![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben toch van mening dat de wet, die de studie grens op 18 jaar heeft gelegd, een verkeerde wet is.
Degenen die niet willen leren zitten degene die iets willen leren te pesten. Deze gaan zich dan ook anders opstellen, en leren ook gene bal. Wanneer ze dan 18 jaar geworden zijn. Hebben ze van de luiheid gesnoept, en bekomen geld zonder er iets te lmoeten voor doen. Hun pollekens worden dan ook reeds volgestopt. Alles is voor niets te verkrijgen denken die gasten. en wanneer er niet genoeg binnenkomt om hun vertier te betalen, doen we maar een kraakje. De grote beroepen worden afgeschermt met quota's. De werkende klasse, arbeiders zoals metsers en andere handwerkmannen, bestaan simpel niet meer. Waneer men naar school MOET gaan tot 18 jaar om een beroep te leren, zijn de mensen niet gemotiveert. En wanneer ze de school verlaten zijn ze te "geleerd" om dat beroep te doen. En dan is dat minderwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Gouverneur
|
![]() je hebt toch leercontract vanaf 16 jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb geschreven dat taaleisen soms hoger worden gesteld dan strikt noodzakelijk omdat er zoiets bestaat van "Je moet perfect Nederlands kunnen om bij de overheid te mogen werken, zelfs al gaat het om functies op wat lagere niveaus". Lidwoorden mag je niet door elkaar halen, zinsbouw moet perfect zijn etc..Vaak is het niet de inhoud van de boodschap, maar de verkpakking wat telt. En dat is volgens mij verkeerd. Want zolang de boodschap overgedragen wordt zou er toch geen probleem mogen zijn? Voor loketfuncties en voor functies waar men vaak in contact komt met de burger wil ik dat wel begrijpen, maar vanwaar de wens naar taalperfectie bij ambtenaren onderling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() bwoah... spreken dan alle mensen die werken aan pakweg de vuilkar AN? 'k heb niet de indruk... Als ik de hoeveelheid taalfouten zie die sommige (autochtone) jongeren maken dan zouden zij ook nooit aan een postje bij de gemeente of wat dan ook geraken... 'k "vrees" ervoor dat het uiteindelijk nog wel meevalt.. het zal wel één van de testen zijn, maar 'k denk niet dat het absoluut is (wéten doe ik het natuurlijk niet). Zou het misschien niet zo kunnen zijn, dat anderstaligen zich te gemakkelijk laten afschrikken?
PS: 'k heb zelf zoiets voor wat mijn tweede/derde taal betreft.. 'k vind mijn kennis ervan niet goed.. Een kantoor had een sollicitatie uitgeschreven (jobstudent) maar er werd drietaligheid vereist.. 'k durfde als student niet eens te solliciteren, want dat kantoor was voor mij toch te hoog gegrepen.. uiteindelijk ben ik er wel aan de slag gegaan (maar niet als jobstudent) |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#168 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'k denk niet dat er veel werkgevers staan te springen voor gasten die onder de drugs zitten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Staatssecretaris
|
![]() ik kom, nogal, veel in contact met Russen hier in Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Raar geval is dat die, op een of twee uitzonderingen, werk vinden. In tegenstelling tot probleemgevallen, zoals de meeste Marokanen die alle steunmaatregelen en positieve discriminaties nodig hebben om bewogen te worden om toch maar eens te werken. Ik schrijf expliciet "de meeste" omdat ik verschillende ken die, zonder positieve discriminatie, ook werken. Zou het niet meer aan het beestje liegen dan aan de "discriminatie"?
Laatst gewijzigd door rookie : 24 juli 2006 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men moet ook zelf zijn verantwoordelijkheid opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we eens het aantal ambtenaren eerst verminderen met 90%.
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Heb je een analyse gemaakt van onze samenleving terwijl je in de koolmijnen zat ? ![]() Moest uw "analyse" kloppen, dan worden we simpelweg overspoeld door laaggeschoolden die hun wekelijkse kraakje doen, want weet je hoeveel gasten er jaarlijks de beroepsopleiding beëindigen ? Moest uw "analyse" kloppen, dan lag de bouw, schrijnwerkerij, ... (de lijst is nu echt wel verschrikkelijk lang) gewoon stil. Nog niks van gemerkt. Iedere studend opent per definitie het handje, kinderarbeid is nu eenmaal verboden, onder de 18 ben je schoolplichtig en kun je eenvoudig weg geen full time job uitoefenen. Een beroepsstudent "te geleerd" een stiel uit te oefenen ? ![]() Aiaiai fernand, aiaiaiaiaia ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Weeral een hoog gewaardeerde bijdrage
van onze verlichte Zwarte Spion ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval, ligt het aantal ambtenaren vooral in Wallonie abnormaal hoog, vergeleken met het Europees niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om ietje terug te gaan, de bouw ligt niet stil omdat er daar ingenieurs werken als bouwvakker. omdat ik op de werven nog gewerkt heb met mensen die advocaat studies hadden gedaan, en niet aan de bak komen. woont u nog steeds in die koolmijn, of bent u al eens boven de grond gekomen? Laatst gewijzigd door fernand : 25 juli 2006 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elk dorp, in bepaalde steden elke parochie spreekt een eigen dialect. Wie een tijdje in het buitenland heeft gewoond en terugkomt merkt dat er hier eigenlijk tientallen taaltjes gesproken worden. Ook laaggeschoolden uit West-Vlaanderen en Limburg krijgen nu taallessen op school om te zorgen dat ze telefoons kunnen doen met de "allochtonen" van Brussel en Antwerpen. Ik ken een Allochtoon, Ali, die perfect, foutloos Nederlans én Frans spreekt. Hij spreekt meestal Frans omdat de mensen zijn Nederlands niet verstaat en hij hun dialect niet beheerst. Er is op dit vlak een grote hypocrisie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu kan ik me wel voorstellen dat men (al naargelang) een probleem heeft om mensen uit de westhoek te verstaan indien ze snel praten.
Maar om nu precies te gaan doen alsof vlamingen allemaal verschillende "talen" spreken is toch wel van de pot gerukt. Een taal is een taal, een dialect is een dialect. Overal zijn er dialecten ook in het Duits, Engels, Frans, noem maar op. Als men een taal behoorlijk spreekt verstaat men ook de meeste dialectvormen van die taal. |
![]() |
![]() |