![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of over andere zaken die toch ook gereglementeerd zijn, zoals voorschriftplichtige geneesmiddelen, wapens, ... Wat de "verdovende middelen" (drugs in 't Vlaams) betreft, en jouw vraag waarom we de legale anders behandelen dan de illegale: vandaag 16 december 2012 zitten we met de toestand van vandaag. Van daaruit vertrekken we. Van daaruit kunnen we veranderingen aanbrengen. Status quo, meer strikter maken (wil jij alcohol verbieden?) of liberaliseren. afijn, jouw vraag waarom we ze anders behandelen is een vraag die niet dienstig is. Tenzij voor masturbatief filosoof herspenspinsel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder raad ik iedereen die het daarmee niet eens is ("de staat moet zich niet moeien met wat ik consumeer") alle serieuze kosten/baten-analyses te lezen. Repressie werkt niet in het drugsprobleem. Het is de minst efficiënte manier. Overigens vertrek ik niet vanaf de toestand van vandaag als die toestand absurd is. Zo zou ik me niets aantrekken van de speciale meerderheden in het federale parlement. Voor mij is de Belgische grondwet een vodje papier vanwege de absurditeit ervan. Daarom vertrek ik ook niet van de toestand van repressie qua drugsprobleem.
![]() |
![]() |
#163 |
Gouverneur
|
![]() Haha, al die liberalen die op n-va gestemd hebben. Niets liberaal aan de n-va.
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, bij het LVSV zitten we allemaal lijntjes te snuiven. Gezellig hoor.
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() cocaine is natuurlijk ook de drug voor de steracteurs,popsterren en andere hoogwaardige carrieremakers
Laatst gewijzigd door Nvalid : 16 december 2012 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mooie hippie tijd en in Indië was alles verkrijgbaar voor 1 appel zonder ei. Na mijn 20ste nooit niets meer aangeraakt, buiten bier, meestal Duvel. Voor mensen met een beetje karakter lijkt het me dus niet zo moeilijk om uit te stappen. Voor mensen die hun leven niet in de hand hebben, vermoed ik dat het een stuk moeilijker is. En mijn opvatting is, dat er meer en meer mensen afhaken door hun gestresseerd leven. Wie verwonderd het dat meer en meer mensen zich een loser vinden, als ze zichzelf willen vergelijken met anderen, daartoe aangezet door onze prestatie en consumenten maatschappij. Ik ben een doe-het-zelf, die met beide voeten op de grond staat en lach met iedereen die meent zijn sociale status te moeten halen uit steeds meer. Als iedereen zo zou leven had iedereen genoeg, met veel minder werken. Er zouden een pak minder verzuurden rondlopen en het leven is een stuk gemakkelijker, omdat je je niet afhankelijk maakt van al het materiële. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Tenzij u denkt dat de legalisering van drugs er zal voor zorgen dat iedereen plots drugs begint te nemen tot mijn grootmoeder toe. In de huidige westerse maatschappij is iedereen die zin heeft in drugs gemakkelijk in staat om eraan te geraken. M.a.w zij die willen drugs nemen in onze samenleving hebben het, in de meeste gevallen, alreeds illegaal of niet. De enige manier om een drugsverbod effectief toe te passen is 1) via religie 2) via extreme drastische maatregelen zoals de doodstraf. De Amerikaans methode, waarop bdw zich inspireert heeft nauwelijks vruchten afgeworpen en enkel en alleen tot miserie geleidt. Tevens zal bdw in tegenstelling tot de Amerikanen moeten opboksen tegens ons logge juridisch systeem wie het hem bijna onmogelijk zal maken om dit gevecht tegen de drugskartels te winnen. Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 18:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We laten mensen toe om te schijten in hun living. Toch doen mensen dat niet. Waarom? Omdat mensen verstandig genoeg zijn om dat niet te doen.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 16 december 2012 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Of gaat de mantra: verbieden --> rijke misdaadwereld daar plots niet op?
![]() |
![]() |
#173 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Echter dit is niet realistisch in de westerse samenleving, de "war on drugs" is te laks waardoor men de misdaadwereld de mogelijkheid biedt de illegale middelen aan de man te brengen en zo rijk te worden. Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar een wil is , is een weg. Ik ken niet veel van drugs maar ik weet wel iets over andere zaken. Als Antwerpen de oorlog verklaart aan drugs is dat een GOED VOORBEELD. Er zijn daar mensen in het stadsbestuur die de WIL hebben om dat te proberen. Het is de moeite waard. Zéker weten. Laatst gewijzigd door Boduo : 16 december 2012 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zet nu 6 miljoen flikken aan de grens om bijvoorbeeld wiet tegen te houden en je zal zien dat men in het binnenland genoeg zal kweken om aan de vraag te voldoen. Hoe meer repressie hoe meer er aan verdiend is en hoe meer mensen er aan beginnen. Wat is het volgende? Alcohol verbieden, dan wordt er tegen volgend weekeind weer op grote schaal alcohol in zwart gestookt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Breaking The Taboo.
Narrated by Morgan Freeman (English version) & Gael Garcia Bernal (Spanish version), this groundbreaking new documentary uncovers the UN sanctioned war on drugs, charting its origins and its devastating impact on countries like the USA, Colombia and Russia. Featuring prominent statesmen including Presidents Clinton and Carter, the film follows The Global Commission on Drug Policy on a mission to break the political taboo and expose the biggest failure of global policy in the last 50 years. Produced by Sundog Pictures and Spray Filmes the film is launching here on the 7th December 2012 and will be seen on international television in 2013. Spread the word. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN