Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 19:18   #161
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Awel dat ze dan doen!! Maar van vlaams grondgebied blijven ze af!!!

Goe verstaan...afblijvuuuuuuuuuuuuuuh !!!!

Laatst gewijzigd door stropke : 16 september 2011 om 19:20.
stropke is offline  
Oud 16 september 2011, 19:18   #162
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
meer bevoegdheden voor Brussel, meer geld voor Brussel, minder rechten voor de Vlamingen in Brussel, overdracht bevoegdheden aan Metropolitaine gemeenschap, ...

keus zat.
BHV, ongeveer niemand begreep het; maar het kon de VL mobiliseren;
al het bovengenoemde zal de VL koud laten.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:19   #163
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik geef je volkomen gelijk, maar nu doen we precies alsof enkel franstalige Brusselaars nog kweken. Vlamingen maken toch ook nageslacht en als die dan naar Waals Brabant verhuizen zouden ze net dezelfde attitude moeten aannemen in feite: "kompraunpas"
wie is er nu zo zot van zich tot NL te beperken en geen FR te leren.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:19   #164
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Linkebeek was oorspronkelijk heel Vlaams; maar de VL zijn daar wegtrokken; hoe kun je dan nog volhouden dat het VL is.
Ik denk niet dat de VL daar werden gedeporteerd?
Dus Benidorm is ook Vlaanderen, want daar lopen ook veel Vlamingen rond. Want de Spanjaarden zijn daar wegtrokken; hoe kun je dan nog volhouden dat het Spanje is.
Ik denk niet dat de Spanjaarden daar werden gedeporteerd?

en Mailorca is Duits neem ik aan ? Want de Spanjaarden zijn daar wegtrokken; hoe kun je dan nog volhouden dat het Spanje is.
Fj9lnir is offline  
Oud 16 september 2011, 19:20   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toch niet meer dan normaal.
De internationale gemeenschap heeft het BHV akkoord echt niet nodig om tot die conclusie te komen.
Zelfs Bruno Dewever zag het zo al 4 jaar geleden.
Indien BHV zuiver en totaal was gesplitst en al die andere zever er niet bij was, dan zou er geen grondgebied van het Vlaamse gewest nog onder gemengde bevoegdheid vallen, en was er geen poot om op te staan om dat gebied op te eisen. Het was de initiele reden om BHV te willen splitsen, en die aanklacht bij de RvS in te dienen.
Oud 16 september 2011, 19:20   #166
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Klopt natuurlijk wel... Vlamingen in Brussel moeten ook proberen Vlaamse lijsten in te dienen in Waals Brabant... Misschien kunnen speciale partijen voor die contrijen helpen. Een kartel MR-O-vld over de hele provincie Brabant bvb.
waarom zouden VL in WAL voor VL partijen stemmen als die partijen zoveel mogelijk willen dat VL een eigen koers vaart en niets wil te maken hebben met de VL in WAL; zelfs naar de VL jobkorting mochten ze fluiten, ook al werkten ze in VL.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:21   #167
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dus als een Chinees in huis koopt in de Rand, wordt dat perceel Chinees grondgebied?
onnozele redenering
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:23   #168
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Too little, too late.
hij zegt: de VL beweging is ook heel klein begonnen en heeft 100 jaar nodig gehad.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:23   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Aan je erg duidelijk antwoord te zien heb jij er blijkbaar ook niet veel van begrepen of zuig je dit alles gewoon uit je duim.
In die twee kranten spreekt men duidelijk over de geostrategie die de Franstaligen hier goed uithalen. Aangezien dat onderwerp al een paar keer is aan bod gekomen, is die discussie heel gekend en open aan franstalige kant: dit is de slag om brussel en omgeving bij de scheiding. Dat die scheiding er komt, daar twijfelen ze in 't zuiden al niet meer aan. Ze zijn nu hun pionnen aan 't gereed zetten om die scheiding voor hen zo voordelig mogelijk te maken.

Als je daar aan Vlaamse kant over begint, dan ben je een soort van extremistische separatist of zo. Terwijl het de normale manier van denken geworden is in 't zuiden.
Oud 16 september 2011, 19:25   #170
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet wel dat Vlaams-nationalisten het daar niet mee eens zijn, maar ik heb helemaal niks tegen zogezegde verfransing. Zelfs al spreekt gans Vlaams Brabant enkel maar Frans, of enkel maar Turks. Het is Vlaanderen, en ze zijn er gasten. Ofwel integreer je je en wordt je "burger van het volk in kwestie", en dan mag je meedoen met het bestuur, ofwel ben je buitenstaander van dat volk, dan mag je daar als gast leven, je gewoontes houden als je wil, maar dan heb je niks in de pap te brokken wat bestuur betreft.

Ook al spreekt men in een gemeente op Vlaamse grond voor 95% een andere taal, dat verandert niks aan het feit dat het een gemeente is op Vlaamse grond, en dus volgens de regels van de Vlaamse regering dient te functioneren. Of die andere taal nu Frans is of Duits of Chinees, betekent helemaal niet dat er welke bestuurlijke band dan ook moet komen met de heimat van die Franstaligen, die Duitsers of die Chinezen. Het is niet omdat ze toevallig "van juist over de grens" komen, dat dat daar iets aan verandert.

De enige manieren om grenzen van territoria *op te schuiven* is via oorlog, of door een verkoop, zoals bijvoorbeeld Louisiana aan de USA werd verkocht door Frankrijk, of zoals Alaska door de Russen aan de Amerikanen werd verkocht.
Bij de taalgrens in 63 wilden de VL BRU klein houden; de FR wilden groot-BRU.

De VL hebben gegokt door klein-BRU erdoor te krijgen en in ruil faciliteiten. ze dachten: we slagen er zo wel in om de FR te vervlaamsen. Het is helaas anders uitgedraaid.
De FR zijn vastberaden om die 6 gemeenten terug bij BRU te krijgen.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:28   #171
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Vlaanderen moet meer een machtspolitiek gaan voeren in die faciliteitengemeenten.... Ieder huis dat te koop staat opkopen en er Nederlandstaligen in laten wonen... Het is de enige manier...
VL wonen niet graag in BRU of in de kleine rand: je komt er in contact met FR en er wonen allochtonen.

Europa zal daar trouwens een stokje voor steken.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:29   #172
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
gewoon premies geven zodat het er goedkoper of even duur is als elders
je kunt misschien zelf al beginnen.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:29   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de taalgrens in 63 wilden de VL BRU klein houden; de FR wilden groot-BRU.

De VL hebben gegokt door klein-BRU erdoor te krijgen en in ruil faciliteiten. ze dachten: we slagen er zo wel in om de FR te vervlaamsen. Het is helaas anders uitgedraaid.
De FR zijn vastberaden om die 6 gemeenten terug bij BRU te krijgen.
Maar 't is jullie mooi gelukt. Meer nog, je hebt de basis gelegd om er gans Vlaams Brabant mee te pakken. Meer nog, het is jullie op een plateauke toegedragen.

En dat met de hulp van ons tjeefkes, he. Die zullen raar staan kijken als jullie er met de winkel vandoor zijn. Maar eerlijk gezegd, ge hebt groot gelijk. Met zo een bende platzakken, daar moet ge geen compassie mee hebben.

Ik ben kontent dat ik ginder nie meer woon, en ik denk dat ik mij van het gedrocht ginder nie veel nie meer zal aantrekken. Moest ik geen buitenlandvergoeding krijgen, dan had ik bij deze mijn Belgische nationaliteit opgezegd

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2011 om 19:30.
patrickve is offline  
Oud 16 september 2011, 19:31   #174
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zelfs al zouden ze 100 % verfransen, dat wil toch niet zeggen dat dat dan geen Vlaanderen meer kan zijn. Nergens op de wereld wordt zo'n attitude als de Frantaligen in België hebben geaccepteerd. De Franstalige attitude doet denken aan het Israëlisch kolonialisme. Maar als Vlamingen zo weinig geven om hun soevereiniteit en territorium moeten ze het zelf weten. Ik verlies er wel respect voor mijn 'volksgenoten' voor. De verfransing en voortdurende strijd over het grondgebied en bevoegdheden wordt gestimuleerd door een lakse Vlaamse mentaliteit. De Vlamingen vragen geen respect en ze krijgen het ook niet.

Zelfs al komen in grensstad Cobija meer als 80 % Brazilianen wonen, er is niemand zal beginnen vragen dat de bestuurstaal dient te veranderen naar het Portugees, de benamingen van straten en dergelijke dienen verportugeest te worden, en al zeker niet dat die stad dient overgedragen naar Brazilië. Die discussie wordt zelfs niet aangevangen. Het idee uiten zou zelfs al beledigend zijn. De Franstaligen in Vlaanderen zijn eigenlijk ondankbaar en onbeschoft door zo'n Vlaamsonvriendelijke eisen te stellen als je dat met elders vergelijkt.
Je maakt echt wel indruk in het buitenland waneer je zegt: Dit is hier Vlaanderen; dat is toch zo belangrijk voor ons!!!
En... meneer: hoeveel VL willen hier dan wonen?
Euh... dat is zo belangrijk en mooi, aangenaam om hier te wonen dat er nog ongeveer 0% VL wonen.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:33   #175
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De Decker (MR) zei gisteren toch klaar en duidelijk dat over 10 jaar heel Brabant franstalig zal zijn.

Ze steken het zelfs niet weg en toch laten onze 4 broekventen (broekschijters) zich rollen.
hij heeft nog gelijk ook:

meer en meer FR verlaten BRU naar de rand en daardoor versnelt nog de verhuis van de VL dieper in VL.
Zoiets ontwikkelt zich exponentieel: 2=>4=>8=>16,....
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:33   #176
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als we nu eens beginnen met van Linkebeek een natuurgebied te maken. Heel het geval onteigenen . A rato van 600 euro per vierkante meter kost ons ca. 3 miljard euro . Dat is nog altijd slechts 25 procent van onze jaarlijkse dotatie aan de Franstaligen .
Het grote voordeel is dat niemand meer woont in Linkebeek en er aan niemand meer faciliteiten moeten worden toegekend.
zo wanhopig dat men dwaze ideeën begint te lanceren.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:37   #177
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat begrijp ik dus ook niet: ze verwijten de Vlamingen dat ze hun ( Vlaamse) hoofdstad niet willen uitbreiden, maar van uitbreiding aan Waalse zijde wordt nooit gesproken.
als je op de kaart kijkt, dan denk ik dat je er ook Sint-Genius-Rode bij moet krijgen + stuk Overijse; anders sluit Waterloo en La Hulpe niet aan bij BrU.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:38   #178
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Er bestaan betere oplossingen dan te jammeren en camimerogedrag.

Poot Brussel en de Rand vol met nieuwe kwalitatieve Nederlandstalige scholen van elk niveau. Geef echt gratis onderwijs voor alle 'franstaligen'. Gratis vervoer, boeken, computers, middagmalen, studiebewaking, enz. Wees binnen die scholen draconisch streng op het gebruik van het Nederlands en geef goed Frans en Engels. Lepel de Nederlands-Vlaamse cultuur in als het beste wat er te krijgen is in Brussel.

Binnen 2 generaties spreekt de helft van Brussel Nederlands. Deze tweetaligen zullen het voor het zeggen krijgen. De inwijkelingen, 70 % van Brussel, zullen deze kansen grijpen.

Dit is ons 5 miljard per jaar waard.
Zo wanhopig dat men waanideeën krijgt.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:40   #179
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Dus Benidorm is ook Vlaanderen, want daar lopen ook veel Vlamingen rond. Want de Spanjaarden zijn daar wegtrokken; hoe kun je dan nog volhouden dat het Spanje is.

en Mailorca is Duits neem ik aan ? Want de Spanjaarden zijn daar wegtrokken; hoe kun je dan nog volhouden dat het Spanje is.
we zijn hier bezig over België; dat is al ingewikkeld genoeg.
azert is offline  
Oud 16 september 2011, 19:41   #180
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BHV, ongeveer niemand begreep het; maar het kon de VL mobiliseren;
al het bovengenoemde zal de VL koud laten.
You wish!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be