![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ah laat maar..da's waar ook...je ben waarschijnlijk een creationist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(natuurlijk is het altijd een goeie zaak om energie EFFICIENT te gebruiken, daar niet van). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vette Pois(s)on : 30 augustus 2022 om 05:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat ook een hoop energie kosten. Of totaal niets.
Misschien een optie, de elektriciteitscentrales over de hele wereld een maand afzetten.
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We slagen op elkaars gezicht voor wc papier. Maar wanneer gaan we eens waar voor het geld dat politici ter beschikking hebben eisen?
“Er is geen geld, dat kost teveel of vereist teveel energie” mag geen excuus zijn. De minister van energie is een open oorlogsverklaring aan onze volgende generaties. Het oosten heeft het westen al met mijlen ingehaald!
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 30 augustus 2022 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Neenee, spiegels. dat is toch efficiënter om zonnestralen terug te sturen dan een wit oppervlak? En gezien in de woestijn het meeste "loodrechte" zonnestralen zijn te vinden, helpt dat ook weer.
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spiegels zijn niet echt efficienter dan wit oppervlak. Het enige verschil is dat een spiegel het licht coherent weerkaatst, en een wit oppervlak het diffuus weerkaatst. Het probleem begint wanneer het spiegel oppervlak niet meer "glad" is (door zandstormen en zo).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
https://physics.stackexchange.com/qu...t-and-a-mirror Nu, 't is in de marge, maar de kans dat diffuus verspreid licht toch nog op een niet reflecterend object botst, en het dus verwarmd, is groter dan bij een spiegel. Of zie ik dat verkeerd? Maar louter qua kostenefficiëntie is een "wit oppervlak" misschien inderdaad wel beter.
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we zijn aan het muggeziften. Ik denk dat het *TECHNISCH* veel en veel moeilijker is om een woestijn "vol spiegel" te plakken, en die spiegels "blinkend" te houden, eerder dan die woestijn wit te verven. En grosso modo is het weerkaatsende effect kif kif. Maar aan de andere kant, misschien was het "uw zilverpapier voor de negerkes opsparen" eigenlijk een onerkend briljant idee dat veel te vroeg kwam in de geschiedenis ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2022 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Opwarming van de aarde opgelost, en zilverpapier en karton krijgen een 2de leven.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 augustus 2022 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even ruw gerekend. Zeer dunne aluminiumfolie is 0,01mm dik.
1m² van die spul weegt 0,00027 kg x 1 000 000= 270 kg per km² De Sahara is 9 200 000km² groot. Da's een kleine 25 000 ton aan aluminium.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de huidige energieprijzen gaan we nog zeer tevreden zijn als het in onze contreien een paar graden warmer zou worden.
![]()
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
https://www.statista.com/statistics/...um-by-country/ China alleen heeft een productiecapaciteit van 39 miljoen ton! We kunnen het marketen als de aanplanting van het “witte kinderbos” (weet u nog?) alle kindertjes terug hun zilverpapier sparen, maar nu ook hun kartonnen kaftjes. Netjes er op lijmen, en versturen per kamion naar plaatsen met veel zon. Virtueel onopdroogbare bron van menselijke blijdschap!
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 augustus 2022 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
375 Gw.... Begint al te tellen nietwaar.
![]() |