![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Caroline Gennez (sp.a) - 1 tot 7 maart "Waar Stevaert als voorzitter zijn pijlen meer richt op het binnenland, is het de taak van ondervoorzitster Gennez om zich meer te concentreren op Europa. Onlangs bewees ze nog slagkracht in huis te hebben door de publicatie van haar boek ‘Beste Euro |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Berichten: 216
|
![]() In uw boekje staat de getuigenis van een NMBS-medewerker die vindt dat de NMBS zeer goed werk levert, en hij verwijst daarbij naar de tienduizenden jongeren die na Rock Werchter met de trein naar huis konden, en zo dus niet de auto moesten nemen.
Weet U wel wat U schrijft??? Misschien vergeten dat de NMBS de Werchtergangers zwaar heeft gekloot door net tijdens dat weekeinde te staken? Schrijft u in uw boekje zomaar het eerste het beste onnozele idee dat in u opkomt zonder het na te gaan op het waarheidsgehalte?
__________________
Vlaanderen Republiek |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
|
![]() Het is inderdaad zo dat de laatste Werchter de NMBS in staking was
maar er waren ook andere gelegenheden dat de NMBS inderdaad goed werk leverde. Het idee dat alleen privé-firma's in staat zouden zijn om een deftig consumptieaanbod uit te werken is even gek als de gedachte dat we een rechtvaardige egalitaire maatschappij kunnen creeëren door alle economische activiteiten in de handen van de staat of een andere vorm van collectiviteit te leggen & dat bovendien winstbejag een vies woord is. Was het niet Tobback Sr die onlangs zei dat het voor een klassiek socialist een ernstig signaal is om over privatizeringen na te denken als men vaststelt hoe vroeger de staatsRTT niet in staat was om een telefoonlijn binnen een gemiddelde termijn van 6 weken beschikbaar te maken, waar dit nu een belachelijk lange termijn is en men een telefoonlijn quasi onmiddelijk heeft. Persoonlijk vind ik geen graten in een politiek om alle economische en zelfs non-profit aktiviteiten toegankelijk te maken voor privé initiatieven- wat niet wil zeggen dat een degelijk verantwoorde controle van de overheid mag ontbreken. Zo zal een hervorming (demonopolisatie) van de spoorwegen misschien door een socialistische europese regering opgelegd worden tegen de zin van de waalse afdeling van de europese socialistische partij. Maar dat is dan een kwestie van partijdiscipline... & iets dat men dan maar aan "de mensen" moet uitleggen zonder ongezellig te doen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
|
![]() Citaat:
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 73
|
![]() Citaat:
![]() ps : moet je geen ervaring hebben om in de senaat te zetelen? Als je 28 (lees ik) bent, wat kan je dan? Welke meerwaarde beteken jij voor de Belgische politiek? |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burgemeester
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat JM Dedecker toch zo een ongeloofelijke toegevoegde waarde brengt nietwaar, hij is immers een heel stuk ouder dan 28 jaar.
__________________
Radicaal: Als censuur het offer is dat we moeten brengen om linkse excessen te bannen is dat voor mij geen probleem. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
Burgemeester
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
|
![]() Citaat:
En staking en vakbonden wie legt er hem het verband uit????
__________________
Radicaal: Als censuur het offer is dat we moeten brengen om linkse excessen te bannen is dat voor mij geen probleem. |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
Wat aantoont dat alle andere liberaliseringen in de EU blijkbaar wél succesvol waren. En we zullen ook niet vergeten te vermelden dat het aantal passagierskilometers door de liberalisering van dalend terug stijgend is geworden, dat de investeringen in het spoor enorm zijn gestegen, ... |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burgemeester
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
|
![]() Citaat:
__________________
Radicaal: Als censuur het offer is dat we moeten brengen om linkse excessen te bannen is dat voor mij geen probleem. |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
|
![]() eigeeltje schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Goede voorbeelden van gedeeltelijke liberalisering (d.w.z. bepaalde lijnen) zijn Zwitserland, Duitsland en Denemarken. En laat ik u er onmiddellijk bij zeggen: het gaat hier NIET om de grote rendabele lijnen. In Duitsland worden de rendabele lijnen nog altijd door de DB uitgebaat, maar de door haar afgestoten kleine en onrendabele lijnen werden door de ondernemingen opgekocht en rendabel gemaakt. Zo worden er bijvoorbeeld meerdere grenslijnen (Duitsland-Nederland) door dergelijke maatschappijen met succes uitgebaat. |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
De treinen die in Denemarken, Zwitserland en Duitsland door private maatschappijen worden uitgebaat, hangen niet vol met publiciteit. Een goede onderneming weet ook inkomsten uit haar eigenlijke dienst te halen. Maar een logge mastodont met een personeelsoverschot als de NMBS kan dat natuurlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() je vergelijking met een auto loopt erg mank, dit is niet een dienst van de overheid aan onze bevolking. Dat openbaar vervoer is het net wel. Daarom dat dat onerscheid er nog steeds is. Dat de staat er mee voor betaalt, om het 'goedkoper' te maken voor de meeste mensen ( die met een loon lager dan het gemiddelde..)
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
De vergelijking met de wagen loopt trouwens helemaal niet mank: met de vele belastingen die de overheid int op de wagen kunnen de wegen aangelegd en onderhouden worden. Dat is dan de dienst van de overheid. Hier is duidelijk dat de gebruiker betaalt. Dat zou ook zo moeten zijn bij het openbaar vervoer. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
|
![]() JvdB schreef:
Citaat:
Aldus is het inderdaad mogelijk de eerste jaren een schijnbeeld op te houden van goedkoper en beter vervoer over het spoor. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Maar de Europese regelgeving stippelt duidelijk uit dat de beide zaken gescheiden moeten zijn. Het mag niet door een en dezelfde onderneming beheerd worden. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Stationsbouw en -onderhoud zijn te verwaarlozen in dat grote geheel. |
|
![]() |