![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
""maar dat Microsoft beweert de inhoud van van die agenda nu nog niet (((bekijkt))) te bekijken""" ![]() Je kan pas iets opslaan als je dat eerst hebt verzameld ..... logica, 1e les..... En aan wat Microsoft als uitleg geeft, hecht ik geen enkel belang..... ![]()
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() Gewoon via de software updater, die ook maar de software repositories van Canonical vertrouwt. Niet veel verschil met Windows update.
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor zij die bij Win7 en 8 blijven voor privacy issues:
http://www.extremetech.com/computing...to-windows-7-8 Triestig. Internet op mijn gamebak gaat iig volledig worden afgesloten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan is het simpeler om apt-build te gebruiken in plaats van apt-get, he. Dan compileer je de sources. Natuurlijk kan men mij "in een doos steken" en mij laten geloven dat ik op de normale ubuntu site ben, en eigenlijk afgeleid wordt naar een fake. Maar ik zie niet goed in hoe Canonical MIJN machine kan targetten (vooral als ik soms via een VPN een upgrade doe). Windows kan dat wel, want windows kent haar eigen licentienummer en zo. Bij Canonical ben ik geen "klant" die ze kennen. Ik ben gewoon maar een anonieme aflader van files. Zoals ik al stelde, als men moeite genoeg doet, kan men alles. Maar via windows 10 is het toch wel bijzonder moeiteloos.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 september 2015 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor een threat actor met de capaciteiten van de NSA, denk ik echter dat het in beide gevallen vrij gemakkelijk is om te achterhalen welke machine juist die van jou is. Telefoontje naar je ISP om je een tijdje een static DHCP lease te geven, en klaar. VPN zou daar tegen helpen, maar introduceert tegelijkertijd een nieuwe attack vector. Kans is veel groter dat die threat actor eerder voor de 'medewerking' van die VPN zou gaan dan van Microsoft/Canonical. Pwnage van je VPN zou je namelijk helemaal in een doos stoppen. Ben het niet echt eens dat het voor Windows moeiteloos zou zijn om even naar een individuele machine een patch te pushen, ik denk dat dat toch wel enkele technische en logistieke challenges met zich meebrengt. De technische uitvoerbaarheid van deze aanval, lijkt me echter niet het grooste probleem te zijn voor veiligheidsdiensten die hiervan gebruik zouden willen maken. Als Microsoft een fake patch zou uitrollen naar een machine en deze hierdoor geinfecteerd raakt door spyware, dan moet je er van uit gaan dat op een gegeven moment die spyware ontdekt kan worden. Gaat men die machine dan forensisich onderzoeken, dan zou men wel eens bij die fake patch van Microsoft kunnen uitkomen. Op dat moment heeft Microsoft (in feitelijk ook de veiligheidsdienst) een zeer zwaar probleem. Dat Microsoft gigantische reputatieschade en waarschijnljk al hun overzeese contracten met overheden gaat riskeren om ons te bespioneren, dat lijkt me een beetje van de pot gerukt. Als we toch van een falende rechtstaat uitgaan (zoals je initieel stelt), dan zijn er veel eenvoudigere manieren om aan je bestanden te geraken. Ik vraag gewoon aan mijn mede-illuminati rechter om mijn subpoena te tekenen en even later staat een door politie begeleide notaris voor jouw deur om al je hardware en encryptiesleutels mee te nemen... ![]() ![]()
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 4 september 2015 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, als je dingen uithaalt zoals hij, krijg je inderdaad gans de NSA op je dak, dus dat is een orde hoger. Als je de lokale politicus stoort, zal die zo geen vuurkracht aan de dag kunnen leggen, en volstaan kleinere vormen van bescherming. Het kennen van een hoop prive materiaal is dan bijzonder belangrijk om een geloofwaardig verdachtmakingsverhaal te bedisselen. Het zou dom zijn om op een paar alibi's te vallen, maar daarentegen kan je prive informatie wel gebruiken (en hoe meer ze "prive" is, hoe meer de verdachtmaking op basis daarvan geloofwaardig wordt) om iemand te besmeuren. Citaat:
Mijn punt is gewoon dat je de toegang tot je prive gegevens op je computer moeilijk moet maken. Het gegeven dat als je gans de NSA op je dak krijgt, je dat niet zal kunnen, is geen reden om dan maar helemaal geen moeite te doen om de lokale hacker ingehuurd door de lokale politieke partij die U wil vogelen, binnen te laten. Nu, uw prentje is toch niet echt helemaal waar, want bij het arresteren van Ross Ulbricht hebben de agenten die het deden, toch alles gedaan om te vermijden dat de encryptie aansloeg (ze hebben Ulbricht in de bibliotheek waar hij zat, in een val gelokt, en blijven op de space bar drukken van zijn PC zodat die niet in slaap ging zodat de PC ongeencrypteerd open bleef ! Er is ook de mogelijkheid tot een nuke code: je geeft een paswoord, en als men het intikt, wordt de schijf totaal gewist (enfin, 't is technisch wat anders, de decryptie wordt onmogelijk gemaakt door moedwillige fouten). https://www.reddit.com/r/tails/comme...ke_encryption/ Maar bon, je hebt gelijk, op een zeker ogenblik moet je stoppen ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2015 om 07:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Tienstiens,
Ik kijk eens in de updategeschiedenis....en wat zien ik ? Ik heb Windows 8 en heb niet gevraagd om WIndows 10 binnen te halen, maar er staat al enkele keren 'Bijwerken naar Windows Home'...gelukkig 'mislukt'... Dom van mij om te zijn vergeten de optie automatische updates uit te schakelen..... ![]() Wat permitteren die gasten zich eigenlijk wel ????? ![]()
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de update wordt enkel geïnstalleerd als je toestel er geschikt voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
En daarvoor moest je eerst een 'aanvraag' doen ('reserveren') om dat spel te kunnen downloaden of zélf binnenhalen....tenminste dat hebben ze totnogtoe altijd beweerd.... Blijkbaar zijn ze nu van gedacht veranderd en proberen ze dat nu zonder vragen door je strot te rammen..... Normaal gezien zijn WIndows 7 en Windows 8 'geschikt' om te upgraden naar de 10, maar zo te zien hebben ze zich serieus vergaloppeerd...mijn 8 (3 weken geleden geïnstalleerd op een nieuwe laptop) is koppig tegen de 10 ![]()
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Is een VPN zonder logs 100% anoniem om te surfen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als dat dient om in te loggen op facebook, dient dat tot niet veel natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb er uiteindelijk een W7 opgezet, en de 10 zal moeten wachten tot ik weer eens een nieuwe koop (waar de tien al op staat).
Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 september 2015 om 16:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van vandaag op morgen stopte één van mijn favoriete spetlletjes, Total War, Medieval II, met werken. Kreeg de boodschap dat ik moest upgraden naar windows 98, Me of 2000.... Dus ik denk dat er achter mijn rug inderdaad al het één en ander gebeurd is.
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
W10 kijk ik nog de kat uit de boom... Idd best een PC (met garantie) kopen waar de W10 al op staat, maar wacht best nog een half jaar. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2015 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Dat je computer'geheugen' daardoor redelijk krimpt is maar een bijkomstigheid, om nog te zwijgen van diegenen die voor een minieme downloadvolume betalen......en daardoor over hun limiet kunnen geraken ![]()
![]() |
![]() |
#179 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zelf getest heb ik het niet, ik heb dat enkel gelezen. Hier bvb staan enkele specs versus W7/W8 naargelang PC-configuratie-hardware: Citaat:
voor een redelijk recente snelle PC of Laptop (i7, snelle grafiekkaart, enz..) met origineel 8/8.1 zal het wel minder lonend zijn.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2015 om 21:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een VPN kan je privacy beschermen tegen mass surveillance, maar je kan nog steeds opgespoord worden.
![]() |