![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 3 januari 2007 om 01:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je warme behoefte dat Nederlanders zich in het Frans kunnen uitdrukken staat anders in schril contrast met het gemak waarmee jij het treinongeval in twijfel trekt dat wel degelijk te wijten was aan Nederlandsonkundigheid van NMBS-personeel op het eigen, Belgisch grondgebied.
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() wat een tijdverlies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote amusementsprogramma's.
De TROS zou zich nooit wagen aan betere programma's.
![]() |
#167 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Het is zaak dat Vlaanderen dit jaar de bevoegdheid voor het beheer en de aanbesteding van alle spoorlijnen in Vlaanderen krijgt, zodat de Vlaamse overheid zelf het ontbrekende stuk tussen Lanaken en Beverst kan renoveren en er weer treinen van Maastricht naar Hasselt kunnen rijden. En laat de Vlaamse onderhandelaars nou niet gaan vragen om splitsing van de NMBS zelf, want daar heb je niks meer aan als de spoorwegen over een aantal jaar door Europese regelgeving geliberaliseerd worden. Het gaat erom dat Vlaanderen de bevoegdheid krijgt over het beheer van de infrastructuur, dus men moet alleen Infrabel (het onderdeel van de NMBS dat de infrastructuur beheert) splitsen. Dan kan Vlaanderen zelf bepalen of en waar het wil investeren in die infrastructuur, bijv. om oude lijnen te reactiveren. Daarnaast moet Vlaanderen bedingen dat ze het recht krijgt tot aanbesteding van spoorlijnen, zodat het zelf kan bepalen welke spoorwegmaatschappij het vervoer mag verzorgen (NMBS, De Lijn, commerciële partijen). Op die manier kan De Lijn of een ander bedrijf het vervoer verzorgen of overnemen als de NMBS dat niet wil of te duur is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt als satanische kreten in onze oren!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verfransing van Nederland? Ach man, die Fransen die raken totaal geïsoleerd. In Nederland spreekt geen hond Frans, en ik denk eerlijk gezegd dat het meerendeel van de Nederlanders te dom is om Frans erbij te leren, de meesten kiezen voor het met grammaticale regels volgepropte Duits. C'est tout �* fait impossible.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 januari 2007 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Engels het beste, Frans daarna, en Duits als laatste. Ik merk vooral dat bij Frans mijn woordenschat groter is, maar dat bij Duits zinnen makkelijker te construeren zijn (vooral m.b.t. woordvolgorde!). Maar ja, ik zit natuurlijk in de eindfase van het gymnasium dus er wordt nogal wat van me verwacht. Ik heb dan ook (omdat ik slecht ben in de bètavakken) het complete Duitspakket en het complete Franspakket erbijgenomen. Engels is voor iedereen verplicht. Verder heb ik nog oud-Grieks. Maar dat is één richtingsverkeer (enkel vertalen, geen Nederlands-Grieks) en bovendien ben ik daarin geen ster, het herkennen van constructies, naamvallen enz. heeft meer weg van een bètavak, vandaar dus. Die zijn er, blijkt ook, beter in. Wat spreekt u voor talen, Frans en Engels?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 januari 2007 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Eerste graad Latijn, tweede graad Latijn-Wiskunde, derde graad Wetenschappen- Wiskunde (met acht uur wiskunde) Taal kwam dus laatst, maar dat veranderde niks aan het feit dat ik acht jaar Frans en vijf jaar Engels heb gehad. Duits moest wel een jaartje inboeten : enkel twee. In de praktijk : Nederlands>Engels>Frans>Duits. Mijn Duits wil ik verbeteren, ich kann es ein bisschen aber ich kann noch keine Konversation machen ![]() Ik merk dat ik op televisie gemakkelijker gesproken Duits kan verstaan dan gesproken Frans, maar als ik zelf moet schrijven of spreken is Frans gemakkelijker. Idem voor lezen. Dat heb ik dan ook weeral gezegd. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 3 januari 2007 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kan best zijn dat je ertegen bent, maar over een paar jaar is het toch echt zover. Over minder dan een jaar, op 1 januari 2008, wordt al het internationale reizigersvervoer per spoor vrijgegeven. Alle internationale verbindingen zullen dan aanbesteed moeten zijn of worden. Het binnenlandse reizigersvervoer volgt op 1 januari 2010. Of je het nu wil of niet, dit is al door het Europees Parlement goedgekeurd (Derde Spoorwegpakket) en België zal dat hoe dan ook moeten volgen. Je kunt nu als Vlaanderen twee dingen doen: ofwel als verschrikt blijven staren in het naderende licht, ofwel zorgen dat je optimaal profiteert van deze hervorming. Dat laatste is heel goed mogelijk, als Vlaanderen zorgt dat het de bevoegdheid krijgt om zelf het spoor te beheren en aan te besteden. De NMBS zal dan blijven bestaan als bedrijf dat het vervoer verzorgt, maar het moet wel meedingen naar de concessies die door de Vlaamse en Waalse overheden worden uitgeschreven. Zo kan Vlaanderen zelf de voorwaarden bepalen waaronder het spoorvervoer plaatsvindt: de frequentie, het soort materieel, de aansluiting op de bussen, etc. Het kan zelfs bus en trein in een gebied gezamenlijk aanbesteden, zodat dezelfde maatschappij (bijv. De Lijn) alle openbaar vervoer in een regio verzorgt. In theorie kan dat ertoe leiden dat de NMBS op termijn verdwijnt, als het geen concessies weet te winnen. Als beheerder van de infrastructuur kan Vlaanderen bovendien zelf bepalen welke lijnen worden gereactiveerd (bijv. de lijn Hasselt-Maastricht) en waar wordt geïnvesteerd (bijv. in het Spartacusplan), zonder te hoeven overleggen met de NMBS en andere federale overheden. Ik zie alleen maar voordelen eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens het spoorverkeer geregionaliseerd is (misschien een onrealistische droom voor in de nabije toekomst, maar CD&V/N-VA pleiten er toch al voor), kan DeLijn en de nieuwe Regionale-Maatschappij-van-Vlaamse-Spoorwegen perfect samengevoegd worden tot één Vlaamse vervoersmaatschappij. Wat betreft de liberalisering. Europese regels moeten steeds in nationale en regionale wetten gegoten worden. Er is dus nog steeds de mogelijkheid om dit Europees bevel aan onze laars te lappen. En heel stilletjes hoop ik daar toch nog op...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan best zijn dat heel Vlaanderen ertegen is. Kom hier eens pleiten voor de liberalisering van het spoor en je wordt onmiddellijk door op de brandstapel gezet. De vakbonden van het spoor overgieten je met benzine en de BTTB (Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers) komt het vuur aansteken.
|
![]() |
![]() |