![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het verleden gewelddadig maar nu niet meer of veel minder is het christendom, nog steeds en meer dan ooit gewelddadiger is islam.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 't Was een Oostenrijker...
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Urbain VERMEULEN, Islam en Christendom, Het Onmogelijke Gesprek?, Leuven, 1999, ISBN 90-5826-002-X p. 20Urbain VERMEULEN (Oordegem, 1940) is hoogleraar islamkunde en klassiek Arabisch aan de K.U.Leuven en aan de Universiteit Gent. Hij is ook algemeen voorzitter van de Europese Unie van Arabisten en Islamologen en een gevierd spreker op tal van internationale congressen en colloquia. Ook al werden de voorschriften vaak niet in de praktijk toegepast, in het Crhsitendom luiden zij wel: Heb uw naaste lief, doe niet aan een ander wat je zelf niet zou willen dat aan jou gedaan wordt, keer je andere wang toe, en geef aan de keizer wat aan de keizer toekomt. In de mohammedaanse leer wordt net het tegenovergestelde gezegd, gepredikt, en toegepast.
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgende filosofen hebben ook al dingen geschreven die nu uitkomen Leibniz, Kant, Erasmus. Rousseau en Descartes heb ik nog niet bestudeert. In de Bijbel staan ook nog wat aanwijzingen die lijken op de protocollen. De Koran is in dezelfde stijl geschreven, maar die moet ik nog is nalezen. Later is een compare doen onder linux om te zien hoevel % van De Protocollen er gecopieerd is van Maurice Jolly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Citaat:
===== Christenen wisten en weten dat ze fout zitten en zaten want gedroegen en gedragen zich anders dan wat het nieuwe testament propageert. ===== Van het Jodendom heb ik voornamelijk waardering voor het feit dat zij werkelijk geen buitenstaander iets godsdienstigs willen opdringen, geen werving plegen. Het staat de mensen vrij om kennis te nemen van hun ideeën en al dan niet daarvan iets over te nemen, maar Jood worden kan niet zonder minstens de Joodse moeder; niet echt makkelijk te bereiken is de totaal niet verkeerde status die in het oud-Nederlands genoemd wordt "Jodengenoot", maar een ideëel onderscheid blijft toch indien er niet die Joodse Moeder is. ===== Koran is nooit onduidelijk, lees maar wat er staat. =====
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Ik beperk mij tot de aanname dat het Nederlandse cijfer van ca. 106.000 sinds 1940-1945 vermoorde Nederlandse Joden uit een totaal van ca. 140.000 wel klopt.
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Zionisme is wel wat meer dan het streven van het joodse volk naar een eigen staat (dat is immers inderdaad al 60 jaar verwezenlijkt). Het hedendaagse zionisme stimuleert de immigratie van joden naar Israël én de radicale stroming ervan wil het joods grondgebied uitbreiden met de bezette Palestijnse gebieden. En daarmee ontzeggen zij de Palestijnen het recht op hun staat. Antizionisme hoeft overigens geenszins te impliceren dat het bestaansrecht van Israël wordt ontkend, maar kan net zo goed betekenen dat er geijverd wordt voor een twee staten oplossing (met inachtname van de grenzen van voor 1967). Anderen ontkennen wel het bestaansrecht van de staat Israël, maar ijveren in de plaats voor een staat waarin alle inwoners gelijke rechten hebben dus ook Joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Er bestaat geen antisemitismewet. Antisemitisme is net zoals andere vormen van racisme strafbaar onder de antiracismewet. Ik vraag me echt af waar iedereen het blijft halen dat antisemitisme meer strafbaar zou zijn dan andere vormen van racisme. In die antiracismewet komt het woord antisemitisme zelfs niet voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Die vraag mag dan misschien wel terecht zijn, maar je stelt die enkel om het recht te krijgen om ook antisemitisme en negationisme vrijelijk te kunnen uiten (zoals duidelijk blijkt uit wat er volgde). Je motivatie is dus op zijn minst bedenkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Een tamelijke aanspraak, waar het gaat om landen/volkeren/doctrines die zelf te boek hebben staan dat in hun gebied een Jood geen gelijke rechten mag hebben.
![]() |
#155 | |
|
![]() Nee.
Citaat:
We kunnen hier weer een volledige draad over volpennen maar hoe je het ook wendt of keert, het Israëlisch-Palestijns conflict is direct terug te voeren op arabisch antisemitisme. Bij het opdelen van Palestina kreeg elke Jan, Piet of Klaas die zichzelf 'volk' noemde een eigen staat. Alleen Joden werd het recht onthouden zich vrij te vestigen of een eigen staat te vormen. Dáár zit de kern. De arabische buurlanden hebben nooit ook maar één vinger uitgestoken hun palestijnse 'broeders' te helpen. Sterker nog, ze zijn er zelf de oorzaak van dat palestijnse vluchtelingenstromen op gang zijn gekomen. Nooit hebben ze willen zorgen voor goede huisvesting zodat de palestijnse vluchtelingen in erbarmelijke omstandigheden moesten blijven wonen. De Westbank en Gaza werden pas 'Palestijns' genoemd toen Jordanië en Egypte deze gebieden verloor in een oorlog die ze zelf voerden. Daarvoor hebben ze nooit aanstalten gemaakt om deze gebieden 'palestijns' te maken. Begrijp me goed, ik ben voor een vreedzame oplossing van het probleem. Ook ik ben vooralsnog voor een twee-staten-oplossing en Sharon was zeker geen lieverdje maar een veel te eenzijdige voorstelling van zaken schiet me steeds echt in het verkeerde keelgat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht inderdaad ook dat er geen mogelijkheid was om zich tot jood te bekeren. Hoe joden ten opzichte van anders-gelovigen reageren, daar heb ik maar 1 ervarig mee: toen ik dik 25 jaar geleden door Israel toerde, ben ik slechts eenmaal terechtgewezen omdat ik rookte op een Sabbath. Voor de rest heb ik geen enkele negatieve ervaring van de 4 weken, dat ik er was. Ze (sommigen) kleden zich inderdaad raar, maar voor zover ik weet hebben zij nooit hun levenswijze en/of godsdienstbeperkingen (denk bvb. aan varkensvlees) opgedrongen, in tegenstelling tot islam die dus gedaan krijgt dat er halal vlees wordt voorgeschoteld in staatsscholen. Ergerlijk... Automatisch mag je dan ook aannemen dat onze jeugd geen varkensvlees meer krijgt op school, want de godsdienst komt tussen in een staatsschool. Citaat:
Of om even kort samen te vatten: Christendom was gewelddadig en ging in tegen de leer van de godsdienst - zie het Nieuwe Testament. Islam was en is nog steeds gewelddadig en volgt de geloofsleer!!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al gebeurt het niet zo vaak. De grote privileges waar Joden volgens sommigen op dit forum van genieten zijn blijkbaar toch niet zo aantrekkelijk. ![]()
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Bezwaren tegen varkensvlees vind ik niet vreemd; "technisch" modern gefokte varkens leveren redelijk veilig vlees maar vlees van loslopende varkens is voor de mens levensgevaarlijk vanwege de mogelijke aanwezigheid van trichinen of haarwormpjes, die meestal een slakje in greppels als tussengastheer hebben.
Zeer lang na het evenement is gebleken dat op Nova Zembla na de op het oog geslaagde overwintering, de manschappen overleden zijn aan trichinen opgelopen uit ijsberenvlees. Overigens hadden/hebben méér volken/culturen iets tegen varkensvlees, het gaat in feite om regels voor gezondheid en veiligheid; ook in Israël krijg je zelfs geen varkensharen kwast of varkenslederen portefeuille ingevoerd. De Joodse voedselvoorschriften zijn trouwens strenger dan de islamitische: Landdieren: de meeste vogels en de meeste sprinkhaan-soorten toegestaan en verder alleen "herkauwers-mèt-gespleten-hoef"; bloed en slachtvet verboden. Uit het water alléén vissen, met goed herkenbare schubben. Evengoed zal, bij bepaalde (huid-)infectieklachten, ook een westerse arts beginnen met het voorlopig ontraden van varkensvleesproducten en bloedworst. Hallal en "kosher" zijn dus echt geen domme inzettingen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 juli 2007 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wanneer wordt het gedrag van Joden t.o.v. de normaal denkende medemens eens belicht. Vrij verdraagzaam voor mensen die hun leven vrij kunnen leven en verantwoordelijkheid voor eigen daden kunnen nemen lijken mij zij ook niet.
![]() |
#160 |
|
![]() Je hebt er bijna zeker wel onder je (beste) kennissen, zonder dat jij dat weet want velen praten niet over hun stamboom.