Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 21:56   #161
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als ge eens op uw kop gaat staan zal ik erover nadenken, verdediger vh profitariaat (eigen belang eerst)
zucht, bol af man, ge hebt werkelijk niks meer te zeggen hier. Schaam u en vertoon u binnen een paar discussies weer, hopelijk met wat minder onzin.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:00   #162
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
zucht, bol af man
niks van, ik onderhoud u dus ik beslis

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:00   #163
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk dat 'wegenbouw' en 'bruggen-onderhoud' perfect op kapitalistische basis zou kunnen. Waarom in hemelsnaam niet?

Natuurgebieden is ook zoiets waar een geweldige vraag naar is, denk je niet?

Alé, ik weet dat je geen inbeelding hebt op dat vlak, maar probeer toch eens.
Wegenbouw kan onmogelijk door de markt geregeld worden, probeer u eens voor te stellen, met een gezonde dosis realisme dan bedoel ik.
Ik moet betalen voor de wegen op te gaan wsl, aan firma X of Y die deze weg "beheert". Hoe? Waar? Hoe versnippering tegen gaan? Wat als ik naar m'n werk wil rijden en zeven verschillende firma's moet aanspreken om van de wegen gebruik te maken?
Hoe de ongelijkheid in kansen wegwerken? Want welke firma wil nu de uithoeken van het land bedienen waar toch geen poen te rapen valt?

etc etc;
Oud 8 maart 2008, 22:01   #164
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
niks van

ge zijt niks meer dan een ordinaire "troll", die hier en daar wat topics komt verzieken. Ik kan met veel mensen overweg op fora, zolang ze mij maar niet uitschelden zonder argumentatie.
Oud 8 maart 2008, 22:01   #165
born2bewild
Banneling

Standaard

nog nooit in de US geweest, onzen ouden belg
Oud 8 maart 2008, 22:02   #166
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan met veel mensen overweg op fora, zolang ze mij maar niet uitschelden zonder argumentatie.
ik heb er geen probleem mee dat je niet met mij overweg kan en begint te schelden zonder argumentatie

btw, wat ga je eraan doen, dat je niet met mij overweg kan?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:04.
Oud 8 maart 2008, 22:02   #167
Ambiorix

Standaard

btw Adrian, een hele tijd terug heb ik ook eens gediscussieerd over natuurgebieden, bossen, en planning versus markt. Ik ga eens zoeken naar de link want dat was best interessant.

edit: hierzo: http://forum.politics.be/showthread.php?t=100671

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 maart 2008 om 22:10.
Oud 8 maart 2008, 22:05   #168
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hip? cool?

ik zie niet in wat er fout is aan het begrip herverdelen? Of moet ik daar een prentje bij maken? Dat zijn transfers, ja.. of "netto-transfers" zoals gij zegt. Btw, ik weet niet of we naast de kwestie aan het praten zijn, maar de manier waarop deze herverdeling NU gebeurt in ons land is niet goed vind ik.. hopelijk had ge dat al door.
Een goede raad: altijd denken van 'als we maar de goede mensen op de goede plaats hadden, dan zou het wel allemaal eerlijk en rechtvaardig zijn' is misschien wel eens naïef. Neen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:06   #169
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een goede raad: altijd denken van 'als we maar de goede mensen op de goede plaats hadden, dan zou het wel allemaal eerlijk en rechtvaardig zijn' is misschien wel eens naïef. Neen?
Een goede raad: hautain zijn helpt geen zak, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:10   #170
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wegenbouw kan onmogelijk door de markt geregeld worden, probeer u eens voor te stellen, met een gezonde dosis realisme dan bedoel ik.
Ik moet betalen voor de wegen op te gaan wsl, aan firma X of Y die deze weg "beheert". Hoe? Waar? Hoe versnippering tegen gaan? Wat als ik naar m'n werk wil rijden en zeven verschillende firma's moet aanspreken om van de wegen gebruik te maken?
Ambiorix, nu niet om uw wereldbeeld te shoqueren, maar wegen gebeurde 'vroeger' (daarom niet altijd en overal) door wat ik noem 'privaat'.

Privaat kan ook zijn: 100 mensen die op plaats x wonen die samen vrijwillig beslissen om zo'n weg aan te leggen en te onderhouden. Daar moet echt geen Mister Rockefeller passeren. Investeringen kunnen ook door middel van vrijwillige samenwerking binnen gemeenschappen.

De VS is voor een groot deel ontstaan uit private wegen en treinen.

Je moet ook de gedachte van 'OHNEE ER IS EEN FREERIDER PROBLEEM DUS DE OVERHEID!!!!' laten varen. Investeringen moeten opbrengen. Of er dan ook freeriders zijn, het zij dan zo.

Het feit dat je direct begint over firma x en firma y betekent, voor mij, dat je niet genoeg voorstellingsvermogen hebt. Het kan ook gemeenschap x en gemeenschap y zijn, waar mensen van buiten die geografische gemeenschap een kleine bijdrage betalen (een sticker ofzo, op hun ruit). Etc. De mogelijkheden zijn legio.

Versnippering lijkt me btw iets dat niet al te snel zal gebeuren. Het zou simpelweg niet de hoogste return op investeringen geven.

Citaat:
Hoe de ongelijkheid in kansen wegwerken? Want welke firma wil nu de uithoeken van het land bedienen waar toch geen poen te rapen valt?

etc etc;
Ongelijkheid in kansen werk je misschien wel eens het beste weg zónder er heel veel geld tegenaan te smijten door middel van overheids'investeringen'. Alé, zou dat niet kunnen? Dat de ongelijheid een gegeven is waar inmenging hoogstens de ongelijkheid kan verergeren, door het feit dat overheden nu eenmaal ook kunnen falen (en hard)?

De uithoeken van het land, daar kunnen de mensen zelf voor zorgen. Dat zijn keuzes die gemaakt worden en waar anderen niet voor moeten opdraaien,natuurlijk. En als daar ook wat investeringen komen, kan he wel weer geld opbrengen om daar een weg te bouwen, etc. etc. etc.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 8 maart 2008, 22:11   #171
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een goede raad: hautain zijn helpt geen zak, niet?
Ge zou, bijvoorbeeld, ook inhoudelijk eens met sterke punten kunnen afkomen. Dan mindert mijn arrogantie als sneeuw voor de zon.
Oud 8 maart 2008, 22:21   #172
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ambiorix, nu niet om uw wereldbeeld te shoqueren, maar wegen gebeurde 'vroeger' (daarom niet altijd en overal) door wat ik noem 'privaat'.
Privaat kan ook zijn: 100 mensen die op plaats x wonen die samen vrijwillig beslissen om zo'n weg aan te leggen en te onderhouden. Daar moet echt geen Mister Rockefeller passeren. Investeringen kunnen ook door middel van vrijwillige samenwerking binnen gemeenschappen.
De VS is voor een groot deel ontstaan uit private wegen en treinen.
Je moet ook de gedachte van 'OHNEE ER IS EEN FREERIDER PROBLEEM DUS DE OVERHEID!!!!' laten varen. Investeringen moeten opbrengen. Of er dan ook freeriders zijn, het zij dan zo.
Het feit dat je direct begint over firma x en firma y betekent, voor mij, dat je niet genoeg voorstellingsvermogen hebt. Het kan ook gemeenschap x en gemeenschap y zijn, waar mensen van buiten die geografische gemeenschap een kleine bijdrage betalen (een sticker ofzo, op hun ruit). Etc. De mogelijkheden zijn legio.
Versnippering lijkt me btw iets dat niet al te snel zal gebeuren. Het zou simpelweg niet de hoogste return op investeringen geven.
idd, uw ideale wereldbeeld heeft gigantisch veel "voorstellingsvermogen" nodig, reken maar. Uw uitleg klinkt aannemelijk, maar het blijven zeer abstracte en theoretische aannames. Ik heb het hier niet over gsm's, beddegoed, of playmobiel hé, ik heb het over wegen, onmisbaar en grote prioriteit in onze geindustrialiseerde en gemotoriseerde maatschappij. Wat ze 100 jaar geleden in de VS deden is onvergelijkbaar, de wonings- en bewoningsdensiteiten lagen véel lager, de noden lagen anders, en de mentaliteit was anders.

btw, als ge spreekt over totale vrije markt, ideale concurrentie, etc, dan spreek ik idd over firma x en y. Jij weet beter, natuurlijk..

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 maart 2008 om 22:23.
Oud 8 maart 2008, 22:22   #173
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ongelijkheid in kansen werk je misschien wel eens het beste weg zónder er heel veel geld tegenaan te smijten door middel van overheids'investeringen'. Alé, zou dat niet kunnen? Dat de ongelijheid een gegeven is waar inmenging hoogstens de ongelijkheid kan verergeren, door het feit dat overheden nu eenmaal ook kunnen falen (en hard)?

De uithoeken van het land, daar kunnen de mensen zelf voor zorgen. Dat zijn keuzes die gemaakt worden en waar anderen niet voor moeten opdraaien,natuurlijk. En als daar ook wat investeringen komen, kan he wel weer geld opbrengen om daar een weg te bouwen, etc. etc. etc.
toch zeer vaag geformuleerd hoor. Hoe precies gaat gij voorkomen dat marginale of gewoon minder opbrengende gebieden uit de boot vallen? Ze hebben "pech" als er zich geen asfaltbedrijf toevallig daar bevindt dat dan ook nog eens wegen wil aanleggen tot elke voordeur, en er verlies op maken?
Oud 8 maart 2008, 22:23   #174
born2bewild
Banneling

Standaard

veel voorstellingsvermogen??

Tiens, ik heb er vorige week nog (gratis) over gebold, over die imaginaire wegen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:25.
Oud 8 maart 2008, 22:23   #175
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In anarchie, bedrijven moeten niets.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:26   #176
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben "pech" als er zich geen asfaltbedrijf toevallig daar bevindt dat dan ook nog eens wegen wil aanleggen tot elke voordeur, en er verlies op maken?
pech zou ik het niet noemen

ofwel een bewuste keuze om op "den buiten" te wonen
ofwel (tot dusver) een gebrek aan initiatief (gemeenschapsvorming)
ofwel dom

in welke van de 3 categorieen plaatst ge uzelf?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:27.
Oud 8 maart 2008, 22:29   #177
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd, uw ideale wereldbeeld heeft gigantisch veel "voorstellingsvermogen" nodig, reken maar.
Mwah, zeggen dat mensen waarschijnlijk mensen nodig gaan hebben, lijkt me nu niet al te veel 'voorstellingsvermogen' voor hebben. Denken dat ze in staat zijn om zelf die wegen aan te leggen, lijkt me dat ook niet.

Als een overheid dat kan, waarom dan 'bedrijven' of 'vrijwillige' instanties niet?

Citaat:
Ik heb het hier niet over gsm's, beddegoed, of playmobiel hé, ik heb het over wegen, onmisbaar en grote prioriteit in onze geindustrialiseerde en gemotoriseerde maatschappij.
Dus, van kapitaal belang voor zowat alle bedrijven, i.e. iedereen die geld verdient?
Wel, ergens gok ik dus inderdaad dat ze die gaan maken, ja...

Citaat:
Wat ze 100 jaar geleden in de VS deden is onvergelijkbaar, de wonings- en bewoningsdensiteiten lagen véel lager, de noden lagen anders, en de mentaliteit was anders.

Als het dat toen kan, waarom nu niet?

Citaat:
btw, als ge spreekt over totale vrije markt, ideale concurrentie, etc, dan spreek ik idd over firma x en y. Jij weet beter, natuurlijk..
Ik spreek niet over 'totale vrije markt' en over 'ideale concurrentie'. Ik spreek over rechten en het gebruik van die rechten. Niet meer dan dat. Ideale concurrentie ga je mij nimmer zien gebruiken, tenzij om te zeggen dat ik dat nimmer gebruik. (Zoals nu.)

Firma's zijn niet de enige economische factoren in een samenleving. Prent dat eens in uw hoofd.
Oud 8 maart 2008, 22:29   #178
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch zeer vaag geformuleerd hoor. Hoe precies gaat gij voorkomen dat marginale of gewoon minder opbrengende gebieden uit de boot vallen? Ze hebben "pech" als er zich geen asfaltbedrijf toevallig daar bevindt dat dan ook nog eens wegen wil aanleggen tot elke voordeur, en er verlies op maken?

Ik moet dat helemaal neit voorkomen. Ze kunnen verhuizen of ermee leven.
Oud 8 maart 2008, 22:57   #179
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik moet dat helemaal neit voorkomen. Ze kunnen verhuizen of ermee leven.

Ze moeten verhuizen of ze hebben dus pech. Ga dat verhaaltje maar eens verkopen in de Ardense dorpjes, in afgelegen Westvlaamse boerengaten, etc
Oud 8 maart 2008, 23:00   #180
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dus, van kapitaal belang voor zowat alle bedrijven, i.e. iedereen die geld verdient?
.
?
Industrieel en gemotoriseerd verwijst naar de auto (personenvervoer) en vrachtwagen (goederenvervoer). Wat is de relevantie van daar bedrijven bij te betrekken? Als ik in een gebied woon waar een asfalten weg aanleggen en onderhouden geen winst opbrengt, maar wel met mijn auto of vrachtwagen naar mijn huis of werkplaats wil rijden, ben ik de pineut?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be