Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2011, 20:11   #161
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
oorlogswapens zijn verboden wapens.
dus Kalashnikovs in de handen van extreem rechts zijn verboden. In Molenbeek echter in de handen van multicuturele werledverbeteraars zijn het faits divers ?
Oud 28 september 2011, 20:18   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
honderden vergunningen dan wel. Gij vind het bezit van honderden wapens, waaronder oorlogswapens, zonder vergunning, niet verdacht ?? Enkel een technisch probleem ?? Administratief probleem ??
Wat dan met die springstoffen ?? Semtex, als ik mij niet vergis. (om de WC te ontstoppen, zeker ?)
Eèn, vijf of tien vergunningen die ontbreken, het blijft een technische kwestie. Als je nu een verweerwapen gebruikt in zelfverdediging, het ontbreken van een vergunning wil niet zeggen dat je jezelf niet mag verdedigen niet waar.

Citaat:
"Oorlogswapen" is een emo-term Piet.

Je gaat me toch niet zeggen dat het verschil tussen bijvoorbeeld het .222 kaliber en het .223 kaliber werkelijk iets uitmaakt?

Misschien een interessante discussie, "wat bepaald er wat een oorlogswapen is?"
Oud 28 september 2011, 20:24   #163
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Reeds iemand die Franstaligen erbij betrekt, nu is het wachten op het minimaliseren van deze daden en uiteindelijk het goedpraten ervan.
Zo erg is dat allemaal niet.. eigenlijk is het een goede zaak. Tevreden?
Oud 28 september 2011, 20:45   #164
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eèn, vijf of tien vergunningen die ontbreken, het blijft een technische kwestie. Als je nu een verweerwapen gebruikt in zelfverdediging, het ontbreken van een vergunning wil niet zeggen dat je jezelf niet mag verdedigen niet waar.

"Oorlogswapen" is een emo-term Piet.

Je gaat me toch niet zeggen dat het verschil tussen bijvoorbeeld het .222 kaliber en het .223 kaliber werkelijk iets uitmaakt?

Misschien een interessante discussie, "wat bepaald er wat een oorlogswapen is?"
De wetgever sprak zich daar over uit. Hierbij de tekst van de memorie van toelichting. http://www3.dekamer.be/digidoc/DPS/K.../K20493360.pdf
Staat beschreven op pagina 4
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 20:59   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
dus Kalashnikovs in de handen van extreem rechts zijn verboden. In Molenbeek echter in de handen van multicuturele werledverbeteraars zijn het faits divers ?
Inderdaad!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 21:09   #166
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

de BBET-zaak is meer nog dan een zaak van racisme en negationisme, een terrorismezaak. Iets wat men maar best goed aanpakt...
Als het een zaak is van terrorisme en men die zaak goed wil aanpakken, dan dient men zich volgens mij uitsluitend met dat terrorisme bezig te houden.

Ik vind het erbij sleuren van 'het hebben van gedachtegoed' - hoe verwerpelijk dat gedachtegoed verder ook moge zijn - niet alleen contra-productief, maar ook ronduit GEVAARLIJK.

Het staat u echter vrij er desbetreffend een andere mening op na te houden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2011 om 21:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 21:11   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is nog een zeer lange lijst van vrijgestelde wapens en in vele kalibers beschikbaar.
Een oud wapen schiet even hard als een nieuw wapen. http://www.wapenunie.be/files/hfd%20...bijgewerkt.pdf

Andermaal een dikke erwtensoep die wetten allemaal. En voor wat? Naar schatting zijn er nu vele keren meer illegale wapens in roulatie dan voor de wapenwet.

Maak dat gewoon weer vrij die wapen verkoop.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 22:47   #168
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bijna ontroerend zoals politiek extreemrechts hier de verdediging van drugdealende, wapenzwaaiende, complotterende extreemrechtse biernazis opneemt.
Zouden ze er dan toch iets mee hebben, ondanks alle grote ontkenningen van Dewinter?
Ik hoop dat je het niet over mij hebt ? Want linkser als ik, dat kan niet.
Ik hou alleen niet zo van complot-theorieën...Hoor jij misschien bij die groep die denkt dat Hitler nog steeds leeft, in een geheime basis op Antarctica ?
Zit er geen biernazi onder je bed verstopt ? Een hele grote, vol tatouages, en met een mes tussen zijn tanden om jouw lange haren te scalperen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 22:49   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ne mens zou er zowaar een traan van wegpinken.....
Ik ben zeker dat ge comedie speelt...
Trouwens, boosaardige mensen wenen nooit.
Oud 28 september 2011, 22:50   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
We kunnen hetzelfde van Breivik gezegd hebben toen hij zijn manifest online zette.

En je begrijpt nu toch ook waarom mensen het schijt krijgen van nationalisten? En het grappigste is dat de meeste nationalisten hier het verwijt dat ze fascisten en/of racisten zijn cynisch en sarcastisch weglachen, terwijl ze in andere draden tonen dat ze het wel degelijk zijn. En inderdaad, het nazisme is iets van de jaren '40, maar als ik sommige reacties hier lees, is het nog springlevend precies.
Marx is trouwens ook al lang dood.
Oud 28 september 2011, 22:56   #171
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor zover ik weet is het 'hebben van een gedachtegoed' - hoe achterlijk, banaal, futiel, kwaadaardig, onnozel, pervers, verwerpelijk, ... het verder ook moge zijn - NIET verboden.

Ik vind - met alle respect, dat spreekt vanzelf - dat de heer procureur hier een érg gevaarlijk precedent aan het scheppen is.

Ik weet niet of het hebben van een 'intentie' verboden is. Misschien is dat wél het geval.

Wie kan mij daarover méér vertellen?
Dat is inderdaad gevaarlijk, vandaag heeft de procureur het over de " intenties " van zogeheten neonazis, en hoe verschrikkellijk die wel niet zijn, maar je kan ook op andere procureurs vallen dus, die �*ndere meningen afschuwelijk vinden, en je dan bepaalde intenties aansmeren.
Iemand veroordelen omdat hij een intentie had, voor zover zoiets kan bewezen worden, vind ik een gevaarlijke ontwikkelling...We zitten hier dicht bij de weg naar volledige willekeur. Totalitarisme...
Oud 28 september 2011, 23:05   #172
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
honderden vergunningen dan wel. Gij vind het bezit van honderden wapens, waaronder oorlogswapens, zonder vergunning, niet verdacht ?? Enkel een technisch probleem ?? Administratief probleem ??
Wat dan met die springstoffen ?? Semtex, als ik mij niet vergis. (om de WC te ontstoppen, zeker ?)
Er zijn tientallen, honderden wapenverzamelaars in Vlaanderen, mét of zonder vergunning..En dan ? Ben jij bij de polies ofzo ?
En Semtex word gebruikt onderandere voor dode bomen te ontwortelen door de boeren.
Het loopt allemaal zo een vaart niet, man, maak je niet druk.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 september 2011 om 23:06.
Oud 28 september 2011, 23:07   #173
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Soldaten mogen niet met oorlogswapens omgaan ? Dat is verboden ?
Oud 28 september 2011, 23:17   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat is inderdaad gevaarlijk, vandaag heeft de procureur het over de " intenties " van zogeheten neonazis, en hoe verschrikkellijk die wel niet zijn, maar je kan ook op andere procureurs vallen dus, die �*ndere meningen afschuwelijk vinden, en je dan bepaalde intenties aansmeren.
Iemand veroordelen omdat hij een intentie had, voor zover zoiets kan bewezen worden, vind ik een gevaarlijke ontwikkelling...We zitten hier dicht bij de weg naar volledige willekeur. Totalitarisme...
Bah ik weet niet. Procureurs zitten vaak niet ver naast hun intenties.
Overdrijven is er bij natuurlijk.
Maar toch?
Oud 29 september 2011, 05:50   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het een zaak is van terrorisme en men die zaak goed wil aanpakken, dan dient men zich volgens mij uitsluitend met dat terrorisme bezig te houden.

Ik vind het erbij sleuren van 'het hebben van gedachtegoed' - hoe verwerpelijk dat gedachtegoed verder ook moge zijn - niet alleen contra-productief, maar ook ronduit GEVAARLIJK.

Het staat u echter vrij er desbetreffend een andere mening op na te houden.
de BBET-zaak is meer nog dan een zaak van racisme en negationisme, een terrorismezaak.
Het is niet uitsluitend een zaak van terrorisme.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 06:02   #176
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens Bert Deckers zijn gewapende, drugdealende, terroristisch complotterende biernazis dus per difinitie onschuldig en straffeloos, omdat 't biernazis zijn.

Dat verwondert me nauwelijks van het VB en van Deckers.
GODWIN JACKPOT !!!!!

Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 08:38   #177
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
GODWIN JACKPOT !!!!!

Lol.
Oud 29 september 2011, 19:34   #178
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Marx is trouwens ook al lang dood.
Ja maar, wat heeft dit nu met deze discussie te maken?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 21:55   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ja maar, wat heeft dit nu met deze discussie te maken?
Het heeft er met te maken dat sommige simpele geesten overal nazis zien...Ze zien ze vliegen...
Dit terwijl het marxisme even gevaarlijke regimes tot stand gebracht heeft.
Echter : zowel het nazisme als het marxisme hebben vandaag afgedaan. In hun zuivere vorm toch.
De BBET- jongens hebben een aantal meningen, die men afschuwelijk, of geweldig kan vinden, naargelang je eigen instelling, maar daarom zijn het geen nazis. De nazis zijn allemaal dood en begraven vandaag, van de 1ste tot de laatste, enige seniele stokouwe ventjes hier en daar uitgezonderd.
Terroristen zijn het evenmin, ze hebben niet de minste of geringste bomaanslag of moord op hun kerfstok.
Dus, bekijk alles in de juiste verhoudingen. Het zijn jonge gasten, die enige misdrijven begaan hebben, en die zowel antipatie voor allochtonen, als sympatie voor een bepaald overleden staatshoofd betonen, meer niet.
Dat de rechtbank ze veroordeeld voor de misdrijven en overtredingen in kwestie, en verder geen alarmerende zever verteld.
Als ze échte terroristen willen te grazen nemen, moeten ze zich vooral niet generen, er wonen er genoeg in België.
Oud 29 september 2011, 22:01   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft er met te maken dat sommige simpele geesten overal nazis zien...Ze zien ze vliegen...
Dit terwijl het marxisme even gevaarlijke regimes tot stand gebracht heeft.
Echter : zowel het nazisme als het marxisme hebben vandaag afgedaan. In hun zuivere vorm toch.
De BBET- jongens hebben een aantal meningen, die men afschuwelijk, of geweldig kan vinden, naargelang je eigen instelling, maar daarom zijn het geen nazis. De nazis zijn allemaal dood en begraven vandaag, van de 1ste tot de laatste, enige seniele stokouwe ventjes hier en daar uitgezonderd.
Terroristen zijn het evenmin, ze hebben niet de minste of geringste bomaanslag of moord op hun kerfstok.
Dus, bekijk alles in de juiste verhoudingen. Het zijn jonge gasten, die enige misdrijven begaan hebben, en die zowel antipatie voor allochtonen, als sympatie voor een bepaald overleden staatshoofd betonen, meer niet.
Dat de rechtbank ze veroordeeld voor de misdrijven en overtredingen in kwestie, en verder geen alarmerende zever verteld.
Als ze échte terroristen willen te grazen nemen, moeten ze zich vooral niet generen, er wonen er genoeg in België.
Jamaar "poging tot" is ook strafbaar hoor.
Wat niet altijd strafbaar is geweest in het verleden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be