Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juli 2010, 17:10   #161
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Jullie zoeken toch echt wel spijkers op laag water hoor.
Eh?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 juli 2010, 00:56   #162
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
denk even verder dan je neus lang is he
1) zo'n regering omvat: ecolo+groen, PS+SP.A, MR+O-VLD, CDH+CD&V.... zie jij in hoe je zo'n monsterding kan latern functioneren? Hoe ga je met al die strekkingen een regeerakkoord opstellen? laat mij raden: 'compromis belge': een omslachtig compromis die noch vis, noch vlees is en feitelijk het probleem niet oplost... we zullen het parkeren voor de volgende regering!

2) CD&V is als de dood om het scenario van vorige keer te herhalen: ze zullen N-VA niet in de oppositie laten gaan zitten.

3) indien ze zo'n regering vormen, ga ik als vlaams-nationalist uitbundig vieren. Dat is het ultieme geschenk... elke dag vuurwerk verzekerd!
Dat klopt, de NVA moet mee regeren, zoniet komen er nieuwe verkiezingen.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2010, 01:01   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
... ik moet mijn nick hier toch wat eer aan doen he zeg...

Trouwens, als Bart gaat voor compromissen heeft hij er sowieso gelegen. Onherroepelijk!!! Ik vermoed dat hij slim genoeg is om niet in die val te trappen.
Gaat hij daarentegen vastberaden voor het aantonen van zijn eigen stelling, namelijk dat dit land onbestuurbaar is, dan maakt hij kans op meer.
Ik ben en blijf benieuwd.
Maar als hij dat doet komt er geen regering en komen er nieuwe verkiezingen. Eens zien of de NVA dan nog zoveel stemmen zal halen. Leterme haalde ooit meer stemmen dan Dewever. De partij die verantwoordelijk is voor nieuwe verkiezingen of oneindige onderhandelingen zonder uitzicht doet het altijd slecht, zie de VLD. De bal ligt nu volledig in het kamp van Dewever hij kan nu geen goedkope kritiek meer geven langss de zijlijn maar moet het zelf doen. Als Dewinter ooit in die situatie was gekomen dan was het VB al veel langer uitgespeeld.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2010, 01:02   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De PS vertegenwoordigt meer de Walen, de MR-FDF meer de Franstalige Brusselaars. Wil je de buitenproportionele macht van die laatsten breken, dan ben je beter met de PS die maar weinig geeft om de extremistische franco-bourgeois in de Rand.
Ja maar ook de PS zal Brussel nooit laten vallen vergeet dat maar.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2010 om 01:03.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2010, 02:40   #165
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, de NVA moet mee regeren, zoniet komen er nieuwe verkiezingen.
Dan is de kans op een regime crisis imo wel reëel.
Oud 22 juli 2010, 07:39   #166
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar als hij dat doet komt er geen regering en komen er nieuwe verkiezingen. Eens zien of de NVA dan nog zoveel stemmen zal halen. Leterme haalde ooit meer stemmen dan Dewever. De partij die verantwoordelijk is voor nieuwe verkiezingen of oneindige onderhandelingen zonder uitzicht doet het altijd slecht, zie de VLD. De bal ligt nu volledig in het kamp van Dewever hij kan nu geen goedkope kritiek meer geven langss de zijlijn maar moet het zelf doen. Als Dewinter ooit in die situatie was gekomen dan was het VB al veel langer uitgespeeld.
Of er geen regering komt als de N-VA buitenspel blijft, is wat mij betreft allesbehalve een zekerheid. Oké, 't zou niet verstandig zijn van de "echte" democraten om de Vlaamse aardverschuiving te negeren, maar men mag ook het recuperatievermogen van de Belgische elite niet onderschatten. Ik bedoel daarmee dat België heel wat lekkers kan uitdelen aan zij die blijven meestappen in dit zinloze verhaal. Eenmaal vetgemest verkondigen die ex-flamingantjes (genre Martens, Dehaene, Verhofstadt, Leterme...) dan gewoon het tegenovergestelde van wat ze eerst bepleitten en verklaren ze te pas en te onpas hun liefde voor "la Belgique". Effe afwachten dus...
Trouwens, de eerste kei is al op 't pad geworpen. Ons aller Joëlle zegt nog maar eens nee. Nee tegen de Vlamingen die blijkbaar de Groenen er niet bij willen. Eens kijken wie andermaal aan 't langste eind zal trekken...
den ambetantsten is offline  
Oud 22 juli 2010, 07:54   #167
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... ik moet mijn nick hier toch wat eer aan doen he zeg...

Trouwens, als Bart gaat voor compromissen heeft hij er sowieso gelegen. Onherroepelijk!!! Ik vermoed dat hij slim genoeg is om niet in die val te trappen.
Gaat hij daarentegen vastberaden voor het aantonen van zijn eigen stelling, namelijk dat dit land onbestuurbaar is, dan maakt hij kans op meer.
Ik ben en blijf benieuwd.
Vandaag opnieuw duidelijk: madame Non steekt alweer stokken in de wielen van Di Ruppo...
Wait and see.
Boduo is offline  
Oud 22 juli 2010, 10:00   #168
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of er geen regering komt als de N-VA buitenspel blijft, is wat mij betreft allesbehalve een zekerheid. Oké, 't zou niet verstandig zijn van de "echte" democraten om de Vlaamse aardverschuiving te negeren, maar men mag ook het recuperatievermogen van de Belgische elite niet onderschatten. Ik bedoel daarmee dat België heel wat lekkers kan uitdelen aan zij die blijven meestappen in dit zinloze verhaal. Eenmaal vetgemest verkondigen die ex-flamingantjes (genre Martens, Dehaene, Verhofstadt, Leterme...) dan gewoon het tegenovergestelde van wat ze eerst bepleitten en verklaren ze te pas en te onpas hun liefde voor "la Belgique". Effe afwachten dus...
Trouwens, de eerste kei is al op 't pad geworpen. Ons aller Joëlle zegt nog maar eens nee. Nee tegen de Vlamingen die blijkbaar de Groenen er niet bij willen. Eens kijken wie andermaal aan 't langste eind zal trekken...
De groenen zijn ook een Vlaamse partij hé, niet zo radicaal nationalistisch en onverdraagzaam, maar ze zijn ook verkozen in het parlement, en ecolo doet niet mee zonder groen!, een beslissing die ik respecteer.
Overigens noch ecolo noch CDH zin noodzakelijk, maar dan moet Dewever wel onderhandelen met Maingain en Reynders. Aan hem de keuze...

En ik ben er 100% zeker van dat er geen regering gevormd wordt zonder NVA, dat i de gebraden kiekens in de bakkes van Dewever laten vliegen, daar doet niemand nog aan mee. Ook Di Rupo zei dat zowel NVA als PS noodzakelijk zijn voor een regering.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2010, 10:53   #169
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ben er 100% zeker van dat er geen regering gevormd wordt zonder NVA
Dan is de kans dat er géén regering meer komt 1 op 2.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be