Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2012, 19:00   #161
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat de babyboomgeneratie alleen maar voor welvaart heeft gezorgd is wel een heel eenzijdige interpretatie van de feiten.

EDIT: laat maar zitten, ik zie dat het weer maar eens gaat om een draad uit 2004.
Tegenover 8 jaar geleden zijn de huizenprijzen zowat verdubbeld en de topicstarter vond het toen al onmogelijk om een huis af te betalen met twee.
Oud 17 januari 2012, 19:08   #162
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabla Bekijk bericht
wa wilde dan?
het amerikaans syteem waar iedereen zorgt voor zijn eigen pensioen??
de rijken worden dan rijker en de armen armer
Evenveel voordelen als de voorgaande generatie. Deze van de mensen die nu tussen de 65 en de 75 zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 19:12   #163
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusthuizen zijn enorm duur.
Inderdaad. Voor mijn grootmoeder werd 2000 euros per maand afgeteld. Zij kon dat zelf betalen, haar pensioen van 1300 plus wat mankeerde van haar eigen spaarpot.
Maar er zijn héél veel mensen die nu in de 50 zijn, dewelke zich dat niet zullen kunnen veroorloven. Om over de jonge mensen nog niet te beginnen...Ik weet niet eens of die ooit van een pensioen zullen kunnen genieten...
Oud 17 januari 2012, 19:16   #164
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus Bekijk bericht
@ Henry,

Weet jij wat het gemiddelde pensioen is?
Voor een arbeider met volledige loopbaan is dat iets meer dan 1000 euro per maand.
Ik hoop voor u dat ge meer verdient.

Over wie heb je het, over welke senioren? Weet je dat wel?
Je hebt het over de generatie die het mogelijk heeft gemaakt dat jij kan studeren.
In mijn generatie waren universitaire studies uitzonderlijk en bijna onbetaalbaar voor de gewone man. De meesten combineerden werk met studies. een andere optie was er niet. Een voltijdse baan en de combinatie avondstudie en unief. Het kon toen, er was geen keuze.
In mijn generatie dacht men er niet aan driemaal of meer per jaar op vakantie te gaan en dan nog een aantal week-endjes er tussen door.
De hoogste luxe was een reis naar Spanje. Je had er nog een paspoort voor nodig! 2 weken. 1 keer per jaar.
Een betere bediende kon zich dat permitteren. Een arbeider niet. Voor hem was Hofstade-strand de eindbestemming.

Maar goed, wij vragen geen dank, wij vragen geen erkenning. Maar wij vragen wel ons geld terug, dat wij zo gul hebben betaald opdat jij het beter zou hebben.
Wij hebben betaald woor ons pensioen. Geef ons die poen. Nu!
Arbeiders hun pensioen afpakken is mijn plan niet. Het probleem zijn niet degenen die 1000 euros per maand trekken, maar wél een veelvoud daarvan, degenen die heel hun leven geprofiteerd hebben en het nu nog doen, tijdens hun pensioen.
Oud 17 januari 2012, 19:53   #165
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Tegenover 8 jaar geleden zijn de huizenprijzen zowat verdubbeld en de topicstarter vond het toen al onmogelijk om een huis af te betalen met twee.
Is er nu niet beter op geworden. Aan de andere kant, de huizen die je tegenkomt wat die oudere mensen met 1 maandloon hebben afbetaald zijn in veel gevallen niet aantrekkelijk. Ik snap de topicstarter wel, ik zie zulke dingen ook. Maar slechts bij een beperkt deel van de oudere bevolking. Diegene die ergens weg ah kwijnen zijn zie je immers niet. De staat heeft het wel altijd al zo moeilijk mogelijk gehouden dus een clash tussen senioren en jonger leidt nergens toe.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 17 januari 2012 om 19:53.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 21:44   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Arbeiders hun pensioen afpakken is mijn plan niet. Het probleem zijn niet degenen die 1000 euros per maand trekken, maar wél een veelvoud daarvan, degenen die heel hun leven geprofiteerd hebben en het nu nog doen, tijdens hun pensioen.
De ambtenaren zullen dit graag lezen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be