Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2019, 17:57   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is Tsjeef Torfs jouw moreel baken ?

Ik beschouw hem als een intellectueel met een scherp waarnemingsvermogen, en heel veel humor om de dingen te beschrijven.
Ik lees met plezier zijn columns in Het Laagste Nieuws.

Hij is een soort van baken voor mij, maar godverdomme geen moreel baken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 18:00   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De taak van Unia is niet om rechter te spelen maar om als aanspreekpunt voor discriminatie en gelijke kansen te fungeren.
...
Unia diende enkel om sommige mensen die niet genoeg poco zijn, te kloten. En die taak voeren ze uit met verve.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2019, 18:03   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Jouw geheugen faalt. Nergens in het artikel gaat het om de islam.
Waar versta jij niet onder "waaronder" ?

Eigenlijk vraag ik me af waarom we hier nog over redetwisten. De nva heeft de cd&v en vld kunnen overtuigen om in het regeerakkoord te zetten wat er in staat ivm unia.

Oud 5 oktober 2019, 18:05   #164
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Logisch. Dat artikel gaat dan ook niet over islam, maar over Demir haar kritiek op unia.

Dat neemt niet weg dat Demir één van die zeldzame N-VA'ers is die effectief de strijd aanbindt tegen de islamisering van ons land.
Waarmee ge dus stelt dat zij dus aan politiek (boerkini is niet gewenst) doet en Unia dus net niet...maar wat hun wel verweten wordt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 18:09   #165
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Unia diende enkel om sommige mensen die niet genoeg poco zijn, te kloten. En die taak voeren ze uit met verve.
Mag een ambtenaar omwille van religieuze redenen weigeren om een dienst te verstrekken aan burgers?
Oud 5 oktober 2019, 18:12   #166
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relevantie is dat Zuhalleke hier een flinke Anti Islam madam genoemd wordt. Quod non.

Het standpunt van Unia ken ik niet, maar als ze consequent zijn dan zijn ze ertegen.
Ik ken hun standpunt ook niet maar dat klopt niet hoor
Het is niet noodzakelijk zo dat ze ertegen zouden moeten zijn om consequent te blijven.
(tenminste in loutere uitvoering van hun taak... anders zouden ze aan politiek doen)

Als ze het wettelijke standpunt en de internationale verdragen en de hele andere rimram hanteren dan komen ze net tot het resultaat dat het perfect moet kunnen binnen het huidig kader
Oud 5 oktober 2019, 18:18   #167
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik ken hun standpunt ook niet maar dat klopt niet hoor
Het is niet noodzakelijk zo dat ze ertegen zouden moeten zijn om consequent te blijven.
(tenminste in loutere uitvoering van hun taak... anders zouden ze aan politiek doen)

Als ze het wettelijke standpunt en de internationale verdragen en de hele andere rimram hanteren dan komen ze net tot het resultaat dat het perfect moet kunnen binnen het huidig kader
Genitale verminking van man of vrouw valt onder dezelfde algemene bepaling van de Mensenrechten.

Het ‘kader’ is dat men genitale verminking van minderjarige jongens doodzwijgt.

Niemand heeft blijkbaar al naar Unia durven stappen hiervoor.
Oud 5 oktober 2019, 18:36   #168
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ga je er weer rotte appels bijhalen, die niemand interesseren, zelfs de meeste joden neit, om zo vrouwenbesnijdenissen, lees vrouwenmishandelingen als toelaatbaar te doen voorkomen???

Ook dat is een vergevorderde uiting van minachting voor het goed van de mensen...

bende hypocrieten zijn jullie

De wet verbiedt integraal elke vorm van vgv ( zelfs het perfect vergelijkbare biologisch homoloog geval : verwijdering monnikskapje) en dit zelfs als de expliciete vraag van de vrouw zelve zou komen.

De wet laat perfect toe dat minderjarigen (bijna uitsluitend omwille van religieuze redenen) zonder goede reden besneden worden.

Als er verder geen enkele specificatie wordt gegeven inzake dwang, uitvoering, etc
.. is de enige gegrondheid voor dit soort beleid er eentje dar zich louter op het cultureel aanvaardbare bevindt.

ps. Nederland is hier tenminste ietwat meer consequent bij dat verbod op vgv daar het valt onder Hier valt vrouwenbesnijdenis onder het verbod op (kinder)mishandeling en het verbod op het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst
Oud 5 oktober 2019, 18:37   #169
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken geen van beiden. Wat toch heel raar is nietwaar?
En ik heb gezocht. De enigen die zich durven uitspreken is het Raadgevend Comité voor Bio-ethiek.
zo raar is dat niet
Er bestaat bij ons zelfs nog geen begin van een maatschappelijk debat daarover, laat staan dat er een wetsvoorstel zou komen
Oud 5 oktober 2019, 18:40   #170
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stuk van een lul snijden is een speldenprik.

Allez dat weten we ook weer.
Enfin, het zijn toch maar jongetjes, niet???
Oud 5 oktober 2019, 19:39   #171
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genitale verminking van man of vrouw valt onder dezelfde algemene bepaling van de Mensenrechten.

Het ‘kader’ is dat men genitale verminking van minderjarige jongens doodzwijgt.

Niemand heeft blijkbaar al naar Unia durven stappen hiervoor.
Dit is inderdaad een manifestatie van het falen van Unia. Voor het minste dat ze bij Unia in de media horen dat in hun oren een mensenrechtenovertreding zou kunnen zijn starten ze een juridische procedure op. Blijkbaar werkt het in Duitsland beter omdat daar reeds sinds 2012 besnijdenis van minderjarigen niet kan, ondanks de religieuze wens van de ouders.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 19:50   #172
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken geen van beiden. Wat toch heel raar is nietwaar?
En ik heb gezocht. De enigen die zich durven uitspreken is het Raadgevend Comité voor Bio-ethiek.

Het enige wat ik weet is dat de NVA in hun regeringsakkoord vrouwelijke besnijdenis wil verbieden/bestrijden. Hetgeen heel raar is want het is al verboden en er bestaat al een instituut voor.

Wat is jouw mening over besnijdenis van minderjarige jongetjes Zucht?
Als het niet om medische redenen is, dan is het gelijk aan verminking.
Iets als :een vinger amputeren om een kanker te overleven is begrijpelijk. Als modeverschijnsel of godsdienstbeleving is het zot. Kinderen zouden beschermd moeten worden tegen mishandeling door zotte ouders. Dat is mijn mening. Ik heb een buikgevoel dat die niet zo ver af ligt van de mening van Demir.

Laatst gewijzigd door Zucht : 5 oktober 2019 om 19:51.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 20:34   #173
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als het niet om medische redenen is, dan is het gelijk aan verminking.
Iets als :een vinger amputeren om een kanker te overleven is begrijpelijk. Als modeverschijnsel of godsdienstbeleving is het zot. Kinderen zouden beschermd moeten worden tegen mishandeling door zotte ouders. Dat is mijn mening. Ik heb een buikgevoel dat die niet zo ver af ligt van de mening van Demir.
...dat zou me verbazen..want op dat vlak blijft het oorverdovend stil

Maar zeg eens waarom dient een zottigheid op uitdrukkelijke wens van de betrokkene aan banden gelegd te worden ?
Bij vgv is dat zo hé als ge letterlijk de wettekst (België) (Nederlandse wettekst is genuanceerder) erbij neemt:
"Hij die eender welke vorm van verminking van de genitaliën van een persoon van het vrouwelijk geslacht uitvoert, vergemakkelijkt of bevordert, met of zonder haar toestemming, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie jaar tot vijf jaar."
Is diezzlfde madamme dan ook tegen schaamlipcorrecties ?
Oud 6 oktober 2019, 10:05   #174
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...dat zou me verbazen..want op dat vlak blijft het oorverdovend stil

Maar zeg eens waarom dient een zottigheid op uitdrukkelijke wens van de betrokkene aan banden gelegd te worden ?
Bij vgv is dat zo hé als ge letterlijk de wettekst (België) (Nederlandse wettekst is genuanceerder) erbij neemt:
"Hij die eender welke vorm van verminking van de genitaliën van een persoon van het vrouwelijk geslacht uitvoert, vergemakkelijkt of bevordert, met of zonder haar toestemming, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie jaar tot vijf jaar."
Is diezzlfde madamme dan ook tegen schaamlipcorrecties ?
Er is een draad over de besnijdenis van jongetjes... ga daar je zever vertellen...
Als jij het besnijden van jongentjes wat twee keer niets is wil op dezelfde hoogte zetten met het besnijden van meisjes wat hun lichaam voor heel hun leven zwaar verminkt; dan denk ik dat er wat scheelt in jouw bovenkamer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 10:43   #175
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?

Ik vind het standpunt van Filip De Winter wat islamering van ons land betreft duidelijker.

https://www.youtube.com/watch?v=N_QooTMK-s0

De N-VA fractie applaudisseert mee met de rest van het klapvee toen Mr. Jan Jambon de Koran als een heilig boek verklaarde dat gerespecteerd dient te worden.
Dat onverkwikkelijk schouwspel begin 2015 heeft mij doen besluiten om voortaan op het VB te stemmen ipv N-VA.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 19:48   #176
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een draad over de besnijdenis van jongetjes... ga daar je zever vertellen...
Als jij het besnijden van jongentjes wat twee keer niets is wil op dezelfde hoogte zetten met het besnijden van meisjes wat hun lichaam voor heel hun leven zwaar verminkt; dan denk ik dat er wat scheelt in jouw bovenkamer...
Als Marie komt met haar speld
De dagen van uw voorhuid zijn geteld
Oud 6 oktober 2019, 21:07   #177
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?

Ik vind het standpunt van Filip De Winter wat islamering van ons land betreft duidelijker.

https://www.youtube.com/watch?v=N_QooTMK-s0

De N-VA fractie applaudisseert mee met de rest van het klapvee toen Mr. Jan Jambon de Koran als een heilig boek verklaarde dat gerespecteerd dient te worden.
dat was idd redelijk beschamend, en zal hem nog wel een tijdje achtervolgen. Al denk ik eerlijk gezegd, dat hij dat "deep inside" niet echt meende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 21:45   #178
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Marie komt met haar speld
De dagen van uw voorhuid zijn geteld
Voor zover ik weet spreek ik tot mensen hier op het forum... of het moet zijn dat uw verstand in uwe lul zit, anders zie ik echt niet in wat ik met uw voorhuid te maken heb...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 21:53   #179
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet spreek ik tot mensen hier op het forum... of het moet zijn dat uw verstand in uwe lul zit, anders zie ik echt niet in wat ik met uw voorhuid te maken heb...
Mannen ik spreek hier over uw pik

Marie haalt uw voorhuid eraf met een speldenprik
Oud 21 september 2022, 06:54   #180
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar mag Unia zich hier nog altijd moeien ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be