![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() even een tussennoot: ik vind het wel mooi dat de poll vrij gelijk opgaat. Ik had véél meer tegen verwacht eigenlijk. Maarja, we zitten nog maar aan 20 stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, want burgers hebben geen nood aan vuurwapens. Waarom zou jij of ik een vuurwapen moeten hebben ? Ik betaal belastingen voor iets. Hoe minder vuurwapens in omloop, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() En, al veel inbrekers afgeschoten jongens ?
Of is het allemaal van heresay en "ik ken iemand die ?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord op uw vraag is deze: Om dezelfde reden waarom politieagenten een vuurwapen moeten hebben. Daarom herhaal ik mijn vraag nogmaals: Vindt u dat burgers die dezelfde procedures en tests doorlopen als agenten een wapen mogen dragen? Een simpele Ja of Nee volstaat. Ps: Deze vraag geld ook voor filosoof indien hij zin heeft om te antwoorden. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister
|
![]() Enkel de heersende klasse heeft dit recht volgens jou? Hoe middeleeuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste antwoord ik niet met ja of nee op uw vragen. Ik voeg nuance toe (wat ontbreekt in uw schiet maar af wereld). Politieagenten horen de veiligheid van de burger te garanderen en hebben daar wapens voor nodig. Burgers moeten dat niet en hebben bijgevolg geen wapen nodig, en hoeven dus ook geen procedure te doorlopen. U hoort preventief te handelen. Goede sloten, alarminstallatie, stevige deuren en ramen, uw juwelen en kostbaarheden bij niet-gebruik opslaan in een kluis in de bank, een hond/gans hebben, geen massas cash geld in huis hebben en daar als een lompe pipo over stoefen op cafe.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een andere zaak is hoe men dit reglementeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Criminaliteit kan je niet uitbannen. Zelfs niet als je iedereen wapens geeft. Dat heeft het verleden toch al genoeg bewezen me dunkt. De huidige situatie is veruit de beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U ontwijkt ze dus weer. Daarom: Vindt u dat burgers die uit vrije wil dezelfde procedures en tests doorlopen als agenten een wapen mogen dragen? Een simpele Ja of Nee volstaat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Als je daarop moet rekenen. ![]() Die mens die daar gehomejacked is had geen wapens, wees gerust, die had daar spijt van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politieagenten dienen voor de veiligheid van de burger. Mag een burger die zijn eigen veiligheid wil garanderen niet dezelfde politieprocedure doorlopen en een wapen dragen?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Dat is een subjectieve mening, ik vroeg objectieve gegevens gebaseert op cijfers