Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2007, 10:58   #141
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En wat met atavisme? Hoe komt het dat er soms bijvoorbeeld baby's geboren worden met een staart? Een toevallig foutje van de natuur zeker?

Bijlage 20949
Je hebt zoveel van die toevallige foutjes. Al eens mensen geizen met zes tenen en vingers? Bewijs dat we van een aap met zes tenen afkomstig zijn zeker?
http://www.lastrefuge.co.uk/data/art...rani_page7.htm

Of komen we voort van geiten, zie hier een menselijke schedel met hoorns:
http://www.burlingtonnews.net/hornedrace.html
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:49   #142
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Je hebt zoveel van die toevallige foutjes. Al eens mensen geizen met zes tenen en vingers? Bewijs dat we van een aap met zes tenen afkomstig zijn zeker?
http://www.lastrefuge.co.uk/data/art...rani_page7.htm

Of komen we voort van geiten, zie hier een menselijke schedel met hoorns:
http://www.burlingtonnews.net/hornedrace.html
Je begrijpt het duidelijk niet. Elk menselijke embryo ontwikkelt een staart, die normaal gezien later terug verdwijnt, maar soms gebeurt er een foutje en blijft die staart behouden. Dat is wel wat anders dan een foutje dat bij enkelingen zorgt voor de ontwikkeling van meer tenen of vingers dan normaal.

Laatst gewijzigd door Edina : 20 mei 2007 om 11:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:57   #143
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het duidelijk niet. Elk menselijke embryo ontwikkelt een staart, die normaal gezien later terug verdwijnt, maar soms gebeurt er een foutje en blijft die staart behouden. Dat is wel wat anders dan een foutje dat bij enkelingen zorgt voor de ontwikkeling van meer tenen of vingers dan normaal.
En dan? Onze ruggegraat moet op iets eindigen, zij het een klein staartje. Dat is dan bewijs voor evolutie van eencellig wezen tot mens.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 12:15   #144
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
En dan? Onze ruggegraat moet op iets eindigen, zij het een klein staartje. Dat is dan bewijs voor evolutie van eencellig wezen tot mens.
Onze ruggengraat moet helemaal niet in een staart eindigen. Het bewijs daarvan is dat de staart die wel ontwikkeld in een embryo (gestuurd door dezelfde genen als in andere zoogdieren), terug wordt afgebroken. Een staart die overigens ook geen enkele functie heeft in dat embryo. Het is dus inderdaad een duidelijk bewijs van het feit dat wij afstammen van dieren met een staart. En dus één van de vele aanwijzingen voor evolutie.

Laatst gewijzigd door Edina : 20 mei 2007 om 12:16.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 14:10   #145
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
De evolutietheorie, en dan zeker de evolutionaire psychologie, zijn juist TEGEN het vooruitgangsdenken, het vormt de wetenschappelijke basis voor het belang van nature ipv nurture.
Waar het om gaat, is dat de notie van "evolutie" vreemd is in elke traditionele wereldbeschouwing. Het evolutionaire denken had waarschijnlijk nooit en nergens ingang gevonden, als het buiten het Engeland van de Industriële Revolutie was ontstaan en er niet voordien al een liberaal-anarchistisch mensbeeld was ontwikkeld door o.a. Hobbes en Mill.

Een genuanceerd beeld kan hooguit vaststellen dat er "gang" (opgang, maar ook neergang) is. "Vooruitgang" heeft echter een moralistische en propagandistische ondertoon. "Vooruitgang" is een "liberale" lofzang op wat "traditionalisten" als verval beschouwen. Een lofzang die een nieuw gedachtegoed en haar nieuwe elite moet objectiveren.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 20 mei 2007 om 14:12.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 15:08   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waar het om gaat, is dat de notie van "evolutie" vreemd is in elke traditionele wereldbeschouwing. Het evolutionaire denken had waarschijnlijk nooit en nergens ingang gevonden, als het buiten het Engeland van de Industriële Revolutie was ontstaan en er niet voordien al een liberaal-anarchistisch mensbeeld was ontwikkeld door o.a. Hobbes en Mill.

Een genuanceerd beeld kan hooguit vaststellen dat er "gang" (opgang, maar ook neergang) is. "Vooruitgang" heeft echter een moralistische en propagandistische ondertoon. "Vooruitgang" is een "liberale" lofzang op wat "traditionalisten" als verval beschouwen. Een lofzang die een nieuw gedachtegoed en haar nieuwe elite moet objectiveren.
Maar als ik vroeger een ontstoken appendix had, dan waren de kansen 9 op 10 dat ik daaraan overleed. Nu is het een routine-opperatie geworden. Niemand sterft in principe aan een appendixontsteking. Dat noem ik een vooruitgang.

Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2007 om 15:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 15:14   #147
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En u vegeet de onbevlekt ontvangenis van Maria. Echo's uit een mistig verleden??
Je bedoelt toch niet dat wij afkomstig zouden kunnen zijn van aliens?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 15:16   #148
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Je bedoelt toch niet dat wij afkomstig zouden kunnen zijn van aliens?
Geloven doe ik het vooralsnog niet, maar ik sluit niets uit, zelfs dat niet.
Oud 20 mei 2007, 15:17   #149
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als ik vroeger een ontstoken appendix had, dan waren de kansen 9 op 10 dat ik daaraan overleed. Nu is het een routine-opperatie geworden. Niemand sterft in principe aan een appendixontsteking. Dat noem ik een vooruitgang.
Mja, vooruitgang? Helpt de wereld ook overbevolken met achteruitgang als ultieme gevolg.
De dag dat we onze plaats hier op aarde op bescheiden wijze accepteren als niets-betekende wezens die het met elkaar dienen te redden op basis van de vruchten van de natuur, dan is er sprake van vooruitgang.
Oud 20 mei 2007, 15:20   #150
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloven doe ik het vooralsnog niet, maar ik sluit niets uit, zelfs dat niet.
Ik sluit het wel uit. Was de neanderthaler dan ook afkomstig van aliens? En de chimpansee, die nu sterker ontwikkelde hersenen heeft dan pakweg 50 miljoen jaar geleden. Ook sex met aliens gehad? Ga toch weg man.

Ik kan makkelijk verhaaltjes uitvinden. Waarom zouden ze dat vroeger niet gekund hebben? Als je in alle verhaaltjes een grond van waarheid gaat zoeken...?

Laatst gewijzigd door Dycore : 20 mei 2007 om 15:23.
Oud 20 mei 2007, 15:24   #151
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit het wel uit. Was de neanderthaler dan ook afkomstig van aliens? En de chimpansee, die nu sterker ontwikkelde hersenen heeft dan pakweg 50 miljoen jaar geleden. Ook sex met aliens gehad? Ga toch weg man.
Ik sluit niets uit Voor mij is de evolutie een feit. Vijftig miljoen jaren geleden bestonden er geen chimpansees. Informeer u correct in plaats van wartaal te vertellen.
Oud 20 mei 2007, 15:25   #152
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit niets uit Voor mij is de evolutie een feit. Vijftig miljoen jaren geleden bestonden er geen chimpansees. Informeer u correct in plaats van wartaal te vertellen.
Oh, ja? 50 miljoen jaar geleden geen chimpansee? Dat komt hij misschien wel rechtstreeks uit space? Het gaat hier om evolutie.
Oud 20 mei 2007, 15:26   #153
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je durft niet uit te sluiten dat er op dit ogenblik een vrouwelijke alien onder mijn bureau aan mijn lolly aan het likken is?
Oud 20 mei 2007, 15:28   #154
Dycore
Banneling

Standaard

Het gaat om de eeuwenoude menselijke arrogantie van een devine past and devine destiny.
Oud 20 mei 2007, 15:29   #155
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een verandering binnen een oersoort is nog steeds geen evolutie, daar evolutie juist de overstap naar een andere soort omvat. Dat was al wat Darwin door elkaar gooide toen hij bij het zien van veranderingen in insecten dacht aan evolutie.
Nu ben ik toch geïntrigeerd door die oersoorten. Dus, alle katachtigen stammen af van een van een oerkatkoppel, Noah en zijn 16000 dieren indachtig? En die evolutie vanaf die oerkat tot de huidige katachtigen vond plaats op ongeveer 6000 jaar?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 15:32   #156
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Nu ben ik toch geïntrigeerd door die oersoorten. Dus, alle katachtigen stammen af van een van een oerkatkoppel, Noah en zijn 16000 dieren indachtig? En die evolutie vanaf die oerkat tot de huidige katachtigen vond plaats op ongeveer 6000 jaar?
Misschien zou je beter eerst de fictie van Noah uit je kop zetten. Dan zal je de rest wel snappen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 20 mei 2007 om 15:32.
Oud 20 mei 2007, 15:35   #157
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om de eeuwenoude menselijke arrogantie van een devine past and devine destiny.
Zolang als we niet zeker weten hoe de mens is ontstaan, mag men geen enkele optie uitsluiten. We vinden regelmatig verwijzingen naar de goden die uit de sterren kwamen in de mythologie van primitieve volkeren. Alhoewel ik daar zeer sceptisch tegenover sta, mag ik dit niet apriori uitsluiten.

Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2007 om 15:41.
Oud 20 mei 2007, 15:42   #158
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang als we niet zeker weten hoe de mens is ontstaan, mag men geen enkele optie uitsluiten. We vinden regelmatig verwijzingen naar de goden die uit de sterren kwamen in de mythologie van primitieve volkeren. Alhoewel ik daar zeer sceptisch tegenover sta, mag ik dit niet apriori uitsluiten.
Goden die uit de grond komen is niet echt overtuigend hé?
Het is toch logisch man. De sky is the limit. Nergens worden zoveel vragen bij gesteld als bij die eindeloze ruimte die boven ons hangt. Wat men niet begrijpt wordt door simpele geesten vaak geassocieerd met het goddelijke. Donder en bliksem horen daar al niet meer bij. Gezien de mens nooit alles kan begrijpen, zal godsdienst blijven bestaan, met alle gestoorde gevolgen vandien.

Laatst gewijzigd door Dycore : 20 mei 2007 om 15:42.
Oud 20 mei 2007, 15:47   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goden die uit de grond komen is niet echt overtuigend hé?
Het is toch logisch man. De sky is the limit. Nergens worden zoveel vragen bij gesteld als bij die eindeloze ruimte die boven ons hangt. Wat men niet begrijpt wordt door simpele geesten vaak geassocieerd met het goddelijke. Donder en bliksem horen daar al niet meer bij. Gezien de mens nooit alles kan begrijpen, zal godsdienst blijven bestaan, met alle gestoorde gevolgen vandien.
Dat is zeker waar. En dat is ook voorlopig mijn mening. Maar nogmaals, zolang als men niet weet hoe het exact in zijn werk is gegaan, mag men niets uitsluiten, zelfs niet deze buitenmaatse (of zullen we zeggen buitenaarde...) hypothese.

Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2007 om 15:48.
Oud 20 mei 2007, 15:53   #160
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met atavisme? Hoe komt het dat er soms bijvoorbeeld baby's geboren worden met een staart? Een toevallig foutje van de natuur zeker?
Dat zijn geen staartjes. Dat is een penis die aan de verkeerde kant groeit. Kan zichzelf in zijn kont neuken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be