Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 00:22   #141
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vergeef mij, maar ik ben immuun voor staatsnationalistische logica.

Het doet mij denken aan Toearegs die in de Sahara beschuldigd worden van smokkel, omdat zij zich niets aantrekken van de staatsgrenzen.

Ik zie dan ook niet in wat de relevantie is van de Turks-Iraakse grens. Voor mij is dat louter een administratieve grens die dwars door Koerdistan loopt. Als de PKK zin heeft om van Noord-Irak naar Zuid-Oost-Turkije te trekken, en omgekeerd, dan doen zij maar. Want in mijn ogen blijven zij gewoon binnen Koerdisch grondgebied, en doen zij dus geen vlieg kwaad.

Vind jij die administratieve grens tussen Turkije en Irak zodanig belangrijk, dat jij het tienduizenden slachtoffers (van de ene of de gene kant) waard vindt?
Laten we in dat geval de grenzen tussen Turkije en Noord Iran maar openen. Daar wonen immers 20 miljoen Azeri Turken. De grenzen tussen alle Centraal Aziatische Turkse republieken kunnen ook weg. De grenzen tussen Kazakhstan en China worden ook opgeheven omdat Oost Turkestan binnen de grenzen van China valt. In Rusland wonen ook nog her er der Turken. Dan kunnen we lekker een gigantisch grote Turkse staat oprichten dat rijkt van de Egeische zee tot aan China.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 00:22   #142
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Beantwoord mijn vraag Jaani. Zou jij het goed vinden als de Marokkanen een stuk van Belgie gaan opeisen?
Oud 16 oktober 2007, 00:27   #143
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Laten we in dat geval de grenzen tussen Turkije en Noord Iran maar openen. Daar wonen immers 20 miljoen Azeri Turken.
Irak zelf telt maar 27 miljoen inwoners. Het lijkt mij dus redelijk absurd dat er in Noord-Irak 20 miljoen Azeri-Turken zouden wonen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 00:29   #144
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beantwoord mijn vraag Jaani. Zou jij het goed vinden als de Marokkanen een stuk van Belgie gaan opeisen?
Bestaat er dan een Marokaanse natie binnen de Belgische grenzen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 16 oktober 2007, 00:29   #145
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Irak zelf telt maar 27 miljoen inwoners. Het lijkt mij dus redelijk absurd dat er in Noord-Irak 20 miljoen Azeri-Turken zouden wonen.
Lees goed wat er staat. Ik heb het over IraN, niet Irak.
Oud 16 oktober 2007, 00:31   #146
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bestaat er dan een Marokaanse natie binnen de Belgische grenzen?
Bestaat er dan een Koerdische natie binnen de Turkse grenzen?

De Marokkanen in Belgie zou je als een nieuw volk kunnen beschouwen. Ze zijn niet helemaal Marokkaans meer en ze zijn helemaal Belgisch. Wat als ze een eigen stuk land zouden opeisen?
Oud 16 oktober 2007, 00:39   #147
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees goed wat er staat. Ik heb het over IraN, niet Irak.
Van mij mag jij de grenzen van Iran ter discussie stellen.
Oud 16 oktober 2007, 00:43   #148
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Turken en Koerden hebben vele eeuwen lang in vrede als broeders samengeleefd. Waarom zouden ze nu opeens van Turkije afgescheiden moeten worden? Nationalisme was tijdens een Ottomaanse rijk nooit een issue. De Turken hebben zij aan zij oorlog gevoerd. De onafhankelijkheidsstrijd van Turkije hebben ze samen gevoerd. Vele Koerden hebben vrijwillig meegevochten in de slag om de Dardenallen.

Tussen Turken en Koerden moet er broederschap gepromoot worden. Niet de vijandigheid die door mensen zoals jij gepredikt worden. Het aanwakkeren van nationalisme is een middel dat de laatste eeuwen veelvuldig is gebruikt door westerse mogendheden om verschillende volkeren uit elkaar te drijven. Dit is een afschuwelijk middel gebleken dat vele mensenlevens heeft gekost en blijft kosten. Laat de Turken en Koerden een democratische oplossing zoeken binnen de huidige grenzen van Turkije. Dit heeft vele honderden jaren gewerkt en het zal nog steeds werken.
Oud 16 oktober 2007, 00:43   #149
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestaat er dan een Koerdische natie binnen de Turkse grenzen?
Ja.

Citaat:
De Marokkanen in Belgie zou je als een nieuw volk kunnen beschouwen. Ze zijn niet helemaal Marokkaans meer en ze zijn helemaal Belgisch. Wat als ze een eigen stuk land zouden opeisen?
Als we realistisch zijn, dan hebben de Marokanen hier noch de demografische, noch de economische, noch de politieke middelen om een eigen Marokaanse staat op te richten.
Maar als we dan toch aan het fantaseren zijn... Stel dat er zich binnen 300 jaar een Marokaanse natie manifesteert in Antwerpen, die cultureel, politiek en economisch rijp is om op eigen benen te staan, dan kunnen zij onafhankelijk worden. Naties komen en gaan. Maar het zijn processen die ettelijke eeuwen in beslag nemen.
Oud 16 oktober 2007, 00:48   #150
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja.

Als we realistisch zijn, dan hebben de Marokanen hier noch de demografische, noch de economische, noch de politieke middelen om een eigen Marokaanse staat op te richten.
Dit is aan subjectiviteit onderhevig. De Marokkaanse gemeenschap zou best kunnen vinden dat ze er wel klaar voor zijn. Stel ze beginnen een gewapende strijd waarbij ze Belgische militairen en burgers gaan aanvallen. Zou Belgie zich daartegen mogen verdedigen?

Citaat:
Maar als we dan toch aan het fantaseren zijn... Stel dat er zich binnen 300 jaar een Marokaanse natie manifesteert in Antwerpen, die cultureel, politiek en economisch rijp is om op eigen benen te staan, dan kunnen zij onafhankelijk worden. Naties komen en gaan. Maar het zijn processen die ettelijke eeuwen in beslag nemen.
Dit zeg jij alleen maar om je consistentie te bewaren. Je ware gevoelens hierover houd je verborgen.
Oud 16 oktober 2007, 00:50   #151
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turken en Koerden hebben vele eeuwen lang in vrede als broeders samengeleefd. Waarom zouden ze nu opeens van Turkije afgescheiden moeten worden? Nationalisme was tijdens een Ottomaanse rijk nooit een issue. De Turken hebben zij aan zij oorlog gevoerd. De onafhankelijkheidsstrijd van Turkije hebben ze samen gevoerd. Vele Koerden hebben vrijwillig meegevochten in de slag om de Dardenallen.
Waarom zouden Koerden wel broederlijk in Turkije kunnen leven, maar Turken niet broederlijk in Koerdistan?

Tot zolang Turkije blijft dwepen met haar Turkse staat en het grote Ottomaanse imperium, zal zij de haat tussen haar en haar buurvolkeren aanwakkeren. Waarom beschouwen jullie de Turken in het buitenland als "Turkse staatsburgers op verplaatsing", en de niet-Turkse volkeren binnen Turkije als lastigaards die niet hoeven te klagen over het feit dat ze binnen de Turkse grenzen wonen.

Welk recht van de Turken wordt geschonden wanneer de Koerden zich afsheiden?
Oud 16 oktober 2007, 00:51   #152
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zeg jij alleen maar om je consistentie te bewaren. Je ware gevoelens hierover houd je verborgen.
Als je mij gaat uitmaken voor leugenaar, dan vrees ik dat deze discussie weinig zin heeft.
Oud 16 oktober 2007, 00:54   #153
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt Turkse Nederlander; dat argument ga ik nog vaker in discussies gebruiken! Je hebt gewoon het allerbeste argument in de geschiedenis van de argumentatie gevonden: quasi overal inzetbaar. Overal waar je een tegenstander op consistentie betrapt, kun je het bovenhalen, en deze kan het zeer moeilijk ontkrachten.

En zo eindigde mijn met een glimlach...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 oktober 2007 om 00:57.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 01:09   #154
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik moet morgen ochtend weer vroeg mijn bed uit. Morgen zet ik de discussie hopelijk voort. Ik wens jullie beiden een aangename nachtrust.
Oud 16 oktober 2007, 01:13   #155
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet morgen ochtend weer vroeg mijn bed uit. Morgen zet ik de discussie hopelijk voort. Ik wens jullie beiden een aangename nachtrust.
Slaapwel, TN.
Oud 16 oktober 2007, 06:31   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is aan subjectiviteit onderhevig. De Marokkaanse gemeenschap zou best kunnen vinden dat ze er wel klaar voor zijn. Stel ze beginnen een gewapende strijd waarbij ze Belgische militairen en burgers gaan aanvallen. Zou Belgie zich daartegen mogen verdedigen?
De Marokkaanse gemeenschap vindt zich daar ook klaar voor en ze zijn al bezig met die strijd. En nee, België mag zich niet verdedigen, want dan is het racistisch.

Maar waar het Turkije werkelijk om te doen is, is het uitroeien van de Koerden.

Ik ken verschillende Turken en Koerden die hier wonen en leven, en moet je zeggen dat de Turken steeds haatdragend zijn tegenover de Koerden.

De reden hiervoor is nu eens juist de zelfde als die waarom het zigeunervolk in de rest van Europa niet word geduld.
Het is een volk zonder eigen staat en dus een minderwaardig volk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 07:47   #157
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Marokkaanse gemeenschap vindt zich daar ook klaar voor en ze zijn al bezig met die strijd. En nee, België mag zich niet verdedigen, want dan is het racistisch.
Tiens, daar heb ik echt nog niets van gemerkt. Waar hoe opereert de Vlaams-Marokkaanse ETA dan? Welk deelgebied van Vlaanderen wenst zij af zij af te scheuren?

Soit, Turke Nederlander: ik was al gaan slapen toen jij "ons beiden" een goede nachtrust toewensen. Dan zeg ik nu maar dat ik hoop dat je goed geslapen hebt. Och ja, en mocht mijn commentaar vannacht iets te bijtend geweest zijn: dat was niet de bedoeling.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 11:06   #158
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
is het dan nodig om twintig draden over hetzelfde onderwerp te openen? Dat is tegen de forumregels dacht ik.
Zeg dat tegen degene die het doen...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 11:09   #159
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Komt uit je eigen posting, jij weet dus zelfs niet wat je zelf post.
Ik bedoel daar niet mee dat indien Saddam niet had bestaan er geen andere lul was geweest die nethetzelfde had kunnen gedaan hebben. Ik bedoel hiermee dat men nu Saddam niet had gehad om binnen te vallen. Wat er anders was geweest of gebeurt weet ik niet. Vandaar dat beweer ik ook niet te weten. Ik zeg het nu al voor de 2de keer dat ik dat niet kan weten en ook niet beweer te weten. ok. Ik kan dit gerust zonder problemen toe geven. Tzou maar belachelijk zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 13:12   #160
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waar zeg ik dat Koerden dit mogen?

Vind jij ook dat Israel Palestina mogen binnenvallen om dezelfde redenen die jij nu geeft? Ben benieuwd.
Nou, dat is een vergelijking tussen appelen en "bannanen", met peren valt er nog te spreken !!!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be