Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2013, 07:37   #161
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Varg Vikernes (burzum) gearresteerd in Frankrijk

Dunkelheit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:13   #162
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het goed vinden is misschien een brug te ver maar verder is het "ver van mijn bed show" en heb ik geen seconde medelijden gehad of een traan gelaten. Al duizenden keren gezegd : iedereen plaatst zijn medelijden op alle sociale media. Sommigen voelen er zich zelfs depressief door. Maar wat verandert het daadwerkelijk aan je EIGEN leven? Nul, nul dus!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 14:33   #163
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Het goed vinden is misschien een brug te ver maar verder is het "ver van mijn bed show" en heb ik geen seconde medelijden gehad of een traan gelaten. Al duizenden keren gezegd : iedereen plaatst zijn medelijden op alle sociale media. Sommigen voelen er zich zelfs depressief door. Maar wat verandert het daadwerkelijk aan je EIGEN leven? Nul, nul dus!
Het gaat er juist om dat de veiligheid van je eigen leven niet ongunstig verandert, dat je in betrekkelijke veiligheid kunt vergaderen. Dat je niet door één of andere gek wordt doodgeschoten vanwege een reden die hij alleen kent.

Daarom zou iedereen alert moeten zijn op zulke mogelijke gekken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 14:38   #164
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. Wat ik mij afvraag is al de heisa hier rond terwijl het internet overspoeld wordt door gelijkaardige oproepen tot geweld waar dan veel minder op gereageerd wordt.

Indien iemand hier een pro Breivik website zou lanceren krijgt hij binnen de 24 de politie op zijn dak.
Islamitische (niet islamistische) sites die proterroristische reclame maken zijn er al jaren legio.
En op één of twee uitzonderingen na (en dan nog na veel moeite en zelfs pas na parlementaire vragen) kwam er nooit reactie...
Nochtans hebben wij een afdeling internet misdaad in dit land.
Waarmee houden die zich dan bezig?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 15:02   #165
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat een haatbaard zeg.

Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 15:05   #166
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het gaat er juist om dat de veiligheid van je eigen leven niet ongunstig verandert, dat je in betrekkelijke veiligheid kunt vergaderen. Dat je niet door één of andere gek wordt doodgeschoten vanwege een reden die hij alleen kent. Daarom zou iedereen alert moeten zijn op zulke mogelijke gekken.
Klopt volledig maar dat is het juist. Je kunt nergens zeker van zijn. Rijdt er morgen een gek u op het voetpad omver dan is het ook game over. Smijt er iemand een granaat zoals destijds in Luik iemand deed en je bent daar juist dan heb je ook pech. Je eigen woning kun je gaan omheinen, voorzien van alarmen en camera's. Maar 100% veiligheid ga je nooit hebben. En alert zijn. Wie vandaag nog doodnormaal lijkt en overal als de braafste persoon ter wereld wordt aanzien kan overmorgen doorgeslagen stoppen hebben en wat gaan moorden.

Als je alles wat er op de wereld gebeurd en wat niet rechtstreeks jou raakt gaat aantrekken dan ga je een saai depressief leven tegemoet. Hoe hard het ook mogen klinken : ver van mijn bed show en liever dat ze mijn gebuur doodschieten dan dat ik een kogel krijg.
Oud 17 juli 2013, 19:06   #167
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er juist om dat de veiligheid van je eigen leven niet ongunstig verandert, dat je in betrekkelijke veiligheid kunt vergaderen. Dat je niet door één of andere gek wordt doodgeschoten vanwege een reden die hij alleen kent.

Daarom zou iedereen alert moeten zijn op zulke mogelijke gekken.
Breivik is geen gek, maar een terrorist met heel duidelijk politiek programma. Zijn politiek programma is overigens overal in Europa in opmars.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 20:37   #168
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Breivik is geen gek, maar een terrorist met heel duidelijk politiek programma. Zijn politiek programma is overigens overal in Europa in opmars.
De gek Breivik is zoals de gek 'profeet' mohammed beiden met hun eigen uit hun duim gezogen politieke programma met als enige verschil dat het ene offensief geinspireerd is (met alle mogelijke middelen de hele wereld willen veroveren) en het andere defensief (een reactie, en een zeer ongelukkige, op de offensieve islam) en dat de offensieve terrorist 'profeet' mohammed een hele meute op de been gekregen heeft dank zij zijn belofte aan zijn criminele volgelingen op een deel van de oorlogsbuit en sexslavinnen waarvan hij, als bendeleider, het grootste deel natuurlijk voor zichzelf hield en met de bijkomende belofte dat als zij tijdens hun rooftochten het leven lieten nog een grotere beloning zouden krijgen in het islamitische 'paradijs' met 72 hoeris.

Citaat:
koran 9/111. (het is bijna 9/11) Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood
De islam is een gevaarlijke politieke ideologie en dat kan men tot op de dag van vandaag wereldwijd merken waar men de roep naar islamstaat met sharia steeds luider hoort klinken met alle verschrikkelijke gevolgen vandien. Van Thailand tot in Timboektoe

Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2013 om 20:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 10:40   #169
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De islam is een gevaarlijke politieke ideologie en dat kan men tot op de dag van vandaag wereldwijd merken waar men de roep naar islamstaat met sharia steeds luider hoort klinken met alle verschrikkelijke gevolgen vandien. Van Thailand tot in Timboektoe
Ik vraag me af waarom niet de islamitische staten twee wereldoorlogen zijn begonnen. De islam heeft echt twee grote kansen gemist om zijn gevaarlijke ideologie overtuigend neer te zetten.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 18 juli 2013 om 10:42.
Oud 18 juli 2013, 10:46   #170
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom niet de islamitische staten twee wereldoorlogen zijn begonnen. De islam heeft echt twee grote kansen gemist om zijn gevaarlijke ideologie overtuigend neer te zetten.
Dat was een tactiek, hé. Ze wilden eigenlijk twee wereldoorlogen te starten maar hebben het niet gedaan om de niet-moslims wijs te maken dat de islam een vredelievende godsdienst zou zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 juli 2013, 10:53   #171
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een tactiek, hé. Ze wilden eigenlijk twee wereldoorlogen te starten maar hebben het niet gedaan om de niet-moslims wijs te maken dat de islam een vredelievende godsdienst zou zijn.
Allez jong! Waarom verklapt gij het best bewaarde geheim van de moslims?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 10:55   #172
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is meer dan een eeuw oorlogvoeren tegen 'ongelovigen' niet doeltreffender?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 11:56   #173
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Oei! Ben ik nu een afvallige?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 juli 2013, 12:25   #174
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je Breivik een terrorist kan noemen, hij is meer een een-mans opstandeling die gruweldaden pleegt.

Breivik had waarschijnlijk niet de intentie om het gedrag van de linkse cultuurverraders te veranderen door zijn acties, hij wou er gewoon zoveel mogelijk doden.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 12:38   #175
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Breivik is niet gekker dan alle andere mensen. Ik vergelijk dit met de assisenprocessen hier in België waar mediageile Vermassen steeds over gruweldaden en geestesgeestoord spreekt. En over die gruwel spreekt alsof hij zelf altijd er bij was

Elke mens is tot gruweldaden in staat. En bij enkelingen blijft het niet bij fantasie maar daden. Maar gek? Neen noem ze allemaal maar op. Allemaal een goede dosis gezond verstand, zelfs sommigen hoogbegaafd maar zeker niet gek, simpel of geestesgeestoord of wat dan ook.
Oud 18 juli 2013, 13:41   #176
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat mag hij komen uitleggen op de sharia rechtbank.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 07:14   #177
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een vraag. Omdat zij daar reeds eeuwen militair niet meer toe in staat waren, omdat zij weten dat ze weer eens klop gaan krijgen indien ze nu weer zoals destijds in hun gloriejaren, een openlijke oorlog te starten. De destijds door de islamitische horden onder de voet gelopen landen waren in 1914 en in 1939 trouwens kolonies van westerse mogendheden. Je weet toch wel dat de islamitische horden door het westen (Europa) destijds werden gestopt en verslagen en op hun beurt gekoloniseerd ? Alleen militair krachtige mogendheden zijn in staat openlijke oorlogen te starten de rest dient dan naar andere middelen te grijpen om hun politieke doel alsnog trachten te bereiken.

http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Citaat:
Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door niet-moslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 20 juli 2013 om 07:20.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 09:10   #178
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Klopt volledig maar dat is het juist. Je kunt nergens zeker van zijn. Rijdt er morgen een gek u op het voetpad omver dan is het ook game over. Smijt er iemand een granaat zoals destijds in Luik iemand deed en je bent daar juist dan heb je ook pech. Je eigen woning kun je gaan omheinen, voorzien van alarmen en camera's. Maar 100% veiligheid ga je nooit hebben. En alert zijn. Wie vandaag nog doodnormaal lijkt en overal als de braafste persoon ter wereld wordt aanzien kan overmorgen doorgeslagen stoppen hebben en wat gaan moorden.

Als je alles wat er op de wereld gebeurd en wat niet rechtstreeks jou raakt gaat aantrekken dan ga je een saai depressief leven tegemoet. Hoe hard het ook mogen klinken : ver van mijn bed show en liever dat ze mijn gebuur doodschieten dan dat ik een kogel krijg.
Natuurlijk heb je gelijk dat veiligheidszekerheid niet bestaat. Op de stoep kan je overreden worden.

Maar ik denk niet dat willekeurige buurmannen - vooral mannen, laat dat duidelijk zijn - gauw gaan moorden. Haatpredikers zijn eerder geneigd tot moorden dan anderen. Breivik had al uitgebreide epistels geschreven met haat en angst ten opzichte van de ander.

Dat wil niet zeggen dat het niet andersom kan zijn. Folkert van der Graaff, de man die Pim Fortuyn vermoordde, deed zich vredelievend voor als milieuactivist.

Al bij al is mijn advies toch vooral alert te zijn op haatpredikers.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 20 juli 2013 om 09:13.
Oud 20 juli 2013, 09:49   #179
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat een lange draad zeg.
Zijn het er zoveel?
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 12:14   #180
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Hij is al weer vrij. De man had twee of drie longrifle's in huis, legaal aangeschaft, en waarmee hij en zijn vrouw gingen oefenen in de sportclub.
Ook had hij zich schuldig gemaakt door op een forum te vertellen dat volgens hem de joden en de christelijke godsdienst de belichaming van het kwaad zijn, en dat hij begrepen had wat Breivik bezielde tijdens zijn gruweldaad.
Ik zie dus eigenlijk niet waarom hij gearresteerd werd ? Zulke zaken lees je dagelijks op internet, inbegrepen op dit forum ?!
Volgens mij wil de minister Manuel Valss gewoon wat reclame voor zichzelf maken, laten zien wat voor een goeie minister hij wel is. Na de dood van een Antifa, die een skinhead in de rug aanviel, wil hij laten zien dat hij de extreem rechtsen het vuur aan de schenen legt.
Wie is Varg Vikerness ? Een metal-muzikant, die ooit een andere muzikant vermoord heeft, en 4 kerken in brand gestoken heeft uit haat tegen het christianisme. Daarvoor heeft hij 21 jaar in het gevang gezeten in Noorwegen. Vandaag woont die in Zuid Frankrijk, op den buiten, heeft 3 kinderen, binnenkort 4, en poogt zijn verleden te doen vergeten.
Het zou me verwonderen dat die kerel, op zijn ééntje dan nog wel, of wie weet, geholpen door zijn hoogzwangere vrouw, een grootse aanslag zou willen plegen, zoals de politie beweert...
De minister heeft een gemakkellijke prooi te grazen genomen, die een beetje moet doen vergeten hoe weinig échte terroristen hij gepakt heeft.
Al die jonge gasten die naar Syrië gegaan zijn, om daar naar hartelust te moordden en te brandden, en waarvan er een aantal vandaag terug in Europa rondlopen, vrij als vogels...
Varg Vikerness is zeker een rare kwiet, en niet ongevaarlijk, maar géén terrorist volgens mij, hij heeft trouwens nooit enige sympatie voor neonazi's te kennen gegeven, en is aan geen enkele partij gelinkt...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be