, dan noemen we dat gewoon "Nederland."
Oud 6 mei 2007, 17:53   #152
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
We kunnen beter met Vlaanderen samenwerken ,zoals we dat nu doen met Begie en met andere EU Staten.
Frustraties kwijt raken duurt wel enkele generaties en die ellende moeten we elkaar niet aandoen.
Wat de term "Groot-Nederland "betreft eigenlijk is dat ook onzin.
Als er wel ooit nog eens een Nederlands sprekende Staat (Nederland/Vlaanderen) komt, dan noemen we dat gewoon "Nederland."
Grappig, stekend, maar uiteindelijk WAAR. Vlaanderen + Nederland = de nederlanden. Er zal echter ALTIJD een sterke drang blijven bestaan Vlaanderen apart te maken/houden. Ergens zit dat in onze opvoeding ingebakken. Voor jullie is Nederland het "vaderland", voor ons is dat Vlaanderen. Belgie zal in de toekomst slechts een voetnoot zijn in de grote Vlaamse geschiedenis.

Vooral in de geschiedenisboeken van 2165 AD waar Nederland van armoe Zeeuws Vlaanderen heeft verkocht aan Vlaanderen om hun schuldenput te vullen, en Frankrijk idem dito met Duinkerke en omstreken...

We mogen al eens lachen he. Anders gaan er hier nog een hartaanval krijgen

.
Oud 6 mei 2007, 18:09   #153
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor je commentaar geeft, die niet erg correct is, gelieve eerst even de geschiedenis van Vlaanderen erop na te slaan. Vlaanderen was ooit een gebied GROTER dan het huidige Nederland. En JA het werd Vlaanderen genoemd.

En Nee, ik denk niet dat het Nederlandse leger aan de "poorten" staat. Jammer, die zouden kunnen helpen ons te bevrijden van die belgische politiekers...

.
Oud 6 mei 2007, 18:17   #154
Dimitri

Standaard

Ah, voor het WK verwijtensmijten moet je hier zijn.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:30   #155
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Even kort samengevat mijn mening:

- Ik ben tegen de benaming Groot-Nederland. Het roept verkeerde associasties op. (Groot-Brittanie heet ook niet Groot-Engeland). Verder geeft het een verkeerd beeld van een mogelijke samenwerking nl. een uitbreiding van Nederland d.m.v. Vlaanderen.
- Vlaams-Nederlandse samenwerking vindt plaats op basis van gelijkheid.
- Vlaamse-Nederlandse samenwerking vindt plaats met brede steun in zowel Vlaanderen als Nederland (liever 2/3 dan de helft in zowel Vlaanderen als Nederland.
- Zowel in Vlaanderen als in Nederland moet de mate van samenwerking op democratische wijze teruggeschroefd kunnen worden zonder dat daar onnondig moeilijk over gedaan wordt.
U somt hier gewoon even op hoe alle landen tegenover elkaar zouden moeten staan en ben ik natuurlijk mee eens maar zo moeten wij ook met Frankrijk samenwerken...enz....

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:40   #156
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

"Verenigde Nederlanden" misschien een betere naam?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:42   #157
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
"Verenigde Nederlanden" misschien een betere naam?
Als jullie toch altijd willen groter worden heb ik een mooie naam voor een land 'de wereld'!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 6 mei 2007, 18:44   #158
Dimitri

Standaard

Gewoon "Nederlanden" lijkt me goed genoeg. Die naam wordt al eeuwen gebruikt en ik zie geen reden om daar van af te wijken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:48   #159
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Gewoon "Nederlanden" lijkt me goed genoeg. Die naam wordt al eeuwen gebruikt en ik zie geen reden om daar van af te wijken.
Die naam wordt al eeuwen NIET meer gebruikt wil je zeggen!

Oud 6 mei 2007, 18:50   #160
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt idd wat overdreven in hoofde van pro - NLse Flaminganten terzake eisen te stellen.
Alhoewel , tn 1815 en 1850 heetten onze landen en dus ook NLD 'Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Dat 'verenigd' zou er evtl wmb wel bij mogen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be