![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G0O2QK3UC http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil_news http://www.youtube.com/watch?v=FsSkOyPbC0A Over dat waar dat al die andere partijen niet over durven praten uit schrik voor represailles, straatgeweld, rellen en dergelijke, waar dat dan het VB weer garen uit zou kunnen spinnen. Laatst gewijzigd door Garry : 2 juni 2010 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nva-stemmer en zeker geen blok-stemmer.
Rassisme vind ik erg verwerpelijk. Maar in het vaststellen dat iemand hier in Vlaanderen binnenkomt vanuit het buitenland, en zomaar een maandelijkse vergoeding krijgt die het pensioen van een zelfstandige, een arbeidersweduwe ... ruim overtreft ... daar zie ik geen rassisme in. Duidelijk: in het vaststellen van dat feit, zie ik geen rassisme schuilen. In het formuleren van diezelfde boodschap, op een manier die een glimlach doet verschijnen, op een manier die gemakkelijk onthouden wordt ... - dat is een kunst - zie ik evenmin rassisme. Als ik van mening ben dat de nva niet mag politiek samenwerken met het Belang, omdat ze anders mijn ene kleine stemmetje kwijt zijn, dan is dat niet gelegen aan die vaststellingen en aan die feiten. Het is alleszins mijn indruk dat wie die twee laatste uitspraken (uw pensioen zit in de pocket van Mohammed en leven als Mohammed in B.) misbruikt worden, omdat sommigen het Belang alleen maar willen bestrijden: - de ene omwille van het anti-belgissisme - de andere omwille van het anti-kommunisme - en nog een andere omwille van de konkurrensie in het rechtse kamp. Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#167 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#169 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En te liegen dat ze zwart zien.
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Vreemdeling
|
![]() Allemaal goe en wel om op de winter te bashe maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft recht gehouden ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#178 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het getuigt in ieder geval dat de heren De Winter en Annemans door hebben dat dit de verkiezing van de laatste kans is - als ze nu weer achteruit gaan, na zich opnieuw voor fatsoenlijke mensen buitenspel gezet te hebben, zullen ze definitief irrelevant geworden zijn. Is er een probleem met migratie in Vlaanderen - jazeker. Is de oplossing die mensen dehumaniseren en zwartmaken (no pun intended)? Neen. Het pathetische is dat ze evengoed dezelfde boodschap zouden kunnen brengen, en zelfs grotendeels dezelfde programma zouden kunnen behouden, moesten ze dat gewoon op een beschaafde manier doen.
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |