Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 18:19   #161
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik vind overstappen naar het VB anders wel je gedachtengoed uitvoeren...
Uw inconsequentie maakt van u een hypocriet.
Je blijft discrimineren op gedachtengoed, terwijl je bv discriminatie op religie veroordeeld. Iemand die een crusifix of hoofddoek draagt in het openbaar beoeffent toch ook zijn religie? Nochtans is een religie even persoonlijk als iemand's gedachtengoed.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:21   #162
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hier zit ik een beetje met een probleem... enerzijds is het zo dat mensen inderdaad niet met het geloof in Allah in hun genen worden geboren. Anderzijds is het heel moeilijk om eventjes van tientallen jaren opvoeding af te stappen, en daarmee dan nog jezelf vervreemden van je familie en sociale kring. Ik vind dat emancipatie gestimuleerd moet worden, maar of discriminatie op de arbeidsmarkt of neofascistische maatregelen daarbij helpen dat weet ik nog zo niet.
U vindt ze blijkbaar wel goed als ze tegen het VB worden gebruikt. Zoals ik eerder zei, ik denk dat jij je beter zult thuisvoelen in een dictatuur.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 juni 2006, 18:21   #163
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Uw inconsequentie maakt van u een hypocriet.
Je blijft discrimineren op gedachtengoed, terwijl je bv discriminatie op religie veroordeeld. Iemand die een crusifix of hoofddoek draagt in het openbaar beoeffent toch ook zijn religie? Nochtans is een religie even persoonlijk als iemand's gedachtengoed.
Ik meen dat er een misverstand is ontstaan ergens... ik ben wel degelijk niet de baas van Aisha van Zele. Sterker nog. Ik ben niemands baas...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:22   #164
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik meen dat er een misverstand is ontstaan ergens... ik ben wel degelijk niet de baas van Aisha van Zele. Sterker nog. Ik ben niemands baas...
Doet er niet toe, jij keurt de discriminatie goed wat aanwijst dat je er gelijkaardige gedachten op nahoudt.
Oud 4 juni 2006, 18:23   #165
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
U vindt ze blijkbaar wel goed als ze tegen het VB worden gebruikt. Zoals ik eerder zei, ik denk dat jij je beter zult thuisvoelen in een dictatuur.

Je moet écht wel ver heen zijn om een verbod op discriminatie even fascistisch te vinden als een verbod op hoofddoeken.
Oud 4 juni 2006, 18:23   #166
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe, jij keurt de discriminatie goed wat aanwijst dat je er gelijkaardige gedachten op nahoudt.
Ik keur de discriminatie niet goed... het kan mij niks schelen
Oud 4 juni 2006, 18:27   #167
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik keur de discriminatie niet goed... het kan mij niks schelen
Stop met u in bochten te wringen, straks doet ge u pijn.
Oud 4 juni 2006, 18:49   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop met u in bochten te wringen, straks doet ge u pijn.
De uitweg uit het gekronkel is nochtans héél simpel.
Erken gewoon het recht op discriminatie vanwege elke privé-persoon in zijn hoedanigheid als werkgever etc.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 18:49.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:13   #169
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De uitweg uit het gekronkel is nochtans héél simpel.
Erken gewoon het recht op discriminatie vanwege elke privé-persoon in zijn hoedanigheid als werkgever etc.
Gôh Super, qua simplisme bereikt dit voorstel zondermeer recordhoogtes. Waar houdt U tegen om wat nog rest aan moraliteit meteen mee af te schaffen? Ambieert U erkent te worden als de vader van het steroïden nihilisme? Interessante contradictie: de privé persoon als werkgever. Ik weet er alvast geen blijf mee.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 juni 2006 om 19:13.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:23   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Waar houdt U tegen om wat nog rest aan moraliteit meteen mee af te schaffen?
Heb ik dat gezegd?
Nope.
Je legt me iets in de mond en gaat daar tegen tekeer. Een stroman-gevecht heet dit, geloof ik.......

Ik zal pogen je op andere wijze uit te leggen wat ik bedoel:
Het individu behoort het recht te hebben om vrije verbintenissen aan te gaan, vanuit zijn persoonlijke inzichten.
Of die moreel of amoreel zijn, speelt geen rol.
Jij en ik mogen daar onze oordelen over hebben, maar desondanks behoort iedereen het recht te hebben om amoreel (in onze ogen dan) te beslissen.

Opdat het voor jou niet te simplistisch zou overkomen, zal ik er nog een voorbeeldje bovenop doen:
-Ik persoonlijk vind racisme-sexisme-ouderdom...... totaal amorele van-de-pot-gerukte gronden om iemand al dan niet werk te verschaffen, een huis te verhuren, een relatie mee aan te gaan.

En let nu goed op:

-Desondanks behoort iedereen het recht te hebben om op basis van wat ik persoonlijk verwerpelijk vindt, dergelijke verbintenissen aan te gaan.
Ik wil immers mijn moraliteit niet opdringen aan anderen. Ik hou er rekening mee dat mijn morele inzichten misschien niet voor iedereen evenveel waarde hebben of opgeld maken.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:25.
Oud 4 juni 2006, 19:26   #171
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:27.
Oud 4 juni 2006, 19:26   #172
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessante contradictie: de privé persoon als werkgever. Ik weet er alvast geen blijf mee.
De staat is een werkgever (en behoort niet te discrimineren)
Een privé-persoon kan werkgever zijn, en moet kunnen discrimineren.

Lijkt me niet zo moeilijk.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:27.
Oud 4 juni 2006, 19:40   #173
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
de privé persoon als werkgever. Ik weet er alvast geen blijf mee.
Dus de zelfstandigen die cassieres in dienst hebben, de kleine klerenwinkels met mensen in dienst, ... kortom, elke kleine KMO is iets onwezenlijks voor je ?

Bij uitbreiding heb je het dus moeilijk met de privé sector als werkgever ? Enkel nog ambetaneren ? De glorieuze sovjeteconomie achterna ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 20:32   #174
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Maar da's omdat ie wit is dat ie er geen last van heeft.

(tenzij het een roma-zigeuner is.....die kunnen naar't schijnt ook bruin getint zijn )

Pakistanen, indiërs en aziaten hebben ook geen probleem en die zijn respectievelijk bruin, bruin en geel.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 21:00   #175
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Pakistanen, indiërs en aziaten hebben ook geen probleem en die zijn respectievelijk bruin, bruin en geel.
idd.

Volgens links lijdt de vlaming aan rascisme,........maar dan wel selectief rascisme zo blijkt (wat dat dan ook moge zijn)
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 05:40   #176
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat werkgevers die mensen zouden ontslaan omwille van hun huidsleur geen mensen met die huidskleur aanwerven. Dit is een "ietwat" groter probleem in de huidige samenleving dan tieners die hun weekendjob verliezen omwille van hun politieke overtuigingen. Ik stel alleen vast dat het VB meer tam-tam maakt van het laatste geval dan van het eerste. Ik heb de indruk dat in de paar decennia dat het VB bestaat men al meer martelaars heeft voortgebracht dan het christendom de laatste 2000 jaar. Er worden overigens dagelijks honderden werknemers ontslagen omdat ze om de een of andere reden hun baas niet aanstaan. Een baas moet geen reden opgeven om iemand te ontslaan (wat in sommige andere landen meestal wel moet) Politiek lidmaatschap van een bepaalde partij is daar maar ééntje van. Ik begrijp dan ook niet echt waarom die werkgevers zouden gezegd hebben dat ze haar omwille van haar VB lidmaatschap hebben ontslagen. Ze hadden immers helemaal geen reden moeten opgeven wat de meeste werkgevers dan ook niet doen.
Een werkgever kan ook iemand met een donkere huidskleur aannemen en later deze persoon ontslaan omdat hij negatieve reacties krijgt van de klanten. Wat zou je er van denken, moest ik werkgever zijn, en ik zie dat iemand van mijn werknemers pamfletjes van de PvdA aan het uitdelen is, dat ik die de dag erop zijn/haar C4 zou geven ?
Oud 5 juni 2006, 09:31   #177
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het lijkt mij perfect mogelijk te ijveren voor het afschaffen van de maximum snelheid op autowegen en in afwachting aan te klagen dat de voorstanders van die maximum snelheid zich er zelf niet aan houden.
Wanneer je met 'aanklagen' bedoelt: (1) op inconsequent gedrag wijzen, dan is er geen probleem.

Wanneer je met 'aanklagen' bedoelt: (2) naar het CGKR lopen, dan is er een groot probleem.

In het eerste geval ben je in de ideële sfeer bezig, in het tweede geval in de juridische sfeer. In het eerste geval stel je geen daad in de materiële sfeer, in het tweede geval wel. Je wil in het tweede geval namelijk de staat gebruiken om iemand te dwingen (in dit geval dwingen tot het sluiten van een niet-gewenste 'overeenkomst', of tot het betalen van een boete of schadevergoeding). Indien je tegelijk dat soort dwang verwerpt, ben je zelf inconsequent. Die inconsequentie treedt niet op wanneer je aanklaagt in de eerste betekenis van dat woord.
Oud 5 juni 2006, 09:42   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Wanneer je met 'aanklagen' bedoelt: (1) op inconsequent gedrag wijzen, dan is er geen probleem.

Wanneer je met 'aanklagen' bedoelt: (2) naar het CGKR lopen, dan is er een groot probleem.

In het eerste geval ben je in de ideële sfeer bezig, in het tweede geval in de juridische sfeer. In het eerste geval stel je geen daad in de materiële sfeer, in het tweede geval wel. Je wil in het tweede geval namelijk de staat gebruiken om iemand te dwingen (in dit geval dwingen tot het sluiten van een niet-gewenste 'overeenkomst', of tot het betalen van een boete of schadevergoeding). Indien je tegelijk dat soort dwang verwerpt, ben je zelf inconsequent. Die inconsequentie treedt niet op wanneer je aanklaagt in de eerste betekenis van dat woord.
Kwisvraag:

Is het
  1. verboden
  2. begrijpelijk
  3. verantwoordbaar
  4. wenselijk
om inkonsekwent te handelen in een omgeving waar de machthebbers dit ook doen?
Oud 5 juni 2006, 09:47   #179
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Okay, manneke, gij vraagt, wij dilieten.

Laatst gewijzigd door stab : 5 juni 2006 om 10:17.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 10:07   #180
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
5. politiek tactisch
mag er ook bij.
't Is mijn kwis!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be