Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 14:31   #161
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op La Libre ook te volgen trouwens.

een citaat:

maw, Dewever zou de Walen en de Brusselaars negeren. wat een bullshit.
vandaar dat ze inschrijvingsrecht kregen, 300 miljoen extra (terwijl we ze zogezegd negeren), solidariteitsmechanismen etc etc
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:37   #162
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
vandaar dat ze inschrijvingsrecht kregen, 300 miljoen extra (terwijl we ze zogezegd negeren), solidariteitsmechanismen etc etc
Da's amper genoeg voor enkele wc's!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:44   #163
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Bovendien zou Brussel bovenop die 300 miljoen nog eens extra geld gekregen hebben op voorwaarde dat er een interne Brusselse staatshervorming zou plaatsvinden (BV: de fusie van de gemeenten of politiezones).
stropdrager is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:55   #164
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet altijd, maar toch met een zekere vaste regelmaat.

Eigenlijk zeggen 82% van de Vlamingen in de laatste peiling:

'O Vlaanderen mijn land in mijn o zo dierbaar België'!
haha, ga eens kijken bij de poll hln
Oud 18 oktober 2010, 14:57   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever komt met lege handen uit maanden onderhandelingen.
Dat denk ik echt niet.

Als je in termen van realisatie van het N-VA programma, of alleen al maar van de Vlaamse eisenbundel, denkt, dan heb je wel een punt.

Maar de evolutie die De Wever in de geesten van de doorsnee Vlaming tot stand gebracht heeft, is immens en van onschatbare waarde. Ik denk dat dat eerst nodig was, alvorens er echte concrete verwezenlijkingen in de staatsstructuren kunnen komen.
Oud 18 oktober 2010, 15:00   #166
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
I don't think so

De BUB haalt na tien jaar nog steeds 0,03 pct van de stemmen. Als het Brabants Belang ooit 0,5 pct haalt, zullen we eens praten, goed? Tot dan is dat voor mij niet meer dan het fantasme van één of andere gefrustreerde Belgicist.
Oud 18 oktober 2010, 15:01   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat denk ik echt niet.

Als je in termen van realisatie van het N-VA programma, of alleen al maar van de Vlaamse eisenbundel, denkt, dan heb je wel een punt.

Maar de evolutie die De Wever in de geesten van de doorsnee Vlaming tot stand gebracht heeft, is immens en van onschatbare waarde. Ik denk dat dat eerst nodig was, alvorens er echte concrete verwezenlijkingen in de staatsstructuren kunnen komen.
maar opnieuw, deze verwezenlijking kan alleen maar geoogst worden wanneer er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven

vandaar ook mijn opmerking http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=95
denk dat je daar ook niet op reageerde ...
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:03   #168
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 'je' en die 'jij' toch. Ik kan er maar niet aan wennen.
Flexibiliteit is het kenmerk van mensen die vooruit willen.
Oud 18 oktober 2010, 15:07   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
haha, ga eens kijken bij de poll hln
op de poll van deredactie wil 61% nu verkiezingen ... dat zal vermoedelijk ook niet zijn om BUB te stemmen
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:23   #170
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Om het zijspoor te begraven

Uit de Van Dale

Acta est fabula(Lat.), het spel is afgelopen. Met deze woorden werd in Romeinse schouwburgen het einde van een voorstelling bekendgemaakt;
keizer Augustus zou ze op zijn sterfbed gesproken hebben

(Suetonius, Augustus 99 geeft echter als zijn laatste woorden: dote oton (Grieks), d.i. zoveel als plaudite, applaudisseren maar!).
Oud 18 oktober 2010, 15:27   #171
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot dan is dat voor mij niet meer dan het fantasme van één of andere gefrustreerde Belgicist.
Het streven naar een onafhankelijk Brabant is nochtans in tegenspraak met Belgicisme. Het betekent niet anders dan het einde van België. Zoals duidelijk in hun programma staat :

Citaat:
De partij strijdt voor een onafhankelijk, republikeins Brabant. Dit betekent dat het einddoel de ontbinding is van de Belgische staatsstructuur en de vorming van een autonome Brabantse natie.

ministe van agitatie is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:30   #172
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het streven naar een onafhankelijk Brabant is nochtans in tegenspraak met Belgicisme. Het betekent niet anders dan het einde van België. Zoals duidelijk in hun programma staat :
Het gaat me niet om de huidige Belgisch-Brusselse staat, het gaat om de belgitude. Het zogezegde "Brabants" geleuter is zo herkenbaar, zo volgens de lijnen van 180 jaar Belgisch-Brussels racisme...

Enfin, hoeveel percent denkt u bij de komende verkiezingen te halen? Dat is uiteindelijk de enige norm om te bepalen of ik hier mijn tijd nog wil aan verspillen of niet.
Oud 18 oktober 2010, 15:34   #173
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om de huidige Belgisch-Brusselse staat, het gaat om de belgitude. Het zogezegde "Brabants" geleuter is zo herkenbaar, zo volgens de lijnen van 180 jaar Belgisch-Brussels racisme...
het heeft historisch gezien in ieder geval meer fond en bestaansreden dan de Vlaamse mythologie.

Citaat:
Enfin, hoeveel percent denkt u bij de komende verkiezingen te halen? Dat is uiteindelijk de enige norm om te bepalen of ik hier mijn tijd nog wil aan verspillen of niet.
Ik vermoed niet dat ze aan de verkiezingen deelnemen.

ministe van agitatie is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:54   #174
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben wel diep onder de indruk van de daden van briljant strateeg Bart Dewever. Hij begeeft zich daarmee wel op glad ijs en stelt zich zeer kwetsbaar op maar wat een schaker!
2!

U moet begrijpen dat ik met nogal ambigue gedachten rondloop dezer dagen, te weten dat ik mij (samen met vele VB'ers al dan niet hun stem verlenend aan de NVA) voel als een frontzwijn dat vuil en vermoeid, na een twintig jaren lange loopgravenoorlog, ligt te wachten op de strathegische beslissingen die boven mijn hoofd worden genomen...

Was het Von Clauzewitz die schreef dat oorlog het logische verlengstuk was van politiek?
Zeker weet ik dat het Robespierre was die schreef dat elke revolutie zijn kinderen opeet...
Oud 18 oktober 2010, 15:58   #175
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het heeft historisch gezien in ieder geval meer fond en bestaansreden dan de Vlaamse mythologie.
Irrelevant. Hoeveel divisies heeft Brabant, om het met Stalin te zeggen?

Citaat:
Ik vermoed niet dat ze aan de verkiezingen deelnemen.
OK, tijdverlies dus.
Oud 18 oktober 2010, 16:03   #176
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2!

U moet begrijpen dat ik met nogal ambigue gedachten rondloop dezer dagen, te weten dat ik mij (samen met vele VB'ers al dan niet hun stem verlenend aan de NVA) voel als een frontzwijn dat vuil en vermoeid, na een twintig jaren lange loopgravenoorlog, ligt te wachten op de strathegische beslissingen die boven mijn hoofd worden genomen...

Was het Von Clauzewitz die schreef dat oorlog het logische verlengstuk was van politiek?
Zeker weet ik dat het Robespierre was die schreef dat elke revolutie zijn kinderen opeet...
Nicht capitulieren Fieseler,
Herr Flick is offline  
Oud 18 oktober 2010, 16:11   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2!

Ik denk dat Von Clauzewitz schreef dat oorlog politiek is met andere middelen. Dat van dat logische, dat weet ik zo niet meer uit men hoofd.
Oud 18 oktober 2010, 16:22   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik katholiek?
Nee, ik ben gewoon de arrogante toon van uw geraaskal spuugbeu, en verder ga'k hier niet op ingaan, pak het gelijk ge wilt.
Windt u zo niet op. Dat is voor niets nodig. Of we het nu willen of niet, we zijn allemaal doordrongen van de katholieke moraal hier in het Nederlandstalig gedeelte van België dat men (ten onrechte) Vlaanderen noemt. Ook de zogenaamde 'vrijzinnigen'. Want ik bestempel deze mensen uiteraard als 'katholieken zonder God'.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 16:23.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 16:24   #179
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Niets prijsgegeven. De vlaamse minderheidregering vergeten? De uitkoppeling van de staatshervorming? Niet in een regering stappen zonder splitsing BHV?
Ze hebben de man ziek gemaakt tot hij toegaf
Leterme heeft niets toegegeven. Dat zijn allemaal fabeltjes voor de 'believers'. En zoals vaak trapt u erin met de hoogste mogelijke gretigheid.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 16:25.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 16:26   #180
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mocht Leterme een beetje fierheid over zichzelf gehad hebben zou hij nooit in een regering stappen want was hij het niet die nooit in een regering zou stappen zonder de splitsing van BHV...
Tiens en over niet toegeven gesproken, met de onderhandelingen van BHV in april zei toch bijna iedereen dat ze er bijna waren dat het maar een kwestie van een aantal dagen meer was. Het was Leterme enkel en alleen te doen om de Wetstraat 16.
Wie gelooft deze mensen in feite nog met hun 5 minuten politieke moed.

Voor BDW vallen er voorlopig geen punten te geven daar de regering nog niet gestart is, BDW verwondert me elke dag meer en meer ook met zijn tekst van gisteren bewijst hij tenminste dat hij iets op papier kan zetten iets wat strikske Di Rupo nooit gedaan heeft.
Leterme heeft zijn verantwoordelijkheid genomen omdat hij zoveel stemmen had gehaald. En zo hoort het.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 16:27.
system is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be