Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2009, 20:22   #161
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind nog steeds dat men alom het Zwitsers voorbeeld zou mogen copiëren; meerdere verschillende talen/volkeren binnen 1 (con)federatie, optimaal zelfbestuur, referendum, geen moorden.
Oud 10 februari 2009, 21:28   #162
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind nog steeds dat men alom het Zwitsers voorbeeld zou mogen copiëren; meerdere verschillende talen/volkeren binnen 1 (con)federatie, optimaal zelfbestuur, referendum, geen moorden.
Beste Willem,

Mijn verontschuldigingen voor mijn uitval, man.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 22:38   #163
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Een onafhankelijk Baskenland of Catalonië is even weinig gewenst als een unitaire jacobijnse nationale Spaanse Staat. Een Rijks-Spanje dat organisch federaal onafhankelijkheid geeft aan de deel uitmakende volkeren zou beter zijn, niet elk volk evenveel maar wel elk volk het zijne. Spijtig dat de Falange dit (nog) niet verdedigt, ondanks de zeer grote waarde van de rest van hun programma.
Dat organisch gezever van NSA is niet alleen nog minder gewenst, het is bovendien ook nog eens totaal irrelevant in Baskenland.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 23:14   #164
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Een onafhankelijk Baskenland of Catalonië is even weinig gewenst als een unitaire jacobijnse nationale Spaanse Staat. Een Rijks-Spanje dat organisch federaal onafhankelijkheid geeft aan de deel uitmakende volkeren zou beter zijn, niet elk volk evenveel maar wel elk volk het zijne. Spijtig dat de Falange dit (nog) niet verdedigt, ondanks de zeer grote waarde van de rest van hun programma.
Baskenland en Catalonië dienen onafhankelijk te zijn. Willen ze de wonden daar ooit helen, dan zal dit niet zijn door Spanje gewoon te hervormen.

Laatst gewijzigd door Metternich : 10 februari 2009 om 23:27.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2009, 01:55   #165
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Beste Willem,

Mijn verontschuldigingen voor mijn uitval, man.
Had niet gehoeven, ik word niet gauw kwaad (maar als je dat wel een keer lukt gebruik ik meteen de negeerlijst; rust in de tent).

Het enige waarover ik het met jou en Pelgrim zowel als met nog enige recht(s)slinkxe emotionieters méér nooit eens kan worden is het "recht" om moordaanslagen, afpersing etc., te ondernemen. Voor mij zijn clubs als ETA inclusief religioten/religiakken en allen die met zulken sympathiseren tuig van de richel, desondanks toch wel Mens(achtig)en waarmee ik mijnerzijds, per geval te bekijken, een gemoedelijk gesprek niet bij voorbaat uitsluit.
Oud 11 februari 2009, 21:49   #166
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net als Sinn fein niets te zien had met IRA zeker... natuurlijk is dat een en dezelfde beweging, dat geven ook Baskische nationalisten onder 4 ogen toe.
Voor mij zijn dat geen linksen, maar dolgedraaide nationalisten, en nationalisme is per definitie rechts, nationalisten die doden en moorden om die onafhankelijkheid ten allen koste te bereiken, en die de Baskische welvaart niet willen delen met andere Spanjaarden. Gewoon ordinaire moordenaars, die geen betere eerlijkere maatschappij voor ogen hebben, maar een maatschappij gebaseerd op uitsluiting van niet-Basken.
Lenin heeft zeer efficiënt afgerekend met nationalistische moordenaars in de Sovjet-Unie, met mensen die verdeeldheid zaaien op basis van etniciteit.
Jij beseft toch wel dat je hetzelfde discours houd als extreem rechts in "Noord"-Ierland, de protestantse Oranjeorde, het loyal aan de kroon zijn enz. pffffft
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be