Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2011, 01:21   #161
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
G€msa!

Arew3a jongens en ichten meisje, wella? Ik ken jouw soort

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 november 2011 om 01:21.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 01:24   #162
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Arew3a jongens en ichten meisje, wella? Ik ken jouw soort
Wellah ira nichan. Ichem, ch-e-7/ar?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 01:30   #163
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wellah ira nichan. Ichem, ch-e-7/ar?
Ik ruik dat van ver, ge ziet dat ik uw soort goed ken hé

Als klein puberke wast altijd van 'Oh ik wil 4 kinderen, 2 jongens en 2 meisjes'. Enkele jaren later 'Oh ik zou graag 3 kindjes willen'. Vorig jaar wast nog van 'Zullen we 2 kindjes maken?'

Tegenwoordig 'wollah ma sneg, idabi tnayen, uiteraard moet ge ze nog kunnen krijgen ook. Zonder zeveren, als ge wilt dat uw kinderwens afneemt, stap dan gewoon in het onderwijs.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 november 2011 om 01:33.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 01:41   #164
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ruik dat van ver, ge ziet dat ik uw soort goed ken hé

Als klein puberke wast altijd van 'Oh ik wil 4 kinderen, 2 jongens en 2 meisjes'. Enkele jaren later 'Oh ik zou graag 3 kindjes willen'.

Tegenwoordig 'wollah ma sneg, idabi tnayen, uiteraard moet ge ze nog kunnen krijgen ook. Zonder zeveren, als ge wilt dat uw kinderwens afneemt, stap dan gewoon in het onderwijs.
Het peil waarin zo een begeerte geconstateerd wordt hangt samen met parameters die soms onvoorspelbaar voorkomen wanneer ze geassigneerd worden aan welzijn, culturele tendensen inzaken familiezijn en het sociale statusniveau.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 05:46   #165
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Het peil waarin zo een begeerte geconstateerd wordt hangt samen met parameters die soms onvoorspelbaar voorkomen wanneer ze geassigneerd worden aan welzijn, culturele tendensen inzaken familiezijn en het sociale statusniveau.
Hoe minder geld , hoe meer kweken ?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 06:23   #166
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als er zoveel mensen blijven bijkomen, mogen we elk onze ecologische afdruk tot 25 maal verkleinen, het zal niet helpen!
We zijn met 7 miljard! Binnenkort met 10 miljard! Die cijfers zijn zonder meer catastrofaal.
Onze ecologische afdruk verkleinen helpt wel.
Citaat:
Kijk naar het vee. Het is geweten dat runderen zorgen voor enorme luchtvervuiling (methaan) door hun grote aantallen.
Dus minder vlees eten, hé.
Citaat:
Denkt u dat de mens niet vervuilt ... enkel door te bestaan?
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, normaal in vergelijking tot de andere dieren en met de planten. Maar als één soort explosief gaat vermeerderen, dan worden eerst de andere soorten verdrukt en zal die éne soort tenslotte zichzelf vernietigen.
Daarom geboortebeperking, het is de enige oplossing.
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, die "normaal" leven.
Wij kunnen hier niet blijven leven alsof de hele aarde van ons alleen is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 06:42   #167
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, die "normaal" leven.
Geef dan een concreet voorbeeld van welk niveau van materiele welvaart U toelaatbaar vindt? Sovjet Ruslands proletariaat? Hottentottenstamlid? Zulu koning? Cubaanse middenmoot ambtenaar?
Oud 4 november 2011, 07:10   #168
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Hoe minder geld , hoe meer kweken ?
Daar komt het volgens mij een beetje op neer.
Verstandelijk niveau zou ook een parameter zijn.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 07:24   #169
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er zoveel mensen blijven bijkomen, mogen we elk onze ecologische afdruk tot 25 maal verkleinen, het zal niet helpen!
Klopt, maar met een 25 keer grotere ecologische footprint kunnen we vanuit moreel standpunt niet opleggen aan de anderen. Enkel als we het goede voorbeeld geven.
Dat is wat ik schreef.

Citaat:
Daarom geboortebeperking, het is de enige oplossing.
Mee eens.
Maar ook hier moeten we eerst het goede voorbeeld geven eer we iets kunnen opleggen aan anderen.
Oud 4 november 2011, 07:48   #170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zoals je kon zien heb ik uitgelegd wat IK bedoelde. Bij sommigen is dat soms nodig.
Hier nog zo één.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wat is nu een brandbommeke zou Artisjok of suqarunderscorezevenloe zeggen.
Oud 4 november 2011, 08:18   #171
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen toch onze norm naar beneden moeten halen. Of dat met (veel) comfort verlies gepaard gaat hangt af van onze inventiviteit.
Ik vind niet dat ik comfort verlies door 1 of 2 keer per week geen vlees of vis te eten. Ik verlies ook niet aan comfort door groene stroom te gebruiken. Ik hoef ook niet ieder jaar een nieuwe GSM.

Hoezo die helpen de verhouding om zeep, je vertelt dat je geen idee hebt.

Dat is vriendelijk.
Maar je wil wel stroom, heel de dag liefst, ook wil je internet en een GSM, en je wil ook vlees en vis eten, ...

De hoeveelheid speelt niet eens een rol, alleen al het feit dat je die dingen als normaal beschouwd voor uw comfort...

Ik doe dat ook he, ik ga daar niet hypocriet over liggen doen, in tegendeel zelf ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk van te behouden, maar ik weet wel dat het niet evident is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 08:26   #172
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is allemaal heel nobel, "alle mensen gelijk..." maar het is nu eenmaal een wetmatigheid dat er ongelijkheid is, om vele verschillende redenen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niks aan mag doen, of je niet mag inzetten zodat anderen het een beetje beter hebben.

Maar als je denkt dat je door 1 keer op de week vlees te eten en en je ecologische voetafdruk met de helft te verkleinen, de wereld voor iedere aardbewoner gelijk gaat krijgen, zijt ge of super naief of gewoon dwaas.

Want alleen om al dat eten al te distribueren en de middelen die het mogelijk moeten maken om al dat eten ter plaatse te krijgen , te bewaren en te onderhouden (transport, frigo's, oogstmachines... ) heeft zo een enorme ecologische kost (energie, grondstof, co2 ) dat ge daardoor alleen al de planeet compleet zou verneuken.

Als je denkt dat alleen de doorgaans propere industrie in het westen verantwoordelijk is voor alle millieu shit, mag je eens gaan kijken hoeveel ton hout en vervolgens ook Co2 etc... dagelijks de lucht in wordt gepompt enkel om eten te bereiden op houtvuurtjes ...

Dat is al een rechtstreeks gevolg van overbevolking...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 08:38   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar je wil wel stroom, heel de dag liefst, ook wil je internet en een GSM, en je wil ook vlees en vis eten, ...

De hoeveelheid speelt niet eens een rol, alleen al het feit dat je die dingen als normaal beschouwd voor uw comfort...

Ik doe dat ook he, ik ga daar niet hypocriet over liggen doen, in tegendeel zelf ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk van te behouden, maar ik weet wel dat het niet evident is.
De hoeveelheid (en wat je er mee doet) speelt wel een rol.
Wat weet jij wat ik normaal vind voor mijn comfort.

Jij zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden en een ander zal alles doen om zoveel mogelijk te bekomen.
Dat zal leuk worden!

We zullen moeten delen, efficiënt moeten werken en content zijn met wat minder.
Oud 4 november 2011, 08:55   #174
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De hoeveelheid (en wat je er mee doet) speelt wel een rol.
Ik doe het zuiniger aan dan 95% van de Belgische gezinnen. Maar geef geen sikkepit toe in wat ik belangrijk vind. En U? Durft U op te geven hoeveel kilowatt u vorig jaar hebt verbruikt.

Citaat:
Wat weet jij wat ik normaal vind voor mijn comfort.
Dat mijn beste kan aan mijn sluitspier oxideren. Ik wens niks in te leveren, integendeel, nog meer comfort te verwerven?
Citaat:
Jij zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden en een ander zal alles doen om zoveel mogelijk te bekomen.
Dat zal leuk worden!
We zien het resultaat. U wenst wat minder aan te doen, maar doorsnee verreweggistanees komt naar hier in erbarmelijke omstandigheden, recht uit het neolithicum (of als we geluk hebben, het vroeg ijzer tijdperk), maar wil wel zo snel mogelijk alle comfort van hier.
Citaat:
We zullen moeten delen, efficiënt moeten werken en content zijn met wat minder.
Dat is uw mening. Al eens gedacht dat ik die absoluut niet deel.

Ik sla nog liever -tig willekeurige mensen de kop in die mijn "verworven comfortrecht" willen afnemen.
Tot nu toe nog niet nodig gebleken. Maar deze vorm van het recht van de sterkste gaat uiteindelijk toch winnen.
Uw egoïstisch altruisme gaat daar geen drol aan veranderen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2011 om 08:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 10:19   #175
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Migranten die onze cultuur niet omarmen en hun eigen cultuur willen behouden moet men terugsturen, inclusief nageslacht.

Als het dan toch beter leven is in het thuisland dan ze dan de conclusie nemen en de bus naar de heimat nemen.
Oud 4 november 2011, 11:19   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie hierin gelooft zou zijn overtuiging moeten toepassen en geen kindjes maken.
Inderdaad! Ik heb 2 kinderen en dat is genoeg en ik pleit ervoor dat iedere vrouw zich houdt aan strikte geboortebeperking. Als zij niet bereid of bekwaam is om dat met eigen middelen te doen, dan sterilisatie na het 2de kind.
Ik weet dat het cru klinkt en dat het goed gecontroleerd moet worden (ook al om rare uitwassen te voorkomen zoals die Chinese dorpen waar ten gevolge van de 1 kind regel er haast geen meisjes meer zijn), maar als u niet inziet dat overbevolking het grote probleem gaat worden, of al is, dan bent u zelf harteloos. Denk alleen al aan al die kinderen in Azië en Afrika die op dit moment (bv nu tussen 11 en 12 uur) geboren worden en wie enkel een leven van ellende wacht : honger, ziekte en weinig kans op onderwijs.
Als u het verantwoord en menselijk vindt om nog meer slachtoffertjes de wereld in te sturen, dan bent u niet goed bezig!
Oud 4 november 2011, 11:38   #177
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal het u met een simpel rekensommetje uitleggen :
Om lange getallen te vermijden vervang ik miljard door duizend : als de wereldbevolking 7.000 mensen bedraagt, die ieder een ecologische voetafdruk hebben die gelijk is aan 100, dan is de totale ecologische voetafdruk : 700.000
We blijven kinderen maken en over afzienbare tijd zijn we met 10.000 mensen. We doen allemaal ons best en verlagen onze ecologische voetafdruk met 25, dus ieder 75. Het resultaat? 10.000 x 75 = 750.000
50.000 meer dan nu, ondanks dat we zo ons best deden!
Dus iedereen die 2 en 2 kan optellen ziet toch dat het verminderen van de ecologische voetafdruk alleen niet voldoende is.
Natuurlijk moeten we - vooral in het westen - werken aan een verlagen van die ecologische voetafdruk maar zich wijsmaken dat dat de oplossing is terwijl anderzijds dagelijks de wereldbevolking stijgt, is een utopie.
Oud 4 november 2011, 11:55   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het u met een simpel rekensommetje uitleggen :
Om lange getallen te vermijden vervang ik miljard door duizend : als de wereldbevolking 7.000 mensen bedraagt, die ieder een ecologische voetafdruk hebben die gelijk is aan 100, dan is de totale ecologische voetafdruk : 700.000
We blijven kinderen maken en over afzienbare tijd zijn we met 10.000 mensen. We doen allemaal ons best en verlagen onze ecologische voetafdruk met 25, dus ieder 75. Het resultaat? 10.000 x 75 = 750.000
50.000 meer dan nu, ondanks dat we zo ons best deden!
Dus iedereen die 2 en 2 kan optellen ziet toch dat het verminderen van de ecologische voetafdruk alleen niet voldoende is.
Natuurlijk moeten we - vooral in het westen - werken aan een verlagen van die ecologische voetafdruk maar zich wijsmaken dat dat de oplossing is terwijl anderzijds dagelijks de wereldbevolking stijgt, is een utopie.
Uiteraard is alleen het verlagen van die ecologische voetafdruk niet voldoende.
Het is een deel van de oplossing.
Dat en geboortebeperking door onderwijs en waardig werk in de ontwikkelingslanden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 november 2011 om 11:55.
Oud 4 november 2011, 14:00   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat een doorsnee-moslima niet heeft begrepen dat kweken geen nut heeft als ze haar kroost niet kan opvoeden?
Ja, want die zeggen, " geen zorgen, hier krijgen ze altijd wel eten, dop of leefloon ". Overigens is veel kinderen maken een strategie om hier in de meerderheid te geraken, en de macht over te nemen.
En onze wetten helpen hen daarbij.
Enkel rasechte Europeanen zouden kindergeld moeten krijgen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:05   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat een doorsnee-moslima niet heeft begrepen dat kweken geen nut heeft als ze haar kroost niet kan opvoeden?
Begin niet over opvoeding, astemblieft ! De gevangenissen zitten stampvol met hun kroost, dus opvoeden, hé...Ze zwieren d'er eens met klak, euh, hun hoofddoek naar volgens mij...
En als je het niet prettig vind dat men je zulke zaken zegt, ik kan daar ook niks aan doen, het zijn gewoon de harde FEITEN.
En wier betaalt die vreemde gevangenen hun boterhammen & halal vlees ? Juist, ik en de andere autochtonen...Want de ouders van dat geboeft leven meer dan dikwijls gewoon van een uitkering...Ook dootr ONS betaald !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be