Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2006, 11:55   #161
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik ben toch van mening dat de wet, die de studie grens op 18 jaar heeft gelegd, een verkeerde wet is.
Degenen die niet willen leren zitten degene die iets willen leren te pesten.
Deze gaan zich dan ook anders opstellen, en leren ook gene bal.
Wanneer ze dan 18 jaar geworden zijn. Hebben ze van de luiheid gesnoept, en bekomen geld zonder er iets te lmoeten voor doen.
Hun pollekens worden dan ook reeds volgestopt.
Alles is voor niets te verkrijgen denken die gasten. en wanneer er niet genoeg binnenkomt om hun vertier te betalen, doen we maar een kraakje.
De grote beroepen worden afgeschermt met quota's. De werkende klasse, arbeiders zoals metsers en andere handwerkmannen, bestaan simpel niet meer.
Waneer men naar school MOET gaan tot 18 jaar om een beroep te leren, zijn de mensen niet gemotiveert. En wanneer ze de school verlaten zijn ze te "geleerd" om dat beroep te doen. En dan is dat minderwaardig.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 11:59   #162
vulpes
Gouverneur

Standaard

je hebt toch leercontract vanaf 16 jaar?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 12:14   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OzguR Bekijk bericht
Om als mierenneuker mij een job te mogen aanbieden, zou je wel Belgisch Staatblad (met hoofdletters) moeten schrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 12:22   #164
OzguR
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
1) wat betreft zelfontplooiing op school.. 'k heb daar eigenlijk nooit van te klagen gehad.. 'k vond dat er voldoende momenten waren om te bezinnen.. maar 'k kan natuurlijk niet vergelijken...
het is idd wel zo dat ons klassiek onderwijs vooral gericht is op het opleiden..

Mogelijks heeft het ook te maken met een vrij individualistische kijk... mensen zijn hier - vind ik toch - relatief vrij: vrij in te bepalen wat je belangrijk vindt en wat niet, er is een zekere vrijheid in waarden en normen en de prioriteiten die men eraan geeft.. Die vrijheid is evenwel niet absoluut...

Ik kan mij voorstellen dat het zeer verwarrend moet zijn bij gebreke aan duidelijke regeltjes.. 'k hou wel van die chaos, maar da's - zeker niet voor mensen uit een andere culturele omgeving - niet evident. 't Is - vrees ik - overigens ook een probleem voor veel autochtone jongeren.. maar nu klink ik waarschijnlijk als een ouderwetse zaag...

2) is dat zo? dat zou natuurlijk verklaren waarom allochtonen het niet zo goed doen in bijv. de rechtenopleiding... maar hoe ga je zoiets concreet organiseren? en gaan jongeren daar dan warm voor te maken zijn?

3) bwoah.. overdreven taaleisen? waarom vind je dat? als ambtenaar moet je de bevolking ten dienste staan en dan is het toch maar normaal dat je met hen kunt communiceren? Overigens, indien het gaat over dermate hoge taaleisen, dan vallen ook autochtonen uit de boot.
Beste Vulpes,

Ik heb geschreven dat taaleisen soms hoger worden gesteld dan strikt noodzakelijk omdat er zoiets bestaat van "Je moet perfect Nederlands kunnen om bij de overheid te mogen werken, zelfs al gaat het om functies op wat lagere niveaus". Lidwoorden mag je niet door elkaar halen, zinsbouw moet perfect zijn etc..Vaak is het niet de inhoud van de boodschap, maar de verkpakking wat telt. En dat is volgens mij verkeerd. Want zolang de boodschap overgedragen wordt zou er toch geen probleem mogen zijn? Voor loketfuncties en voor functies waar men vaak in contact komt met de burger wil ik dat wel begrijpen, maar vanwaar de wens naar taalperfectie bij ambtenaren onderling?
OzguR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 14:11   #165
vulpes
Gouverneur

Standaard

bwoah... spreken dan alle mensen die werken aan pakweg de vuilkar AN? 'k heb niet de indruk... Als ik de hoeveelheid taalfouten zie die sommige (autochtone) jongeren maken dan zouden zij ook nooit aan een postje bij de gemeente of wat dan ook geraken... 'k "vrees" ervoor dat het uiteindelijk nog wel meevalt.. het zal wel één van de testen zijn, maar 'k denk niet dat het absoluut is (wéten doe ik het natuurlijk niet). Zou het misschien niet zo kunnen zijn, dat anderstaligen zich te gemakkelijk laten afschrikken?

PS: 'k heb zelf zoiets voor wat mijn tweede/derde taal betreft.. 'k vind mijn kennis ervan niet goed.. Een kantoor had een sollicitatie uitgeschreven (jobstudent) maar er werd drietaligheid vereist.. 'k durfde als student niet eens te solliciteren, want dat kantoor was voor mij toch te hoog gegrepen.. uiteindelijk ben ik er wel aan de slag gegaan (maar niet als jobstudent)
Oud 24 juli 2006, 14:16   #166
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
...uiteindelijk ben ik er wel aan de slag gegaan (maar niet als jobstudent)
Als vloermat...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 14:19   #167
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Ik ben toch van mening dat de wet, die de studie grens op 18 jaar heeft gelegd, een verkeerde wet is.
Wanneer ze dan 18 jaar geworden zijn. Hebben ze van de luiheid gesnoept, en bekomen geld zonder er iets te lmoeten voor doen.
Alles is voor niets te verkrijgen denken die gasten. en wanneer er niet genoeg binnenkomt om hun vertier te betalen, doen we maar een kraakje.
De grote beroepen worden afgeschermt met quota's. De werkende klasse, arbeiders zoals metsers en andere handwerkmannen, bestaan simpel niet meer.
Waneer men naar school MOET gaan tot 18 jaar om een beroep te leren, zijn de mensen niet gemotiveert. En wanneer ze de school verlaten zijn ze te "geleerd" om dat beroep te doen. En dan is dat minderwaardig.
Er bestaat in België zoals elders een systeem van werken en leren.. Het probleem hierbij is dat er onvoldoende animo is van de werkgeverszijde om dergelijke "leerjongenssjobs" aan te bieden. Een grotere betrokkenheid van ondrwijs en beroepsleven zou iedereen ten goede komen & zo zou er in feite "werkplicht" tot je 18de ontstaan en wie weet , wordt het wel een gewoonte ?

Ook het legalizeren van drugs nl. het legaal aanbieden van drugs via apothekers/dokters zou helpen - op die manier komen jongeren niet in de verleiding te gaan dealen en blijven ze weg uit het criminele circuit.
Oud 24 juli 2006, 14:25   #168
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Als vloermat...
nope
Oud 24 juli 2006, 14:28   #169
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Er bestaat in België zoals elders een systeem van werken en leren.. Het probleem hierbij is dat er onvoldoende animo is van de werkgeverszijde om dergelijke "leerjongenssjobs" aan te bieden. Een grotere betrokkenheid van ondrwijs en beroepsleven zou iedereen ten goede komen & zo zou er in feite "werkplicht" tot je 18de ontstaan en wie weet , wordt het wel een gewoonte ?

Ook het legalizeren van drugs nl. het legaal aanbieden van drugs via apothekers/dokters zou helpen - op die manier komen jongeren niet in de verleiding te gaan dealen en blijven ze weg uit het criminele circuit.

een ondersteunen van het leercontract, daarin kan ik je volgen.. maar daar maar direct de legalisering van drugs aan koppelen.. mmh..

'k denk niet dat er veel werkgevers staan te springen voor gasten die onder de drugs zitten..
Oud 24 juli 2006, 16:23   #170
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook het legalizeren van drugs nl. het legaal aanbieden van drugs via apothekers/dokters zou helpen - op die manier komen jongeren niet in de verleiding te gaan dealen en blijven ze weg uit het criminele circuit
Wat een grap... ga je dan meteen alle hard drugs lgaliseren. Dan zitten ze misschien niet in het criminele milieu , maar in afkickcentra.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 17:31   #171
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

ik kom, nogal, veel in contact met Russen hier in Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Raar geval is dat die, op een of twee uitzonderingen, werk vinden. In tegenstelling tot probleemgevallen, zoals de meeste Marokanen die alle steunmaatregelen en positieve discriminaties nodig hebben om bewogen te worden om toch maar eens te werken. Ik schrijf expliciet "de meeste" omdat ik verschillende ken die, zonder positieve discriminatie, ook werken. Zou het niet meer aan het beestje liegen dan aan de "discriminatie"?

Laatst gewijzigd door rookie : 24 juli 2006 om 17:32.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 18:20   #172
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er bestaat in België zoals elders een systeem van werken en leren.. Het probleem hierbij is dat er onvoldoende animo is van de werkgeverszijde om dergelijke "leerjongenssjobs" aan te bieden. Een grotere betrokkenheid van onderwijs en beroepsleven zou iedereen ten goede komen & zo zou er in feite "werkplicht" tot je 18de ontstaan en wie weet , wordt het wel een gewoonte ?
De schuld wordt te veel bij anderen gezocht: de overheid, de werkgevers, het onderwijs enz.
Men moet ook zelf zijn verantwoordelijkheid opnemen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 19:43   #173
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Laten we eens het aantal ambtenaren eerst verminderen met 90%.
Oud 25 juli 2006, 07:42   #174
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht

Heb je een analyse gemaakt van onze samenleving terwijl je in de koolmijnen zat ?

Moest uw "analyse" kloppen,
dan worden we simpelweg overspoeld door laaggeschoolden die hun wekelijkse kraakje doen,
want weet je hoeveel gasten er jaarlijks de beroepsopleiding beëindigen ?
dan lag de bouw, schrijnwerkerij, ... (de lijst is nu echt wel verschrikkelijk lang)
gewoon stil. Nog niks van gemerkt.
Iedere studend opent per definitie het handje, kinderarbeid is nu eenmaal verboden,
onder de 18 ben je schoolplichtig en kun je eenvoudig weg geen full time job uitoefenen.
Een beroepsstudent "te geleerd" een stiel uit te oefenen ?

Aiaiai fernand,
aiaiaiaiaia
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 07:43   #175
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Als vloermat...
Weeral een hoog gewaardeerde bijdrage
van onze verlichte Zwarte Spion
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 25 juli 2006, 07:44   #176
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Laten we eens het aantal ambtenaren eerst verminderen met 90%.
En dan klagen dat er teweinig volk is bij het gerecht en politie ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 25 juli 2006, 08:39   #177
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
En dan klagen dat er teweinig volk is bij het gerecht en politie ?
Is misschien eerder een kwestie van misdaadgehalte van de bevolking (en alleszins bij het gerecht toch ook wel van werkinzet).
In elk geval, ligt het aantal ambtenaren vooral in Wallonie abnormaal hoog, vergeleken met het Europees niveau.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 10:01   #178
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht

Heb je een analyse gemaakt van onze samenleving terwijl je in de koolmijnen zat ?

dan worden we simpelweg overspoeld door laaggeschoolden die hun wekelijkse kraakje doen,
want weet je hoeveel gasten er jaarlijks de beroepsopleiding beëindigen ?
dan lag de bouw, schrijnwerkerij, ... (de lijst is nu echt wel verschrikkelijk lang)
gewoon stil. Nog niks van gemerkt.
Iedere studend opent per definitie het handje, kinderarbeid is nu eenmaal verboden,
onder de 18 ben je schoolplichtig en kun je eenvoudig weg geen full time job uitoefenen.
Een beroepsstudent "te geleerd" een stiel uit te oefenen ?

Aiaiai fernand,
aiaiaiaiaia
aiai, In de zone assenede zijn er dit jaar rreds 55 autoinbraken gebeurt (17 juli 2006)

En om ietje terug te gaan, de bouw ligt niet stil omdat er daar ingenieurs werken als bouwvakker. omdat ik op de werven nog gewerkt heb met mensen die advocaat studies hadden gedaan, en niet aan de bak komen.
woont u nog steeds in die koolmijn, of bent u al eens boven de grond gekomen?

Laatst gewijzigd door fernand : 25 juli 2006 om 10:02.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 10:22   #179
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OzguR Bekijk bericht
Beste Vulpes,

Ik heb geschreven dat taaleisen soms hoger worden gesteld dan strikt noodzakelijk omdat er zoiets bestaat van "Je moet perfect Nederlands kunnen om bij de overheid te mogen werken, zelfs al gaat het om functies op wat lagere niveaus". Lidwoorden mag je niet door elkaar halen, zinsbouw moet perfect zijn etc..Vaak is het niet de inhoud van de boodschap, maar de verkpakking wat telt. En dat is volgens mij verkeerd. Want zolang de boodschap overgedragen wordt zou er toch geen probleem mogen zijn? Voor loketfuncties en voor functies waar men vaak in contact komt met de burger wil ik dat wel begrijpen, maar vanwaar de wens naar taalperfectie bij ambtenaren onderling?
Laat ons wel wezen: Het Nederlands in Vlaanderen: dat bestaat gewoonweg niet. Is het het VRT - Vlaams van nu of van de tijd van minister Van Mechelen?
Elk dorp, in bepaalde steden elke parochie spreekt een eigen dialect.
Wie een tijdje in het buitenland heeft gewoond en terugkomt merkt dat er hier eigenlijk tientallen taaltjes gesproken worden.
Ook laaggeschoolden uit West-Vlaanderen en Limburg krijgen nu taallessen op school om te zorgen dat ze telefoons kunnen doen met de "allochtonen" van Brussel en Antwerpen.
Ik ken een Allochtoon, Ali, die perfect, foutloos Nederlans én Frans spreekt.
Hij spreekt meestal Frans omdat de mensen zijn Nederlands niet verstaat en hij hun dialect niet beheerst.
Er is op dit vlak een grote hypocrisie...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 10:41   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu kan ik me wel voorstellen dat men (al naargelang) een probleem heeft om mensen uit de westhoek te verstaan indien ze snel praten.

Maar om nu precies te gaan doen alsof vlamingen allemaal verschillende "talen" spreken is toch wel van de pot gerukt.

Een taal is een taal, een dialect is een dialect. Overal zijn er dialecten ook in het Duits, Engels, Frans, noem maar op. Als men een taal behoorlijk spreekt verstaat men ook de meeste dialectvormen van die taal.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be