![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zucht, bol af man, ge hebt werkelijk niks meer te zeggen hier. Schaam u en vertoon u binnen een paar discussies weer, hopelijk met wat minder onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() niks van, ik onderhoud u dus ik beslis
![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet betalen voor de wegen op te gaan wsl, aan firma X of Y die deze weg "beheert". Hoe? Waar? Hoe versnippering tegen gaan? Wat als ik naar m'n werk wil rijden en zeven verschillende firma's moet aanspreken om van de wegen gebruik te maken? Hoe de ongelijkheid in kansen wegwerken? Want welke firma wil nu de uithoeken van het land bedienen waar toch geen poen te rapen valt? etc etc; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() nog nooit in de US geweest, onzen ouden belg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
btw, wat ga je eraan doen, dat je niet met mij overweg kan? Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() btw Adrian, een hele tijd terug heb ik ook eens gediscussieerd over natuurgebieden, bossen, en planning versus markt. Ik ga eens zoeken naar de link want dat was best interessant.
edit: hierzo: http://forum.politics.be/showthread.php?t=100671 Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 maart 2008 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede raad: hautain zijn helpt geen zak, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Privaat kan ook zijn: 100 mensen die op plaats x wonen die samen vrijwillig beslissen om zo'n weg aan te leggen en te onderhouden. Daar moet echt geen Mister Rockefeller passeren. Investeringen kunnen ook door middel van vrijwillige samenwerking binnen gemeenschappen. De VS is voor een groot deel ontstaan uit private wegen en treinen. Je moet ook de gedachte van 'OHNEE ER IS EEN FREERIDER PROBLEEM DUS DE OVERHEID!!!!' laten varen. Investeringen moeten opbrengen. Of er dan ook freeriders zijn, het zij dan zo. Het feit dat je direct begint over firma x en firma y betekent, voor mij, dat je niet genoeg voorstellingsvermogen hebt. Het kan ook gemeenschap x en gemeenschap y zijn, waar mensen van buiten die geografische gemeenschap een kleine bijdrage betalen (een sticker ofzo, op hun ruit). Etc. De mogelijkheden zijn legio. Versnippering lijkt me btw iets dat niet al te snel zal gebeuren. Het zou simpelweg niet de hoogste return op investeringen geven. Citaat:
De uithoeken van het land, daar kunnen de mensen zelf voor zorgen. Dat zijn keuzes die gemaakt worden en waar anderen niet voor moeten opdraaien,natuurlijk. En als daar ook wat investeringen komen, kan he wel weer geld opbrengen om daar een weg te bouwen, etc. etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zou, bijvoorbeeld, ook inhoudelijk eens met sterke punten kunnen afkomen. Dan mindert mijn arrogantie als sneeuw voor de zon.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
btw, als ge spreekt over totale vrije markt, ideale concurrentie, etc, dan spreek ik idd over firma x en y. Jij weet beter, natuurlijk.. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 maart 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() veel voorstellingsvermogen??
Tiens, ik heb er vorige week nog (gratis) over gebold, over die imaginaire wegen Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In anarchie, bedrijven moeten niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ofwel een bewuste keuze om op "den buiten" te wonen ofwel (tot dusver) een gebrek aan initiatief (gemeenschapsvorming) ofwel dom in welke van de 3 categorieen plaatst ge uzelf? Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een overheid dat kan, waarom dan 'bedrijven' of 'vrijwillige' instanties niet? Citaat:
Wel, ergens gok ik dus inderdaad dat ze die gaan maken, ja... Citaat:
Als het dat toen kan, waarom nu niet? Citaat:
Firma's zijn niet de enige economische factoren in een samenleving. Prent dat eens in uw hoofd.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dat helemaal neit voorkomen. Ze kunnen verhuizen of ermee leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Industrieel en gemotoriseerd verwijst naar de auto (personenvervoer) en vrachtwagen (goederenvervoer). Wat is de relevantie van daar bedrijven bij te betrekken? Als ik in een gebied woon waar een asfalten weg aanleggen en onderhouden geen winst opbrengt, maar wel met mijn auto of vrachtwagen naar mijn huis of werkplaats wil rijden, ben ik de pineut? |
|
![]() |
![]() |