Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 september 2002, 21:24   #161
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Het gaat totaal mis met de CD&V. Ze moeten terug naar hun roots. Ze moeten zich omdopen tot de Katholieke Partij en militant katholieke standpunten innemen. Mijn stem zouden ze alvast hebben.
Dit zou idd de kleurloosheid van de partij al doorbreken, zo zou de CD&V zich kunnen profileren naar de volgende verkiezingen toe. Dit zal wel een utopische gedachte zijn want na het 'weg-met-de-dassen-congres' is de C wel helemaal uit de D&V.
Of een radicaal Katholieke partij veel stemmen zou opleveren is maar de vraag...
Juist, ze doen maar: KP. de oudjes krijgen een beroerte
vivanter007 is offline  
Oud 5 september 2002, 22:10   #162
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Maar Godfried toch, je gaat me nu toch niet vertellen dat we weer de conservatieve toer op gaan hé ...

Voor een keer dat we progressie mogen gebruiken dan gaan we dat gebruiken, trouwens de Katholieken waren toch ook serieus aan het zakken ... We mochten als Christen-Democraten van geluk spreken dat we een jonger imago, de CVP, hebben aangenomen!

Waar mee de absolute leegheid van de mosselpartij van Vlaanderen andermaal geëtaleerd wordt. Ze zijn niet Vlaams, ze zijn niet conservatief, ze zijn niet rechts, ze zijn niet links,... Ze zijn beschaamd om conservatieve standpunten te verdedigen. Wat zijn de kaloten eigenlijk wel buiten een groep volksverraders die enkel in de macht om de macht geïntresseerd zijn?

De CD&V is -net zoals de CVP voordien- een partij die geen eigen, specifieke duidelijke standpunten wenst in te nemen. Het is en blijft de partij van het compromis, de halfslachtigheid, de uitverkoop van Vlaanderen,...
Negeren, gewoon negeren ... hij weet gewoon van niets beter
Oud 5 september 2002, 22:12   #163
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Citaat:
Citaat:
Het gaat totaal mis met de CD&V. Ze moeten terug naar hun roots. Ze moeten zich omdopen tot de Katholieke Partij en militant katholieke standpunten innemen. Mijn stem zouden ze alvast hebben.
Dit zou idd de kleurloosheid van de partij al doorbreken, zo zou de CD&V zich kunnen profileren naar de volgende verkiezingen toe. Dit zal wel een utopische gedachte zijn want na het 'weg-met-de-dassen-congres' is de C wel helemaal uit de D&V.
Of een radicaal Katholieke partij veel stemmen zou opleveren is maar de vraag...
Juist, ze doen maar: KP. de oudjes krijgen een beroerte
Inderdaad, dat doet mij trouwens denken aan de Christen-Unie in Nederland. Dat is ook een partij met zulke standpunten.
Oud 5 september 2002, 22:15   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Waar mee de absolute leegheid van de mosselpartij van Vlaanderen andermaal geëtaleerd wordt. Ze zijn niet Vlaams, ze zijn niet conservatief, ze zijn niet rechts, ze zijn niet links,... Ze zijn beschaamd om conservatieve standpunten te verdedigen. Wat zijn de kaloten eigenlijk wel buiten een groep volksverraders die enkel in de macht om de macht geïntresseerd zijn?

De CD&V is -net zoals de CVP voordien- een partij die geen eigen, specifieke duidelijke standpunten wenst in te nemen. Het is en blijft de partij van het compromis, de halfslachtigheid, de uitverkoop van Vlaanderen,...
Negeren, gewoon negeren ... hij weet gewoon van niets beter
Het is niet mijn gewoonte om Guderian zijn ideetjes toe te juichen, maar in zijn (uiteraard zoals steeds zéér ongenuanceerde) visie op de CD&V, volg ik hem althans toch een hééééél eind.
Geef immers toe dat CD&V nooit ofte nimmer nog zou durven uitpakken met harde katholieke items, zoals b.v. een Godfried ze hier vaak komt neerpoten.
Of dwaal ik andermaal in jouw ogen, Kadé?
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 september 2002, 22:39   #165
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Standaard

Nee, over die katholieke voorstellen geef ik je gelijk. Ze zijn inderdaad niet zo radicaal katholiek. Ze volgen de Christelijk geïnspireerde visie.
Superstaaf, straks begin ik nog te blozen ...
Oud 5 september 2002, 23:03   #166
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Het is enkel de bedoeling je aan te moedigen om een beetje voor jezelf te leren denken, i.p.v. dat over te laten aan nonkel pastoor, of de godsdienstjuf.
Vind je het niet nuttig om te weten dat er mensen reeds drie maal zo lang als jij heel gelukkig leven zonder religieuze ballast in hun bestaan?
Vind je het niet fijn om met mensen te discussiëren, die onafhankelijk van anderen proberen te denken en geen behoefte hebben om zich steeds maar aan te passen aan anderen en te plooien voor groepsdruk?
Vind je het als jongeman geen fijne utopie om vrij van gedachten te zijn, niet belemmerd door betweterige moeials, die zwaaien met duizenden jaren oude boeken uit een cultuur en situatie die met de onze geen uitstaans heeft?
Potverdomme SS, wat een pretentie durft gij hier toch tentoonspreiden! Is het ooit al in uw koppeke opgekomen dat de maatschappij van "nonkel pastoor" al een eeuwigheid niet meer bestaat en dat mensen van onze generatie die ook nooit gekend hebben? Katholiek zijn in deze tijd vraagt heel wat moed, want de hele maatschappij keert zich tegen u. Een katholiek moet verdomd stevig in zijn schoenen staan om tegen de onophoudelijk spot en minachting van de media op te tornen. Iemand die katholiek is in deze tijd, zeker een jongere, heeft doorgaans ZEER goed nagedacht over deze keuze. Hou dus eens op met ons ervan te beschuldigen hersenloze napraters te zijn van hetgeen een of andere "nonkel pastoor" ons inlepelde!
Godfried is offline  
Oud 5 september 2002, 23:32   #167
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Potverdomme SS, wat een pretentie durft gij hier toch tentoonspreiden! Is het ooit al in uw koppeke opgekomen dat de maatschappij van "nonkel pastoor" al een eeuwigheid niet meer bestaat en dat mensen van onze generatie die ook nooit gekend hebben? Katholiek zijn in deze tijd vraagt heel wat moed, want de hele maatschappij keert zich tegen u. Een katholiek moet verdomd stevig in zijn schoenen staan om tegen de onophoudelijk spot en minachting van de media op te tornen. Iemand die katholiek is in deze tijd, zeker een jongere, heeft doorgaans ZEER goed nagedacht over deze keuze. Hou dus eens op met ons ervan te beschuldigen hersenloze napraters te zijn van hetgeen een of andere "nonkel pastoor" ons inlepelde!
Dit is waar godsdienst gevaarlijk wordt: als ze er niet meer mee kunnen lachen maar goed, t was al laat, tijd voor t avondgebedje
vivanter007 is offline  
Oud 6 september 2002, 00:50   #168
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Dit is waar godsdienst gevaarlijk wordt: als ze er niet meer mee kunnen lachen maar goed, t was al laat, tijd voor t avondgebedje
Wij katholieken moeten altijd maar alles "relativeren" he. De meest ergerlijke leugens en laster moeten wij gedwee slikken, anders staan ze daar weer om ons te beschuldigen van kruistochten, inquisities en platte aardschijven. Dat moet nu maar eens gedaan zijn! Als onze bisschoppen te lam zijn om voor hun eigen kerk op te komen, dan zal ik het wel doen. We hebben al lang genoeg op onze kop laten sch*ten.
Godfried is offline  
Oud 6 september 2002, 10:03   #169
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Potverdomme SS, wat een pretentie durft gij hier toch tentoonspreiden! Is het ooit al in uw koppeke opgekomen dat de maatschappij van "nonkel pastoor" al een eeuwigheid niet meer bestaat en dat mensen van onze generatie die ook nooit gekend hebben?
Als ik u hier zo zie vloeken, dan begin ik je warempel (bijna) te geloven.

Citaat:
Katholiek zijn in deze tijd vraagt heel wat moed, want de hele maatschappij keert zich tegen u. Een katholiek moet verdomd stevig in zijn schoenen staan om tegen de onophoudelijk spot en minachting van de media op te tornen. Iemand die katholiek is in deze tijd, zeker een jongere, heeft doorgaans ZEER goed nagedacht over deze keuze. Hou dus eens op met ons ervan te beschuldigen hersenloze napraters te zijn van hetgeen een of andere "nonkel pastoor" ons inlepelde!
Al eens over nagedacht waarom er eerder meewarig tegenover het verschijnsel katholicisme wordt aangekeken? Oeps, sorry, ik vraag weer om na te denken, en dat vind je pretentieus.....

Vind je dat het volstaat om éénmaal in je leven, rond je 12e/18e levensjaar, eens ZEER goed na te denken, om van dan af aan uw denkwereld voorgoed te laten invullen door de sekte van je toenmalige keuze?

I.p.v. te brevieren, mediteer vandaag eens over volgende boutade:
Gezond verstand is het pakket vooroordelen dat je rond je twintigste hebt opgebouwd.
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 september 2002, 10:14   #170
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Vind je dat het volstaat om éénmaal in je leven, rond je 12e/18e levensjaar, eens ZEER goed na te denken, om van dan af aan uw denkwereld voorgoed te laten invullen door de sekte van je toenmalige keuze?
Natuurijk is dat normaal! Zo zit het leven in mekaar. Je stelt jezelf een doel in het leven en streeft vervolgens naar de verwezenlijking ervan om op uw oude dag al dan niet tevreden te kunnen terugkijken. Daarin bestaat het Geluk: slagen in zijn roeping.

Mensen die alle momenten van gedacht veranderen zullen het nooit ver brengen in hun leven. Zij missen richting, stabiliteit en zingeving. Zij dolen.
Godfried is offline  
Oud 6 september 2002, 10:50   #171
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurijk is dat normaal! Zo zit het leven in mekaar. Je stelt jezelf een doel in het leven en streeft vervolgens naar de verwezenlijking ervan om op uw oude dag al dan niet tevreden te kunnen terugkijken. Daarin bestaat het Geluk: slagen in zijn roeping.

Mensen die alle momenten van gedacht veranderen zullen het nooit ver brengen in hun leven. Zij missen richting, stabiliteit en zingeving. Zij dolen.
Waarde Godfried

Ik verkies:
  • te blijven nadenken om het bewustzijn niet te laten slinken
    onbevoogd te denken, los van om het even welke grote of kleine sekte
    zo weinig mogelijk te plooien voor kuddegeest
    niet geleid te worden door achterhaalde dogma's

Ik wens:
  • vele wegen te bewandelen
    vele doelen na te streven zonder de behoefte om ze te bereiken
    een nieuwe route in te slaan als de oude doodloopt
    alle ideeën te proeven

Ik verlang:
  • eerder gelukkig te zijn dan het ver te brengen
    alert en open te blijven voor een waaier van ongekende mogelijkheden
    een pleiade van werelden te aanschouwen
    elk moment te kunnen zeggen:"ik heb geleefd", want op een oude dag kan niemand rechten laten gelden........

Mijn wereld zit dus al een tijdje anders in elkaar, dan hoe jij het voor een mens uitstippelt.............
Ben ik dan in jouw ogen echt abnormaal?
Misschien wel, want gelukkig zijn is niet echt de norm...........
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 september 2002, 11:04   #172
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
elk moment te kunnen zeggen:"ik heb geleefd", want op een oude dag kan niemand rechten laten gelden........
- Pakken wat ge krijgen kunt en niet aan de toekomst denken?
- SS: "...kan niem. rechten laten gelden": de menselijke waardigheid gebiedt respect voor alle leven, jong EN oud.

Van de egoïstische samenleving die u blijkbaar voorstaat wens ik geen deel uit te maken. Verder moet u maar doen wat u goed lijkt.
Godfried is offline  
Oud 6 september 2002, 13:21   #173
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Bovenstaande lijkt mij persoonlijk nogal raar! Wie streeft er nu een doel na zonder de behoefte te hebben dezete bereiken? Als ik een doel voor ogen heb, zal ik er alles aan doen dit net wel te bereiken ... anders is het toch geen doel!

J.N.
Oud 6 september 2002, 14:29   #174
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Even reageren op wat Superstaaf® schreef:
Met de uitspraak van het 12de / 18de levensjaar neem ik aan dat u naar het Vormsel verwijst.
Naar mijn mening volstaat het niet om slechts 1 maal te kiezen. Je kan op die leeftijd een keuze maken; maar je moet die keuze steeds blijven evalueren. Een visie waarvoor je kiest wanneer je 12 of 18 jaar bent hoeft niet per sé de opvatting te zijn waar je op je 35 of 75 achter staat.

Godfried,

Je schrijft: 'zij dolen'. Dit doet me denken aan een hoofdstukje over het geloof uit de oude Catechismus:

Citaat:
Vraag: Kan iedereen in zijn geloof zalig worden?

Het antwoord hierop (volgens de Catechismus):
Zo leren de ketters, maar zij DOLEN, want zonder het Enige en Waarachtige Geloof is de Zaligheid onmogelijk
Een kleine vraag rond dit stukje: Vind je dat dit hede ten dage nog steeds actueel is?
jan breydel is offline  
Oud 6 september 2002, 15:25   #175
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vraag: Kan iedereen in zijn geloof zalig worden?
Het antwoord hierop (volgens de Catechismus):
Zo leren de ketters, maar zij DOLEN, want zonder het Enige en Waarachtige Geloof is de Zaligheid onmogelijk
Een kleine vraag rond dit stukje: Vind je dat dit hede ten dage nog steeds actueel is?
- Voor ketters: ja natuurlijk!
- Voor heidenen, nee. (Maar het stukje spreekt duidelijk niet over heidenen)
Godfried is offline  
Oud 6 september 2002, 16:09   #176
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

1: mijn beste vivant007, zal het programma van vivant nader bekijken, indien zij anti-cristen zijn zal mijn stem niet naar hun gaan ( kan zelf nog niet eens stemmen )
2: als de CD&V de C weg doet, waarom zou zij dan wel eneens een kleur hebben, wat zijn ze dan? Een centrum partij? Misschien wel ja, maar toch! Dat oranje is juist de C, maarja de n-va heeft het oranje ook overgenomen!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 6 september 2002, 22:43   #177
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Bovenstaande lijkt mij persoonlijk nogal raar! Wie streeft er nu een doel na zonder de behoefte te hebben dezete bereiken? Als ik een doel voor ogen heb, zal ik er alles aan doen dit net wel te bereiken ... anders is het toch geen doel!

J.N.
Niets raar aan.
Ik laat me gewoon niet frustreren als ik b.v. te hoog gegrepen heb.
De weg gaan is de echte bezigheid en belangrijker dan aankomen.
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 september 2002, 12:46   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schreef Superstaaf:

De weg gaan is de echte bezigheid en belangrijker dan aankomen.[/quote]

Dit doet me denken aan iemand die wist dat het niet nodig was om te hopen om toch te ondernemen, noch te slagen om wel degelijk te volharden.

Voor mij lijkt het de ideale formule om niet gefrustreerd te geraken maar om wel degelijk rustigjes aan en zelfs spelenderwijs door het leven te glijden waardoor bijgevolg een zekere mate van rust en tevredenheid als vanzelfsprekend wordt ingebouwd.
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2002, 12:55   #179
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dit doet me denken aan iemand die wist dat het niet nodig was om te hopen om toch te ondernemen, noch te slagen om wel degelijk te volharden.
Voor mij lijkt het de ideale formule om niet gefrustreerd te geraken maar om wel degelijk rustigjes aan en zelfs spelenderwijs door het leven te glijden waardoor bijgevolg een zekere mate van rust en tevredenheid als vanzelfsprekend wordt ingebouwd.
Wat is de zin van het leven dan?
Godfried is offline  
Oud 10 september 2002, 13:08   #180
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat is de zin van het leven dan?
Het leven van het leven zelf.
Bewustzijn verhogen is een leuke bezigheid.
Niets meer achter zoeken.
Wees blij dat het geen zin heeft.
Dan kan je er zin aan geven zo je daar al behoefte toe voelt.
Supe®Staaf is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be