Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2007, 22:17   #141
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Spreek gerust voluit. Je mond zal er niet van scheuren en ik vreet je niet op.

'De strekking Max' heeft al openlijk laten verstaan hoe ze over 'fatsoensnormen' denkt. Wat betreft de strekking JvdB, daar ben ik redelijk gerust is. Van een slippertje hier of scheve schaats daar van de politieke elite ligt ook de doorsnee Vlaams-nationalist niet wakker.
Als max en zijn strekking daar wél van wakker liggen dan moeten ze maar zélf de partij oprichten die heiliger is dan de paus. Of ze daarmee veel stemmen gaan trekken betwijfel ik. De VLD verloor toch ook niet zoveel stemmen aan Dedecker wegens als die open gaten maar omdat de VLD zijn gat veegde aan het liberalisme?
JvdBerg is een oerconservatieve rabiate katholiek,die sterk aanleunt bij de strekking van Max. Niet "zomaar" een doorsnee vlaams-nationalist, dus.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:19   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zeg het eens

Belgen of Vlamingen........niet echt iets dat mijn aandacht verdient, veel te vermoeiend. Maar t'is hier goed leven in België, dus ik zie geen enkele reden om hier ook maar iets aan te veranderen.
En aan vlaggenzwaaiende vlaamse tempeliers heb ik idd geen boodschap.
Maar of ik daarom een goeie Belg zou zijn........??? Je m'en fou
Maar je stoort je wél aan een indruk die het VB jou geeft en je niet eens tot de geclaimde groep wil behoren.
Oud 21 juli 2007, 22:21   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JvdBerg is een oerconservatieve rabiate katholiek,die sterk aanleunt bij de strekking van Max. Niet "zomaar" een doorsnee vlaams-nationalist, dus.
Ja, en?
JVDB zou dus langer VB stemmen indien Van Hecke en Morel elkaar liever zouden zien dan de paus van Rome toestaat?
Oud 21 juli 2007, 22:23   #144
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t is me duidelijk, ja...

De Knack of jouw fameuze medestanders kunnen nog zoveel kwebbelen als ze willen, IK stem volgende keer weer VB. OOK als moest blijken dat Morel en VanHecke een relatie hebben.
Leuk voor jou.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:23   #145
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je stoort je wél aan een indruk die het VB jou geeft en je niet eens tot de geclaimde groep wil behoren.
Ik stoor me aan het alleenrecht die het VB zich toe-eigent om te bepalen wie een echte vlaming zou zijn. Het VB vind zichzelf een "quality-label" van de echte vlaming.

Puisten krijg ik van die partij.
Oud 21 juli 2007, 22:24   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waardeloze garantie dus.
Jij kunt niet zo zeker garanderen als 1+1 = 2 dat jij en ik geen relatie hebben.

Maar voor de rest kan je het wel garanderen.

Ik herhaal mijn vraag.
Wil je geloven dat die 2 een relatie hebben?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 21 juli 2007, 22:29   #147
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en?
JVDB zou dus langer VB stemmen indien Van Hecke en Morel elkaar liever zouden zien dan de paus van Rome toestaat?
Ik ga hier niet in zijn naam spreken, maar ik weet wel dat die strekking niet onbelangrijk is binnen het VB. Voor hen is het huwelijk nog steeds een "sacrament", weet je wel. Iets heiligs dat ten allen prijze nooit kan ontbonden worden.
Oud 21 juli 2007, 22:31   #148
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij kunt niet zo zeker garanderen als 1+1 = 2 dat jij en ik geen relatie hebben.

Maar voor de rest kan je het wel garanderen.

Ik herhaal mijn vraag.
Wil je geloven dat die 2 een relatie hebben?
Zou best kunnen, maar daarom niet zeker. Maar ik ga alleszins niets garanderen zoals jij wel op een vrije domme manier deed.
Oud 21 juli 2007, 22:32   #149
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Is er dan niemand van het VB hier die zich vragen stelt bij het feit dat Morel een goeie tien jaar geleden nog in een wetenschappelijke thesis het VB impliciet linkte aan de Holocaust en er een duidelijke afkeer voor liet blijken?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:35   #150
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou best kunnen, maar daarom niet zeker. Maar ik ga alleszins niets garanderen zoals jij wel op een vrije domme manier deed.
Ik heb veel meer bewijs dat ze geen relatie hebben dan jij dat ze het wel hebben.

Dat je de manier waarop ik het overbreng als 'dom' beschouw, is jouw mening, maar niet zo relevant hier. Als jij zo naïef wilt zijn om elke 'waar rook is, is vuur'-gerucht als 'dat is zeker mogelijk' te beschouwen, is jouw zaak.

Maar 'k heb iets kei cool geleerd. Oordeel niet over de zaken waar je niet in de positie bent om over te oordelen. Als je Morel en Vanhecke totaal niét in privékring hebt meegemaakt, ben je daar absoluut niét toe in staat.

En neen. Ik beschouw me ook niet als het summum van hun privéleven. Maar het is iig wel al iets betrouwbaarder dan het zoveelste gerucht.

Wat is de bottomline?
Jij kúnt niets garanderen. Je wilt enkel 'de mogelijkheid openhouden'. Waarom - geen flauw idee. Want je kan op identiek dezelfde manier openhouden dat wij een affaire hebben. Absolute zekerheid als 1+1 = 2 heb je nooit.

Maar het komt wel in de buurt, wat ik kan geven. Jij hebt niks, nada, noppes.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 juli 2007 om 22:37.
Oud 21 juli 2007, 22:36   #151
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Is er dan niemand van het VB hier die zich vragen stelt bij het feit dat Morel een goeie tien jaar geleden nog in een wetenschappelijke thesis het VB impliciet linkte aan de Holocaust en er een duidelijke afkeer voor liet blijken?
Ze zal ingezien hebben dat het naïef was?

P.s. Vanwaar haal je dat? Als ik haar thesis lees dan haal ik dat er nu toch niet 100% uit.
Oud 21 juli 2007, 22:46   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Neen.
Ik vind dat heel normaal in een land als Belgique.
Even normaal als de VU aan de collaboratie werd gelinkt (en dus ook aan de holocaust).....
Tot de VU de vrijwillige slaaf werd van het belgicistisch regime. Vanaf dat moment werd het collaboratieverleden van de VU met de (halve) mantel van St Maarten bedekt.
Oud 21 juli 2007, 22:49   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niet in zijn naam spreken, maar ik weet wel dat die strekking niet onbelangrijk is binnen het VB. Voor hen is het huwelijk nog steeds een "sacrament", weet je wel. Iets heiligs dat ten allen prijze nooit kan ontbonden worden.
Idd.

Een politieke partij is echter geen sacrament, noch heilig. Ze kan ten allen tijde ontbonden worden en dient ergens anders voor dan een sacrament.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juli 2007 om 22:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:57   #154
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb veel meer bewijs dat ze geen relatie hebben dan jij dat ze het wel hebben.
Lever het bewijs dan. Anders blijf je gebakken lucht verkopen.
Oud 21 juli 2007, 22:59   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd.

Een politieke partij is echter geen sacrament, noch heilig. Ze kan ten allen tijde ontbonden worden en dient ergens anders voor dan een sacrament.
Een scheuring binnen het VB is in die omstandigheden dus zeker niet ondenkbaar.
Oud 21 juli 2007, 23:00   #156
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lever het bewijs dan. Anders blijf je gebakken lucht verkopen.
Neen. Ik ga geen bewijs 'leveren'. Het enige wat ik kan geven is mijn woord. Daar kan je op vertrouwen. Of je kan dat niet doen.

Maar basicly is het mijn woord tegen een gerucht.

Wie ga je dan geloven? Een informeel gerucht of een persoon van vlees en bloed?

En als je dan toch verkiest me niet te geloven, kun je dan eens uitleggen welk profijt ik mogelijk kan hebben bij het aanhouden van mijn standpunt? Ik ben dan wel benieuwd wat je daarvan vind.
Oud 21 juli 2007, 23:06   #157
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik ga geen bewijs 'leveren'. Het enige wat ik kan geven is mijn woord. Daar kan je op vertrouwen. Of je kan dat niet doen.
Geef mij één goede reden waarom ik dat wel zou doen
Citaat:
Maar basicly is het mijn woord tegen een gerucht.
"Jouw woord" kan eveneens een gerucht zijn.
Citaat:
Wie ga je dan geloven? Een informeel gerucht of een persoon van vlees en bloed?
je bent hier niet meer dan een virtueel imaginair personage. Niks "vlees en bloed" dus.
Citaat:
En als je dan toch verkiest me niet te geloven, kun je dan eens uitleggen welk profijt ik mogelijk kan hebben bij het aanhouden van mijn standpunt? Ik ben dan wel benieuwd wat je daarvan vind.
Alsof je de eerste hier zou zijn die dingen post, louter om zich interessant te maken. Gewoon om even "lekker tegendraads" te zijn.

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 juli 2007 om 23:08.
Oud 21 juli 2007, 23:07   #158
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Al vliegt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel...
Interessante discussie !
Wordt vermoedelijk vervolgd, blondie verdraagt immers een kritiek.

Oh Marie-Rose

Op vrijdag 13 juli, een ongeluksdag voor Knack, kondigde Marie-Rose Morel, de Madame de Pompadour van het Vlaams Belang, op haar website aan dat ze een 'juridisch recht van antwoord' tegen Knack voorbereidt. Sindsdien slaapt niemand op de redactie nog rustig.
© Belga

Morel geeft op haar site alvast een voorsmaakje van wat ons te wachten staat. Zo maakt ze zich druk om het feit dat we haar frivole cv verkeerd voorgesteld hebben. In 1992 was ze namelijk niet Miss Aardbei, zoals wij schreven, maar wel Aardbeiprinses. En ze was niet Miss Vlaanderen in 1994, maar in 1993. Informatie die we overigens uit een krant van de Standaard-groep haalden. We zijn gewaarschuwd. Dat Morel in 1994 géén Miss België werd, was wel correct.

Vervolgens doet Morel haar versie van de feiten over haar verhandeling om licenciaat geschiedenis te worden. Ze gaat ervan uit dat wij daarvoor huidig N-VA-voorzitter Bart De Wever als bron hadden, en als enige bron. Dat is fout. We hebben verscheidene mensen gesproken, onder wie haar promotor, die zich haar doortocht van meer dan tien jaar geleden nog als de dag van gisteren herinnert, en hem niet als een van de hoogtepunten uit zijn loopbaan beschouwt. Hij was nóg meer onder de indruk van zijn ontmoetingen (let op het meervoud) met moeder Morel. Moeder Morel dook al samen met haar dochter op bij de keuze van het onderwerp van haar eindverhandeling, en vervolgens nog eens toen de promotor de euvele moed had gehad om de verhandeling van haar dochter af te keuren, wegens ver beneden de laagste standaard om een diploma te kunnen krijgen. Het was toen dat de dreigementen met juridische stappen vielen.

Het is normaal dat een student samen met de promotor een aantal verbeteringen aan de tekst van een thesis aanbrengt, schrijft Morel daarover op haar site. Om iedereen de kans te geven de kwaliteit van die verbeteringen, en van haar werk in zijn geheel, te beoordelen, bieden we u hierbij de twee versies van haar verhandeling aan: zowel de eerste (Holocaustmemorialen in België) als de tweede (Het Nationaal Gedenkteken van het Fort van Breendonk).

Knack bouwt daarmee aan een mooie traditie, die vorig jaar begon met de publicatie van de verhandeling van SP.A-kopstuk Freya Van den Bossche.

Mocht u niet veel tijd hebben om te lezen, het enige écht interessante aan Morels werkstukken is de inleiding tot de eerste versie (die van de Holocaustmemorialen).

En nee, schrijft Morel nog op haar site, ik heb nooit geschreven dat ik mijn diploma in 1994 haalde, maar altijd de juiste datum vermeld: 1995 (Morel biste haar eerste jaar). Dat klopt alvast niet voor het cv op haar site van het Vlaams Parlement: http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/showBioLex.action?id=2824. Daar stond alvast tot vandaag vrijdag 20 juli: 1994.

Het zou echter niet de eerste keer zijn dat Morel informatie op het internet laat veranderen om inhoudelijke fouten die ze maakte te maskeren. Ze deed dat al eens eerder dit jaar, toen tijdens een televisieoptreden gebleken was dat ze zelfs de essentie van het programma van haar eigen partij niet kende.

Dirk Draulans
Euhm... En?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 23:08   #159
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch wel geweldig te zien hoe die straathoer het VB kapot neukt
Toch wel geweldig te zien hoe jij steeds idiotere zever post.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 23:20   #160
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat er dan iets in het partijprogramma van het VB over waarden de waarden en normen waar jij en je vroegere partijgenoten het hier over hebben?

Heeft 'het' VB Morel al de mantel uitgeveegd omdat zij.....ahum...te vriendelijk is met de partijvoorzitter ?
Heeft ooit iemand dictator Stalin de mantel durven uitvegen voor de massamoord op zijn proletariërs ? De vraag is even dwaas als je begrijpt wat ik bedoel...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be