![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1963 |
Minister-President
|
![]() Binnen de context - de ultieme 'waarheid' - overtreft de wijsheid van 'weten niet te weten' de pretentie van 'denken van te weten'.
![]() |
#1964 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tweede zin: juist. Derde zin: 'geen bewijs' juist; 'geen reden' juist.
![]() |
![]() |
#1965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1966 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan jou de eer. Je taktiek lijkt steeds deze van de gemakkelijke weg. Ik voel me overigens niet en nooit bij 'jullie' horen, wie je daar ook mee bedoelt.
![]() |
![]() |
#1967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof is een innerlijke beleving, dat heeft niets te maken met rationaliteit of bewijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1968 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor uwzelf kun je enkel en alleen zorgen als je rekening houdt met uw omgeving. Wie zijn omgeving kannibaliseert draagt geen zorg voor zichzelf. Empathie ontwikkel je door stil te zijn bij uw noden en hoe je die inlost en van daaruit kijk je naar de ander. Mensen die niet naar zichzelf kijken en toch de nood voelen om over anderen te oordelen zijn pas een waar gevaar.
![]() |
![]() |
#1969 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() bewijzen, bewijzen.... er is geen tegendeel aan niet weten, je kunt dat enkel aanvaarden. In het aanvaarden ligt de wijsheid. Je weet sowieso niet veel en echt intelligente wezens beseffen dat bij toenemende kennis enkel het veld van hetgeen je niet weet zal vergroten. Tavek poogt u te wijzen op het feit dat een open geest leeft met het niet weten en daar geen angst van heeft en dat rustigweg kan onderzoeken en beetje bij beetje zal hetgeen niet geweten is groter en groter worden. => ontwikkeling. Een gesloten geest daarentegen weet het en zal alles wat niet geweten is op zodanige wijze interpreteren zodanig de geest voor zichzelf kan volhouden dat het geweten is. => stilstand, anti-ontwikkeling (ik ben zeker dat er een schoon woordje voor bestaat ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 27 april 2012 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tavek beweert echter conclusies te kunnen trekken over die opvoeding op basis van wat ik hier allemaal schrijf. Welnu, aan hem de bewijslast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alles toont gewoon aan dat hij niet weet hoe het er in religieuze gezinnen aan toegaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1973 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik realiseer me dat ik de fenomenale wereld nooit volledig kan uitschakelen. Ik ervaar dat er om over te steken naar het Niets een diepe kloof bestaat. Ik schakel verschijnsel en Leegte uit om ze op hetzelfde spoor te brengen: En plots ontwaar ik in het zijnde een Mysterie. Weten niet te weten wat het Mysterie is is een grote wijsheid in tegenstelling tot de hubris van diegenen die een kenbaar mysterie aanhangen tot meerdere eer en glorie. Mensen die weten niet te weten slaan anderen niet de kop in omwille van hun niet weten. Godsdiensten die beweren te weten - en hun harde volgelingen - slaan anderen wél de kop in om hun weten - de 'waarheid' - overeind te houden.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 28 april 2012 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1974 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat - een mens is een mens - het er in fundamentalistische christelijke middens niet anders aan toe gaat. (Het eerste voorbeeld omdat de splinter in het oog van de andere meer opvalt dan de - mogelijke - balk in eigen oog.) Je uitdrukking dat mensen 'gewoon niet weten hoe het er in religieuze gezinnen aan toe gaat' is dus nonsens en dat weet je best.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 28 april 2012 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus sloeg niemand de kop in en bijgevolg horen wij dat als christenen dat ook niet te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee is alles gezegd en hoeven we niet verder te discussiëren. U wil gewoon bij uw vooroordelen blijven en die koesteren. Uw goed recht, maar de waarde van uw uitspraak zinkt in het niets daarbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1977 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Mysterie heeft zich in zijn volheid geopenbaard...leg uit. Ik heb dat alleen van horen zeggen. En daarover stelt de Boeddha het volgende in de Kalama Sutta: Wanneer er reden is tot twijfel dan wordt de onzekerheid geboren. Daarom, in dit geval Kalama’s, ga niet voort op verslagen, op legendes, op tradities, op geschriften, op gissingen, op analogie, op overeenstemming, op overwegingen, op waarschijnlijkheid of op denken. Volgende beschouwing zal onze leraar zijn. Wanneer je voor jezelf weet dat de leer indien uitgevoerd leidt tot nadeel en lijden, verwerp hem dan. Wanneer je voor jezelf weet dat de leer indien uitgevoerd leidt tot voorspoed en geluk, dan kan je de leer omarmen en volgen. Wijze raad en een grote (historische) buis voor het christendom.
![]() |
![]() |
#1978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of iemand dan "beter" wordt, is steeds weer een individuele opgave van ieder mens. Ieder mens is een levensboek dat opnieuw wordt geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1979 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1980 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat - een mens is een mens - het er in fundamentalistische christelijke middens niet anders aan toe gaat. (vergeleken met fundammentalistische islam middens) Indien u niet veronderstelt dat in wezen mensen mensen zijn en fundamenteel niet van elkaar veerschillen, dan is het erg met u gesteld. Uw twijfelachtige debatmethodes worden duidelijker en duidelijker: zelf niets zeggen en de argumentatie van de tegenstander uit de context halen op weinig christelijke manier - wanneer ik zo vrij mag zijn omdat te zeggen omdat eerlijkheid minstens een christelijke deugd zou moeten zijn. Die deugd bezit je niet.
![]() |