![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wanneer ik West-Brabant (NL) vergelijk met de provincie Antwerpen, waar ik dikwijls kom, merk ik vrijwel geen verschil in doen en laten. Eigenlijk is die grens er enkel op papier, al is de ruimtelijke ordening er wel heel anders. Het gemeenschappelijke dialect (West-Brabants lijkt sterk op Antwerps) is in tegenstelling tot wat u denkt juist een belangrijke factor, want daardoor verstaan we elkaar rap. Of ik nu in de Fendert (Fijnaart) ben of in Turnhout; het is in veel opzichten hetzelfde. Feitelijk durf ik te stellen dat Napoleon dat indertijd met de vorming van de provincie Twee Neten (in een veel vroeger stadium het Markgraafschap Antwerpen) correct heeft ingezien. Wat namelijk frappant is in mijn geval, is het feit dat ik als West-Brabander meer affiniteit heb met Antwerpenaren dan met Oost-Brabanders. Daar heb ik eigenlijk weinig mee van doen. Voor Zeeuwen en Vlamingen geldt hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Oost-Brabant leunt meer aan bij Limburg denk ik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Duitsers, Oostenrijkers (inc de Duitstalige Zuid-Tirolers) en Zwitserduitsers behoren inderdaad eigenlijk tot de Duitse natie, al geloof ik dat enkel Zuid-Tirol en Oostenrijk ooit nog 1 land zullen worden.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 15 juni 2009 om 20:22. |
![]() |
![]() |