![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, ik ga met Heftruck in bed. Morgen drukke dag.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
De mens maakt zichzelf, het maakt structuren waarmee het zichzelf manipuleert. Voor mij is dat egoïsme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was express.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens, een leeftijd is geen garantie dat iets niet gebeurd zoals terecht eerder is gezegd. 18 is echter een logische leeftijd omdat men dan vr alles meerderjarig is. in sommige gevallen moet men een jongere strenger kunnen bestraffen wanneer de schade die is aangebracht aan de maatschappij ertoe aanleiding geeft ( moord,etc ) seks hebben doet geen schade aan een ander (indien met wederzijdse toestemming etc. natuurlijk) een ernstig feit plegen wel. wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat men beter eenvormigheid zou toepassen, waarom nt alle meerderjarigheid op 18 ? waarom een verschil ? geen enkele reden.
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom vraag je dat aan mij? Ik heb die grens niet op 16 jaar gelegd. Voor mijn part zou ze nergens liggen. Ik zie niet in waarom er zoiets zou moéten zijn, immers.
![]() |
#168 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Jep, dat namedropping toch altijd. Probeer eens zélf een argument aan te halen. Anders ga ik bij alles beginnen zeggen 'Rothbard vond het anders'.) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en wij 'oppurtuniteitskosten', wat perfect beschrijft wat jij zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk, ja.
ik had ernstige probleemsituaties in mijn hoofd toen ik dat schreef. maar goed, strikt genomen is het gezin de nulde lijn in de gezondheidszorg, dus ik kan er ergens nog mee weg komen.
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ok, vr de verkrachting kan men dan ook vervolgd worden, mr nt omdat het een kind betreft. 18 is een goede grens, niets meer niets minder.
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
En ik blijf bij mijn standaardprocedure: google it. Percy laat mij ook googelen, so follow your leader. Simmel: Philosophie des Geldes http://socio.ch/sim/pdginh.htm Niet echt, het niets nietst gewoon en ik vind dat zeer goed omschreven. Ik heb nog geen nieuwe vrijwillige solidariteitsbanden in het kapitalisme ontdekt, tenzij deze door kapitalisten onderling bij nieuwe markten of de uitschakeling van competitie, of door arbeidersrevoltes die rechten afdwongen door het kapitalisme te bedreigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het 'foefje' 'volwassenheid' verdwijnt zelfs als sneeuw voor de zon als het om wat ernstig zou gaan.... kan je me uitleggen waarom het gevolg ( de schade dus ) van de daad plots de verantwoordelijkheidsgrens ( in leeftijd ) zou determineren ? dat slaat toch op niets ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() In het geheel niet, het punt was juist dat de Genuezen het omgekeerde hadde bereikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou daar nog copyright op zijn? Anders een idee voor een nieuwe Suske en Wiske: Het Nietsende Niets.
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als kinderverkrachter/aanrander wordt men net bestraft omwille dat men er 1) dat het om verkrachting/aanranding, dus tegen de wil was,gaat omwille van de minderjarigheid of het leeftijdsverschil en 2) men wordt harder aangepakt omdat men misbruik heeft gemaakt van die ieder gekende machtspositie maar niet omdat men nu toevallig op wat jongs viel kortom : schaf die leeftijd af en je blijft met net diezelfde strikt afgebakende grans zitten.... alleen is het stukken moeilijker ( niet onmogelijk ) om op te treden Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2007 om 02:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens, verkrachters ( jonge dus ) moet ook zoals volwassenen berechten, als men erge feiten pleegt, moet men daar mr de gevolgen van dragen. wat de seksuele meerderjarigheid betreft, is het enkel zichzelf en de partner die er nadeel van kunnen ondervinden. ( tussen mensen van ongeveer dezelfde leeftijd, en met wederzijdse toestemming natuurlijk ) als er geen grenzen zou bestaan, zou men een kinderverkrachter niet kunnen onderscheiden van een andere. 18 geldt vr vele dingen waarom daarvoor dan nt ? als iemand een erg misdrijf kan plegen is hij ook volwassen genoeg om daar de volwassen gevolgen van te dragen. grenzen zijn nu eenmaal nodig.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 9 november 2007 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan een 50-jarige die een 12-jarige verkracht passend bestraft worden, en hoeft een 13-jarige die zijn 12-jarig vriendinnetje eens van nader bij bekijkt niet als verkrachter door het leven. Want dat is het dan immers niet per sé, verkrachting. Ongezond misschien wel, afhankelijk van de feiten en de context, maar geen zaak voor het strafrecht.
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Indien het bedoeld was als tautologie, wat niet het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kruip in mijn bed. meerderjarige knuffelseks gaan hebben met mijn dekbed.