![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
48 | 17,84% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
221 | 82,16% |
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zou me al sterk verbazen dat zo'n bedreiging hard kon gemaakt worden in 1995, op basis van wat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 januari 2005 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De link van die website heb ik niet omdat ik mij toen nog niet bezig hield met het opslagen en het screenshots nemen van allerhande uitspraken etc. Waar is de tijd dat een woord nog waarde had ![]()
![]() |
![]() |
#1684 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk hier aan de oorlogsslachtoffers te Dresden tijdens de tweede wereldoorlog, of de Oostelijke-Duitsers NA de tweede wereldoorlog. Daar pogen de 'officiële' bronnen steeds het aantal slachtoffers te minimaliseren of zelfs gewoonweg te ontkennen. Conclusie: revisionisme en negationisme zijn -ismen, uitgevonden door belangengroepen om een mogelijke 'machtsbasis' te behouden. Het aantal slachtoffers is hier bijzaak. Hier een voorbeeld: De verklaring van het Europese parlement. Men heeft daar een 'Herdenking bevrijding Auschwitz / Antisemitisme en racisme', gehouden waar men zo maar liefst 4 fundamentele vrijheden de nek heeft omgedraaid. http://www2.europarl.eu.int/omk/sipa...DOC=N#SECTION4 Ik denk hierbij aan de artikelen: 18 (recht op vrijheid van gedachte), 19 (recht op vrijheid van mening en meningsuiting), 20, recht op vrijheid van vereniging, art. 21 (recht op deelneming aan het beleid) Ik zal het ding nog eens goed bekijken. Maar in functie van de UVRM heeft men hier MINSTENS 4 fundamentele vrijheden willen beperken onder het mom van het herdenken van 1 (een) enkele tragedie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De blanke Joodse genocide wordt onaanraakbaar verklaard, de zwarte Rwandese genocide mag je hedentendage probleemloos 'schromelijk minimaliseren' én 'ontkennen'. Selectiviteit en racisme alom dus vanwege de acolieten van het blanke Joodse Herrenvolk ten opzichte van de zwarte Rwandese Untermenschen (niet mijn visie, maar een feitelijke classificatie als gevolg van de censuurwet die discrimineert op basis van ras of afkomst)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 januari 2005 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij zelfs af of het geen schending van rechten op verdediging is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 januari 2005 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Joodse genocide is onaanraakbaar verklaard bij wet. De Rwandese genocide mag ik straffeloos ontkennen en minimaliseren. Zijn onze wetgevers echt blijven hangen in het koloniale tijdperk, waarin de zwartjes als Untermenschen ofzelfs beesten mochten behandeld worden? In elk geval schenden ze artikel zeven op flagrante wijze. Citaat:
Graag had ik van de voorstanders van die wetten, strijdig met twee artikels uit de UVRM, vernomen welke goede reden ze in het geval van revisionisme en negationisme kunnen aanvoeren om deze racistische schending goed te praten......
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 januari 2005 om 13:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"considerans B.42. en B.43" Vervolgens geven de eerbiedwaardige leden van het Arbitragehof nog een hele opsomming van regeltjes, zoals artikel 14 EVRM, artikel 26 IVBPR, artikel 13, lid 1, van het Verdrag tot oprichting vanEuropese Gemeenschap, nog maar eens uitleg over de verwijzing naar artikel 444 Strafwetboek, om dan ergens een , toch voor mij juridisch rare karpersprong te maken onder considerans B.51: " Tijdens de debatten in de Senaat werd immers expliciet het volgende verklaard: ' de Minister vraagt akkoord te gaan met de stelling dat elk onderscheid dat is gebaseerd op de uitoefening van een vrijheid die in de Grondwet is ingeschreven, niet vervolgd kan worden als een daad van discriminatie. Dergelijk onderscheid wordt dan ambtshalve toelaatbaar geacht. Het is niet de bedoeling van voorliggende wet de grondwettelijke bepalingen met de voeten te treden'Bon, de lezing van dergelijke arresten geeft je dus hoofdpijn. Elk woord, elke zin en elke punt komma heeft zijn belang of zou zijn belang kunnen hebben voor zover je tracht het te begrijpen in ene of andere richting. Het gevoel dat ik heb is alleszins dat het Arbitragehof zich in duizend bochten heeft gewrongen om het ganse Belgische rechtssysteem met inbegrip van de Grondwet en de basisprincipes Strafwetboek in evenwicht te houden. Ik heb er zo mijn twijfels over dat het gelukt is. Wél duidelijk is dat het arrest onweerlegbaar een voorbehoud heeft ingebouwd en dan nog over een "interpretatie" waarover weinig uitleg wordt gegeven. Blijkbaar wordt er tegelijk heet en koud geblazen en ik ben werkelijk benieuwd naar de 'interpretatie' van de superjuristen van de Belgische pater Leman-zedenpolitie. Ik heb zo de indruk dat het Arrest in zijn interpretatie zelf iets tracht 'goed te praten' vooraleer zij de beslissing hebben genomen die diende te worden genomen...
![]() |
![]() |
#1690 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er b.v. geen zak van dat revisionistische boekskes in de 50 jaar dat ze niet verboden waren, ooit aanleiding gaven tot
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1692 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn als de kleine verstuikingen die een sportman aanzetten om zijn techniek en fysiek te verbeteren. Citaat:
Ik verwerp elke vorm van censuur. Ze is steeds het wapen van de machthebber. Ze leidt steeds tot willekeur, onrecht, onmenselijkheid en discriminatoire, totalitaire systemen. Ik voel er mij constant tegenaangedrukt, maar soms kwak ik er al eens een censuurliefhebber tegen in de hoop........
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is dan: waarom precies heeft deze purperen muur reden van bestaan voor zijn bouwers als de meeste omwonenden er meer hinder dan iets anders van hebben.
![]() |
![]() |
#1694 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij inquisitiewetten is dit juist andersom. Men gaat ervan uit dat het vermelden van 'beweringen' en zelfs feiten als lasterlijk beschouwd wordt. Nu moet diegene die deze feiten of beweringen naar voor brengt bewijzen dat ze niet lasterlijk zijn. Erger nog, toen Siegfried Verbeke te Amsterdam zijn thesis naar voor bracht (en tegenstellingen aantoonde), wees de rechtbank deze af, omdat ze niet op de 'gepaste' manier uitgebracht werd. (Lees: niet ondersteund door de Staat betaalde historici). Daarna heeft men het begrip ingevoerd dat alle vrijheid van meningsuiting moet 'afgewogen' worden... Dit ook is een onding. Fundamentele vrijheden kunnen nooit afgewogen worden. Denk maar aan slavernij. Kan men zich een geval indenken waar de slavernij moet afgewogen worden?... tegen wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we dan ook de advocaten maar straffen die iets ter verdediging van een beschuldigde inbrengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alecia, dergelijke informatie moogt ge mij altijd geven. Gij hebt daar nogal nen boterham aan juridische argumenten gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het CGKR zelf revisionisme mogen verspreiden?
![]() |
![]() |
#1699 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1700 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het altijd leerrijk gevonden parallellen te trekken tussen de geschiedenis van de Inquisitie en de huidige toestand. Gewoon een kleine opmerking. Het CGKR is op dezelfde basis opgericht als de vroegere Inquisitieraad!... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 2 februari 2005 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |