![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw hem als een intellectueel met een scherp waarnemingsvermogen, en heel veel humor om de dingen te beschrijven.
Ik lees met plezier zijn columns in Het Laagste Nieuws. Hij is een soort van baken voor mij, maar godverdomme geen moreel baken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Unia diende enkel om sommige mensen die niet genoeg poco zijn, te kloten. En die taak voeren ze uit met verve.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vraag ik me af waarom we hier nog over redetwisten. De nva heeft de cd&v en vld kunnen overtuigen om in het regeerakkoord te zetten wat er in staat ivm unia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee ge dus stelt dat zij dus aan politiek (boerkini is niet gewenst) doet en Unia dus net niet...maar wat hun wel verweten wordt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag een ambtenaar omwille van religieuze redenen weigeren om een dienst te verstrekken aan burgers?
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet noodzakelijk zo dat ze ertegen zouden moeten zijn om consequent te blijven. (tenminste in loutere uitvoering van hun taak... anders zouden ze aan politiek doen) Als ze het wettelijke standpunt en de internationale verdragen en de hele andere rimram hanteren dan komen ze net tot het resultaat dat het perfect moet kunnen binnen het huidig kader |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ‘kader’ is dat men genitale verminking van minderjarige jongens doodzwijgt. Niemand heeft blijkbaar al naar Unia durven stappen hiervoor.
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bende hypocrieten zijn jullie De wet verbiedt integraal elke vorm van vgv ( zelfs het perfect vergelijkbare biologisch homoloog geval : verwijdering monnikskapje) en dit zelfs als de expliciete vraag van de vrouw zelve zou komen. De wet laat perfect toe dat minderjarigen (bijna uitsluitend omwille van religieuze redenen) zonder goede reden besneden worden. Als er verder geen enkele specificatie wordt gegeven inzake dwang, uitvoering, etc .. is de enige gegrondheid voor dit soort beleid er eentje dar zich louter op het cultureel aanvaardbare bevindt. ps. Nederland is hier tenminste ietwat meer consequent bij dat verbod op vgv daar het valt onder Hier valt vrouwenbesnijdenis onder het verbod op (kinder)mishandeling en het verbod op het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat bij ons zelfs nog geen begin van een maatschappelijk debat daarover, laat staan dat er een wetsvoorstel zou komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is inderdaad een manifestatie van het falen van Unia. Voor het minste dat ze bij Unia in de media horen dat in hun oren een mensenrechtenovertreding zou kunnen zijn starten ze een juridische procedure op. Blijkbaar werkt het in Duitsland beter omdat daar reeds sinds 2012 besnijdenis van minderjarigen niet kan, ondanks de religieuze wens van de ouders.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets als :een vinger amputeren om een kanker te overleven is begrijpelijk. Als modeverschijnsel of godsdienstbeleving is het zot. Kinderen zouden beschermd moeten worden tegen mishandeling door zotte ouders. Dat is mijn mening. Ik heb een buikgevoel dat die niet zo ver af ligt van de mening van Demir.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 5 oktober 2019 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeg eens waarom dient een zottigheid op uitdrukkelijke wens van de betrokkene aan banden gelegd te worden ? Bij vgv is dat zo hé als ge letterlijk de wettekst (België) (Nederlandse wettekst is genuanceerder) erbij neemt: "Hij die eender welke vorm van verminking van de genitaliën van een persoon van het vrouwelijk geslacht uitvoert, vergemakkelijkt of bevordert, met of zonder haar toestemming, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie jaar tot vijf jaar." Is diezzlfde madamme dan ook tegen schaamlipcorrecties ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij het besnijden van jongentjes wat twee keer niets is wil op dezelfde hoogte zetten met het besnijden van meisjes wat hun lichaam voor heel hun leven zwaar verminkt; dan denk ik dat er wat scheelt in jouw bovenkamer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dagen van uw voorhuid zijn geteld ![]()
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marie haalt uw voorhuid eraf met een speldenprik ![]()
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar mag Unia zich hier nog altijd moeien ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |