Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2012, 16:16   #161
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Doe ik ook. Het noemt doe'a (gebed) voor de Oemma (moslimgemeenschap):

Ya Allah, versterk de harten van moslims in het geloof, maak ons een hechte gemeenschap die U dient.

Amien.
Ik zie daar geen beschaving in! Integendeel...
Meer een oproep om "meer geloof" en dus" samen meer klaar voor de strijd!"
Ze hebben een hechte gemeenschap misschien tov de "ongelovige honden" maar voor de rest zitten ze elkaar af te maken als was het een videospelletje, zoals nu in Syrië. In het jaar 2012 dan nog...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 16:18   #162
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het Paradijs en niet de Hel.
Zijn niet eens voorzien op mijn Tomtom...
Trouwens, laat ons eventjes veronderstellen dat het zo zou zijn:
- de mannen zitten daar te rollebollen met 72 maagden
- wat krijg jij en de andere vrouwen?
... jullie moeten toch die "maagden" niet spelen zeker?
- of zijn de vrouwen daar even belangrijk als in jullie wereldje hier?

Laatst gewijzigd door andev : 2 augustus 2012 om 16:22.
Oud 2 augustus 2012, 16:33   #163
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een moslima ben en m'n echtgenoot een moslim is, is het logisch dat we tevreden over elkaar zullen zijn.

De belangrijkste voorwaarde om naar het Paradijs te gaan is het geloof in God (+ de Engelen en �*l Zijn profeten).
Daarmee dat de opvanghuizen voor vrouwen zoveel moslima's tellen?
De moslima's zijn "tevreden over de manier ze door hun man en zoontjes als huisslaaf worden gebruikt en verder zich vooral moeten koest houden?
...en zo zijn er nog een pak zaken die die moslima's allesbehalve tevreden zouden moeten stellen en die hier al vele keren zijn naar voren gekomen...

De belangrijkste reden om de denken dat je straks naar het paradijs gaat is volledige onderworpenheid voor jullie.
Oud 2 augustus 2012, 16:34   #164
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar die islamitische paradijzen zijn niet uit het niets ontstaan.
Daar hebben ook moslims voor geijverd, hoor.
Je begint serieus raar te doen...
Oud 2 augustus 2012, 18:10   #165
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Je hebt wel arrogante moslims net zoals je ook arrogante niet moslims hebt. Maar dat een mens arrogant is omdat hij ook moslim is dat hem via zijn religie een karaktertrek vormt is pseudo-wetenschap.
Dat sommige moslims kost wat kost een bourka willen laten dragen aan vrouwen en zelfs door te zeggen ik betaal mijn boete dus laat me voor de rest met rust, en dat verbod via de wet is er enkel om mij te pesten gaat voor mij ook te ver. Ik vind een boerka vrouwonvriendelijk want zo goed als geen enkele vrouw vraagt er om. Een boerka draagt bij tot de onveiligheid in de samenleving want wie loopt eronder? Een boerka is associaal want het sluit een mens uit van natuurlijke sociale communicatie die je voert door je lichaamshouding, gezichtstrekken en oogcontact. Een boerka is discriminerend want het laat de ander niet toe om deel te nemen aan je levenswereld. Een boerka is niet modern want het volgt de eigentijdse mode niet (ook gesluirde mode bestaat). Een boerka is onislamistisch want anders zijn de meeste moslims fout desondanks de uitspraken van hun religieuse priesters.
Boerka is uit den boze voor de modale Vlaamse moslima.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 19:51   #166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tut tut: volgens sommige "geleerden" komen die vrouwen met één oog ook wel al toe hoor.

Serieus zenne.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7651231.stm
Die Habadan is een zwaar gefrustreerde manneke, denk ik. Hoogst waarschijnlijk impotent...
Oud 2 augustus 2012, 19:53   #167
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet goed voor mijn gemoed. Maar waar moet ik dan positieve energie opsnuiven?
Een reisje naar Mekka? Ik mag daar niet eens binnen. Leve de gastvrijheid.
Als het aan mij ligt komt hier niet één moslim in belgie binnen zolang Mekka voor mij gesloten blijft.
Problemen mee?
Ook 2
Oud 2 augustus 2012, 20:22   #168
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Je hebt wel arrogante moslims net zoals je ook arrogante niet moslims hebt. Maar dat een mens arrogant is omdat hij ook moslim is dat hem via zijn religie een karaktertrek vormt is pseudo-wetenschap.
Dat sommige moslims kost wat kost een bourka willen laten dragen aan vrouwen en zelfs door te zeggen ik betaal mijn boete dus laat me voor de rest met rust, en dat verbod via de wet is er enkel om mij te pesten gaat voor mij ook te ver. Ik vind een boerka vrouwonvriendelijk want zo goed als geen enkele vrouw vraagt er om. Een boerka draagt bij tot de onveiligheid in de samenleving want wie loopt eronder? Een boerka is associaal want het sluit een mens uit van natuurlijke sociale communicatie die je voert door je lichaamshouding, gezichtstrekken en oogcontact. Een boerka is discriminerend want het laat de ander niet toe om deel te nemen aan je levenswereld. Een boerka is niet modern want het volgt de eigentijdse mode niet (ook gesluirde mode bestaat). Een boerka is onislamistisch want anders zijn de meeste moslims fout desondanks de uitspraken van hun religieuse priesters.
Ik was helemaal mee met je betoog en opgetogen, want het is niet vaak dat vanuit islamhoek de radicalen duidelijk en ondubbelzinnig veroordeelt worden. En duidelijk uiteengezet waarom.

Tot aan je laatste zin. Die laatste 5 woorden waren er net te veel aan. Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één vrouw jubelt om haar boerka; tenzij er iets fysiek of mentaal mee scheelt. Ik kan mij vergissen, maar sta open voor voorbeelden waarin een boerka maatschappelijk de beste kledij is.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 21:10   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Als ze zo in het openbaar komt, kan ze niet eisen om niet aangesproken, toegeroepen of nagefloten te worden door anderen.
Ze kan niet eisen om (administratieve) sancties voor die mensen, terwijl zij degene is die halfnaakt rondloopt.
Dus daarom dient zij een waarschuwing of boete te krijgen voor gebrek aan deftige kleding ipv degenen die er commentaar op hebben.
Kan ik begrijpen.
Sommige mannetjes putters zijn echt niet verantwoordelijk voor hun gedrag bij het zien van een blote enkel of een haarlok. Dus moeten de vrouwen daar maar de gevolgen van dragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 21:15   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal Allah swt wel uitmaken.
Dat klopt.
En bij mijn weten vertikt hij het om zijn standpunt terzake duidelijk te maken.
Oud 2 augustus 2012, 21:33   #171
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik een moslima ben en m'n echtgenoot een moslim is, is het logisch dat we tevreden over elkaar zullen zijn.

De belangrijkste voorwaarde om naar het Paradijs te gaan is het geloof in God (+ de Engelen en �*l Zijn profeten).
Hoe weet ge dat allemaal.?
Persoonlijke telefoonverbinding met God ?
Oud 2 augustus 2012, 22:25   #172
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het venijn zit in de start.

Als de ... de passie preekt ...

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 2 augustus 2012 om 22:26.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 01:03   #173
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Voor de modale Vlaamse moslima omdat je hier en nu met deze mensen te doen hebt. Wat kan ik eraan doen als ze in Afganistan anders daarover denken?
Met de laatste 5 woorden heb ik geen beschrijving gegeven wel mijn eigen overtuiging én vaststelling.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 06:58   #174
F.B.
Parlementslid

Standaard

Overigens... een Vlaamse moeslima bestaat niet. Dat is zoiets als een vierkante cirkel.
Als je een moeslima bent, dan behoor je tot de gemeenschap van de moeslims.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 08:47   #175
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Meiske, ik hoop voor u dat er werkelijk een Paradijs bestaat na de dood. Hoe weet jij dat?
Ik heb daar nog nergens een wetenschappelijk bewijs voor gevonden. Maar ja, wetenschap is heilschennis, hé. Jullie geloven liever in vliegende Alibaba tapijten dan raketten naar de maan te ontwerpen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 11:06   #176
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de modale Vlaamse moslima omdat je hier en nu met deze mensen te doen hebt. Wat kan ik eraan doen als ze in Afganistan anders daarover denken?
Met de laatste 5 woorden heb ik geen beschrijving gegeven wel mijn eigen overtuiging én vaststelling.
Ze doen het vanuit de overtuiging dat de islam dat oplegt. Waarom verschilt de interpretatie in België met die van Afghanistan? Welk is de juiste?

Of is het eigenlijk een beetje grijze zone, en hangt het af welke politieke strekking ergens aan de macht is?

Als dat zo is, vind je het niet begrijpelijk dat er in Europa een politieke tegenstroom ontstaat?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 11:45   #177
*Allah*
Burger

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de modale Afghaanse vrouw "blij" is met haar boerka. Het strenge islamitische juk en de achterlijke cultuur aldaar verplichten haar om zich als een schim in openbare ruimten te begeven.
*Allah* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 12:45   #178
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Allah* Bekijk bericht
Ik denk niet dat de modale Afghaanse vrouw "blij" is met haar boerka.
Wat zou gij uberhaupt iets weten over de modale Afghaanse vrouw? Leg me dat eens uit!
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 12:56   #179
Sammael
Gouverneur

Standaard

Eerst en vooral mijn respect omdat u en de andere moslims er in deze draad in slagen het hoofd koel te houden, ondanks de drek die hier over jullie wordt heengekieperd.

Citaat:
Inderdaad.
Als ze zo in het openbaar komt, kan ze niet eisen om niet aangesproken, toegeroepen of nagefloten te worden door anderen.
Ze kan niet eisen om (administratieve) sancties voor die mensen, terwijl zij degene is die halfnaakt rondloopt.
Dus daarom dient zij een waarschuwing of boete te krijgen voor gebrek aan deftige kleding ipv degenen die er commentaar op hebben.
Als het gedrag van die mannen een misdrijf is, dan zullen die mannen strafbaar zijn. Eventueel kan de betrokken vrouw ook schadevergoeding eisen. Dat is nu eenmaal zo hier in België.

Als moslim zou het Charter van Medina u niet vreemd mogen zijn. Door zich hier te vestigen en misschien zelfs de Belgische nationaliteit aan te nemen, bent u een akkoord aangegaan om in deze gemeenschap te leven. Dit geldt voor elke moslim die zich in dit land gevestigd heeft. U zou ook moeten weten dat het Charter van Medina, dat reeds van 622 dateert, is ontstaan in de context van een mulitculturele en multireligieuze gemeenschap, zoals onze huidige samenleving er één is (nu ja, niet helemaal, alles in zijn historische context natuurlijk).

Indien u niet naar de argumenten van de plaatselijk bevolking wil luisteren, luister dan op z'n minst naar uw eigen profeet die u heeft geleerd dat indien u zich vestigt in een gemeenschap, u geacht wordt akkoord te gaan met de wetten en regels van deze gemeenschap en u deze dient na te leven. Door hier te wonen, heeft u een overeenkomst afgesloten met deze gemeenschap.

U heeft reeds een aantal keren verwezen naar Allah. Weet dat het verbreken van een overeenkomst een zonde is en dat u daarop zult worden afgerekend. Valt u een vrouw die kortgerokt rondloopt in België lastig, dan zal u hierover rekenschap moeten afleggen.

De moslims die zich niet naar schikken naar de wetten van de gemeenschap waarin zij leven, worden door de Koran verguisd en worden door uw heilige boek beschouwd als hypocrieten en een bedreiging voor de islam. Zulke "moslims" zijn geen moslims en zullen eindigen in de hel.

Het is erg dat een ongelovige u hier moet op wijzen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 augustus 2012 om 12:59.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 12:59   #180
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat zou gij uberhaupt iets weten over de modale Afghaanse vrouw? Leg me dat eens uit!
Zou jij blij zijn met een boerka ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be