![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 |
Banneling
|
![]() Komt het ooit nog goed met het subforum milieu ?
Moet het onderwijs hervormd worden en moet de 32u die een humaniora-student krijgt anders ingevuld worden. Bv zo : Wiskunde : 6u Fysica : 6u Biologie : 3u Aardrijkskunde : 3u Scheikunde : 6u Wetenschapsfilosofie : 6u Jazzballet : 2u Laatst gewijzigd door Jedd : 25 december 2009 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn ook wel mensen die niets snappen van fysica, scheikunde en wiskunde hoor. En achter de vuilkar lopen zien die niet zitten ze. ![]()
![]() |
![]() |
#1783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die vrije woensdagnamiddag, is dat echt nodig ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In zes minuten give or take a few seconds. En op hun veertiende allemaal de zeilboot op ! Laatst gewijzigd door Knipp : 26 december 2009 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1786 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun denkfouten, leugens, verdraaingen, selectiviteit, enz ...: vaak waarlijk karikaturaal. ![]() Citaat:
![]() Neen. Ik heb dat ook al eens voorgesteld.
![]() |
![]() |
#1787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch hoor je sommigen geregeld zagen dat ze de "overdreven aandacht" die daaraan gegeven wordt beu zijn.
Je kan natuurlijk altijd meer aandacht aan een bepaald fenomeen geven. Maar wat baat het als de mensen niet de middelen bezitten om kritisch informatie van "informatie" te onderscheiden? Zo lees je af en toe hier op het forum dat antisemitisme, en algemener racisme, helemaal niet bestaan, maar uitvindingen zijn van de NWO (of zoiets) om ... iets te bereiken. Op een Amerikaans forum las ik onlangs dat de slavenhandel vanuit Afrika ook al een verzinsel was. Tja, hoe onwetend en onkritisch moet je niet zijn om dit soort larie te geloven. Kan een lesje meer op school zoiets verhelpen? Ik denk het niet. Citaat:
"Ranting on a saturday ..." ![]()
![]() |
![]() |
#1788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ouders zeer zeker. Ook een aantal grootooms en groottantes, die werkelijk fascinerende verhalen vertelden over de vorige eeuw. En af en toe een leraar natuurlijk. Wat ook aan mijn "'intellectuele ontwikkeling" heeft bijgedragen was dat ik vroeg geconfrontreerd werd met twee soms elkaar tegensprekende "officiële verhalen". Niks lijkt me beter om de zinnen aan te scherpen dat zo'n schijnbare paradox.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 december 2009 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb ik alvast niet het vroegtijdig heengaan van een rat op het geweten.
![]() |
#1790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even goed als met de andere ernstig bedoelde subfora, vrees ik.
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik wil ineens terug naar school!!! Maar neen, dat lijkt me wat overdreven. Ik voel me niet geroepen precieze aantal uren te geven, maar in dat schema ontbreken in elk geval geschiedenis en talen.
![]() |
![]() |
#1791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wiskunde, wie snapt dat nu niet? ![]() Snob!
![]() |
![]() |
#1792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruitziende leraars?
![]() |
#1793 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1795 |
Parlementslid
|
![]() Gij allezinds niet. Ik denk -heel eerlijk- dat ze een zwak heeft voor u. Nu. Wie niet eigenlijk ?
![]() |
#1796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mods zouden tenminste al hun eigen reglement wat consistenter kunnen toepassen. Threads met een OP die enkel uit een nieuwsbericht bestaat kunnen ze al sluiten. Vroeger deden ze dat geregeld, nu nog nauwelijks. Ze kunnen eveneens posts die enkel bestaan uit een cartoon of smileys of duidelijk off-topic zijn stenger modereren. Ook dit deden ze vroeger, nu bijna niet meer. Ze zouden ook het debatclub subforum weer streng kunnen modereren. Deze eenvoudige maatregelen zullen het al wat gemakkelijker maken ernstige discussies te voeren. Wil men verder gaan, dan moet men keuzes maken, inhoudelijke keuzes. Dat zal tot gebleit over "vrijheid van meningsuiting" en regelneverij leiden, maar dat is BS. Het Internet is groot, en voor iedereen bestaat er ergens een aangepast stekje. Weinig of geen regels klinkt mooi en deugdzaam. Het leidt echter ook tot discussiefora vol waardeloos gekibbel en nutteloze "zie je wel"-threads. Die mogen er beslist zijn, maar zonder mij als oppermod. Als oppermod zal ik threads enkel toelaten als ze een nieuwe inhoudelijke discussie lanceren. "Nieuw" is een relatief begrip. Als er een drie jaar oude thread over een onderwerp bestaat, dan is best te begrijpen dat iemand daar een nieuwe discussie over wil voeren, in een nieuwe thread. Ook is het mogelijk dat één onderwerp aanleiding geeft tot duidelijk verschillende discussies. De wildgroei aan threads over één nieuwsfeit zal ik echter streng aan banden leggen Als oppermod zal ik dan ook een flinke voorraad slotjes aanleggen. Threads over fait-divers krijgen van mij genadeloos een slotje, tenzij er echt een algemeen relevante discussie over gevoerd kan worden, die nog geen eigen thread heeft. "Zie je wel"- en fulmineerthreads gaan ook onverbiddelijk op slot. Zuivere 'argumentum ad Youtubium' worden heel streng gemodereerd. Voor elk van die gevallen valt niet wiskundig te bepalen wat mag en wat niet mag. Dat zijn keuzes die de moderatie zal moeten maken, liefst consistent en niet al te partijdig. Absolute neutraliteit lijkt me echter onbereikbaar en al bij al zelfs onwenselijk. Nu, ik twijfel er niet aan dat politics.be gelijkaardige keuzes niet zal maken. Ze hebben de ambitie het "grootste politieke discussieplatform" te beheren, en daarvoor moet je zowat alles toelaten. Met als gevolg dat het forum voornamelijk een speeltuin blijft voor extremisten, halvegaren en marginalen met een agenda, met wat publiek in de tribune op zoek naar stommiteiten voor de "quotes"-thread. PS 1: uiteraard handelen deze wijze voorstellen niet over k&k. PS 2: wat goed dat ik niet oppermod ben!
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 december 2009 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1799 |
Parlementslid
|
![]() Off-topic zie ik eerder als een zegen dan als een probleem. Niet zelden krijgt een waardeloze discussie een levendige wending.
Topics hebben heel dikwijls een agenda, zoals je zelf ook al aanhaalde, niet zelden wordt het topic herleidt tot de agenda door off-topic te gaan. Met de huidige technieken, bijvoorbeeld Ruby on Rails, is het perfect mogelijk om daar een juiste mouw aan te passen. Waardoor topics (visueel ondersteund) kunnen vertakken, uitgroeien, itereren en reizen. Nu heb halvelings ergens gelezen dat jij een IT-madam bent, als ik dat zo mag uitdrukken. Ik vind het dus Knipp-Bizar dat er nergens sprake is van het kiezen van betere forum software. Zelfs, en dan moet ik in principe off-topic gaan. Ik vind zelfs dat men jouw de verkeerde vraag heeft gesteld. Want die moet eigenlijk zijn: Hoe zou jij als IT-MOD de software zodanig herschrijven dat het een aangenaam forum wordt ? : )
![]() |
#1800 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |