Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2015, 21:06   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik beweer helemaal niets. Ik heb alleen gesteld dat, zoals u zelf reeds aanhaalde dat Griekenland een bodemloze put was, Europa in dat geval, als een eersteklas kleuter zich dan toch moet hebben om de tuin laten leiden, wanneer jij beweert dat de Grieken geknoeid hebben met hun cijfers.
Ik beweer niets. Ik geef weer wat in dat verband in de media verscheen, nl. dat de Griekse overheid haar cijfers bijwerkte en zo de boel belazerd heeft. Kijk, gewoon intikken in Google en je vindt zo het een en ander. Google heeft me volgend artikel als eerste verwijzing:

Citaat:
Als gevolg van wanbeleid ontspoorde de Griekse begroting. Zo kregen tienduizenden Griekse doden - althans hun nabestaanden - nog jaren een pensioen uitgekeerd. Toen duidelijk werd dat de Griekse politici de begrotingscijfers hadden opgesmukt om te kunnen toetreden tot de euro, grepen het IMF en de Eurogroep - de Europese ministers van Financiën van de eurolanden - in. Ze gaven Griekenland leningen, omdat het land niet meer kon lenen op de kapitaalmarkt, en eisten in ruil structurele hervormingen en besparingen. Bovendien moeten die leningen terugbetaald worden. Zo heeft ons land nog 7 miljard euro te goed van de Grieken.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150126_0...de-griekse-les
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 21:08   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet geheel waar.Enkel tot 100.000 euro.
O juist, op onze spaarboek (mijn vrouw als deeltijds verpleegster en ik als voltijds leraar) staat een veelvoud van dat bedrag...
Oud 1 februari 2015, 21:10   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Griekenland moet nog 320 miljard terugbetalen aan zijn Europese "partners" en Tsipras weet niet hoe snel hij zijn kak terug moet intrekken na zijn stoere praat de eerste dagen na zijn overwinning:
Inderdaad, tijdens de verkiezingsstrijd strooide hij zand in de ogen van de Grieken: hij zou het daar allemaal eens klaren en de tijd van het afbetalen zou voorbij zijn.

En nu... klinkt het toch al heel anders.
Oud 1 februari 2015, 23:57   #164
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het artikel is heel duidelijk. Juist daarom neemt u liever de tijd vele regels te schrijven over iets helemaal anders dan wat er in het artikel naar voor wordt gebracht.
Uw artikel was een reactie op mijn stelling, ik dank u dat u nu zelf bevestigd dat u mij met dat artikel naast de kwestie (die ik initieel naar voor bracht) heeft geantwoord. Ik trek dan ook de conclusie dat u niet inhoudelijk wil antwoorden op mijn argumentatie.
Oud 2 februari 2015, 00:07   #165
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De banken zelf storten wel elk jaar een bedrag (verzekeringspremie) voor deze waarborg.
De echte foefelarij tot nu toe zit hem wel bij door de overheid en door de vakbond geleide instellingen: arco, poging tot waarborg nadat het kot was afgebrand (en dan nog op bedrieglijke gronden) en ethias, in leven roepen van een waarborg voor tak21'ers, enkel en alleen omdat ethias het warm kreeg.
U vergeet dat de banken risicoinvesteringen herverpakten en doorverkocht als veilige beleggingen. De verzekeringspremie waar u het over heeft is nieuw.
Oud 2 februari 2015, 00:12   #166
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niets. Ik geef weer wat in dat verband in de media verscheen, nl. dat de Griekse overheid haar cijfers bijwerkte en zo de boel belazerd heeft. Kijk, gewoon intikken in Google en je vindt zo het een en ander. Google heeft me volgend artikel als eerste verwijzing:

Hoe denkt u dat het er in Italië aan toe gaat, iedereen zwijgt omdat die economie te groot is. In Europa geldt de wet van twee maten en twee gewichten.
Oud 2 februari 2015, 00:55   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht

Uw artikel was een reactie op mijn stelling, ik dank u dat u nu zelf bevestigd dat u mij met dat artikel naast de kwestie (die ik initieel naar voor bracht) heeft geantwoord. Ik trek dan ook de conclusie dat u niet inhoudelijk wil antwoorden op mijn argumentatie.
Dan daag ik u uit iets uit het artikel te halen waarmee uw stelling bevestigd wordt.
Oud 2 februari 2015, 01:00   #168
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Griekenland moet nog 320 miljard terugbetalen aan zijn Europese "partners" en Tsipras weet niet hoe snel hij zijn kak terug moet intrekken na zijn stoere praat de eerste dagen na zijn overwinning:

http://www.express.be/business/nl/ec...rom/210989.htm

Als de Europese steun wegvalt dan pas zullen ze in Griekenland de ware betekenis van het woord armoede leren kennen.
Ik denk het niet.

Wallonië is ook al een eeuwigheid een armoedig remorque van Vlaanderen en daar komt jaar na jaar geen verandering in. Denk je nu echt dat Wallonië morgen grotere armoede gaat hebben wanneer Vlaanderen er zou een streep onder trekken en zijn eigen weg op gaan?

Heel even misschien, maar ik ben er stellig van overtuigt dat Ook Wallonië uiteindelijk beter af zal zijn zonder Vlaamse steun dan nu.

't Is zoals een kind dat tot zijn 12 jaar gedragen wordt en dat daarna plots wordt neer gezet. Ja, 't zal even janken en zich door de benen laten zakken maar 't zal uiteindelijk rechtkrabbelen en op eigen benen leren lopen en zo lang het gedragen wordt, zal het dat niet leren.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 februari 2015 om 01:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 01:10   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat verandert niets aan wat ik zeg over Europa hé Jan.

Wat is dat Europa waard als het, aangenomen dat ze geen weet hadden van vervalste cijfers, wat ik ten stelligste betwist, zich zo in het ootje laat nemen door een Lidstaat te aanvaarden op basis van die vervalste cijfers.

En verder;

Wat is een Europa waard dat beweert geen weet te hebben gehad van vervalsing van die cijfers wanneer het al lang daarvoor algemeen geweten was dat die lidstaat in zeer slechte papieren zat.

Maar ge blijft het antwoord op de vraag maar ontwijken hé.

Zal ik u het antwoord geven,... geen kloten!!!! Geen kloten is dat waard. Dat zou het zelfde zijn of een kredietverlener zou een krediet geven aan een werkloze kredietnemer die al jaren op de zwarte lijst staat en deurwaarder na deurwaarder op bezoek krijgt.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 februari 2015 om 01:24.
Oud 2 februari 2015, 01:31   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet geheel waar.Enkel tot 100.000 euro.
Is het 100.000 euro? Ik wist het niet precies meer maar wat ik wel weet is, dat die garantie een loze belofte is want dat de staat niet eens bij machte is om de spaarrekeningen te garanderen voor slechts één tiende van dat bedrag.
Oud 2 februari 2015, 01:33   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Bij mijn weten wordt uw geld op een spaarboekje door de overheid gegarandeerd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=170
Oud 2 februari 2015, 01:43   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O juist, op onze spaarboek (mijn vrouw als deeltijds verpleegster en ik als voltijds leraar) staat een veelvoud van dat bedrag...
Heeft er geen moer mee te maken, wat er al dan niet op uw spaarrekening staat. De meeste hebben geen 100.000 euro op hun spaarrekening staan, tenzij ze juist een huis verkocht hebben en dat daar even parkeren tot het herinvesteert kan worden. Al die blabla van de Belgische spaarder heeft gemiddeld X euro op de spaarrekening is allemaal maar oogverblinding om aan te tonen dat de Belgen ook nu nog een rijk volk zijn. Bewust zegt men er niet bij dat ongeveer 80% van dat kapitaal in handen is van slechts 20 % van de bevolking.
Oud 2 februari 2015, 02:03   #173
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe denkt u dat het er in Italië aan toe gaat, iedereen zwijgt omdat die economie te groot is. In Europa geldt de wet van twee maten en twee gewichten.
Zoals bij mij thuis zeker? De zonen komen hier aan met hun vrienden en lieven om hun botten vol te slagen, al Ristorante da Mamma e Papa' , Non serve prenotare - porzioni abbondanti - aperto 24h su 24h - servizio gratuito (i baci riconoscenti saranno enormemente graditi) Maar dat laatste wordt wel eens vergeten.
Oud 2 februari 2015, 07:08   #174
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan daag ik u uit iets uit het artikel te halen waarmee uw stelling bevestigd wordt.
U gedraagd zich wel heel arrogan! Bent u nu een discussie aan het voeren vanuit een superioriteitsgevoel? Dat artikel zegt amper iets over toegevingen van Europa, op Wikipedia vind je nog meer, misschien kan je daarmee al eens beginnen dan met een artikel te zwaaien die slechts een deelaspect belicht.
Oud 2 februari 2015, 08:05   #175
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.

Wallonië is ook al een eeuwigheid een armoedig remorque van Vlaanderen en daar komt jaar na jaar geen verandering in. Denk je nu echt dat Wallonië morgen grotere armoede gaat hebben wanneer Vlaanderen er zou een streep onder trekken en zijn eigen weg op gaan?

Heel even misschien, maar ik ben er stellig van overtuigt dat Ook Wallonië uiteindelijk beter af zal zijn zonder Vlaamse steun dan nu.

't Is zoals een kind dat tot zijn 12 jaar gedragen wordt en dat daarna plots wordt neer gezet. Ja, 't zal even janken en zich door de benen laten zakken maar 't zal uiteindelijk rechtkrabbelen en op eigen benen leren lopen en zo lang het gedragen wordt, zal het dat niet leren.
Er woont in vele plaatsen van Wallonië gewoon veel te veel volk voor wat het economisch aankan. En dat heeft dan niet zozeer te maken met een slecht beleid, wie er aan de macht is of luiheid maar alles met de demografische bom van de 20ste eeuw en de economische implosie van de mijnen. Het is gewoon niet kosteneffectief meer om nog grootschalige industrie te vestigen in grote delen van Wallonië. Zelfs de meeste infrastructuurprojecten zijn weggegooid geld.

Het duidelijkste teken daarvan is dat Charleroi en Luik, de twee grootste Waalse steden, al 40 jaar een bevolkingsdaling kennen. Er wonen daar te veel mensen, de lokale economie zit vér over haar economische limieten. Dat gaat allicht pas beteren wanneer er nog een groter deel van de bevolking weg is. Brussel en de Brusselse rand verfransen omdat in Charleroi en Luik blijven economisch gewoon geen zin heeft.

'Wallonië' heeft niets te leren. Politici worden gewoon verkozen in functie van de economische toestand. Gemeenten die het economisch goed hebben kennen een meer diverse middenstand en industrie en gaan dus meer op MR stemmen, gemeenten waar het slecht gaat (in dit geval door demografische druk) kennen dat niet en gaan linkser stemmen. Politici maken de economie niet. De economie maakt de politici.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 08:11   #176
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.

Als je met twee bent zal er altijd wel één de zwakkere zijn en een andere de sterkere.....Als ik jouw redenering volg ....hoelang zal het duren eer je je wil afscheiden van pakweg Limburg want ja ...nu eenmaal armoediger dan het rijkere Antwerpen..en wie zegt dat West-Vlaanderen nog lang solidair zou willen zijn met het armere Oost-Vlaanderen ? ....solidariteit heeft nu éénmaal zijn negatieve kanten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 08:13   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het 100.000 euro? Ik wist het niet precies meer maar wat ik wel weet is, dat die garantie een loze belofte is want dat de staat niet eens bij machte is om de spaarrekeningen te garanderen voor slechts één tiende van dat bedrag.
Daar vrees ik eerlijk gezegd ook wel voor.Theorie en praktijk....je weet het wel...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 08:42   #178
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iemand die zijn huis verkoopt om de kosten van een rusthuis te betalen kan de pot op?
Oud 2 februari 2015, 10:52   #179
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterker nog: het is €100.000 per persoon, PER REKENING. Dus als je een miljoen euro spaargeld hebt, kan je genieten van de garantie door je spaargeld over verschillende rekeningen te verspreiden.

Maar die €100.000 garantie heeft wel degelijk een nut. Ze dient namelijk om mensen gerust te stellen zodat er bij een bankencrisis geen massale "run on the banks" plaatsvindt, die de bankencrisis enorm doet vergroten (sneeuwbaleffect). De gedachte van een garantie (ook al zou de regering ze niet kunnen betalen als iedereen ze opeist) kan dus een crisis wel meer inperken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 11:02   #180
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergeet dat de banken risicoinvesteringen herverpakten en doorverkocht als veilige beleggingen. De verzekeringspremie waar u het over heeft is nieuw.
Wat de depositogarantie betreft, lees het onderstaande eens
http://www.nbb.be/doc/ts/publication...III2010_H5.pdf
Maar voor de rest. Banken verkopen alles door, wat ze maar kunnen doorverkopen (en waarvan ze zelf denken dat er winst inzit, maar ja, ze vergissen zich nogal eens). En het zal hun uiteindelijk een zorg zijn wat ze doorverkopen, of het nu herverpakte hypotheekleningen zijn, of staatsbons, ze winnen op beide evenveel (maw waarom zouden ze risicoproducten verkopen, tenzij de koper het om de één of andere reden zelf wil). Trouwens herverpakte hypotheekleningen zijn bij mijn weten niet aan particulieren doorverkocht.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be