Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 00:10   #161
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, maar vreemdelingen daargelaten, waar praten die nog over?
Hierover misschien.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G0O2QK3UC
http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil_news
http://www.youtube.com/watch?v=FsSkOyPbC0A

Over dat waar dat al die andere partijen niet over durven praten uit schrik voor represailles, straatgeweld, rellen en dergelijke, waar dat dan het VB weer garen uit zou kunnen spinnen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 juni 2010 om 00:18.
Garry is offline  
Oud 2 juni 2010, 05:11   #162
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Omdat die partij bevreesd is hetzelfde lot te moeten ondergaan als het VB. Nl. het cordon-sanitaire.
Heel juist
armando is offline  
Oud 2 juni 2010, 07:58   #163
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.
deze-mohammed-werkt-wel-
onnoembaar is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:06   #164
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Da's ne Mohammed met "ballen aan zijn lijf". Schitterend!
Torkilson is offline  
Oud 2 juni 2010, 10:11   #165
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.
Ik vind het nogal plat. Zo maak je het makkelijk je eigen standpunt belachelijk te maken. Ik wil wel een immigratiestop maar op deze manier laat je dat automatisch racistisch klinken.
Oud 2 juni 2010, 11:08   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nva-stemmer en zeker geen blok-stemmer.

Rassisme vind ik erg verwerpelijk.

Maar in het vaststellen dat iemand hier in Vlaanderen binnenkomt vanuit het buitenland, en zomaar een maandelijkse vergoeding krijgt die het pensioen van een zelfstandige, een arbeidersweduwe ... ruim overtreft ... daar zie ik geen rassisme in.
Duidelijk: in het vaststellen van dat feit, zie ik geen rassisme schuilen.

In het formuleren van diezelfde boodschap, op een manier die een glimlach doet verschijnen, op een manier die gemakkelijk onthouden wordt ... - dat is een kunst - zie ik evenmin rassisme.

Als ik van mening ben dat de nva niet mag politiek samenwerken met het Belang, omdat ze anders mijn ene kleine stemmetje kwijt zijn, dan is dat niet gelegen aan die vaststellingen en aan die feiten.

Het is alleszins mijn indruk dat wie die twee laatste uitspraken (uw pensioen zit in de pocket van Mohammed en leven als Mohammed in B.) misbruikt worden, omdat sommigen het Belang alleen maar willen bestrijden:
- de ene omwille van het anti-belgissisme
- de andere omwille van het anti-kommunisme
- en nog een andere omwille van de konkurrensie in het rechtse kamp.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2010, 11:47   #167
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik vind het nogal plat. Zo maak je het makkelijk je eigen standpunt belachelijk te maken. Ik wil wel een immigratiestop maar op deze manier laat je dat automatisch racistisch klinken.
Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.
KVE is offline  
Oud 2 juni 2010, 13:14   #168
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.
Akkoord, maar de boodschap op deze manier brengen geeft natuurlijk een reden om hem aan te vallen.
Oud 2 juni 2010, 13:31   #169
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Akkoord, maar de boodschap op deze manier brengen geeft natuurlijk een reden om hem aan te vallen.
Of om hem niet serieus te nemen.
Torkilson is offline  
Oud 2 juni 2010, 14:19   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Of om hem niet serieus te nemen.
En te liegen dat ze zwart zien.
Oud 2 juni 2010, 21:11   #171
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..
Nope, het is nu gewoon "arbeider", "gast" is eraf gevallen. Of kan u het tegendeel bewijzen?
nomade is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:20   #172
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Allemaal goe en wel om op de winter te bashe maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft recht gehouden ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel
Dregon is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:30   #173
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregon Bekijk bericht
Allemaal goed en wel om op de winter te bashen maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft, recht gehouden. ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel
... Nog zo'n fiere Vlaming die niet eens zijn moedertaal beheerst ...

ministe van agitatie is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:31   #174
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hebt gij niks beter te doen dan dt fouten uit en forum post te halen? Als het examen algemeen Nederlands is laat het dan weten
Dregon is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:40   #175
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dregon Bekijk bericht
Allemaal goe en wel om op de winter te bashe maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft recht gehouden ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel
Ik heb al een aantal keren de vraag gesteld wat nu eigenlijk racisme is maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Is het VB eigenlijk wel racistis en waarom? Waaruit concludeert men dat, en wie zijn eigenlijk de grootste racisten in onze maatschappij?
Garry is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:44   #176
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De omscholing ' straatvechters -> forumtrollen ' loopt niet van een leien dakje.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:47   #177
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb al een aantal keren de vraag gesteld wat nu eigenlijk racisme is maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Is het VB eigenlijk wel racistis en waarom? Waaruit concludeert men dat, en wie zijn eigenlijk de grootste racisten in onze maatschappij?
Ik vind ze niet racistisch ze zeggen gewoon dingen radicaler dan anderen racisme is discriminatie van wille van en kleur en word vaak verkeerd gebruikt tegen immigranten zijn heeft niks te maken met huidskleur
Dregon is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:48   #178
Dregon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
De omscholing ' straatvechters -> forumtrollen ' loopt niet van een leien dakje.
wat bedoel je juist?
Dregon is offline  
Oud 2 juni 2010, 22:54   #179
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Het getuigt in ieder geval dat de heren De Winter en Annemans door hebben dat dit de verkiezing van de laatste kans is - als ze nu weer achteruit gaan, na zich opnieuw voor fatsoenlijke mensen buitenspel gezet te hebben, zullen ze definitief irrelevant geworden zijn. Is er een probleem met migratie in Vlaanderen - jazeker. Is de oplossing die mensen dehumaniseren en zwartmaken (no pun intended)? Neen. Het pathetische is dat ze evengoed dezelfde boodschap zouden kunnen brengen, en zelfs grotendeels dezelfde programma zouden kunnen behouden, moesten ze dat gewoon op een beschaafde manier doen.
Salvadorii is offline  
Oud 2 juni 2010, 23:01   #180
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef u gelijk. Negationisme zou ook gelegaliseerd moeten worden; laat dommerikken en krankzinnigen hun onzin maar verkondigen; die doorstaan 'the harsh light of day' toch niet. Het strafbaar maken van zulke zaken bevordert alleen hun martelaarscomplex, en laat ze toe om met een oogkneepje de boodschap geven van 'ik wil meer zeggen, maar ik mag niet he, maar ge weet wel wat ik ECHT denk'. Stanken verdampen tenslotte vlugger in de openlucht dan achter gesloten deuren, he...
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be