Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 21:36   #161
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De analyse van Alice kan ik vanuit eigen ervaring en kennnis van het concrete terrein enkel bevestigen.
Het gaat allang niet meer om de hoofddoek als religieus symbool.
De hoofddoek is de vlag waarmee de jihad wordt gevoerd.

Het volstaat dat een kleine groep de jihad voert, de 'gematigde moslims' keuren het zeker niet af, integendeel.... Achter deze jihad die nu vooral in Hoboken wordt uitgevochten, incluis de doodsbedreigingen aan het adres van de directie, zit de extremistische organisatie 'jongeren voor islam' die sinds kort haar 'werkterrein' heeft in Hoboken. Deze lui deinzen niet terug voor bedrog, intimidatie en geweld...maar de kopstukken, sluwe lui, zijn wel zo slim en achterbaks om zelf uit het gezichtsveld te blijven en laten het vuile werk opknappen door anderen (door hen opgeleid en die organisaties oprichten zoals 'vrije keuze' 'leidraad') en door de door hen gehersenspoelde meisjes.

Wanneer gaan ze kopstuk, Farid Zahnoun, oprichter en 'ideoloog' van de extreemrechtse fascisitische organisatie 'jongeren voor islam' eindelijk eens oppakken.... Wat we nu meemaken is gewoon een uitloper van het radicaliseringsproces dat al jaren bezig is en waarvoor het beleid uit gemakzucht de ogen sluit. Tot voor kort werd de jihad onderhuids gevoerd, nu gebeurt het gewoon open en bloot....en dit is nog maar een begin...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 21:57   #162
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Dit is ook wat de Ex-moslims zeggen. Maar of onze beleidsvoerders daar naar luisteren ? Men heeft het nooit gedaan, waarom zouden zij het nu wel doen ?

Vlaams Comité voor Ex-moslims waarschuwt: Moslimextremisme in Antwerpen! (... Brussel en omstreken)
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=24&t=15173

Laatst gewijzigd door smiley : 10 september 2009 om 21:58.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:25   #163
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bruggeman, ik werkte drie jaar in een aandachtswijk rond beeldvorming en dialoog tussen moslims, beleid, bewoners en politie en niet vanachter " den bureau" ik ben thuis in heel wat verenigingen en moskees en heb met Kemalisten, Milli Gorus, Dyannet, Grijze wolven en Salafisten gewerkt, de wijze waarop ik de problematiek overweeg heeft dan ook geen jota te maken met theorie uit boekskes maar vanuit praktijkervaring.

Daaruit weet ik dat het helemaal niet over hoofddoeken gaat maar over de plicht voor moslims deze aanval op het geloof via vrouwen te doen keren, wat zij zien als de plicht voor moslims.
Daarvoor mogen zij in hun ogen druk uitoefenen en bedreigen, ook naar andere gelovigen toe, erger nog dit zien zij als hun plicht.
IK kreeg zelf ook te maken met bedreiging en agressie, en weet dus hoe het werkt omdat ik met degenen die dit gedachtengoed verspreiden aan tafel zat.

Verder kijken dan enkel hoofddoek helpt om de essentie te ontdekken, deze mensen menen te moeten handelen strikt volgens ieder voorschrift van hun ware islam, dat is een regelrecht conflictmodel waarbij anderen zich moeten aanpassen , desnoods met geweld!
Alice, Zo te merken heeft U wel een eindje achter de boeg, maar... loopt U wel in de goede richting? U kunt dit het best zelf evalueren: het volstaat om eventjes naar uw werkelijk verwezenlijkt 'palmares' te kijken. Persoonlijk kan ik wel (foutloos) stellen, dat de 'Moslim' straatcriminaliteit de laatste 20 jaar nog geen 'jota' werd bijgeschroefd. Nu zult U waarschijnlijk wel de 'Politie' statistieken aanvoeren, welke inderdaad op verbetering duiden!!!. Vergist er U echter niet in, de ware en ook logische reden hiervoor is dat de 'SLACHTOFFERS' minder om minder klacht zijn gaan neerleggen. WAAROM: omdat iedereen pertinent goed weet, dat het weinig of niets oplevert: De van 'permanentie' zijnde Procureur des Koning', seponeren het essentiële van de overtredingen door 'Moslims'. Daarbij ontstaat ook bij deze laatste een 'vrijheids-' en 'straffeloosheidsgevoel' wat er hen toe aanzet hun ingeboren ''Haatgevoelens’ nog te versterken.

Daarbij is ook geweten dat de schade berokkend aan de bezittingen van de slachtoffers, NIET of amper vergoed word. Bv. Wilde gevel en rolluikbeschilderingen (Taggs) dienen op kosten van en door de slachtoffers BIJ WET, verwijderd te worden!!!

Dus, Alice wat jij een aandachtswijk durft te benoemen, noem ik een zone waar geen recht heerst (non-droit). (Er vallen daar even veel seponeringen dan elders) en zeg niet dat U het op een akkoordje hebt gegooid met de 'PDK' want dit is verboden. lol

Het is mij trouwens ook opgevallen dat U, ofwel de 'posts' waarop U antwoord niet leest ofwel, schijft U er zomaar 'Au petit bonheur: la chance' op los, uw "prolifieke denkproductie" zomaar op de stoep te rapen leggend. (Omdat ik het niet als een antwoord ervaar.)

Leest U, -liefts- de ‘Posts’ waarop U antwoord, als het U belieft, graag,
- Want, nu heb ik het onaangenaam gevoel dat U mijn mening gewoon gijzelt en misbruikt om de uwe op te dringen.

''En dan die drang, om er altijd het geloof er te willen bij betrekken.

Ik heb zonet nog even het maandblad "Pastoralia" doornomen. O.m: een prachtige kroniek van Kardinaal Godfried Danneels, Artikels over de Heiligverklaring van 'Pater Damiaan', een uiteenzetting, waarom wij (met zijn allen) beter op de natuur moeten letten want, dit is ook wel broodnodig om de vrede op Aarde te kunnen handhaven enz enz. ECHTER: geen enkel letter, laat staan: woord !!!!! over uw 'textielmiseries': Mogelijk ziet de 'Rooms Katolieke Kerk' daar absoluut geen onheil in hoor.

Herhaling Citaat:
Als België, in zijn hoedanigheid van rechtstaat bij wet heeft uitgevaardigd dat de staat moet gescheiden worden van de wetsgeldig herkende religie, dan 'tooien' deze ‘Moslima ‘zich zoals zij of hun religie het hun aanbeveelt. Hier is geen ‘haar’ tussen te steken.
Eenieder die met het ware geloof beloond is, duld in ieder geval elk ander geloof dat dezelfde doelen nastreeft, m.n.: De verbetering van de levensvoorwaarden van de schepselen van ‘God’ .
Zoals bij de Katholieken, zijn alle gelovige ‘Moslims’ niet oprecht: ‘God’, ‘Allah’ en alle andere ‘substituten’ van de ‘Schepper’ zullen, de dag van het laatste oordeel, de hunnen herkennen.
Ten andere, wie zijn wij, om over hun ‘godsdienstlelijke’ praktijen te gaan oordelen. Het enige waar wij ‘vat’ zouden op hebben is: Je past in onze samenleving: je mag blijven. Je past niet in onze samenleving: je vertrekt; ter stond en zeker zonder jarenaanslepende procedures.

Men mag absoluut niet uit het oog verliezen dat…. ZIJ MOETEN ZICH AAN ONS AANPASSEN EN NIET OMGEKEERD. Hier is het nog steeds het Belgenland!!!
Indien de Moslimgemeenschap er echter niet voor te vinden is, de Islam van hun staat te scheiden, dat zullen wij even kordaat al de onderdanen van deze export ‘Moslimstaat’ met veel verdriet en terneergeslagenheid moeten ‘ return to sender’ sturen''.

Einde herhaling citaat

Dus voor alle duidelijkheid: Als de staat de Islam herkend als Religie en niet als 'Politiek drukmiddel' dan kleden de 'Moslims' zich precies zoals zij het zien zitten.
Dat is 'Democratie'. Weg met de 'Cordons sanitaire' en allerlei andere 'valse' politieke spelletjes!!!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 11 september 2009 om 14:35.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:33   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Alice, Zo te merken heeft U wel een eindje achter de boeg, maar... loopt U wel in de goede richting? U kunt dit het best zelf evalueren: het volstaat om eventjes naar uw werkelijk verwezenlijkt 'palmares' te kijken. Persoonlijk kan ik wel (foutloos) stellen, dat de 'Moslim' straatcriminaliteit de laatste 20 jaar nog geen 'jota' werd bijgeschroefd. Nu zult U waarschijnlijk wel de 'Politie' statistieken aanvoeren, welke inderdaad op verbetering duiden!!!. Vergist er U echter niet in, de ware en ook logische reden hiervoor is dat de 'SLACHTOFFERS' minder om minder klacht zijn gaan neerleggen. WAAROM: omdat iedereen pertinent goed weet, dat het weinig of niets oplevert: De van 'permanentie' zijnde Procureur des Koning', seponeren het essentiële van de overtredingen door 'Moslims'. Daarbij ontstaat ook bij deze laatste een 'vrijheids-' en 'straffeloosheidsgevoel' wat er hen toe aanzet hun ingeboren ''Haatgevoelens’ nog te versterken.

Daarbij is ook geweten dat de schade berokkend aan de bezittingen van de slachtoffers, NIET of amper vergoed word. Bv. Wilde gevel en rolluikbeschilderingen (Taggs) dienen op kosten van en door de slachtoffers BIJ WET, verwijderd te worden!!!

Dus, Alice wat jij een aandachtswijk durft te benoemen, noem ik een zone waar geen recht heerst (non-droit). (Er vallen daar even veel seponeringen dan elders) en zeg niet dat U het op een akkoordje hebt gegooid met de 'PDK' want dit is verboden. lol

Het is mij trouwens ook opgevallen dat U, ofwel de 'posts' waarop U antwoord niet leest ofwel, schijft U er zomaar 'Au petit bonheur: la chance' op los, uw "prolifieke denkproductie" zomaar op de stoep te rapen leggend. (Omdat ik het niet als een antwoord ervaar.)

Leest U, -liefts- de ‘Posts’ waarop U antwoord, als het U belieft, graag,
- Want, nu heb ik het onaangenaam gevoel dat U mijn mening gewoon gijzelt en misbruikt om de uwe op te dringen.

''En dan die drang, om er altijd het geloof er te willen bij betrekken.

Ik heb zonet nog even het maandblad "Pastoralia" doornomen. O.m: een prachtige kroniek van Kardinaal Godfried Danneels, Artikels over de Heiligverklaring van 'Pater Damiaan', een uiteenzetting, waarom wij (met zijn allen) beter op de natuur moeten letten want, dit is ook wel broodnodig om de vrede op Aarde te kunnen handhaven enz enz. ECHTER: geen enkel letter, laat staan: woord !!!!! over uw 'textielmiseries': Mogelijk ziet de 'Rooms Katolieke Kerk' daar absoluut geen onheil in hoor.

Herhaling Citaat:
Hier meen ik wel te moeten stellen dat: als U graag heeft gelezen te worden, dat zou U op zijn Als België, in zijn hoedanigheid van rechtstaat bij wet heeft uitgevaardigd dat de staat moet gescheiden worden van de wetsgeldig herkende religie, dan 'tooien' deze ‘Moslima ‘zich zoals zij of hun religie het hun aanbeveelt. Hier is geen ‘haar’ tussen te steken.
Eenieder die met het ware geloof beloond is, duld in ieder geval elk ander geloof dat dezelfde doelen nastreeft, m.n.: De verbetering van de levensvoorwaarden van de schepselen van ‘God’ .
Zoals bij de Katholieken, zijn alle gelovige ‘Moslims’ niet oprecht: ‘God’, ‘Allah’ en alle andere ‘substituten’ van de ‘Schepper’ zullen, de dag van het laatste oordeel, de hunnen herkennen.
Ten andere, wie zijn wij, om over hun ‘godsdienstlelijke’ praktijen te gaan oordelen. Het enige waar wij ‘vat’ zouden op hebben is: Je past in onze samenleving: je mag blijven. Je past niet in onze samenleving: je vertrekt; ter stond en zeker zonder jarenaanslepende procedures.

Men mag absoluut niet uit het oog verliezen dat…. ZIJ MOETEN ZICH AAN ONS AANPASSEN EN NIET OMGEKEERD. Hier is het nog steeds hetBelgenland!!!
Indien de Moslimgemeenschap er echter niet voor te vinden is, de Islam van hun staat te scheiden, dat zullen wij even kordaat al de onderdanen van deze export ‘Moslimstaat’ met veel verdriet en terneergeslagenheid moeten ‘ return to sender’ sturen''.
Einde herhaling citaat

Dus voor alle duidelijkheid: Als de staat de Islam herkend als Religie en niet als 'Politiek drukmiddel' dan kleden de 'Moslims' zich precies zoals zij het zien zitten. Dat is 'Democratie'. Weg met de 'Cordons sanitaire' en allerlei andere 'valse' politieke spelletjes!!!
In aandachtswijken worden mensen maar al te vaak begreigd,wanneer zij te maken krijgen met verbale en fysieke agressie vanuit doelgroepen, zelf kreeg ik daar ook mee te maken en mijn werkgever ontmoedigde aangifte, ik moest aan de contacten met doelgroepen denken!

Nergzn hou ik een leidooi om islam als politiek drukkingsmiddel toe te laten, waar haalt u dit vandaan?? Ik leg juist nadruk op de radicalisering in wijken waar islam als politiek drukmiddel wordt verspreidt onder jongeren, dus uw verontwaardiging begrijp ik niet zo geod, evenmin als uw toelichting over Danneels en Katholieken!
Ik wil uiteraard uw vragen beantwoorden maar soms zijn uw posting nogal verwarrend, kunt u concreet en duidelijk zeggen waarop u antwoord wilt?
Ik ben zelf in anavaring gekomen met de Antwerpse politiek omdat ik jaren heb gehamerd dat in die wijken werd aangezet tot regelrecht conflictmodel naar de samenleving, u schiet dus echt op een boodschapper, want zoalng hier geen aandacht naar gaat blijven de dweilen met open kraan, Neptunes kent een van mijn wijken, mogelijk is hij daarom mee "mee"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:34   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In aandachtswijken worden mensen maar al te vaak bedreigd,wanneer zij te maken krijgen met verbale en fysieke agressie vanuit doelgroepen, zelf kreeg ik daar ook mee te maken en mijn werkgever ontmoedigde aangifte, ik moest aan de contacten met doelgroepen denken!
Mensen durven geen aangifte doen...

Nergzn hou ik een leidooi om islam als politiek drukkingsmiddel toe te laten, waar haalt u dit vandaan?? Ik leg juist nadruk op de radicalisering in wijken waar islam als politiek drukmiddel wordt verspreidt onder jongeren, dus uw verontwaardiging begrijp ik niet zo geod, evenmin als uw toelichting over Danneels en Katholieken!
Ik wil uiteraard uw vragen beantwoorden maar soms zijn uw posting nogal verwarrend, kunt u concreet en duidelijk zeggen waarop u antwoord wilt?
Ik ben zelf in anavaring gekomen met de Antwerpse politiek omdat ik jaren heb gehamerd dat in die wijken werd aangezet tot regelrecht conflictmodel naar de samenleving, u schiet dus echt op een boodschapper, want zoalng hier geen aandacht naar gaat blijven de dweilen met open kraan, Neptunes kent een van mijn wijken, mogelijk is hij daarom mee "mee"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:38   #166
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Persoonlijk kan ik wel (foutloos) stellen, dat de 'Moslim' straatcriminaliteit de laatste 20 jaar nog geen 'jota' werd bijgeschroefd.
Klopt volledig, dat zie ik elke dag.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:15   #167
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
De analyse van Alice kan ik vanuit eigen ervaring en kennnis van het concrete terrein enkel bevestigen.
Het gaat allang niet meer om de hoofddoek als religieus symbool.
De hoofddoek is de vlag waarmee de jihad wordt gevoerd.

Het volstaat dat een kleine groep de jihad voert, de 'gematigde moslims' keuren het zeker niet af, integendeel.... Achter deze jihad die nu vooral in Hoboken wordt uitgevochten, incluis de doodsbedreigingen aan het adres van de directie, zit de extremistische organisatie 'jongeren voor islam' die sinds kort haar 'werkterrein' heeft in Hoboken. Deze lui deinzen niet terug voor bedrog, intimidatie en geweld...maar de kopstukken, sluwe lui, zijn wel zo slim en achterbaks om zelf uit het gezichtsveld te blijven en laten het vuile werk opknappen door anderen (door hen opgeleid en die organisaties oprichten zoals 'vrije keuze' 'leidraad') en door de door hen gehersenspoelde meisjes.

Wanneer gaan ze kopstuk, Farid Zahnoun, oprichter en 'ideoloog' van de extreemrechtse fascisitische organisatie 'jongeren voor islam' eindelijk eens oppakken.... Wat we nu meemaken is gewoon een uitloper van het radicaliseringsproces dat al jaren bezig is en waarvoor het beleid uit gemakzucht de ogen sluit. Tot voor kort werd de jihad onderhuids gevoerd, nu gebeurt het gewoon open en bloot....en dit is nog maar een begin...
Wat komt U aandraven met Jihad' en dergelijke extreme toestanden. Ik meen te begrijpen dat, hetgeen 'ons Liske' bezig houdt, zijn gewoon die vervelende 'pesterijen', 'treiteren' tot en met, gewoon om te toetsen hoe ver ze het hiermee kunnen brengen. Zodra wij deze 'klikiliboespelletjes' beu zijn, word er een andere vervelende zaak opgestart: wellicht: de schietpartij in de sociale wijken van 'Vorst'? of iets anders.

Anyway, 'k weet het van ervaring, dat U in elk geval véél vroeger zult moeten opstaan, wilt U uit de mond van een Marokkaan horen zeggen: U hebt gelijk!!! Want, merendeels is het: zij hebben altijd gelijk en niet wij.

Hun 'Modus Operandi' is nog steeds: voort 'krabbelen', stap na stap, in 't geniep - en wij maar verveelt toekijken, want we mogen niet doen wat we willen: 'because Europ' en de 'Ivorentorens' mannekes.
zè mor gerust!!!
Oud 11 september 2009, 15:53   #168
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In aandachtswijken worden mensen maar al te vaak begreigd,wanneer zij te maken krijgen met verbale en fysieke agressie vanuit doelgroepen, zelf kreeg ik daar ook mee te maken en mijn werkgever ontmoedigde aangifte, ik moest aan de contacten met doelgroepen denken!

Alice, wel: ik heb begrepen dat je duidelijke taal wenst, laat ons dan ook duidelijke taal schrijven en ook niet te veel 'hooi' op onze respectievelijke 'vorken' nemen.

'k zal eens een concrete vraag stellen, maar vooraleerst wil ik wel het volgende duidelijk stellen: IK BEN UW VIJAND NIET, zulle!!!

Vraag:

Is geweten, dat de schade berokkend aan de bezittingen van de slachtoffers, NIET of amper vergoed word.
Bv. Wilde gevel en rolluikbeschilderingen (Taggs) dienen op kosten van en door de slachtoffers BIJ WET, verwijderd te worden.
Hoe denkt U hierover?

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be